Säädettävät jalustat Kaiuttimille tietokoneelle?

Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 663
Eli pöytätilaa on aika nihkeästi. 165cm leveä. Pitäisi keksiä kaiuttimille jokin ratkaisu, että ne saisi ns. ilmaan niinkuin monitorivarren kanssa, että saisi lievästi alaviistoon koneen käyttäjää kohti.
Geneleceille ilmeisesti on joku oma (K&M 8000-437 VESA for Genelec) mutta onko yleismallia mitään? Kaiuttimien pohjapinta-ala on 170mmx220mm.

Eli onnistuisiko jotenkin esim Kahdella tälläisellä: 28,90 € | ARCTIC Z1 Basic 81,3 cm (32") Puristin Musta ja siihen tämän tyylinen Multibrackets kannettavan teline Gas Lift Arm musta Mutta missään ei alustan mittoja mittoja mainita mita koitin etsiä. Ongelmaa ei varmaan helpota että näyttö on 45" 800r kaarevuudella. Toisen kaiuttimen saisi tietty kotelon päälle ja siihen vaan alusta millä saa kallistuksen sopivaksi alaviistoon, mutta sitten toiselle pitäisi keksi ratkaisu, ja tykkäisin että olisi symmetrisesti.

nykytilanne siis tämä, ja haluisin kaiuttimet tonne näytön yläosan reunoihin ettei veisi pöytätilaa: Eli onko mitään fiksua ratkaisua että saisi noille punaisille paikoille? Ei tarviisi ton keskusyksikönkään levitoida tossa sitten.

Edit: Ennen ku joku ehdottaa seinään kiinnitettäviä, vuokrakämppä ja kiviseinä takana. saisihan ne tietysti muuttaessa helposti piilotettua mutta... kun tuo jalka on mitä on niin aina pitää olla toinen käsi jossain tukemassa jos seisovilteen pitää olla.
kone kaiuttimet.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 663
Olen jalustimia etsiessä törmännyt säädettäviin jalustoihin studiojalusta puolella.

Itsellä tuollaiset https://www.amazon.de/dp/B09CHFR6RF?ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details&th=1
antamassa kulmaa, mutta oikeastaan itsellä katse menee tuolla linkissä alaspäin missä tarjoillaan lisää ja eri kokoista.

Itse hankkisin jo normijalustaa, esim Kanton on olluty tyylikkäät. On sitten uusien setuppien kanssa valmiina.
Juu.. Varmaan tulee järkevämmäksi hommata leveämpi pöytä ja tollaset perus alustat =)
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
751
Itseasiassa jos hahmotan yhtään niin kyllähän ne jalustat menee tohon pöydällekin. Itse tykkään Kantoista kun ovat tylikkäät ja johto menee jalan sisällä. Mutta taas toisaalta tuolta amazonian maisemista löytyy varmasti kevyempiäkin vaihtoehtoja riippuen noiden kajareiden painosta.

Nuo alkuviestissä mainitut monitorijalat kun toimii hyvin jos on kevyt monitori ja on tilaa vääntää kulmaa mihin se monitorin varsin oikeasti haluaa. Muuten saakin sitten mitettiä millä tukee sen monitorin pysymään ylhäällä.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 663
Itseasiassa jos hahmotan yhtään niin kyllähän ne jalustat menee tohon pöydällekin. Itse tykkään Kantoista kun ovat tylikkäät ja johto menee jalan sisällä. Mutta taas toisaalta tuolta amazonian maisemista löytyy varmasti kevyempiäkin vaihtoehtoja riippuen noiden kajareiden painosta.

Nuo alkuviestissä mainitut monitorijalat kun toimii hyvin jos on kevyt monitori ja on tilaa vääntää kulmaa mihin se monitorin varsin oikeasti haluaa. Muuten saakin sitten mitettiä millä tukee sen monitorin pysymään ylhäällä.
No siis mun kaiuttimet painaa reiku 8kg pari... et luulis kestävän. Mut jos 250e saa ikeasta 200cm leveen pöydän kahdella lipastolla, niin ei tulisi ihan niin ahdasta =) ja sit jotkut tuollaiset pöytäjalustat niin 300e pyöreesti.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 173
Mulla tällaiset säädettävät jalustat, mutta kaiuttimia ei saa osoittamaan alaviistoon.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 663
Mulla tällaiset säädettävät jalustat, mutta kaiuttimia ei saa osoittamaan alaviistoon.
joo siis mulla oli ajatuksena että saisi pöytälevyyn puristimella kiinni ja sinne ne jotenkin, ettei vie yhtään pöytätilaa =)
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
751
Niin no miksei nuo alkuperäiset toimis jos kaiuttimet ei ole liian painavat että tulee romahdus. Tuu pöytäosuus noissa hirvittää, mutta löytyyhän niitä varmaan jykevämpiä - jotka vie sitten taas pöytätilaa. Nythän normijalustoissakin toki vapauttuu pöytätilaa kun itse möllikkä on nostettu ylös.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 663
siis ku ne on pöydällä ja jää näytön taakse kun ei tila riitä. ei oo mitään jalustoja tällä hetkellä.
 

vasu

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
226
Itsellä on nämä käytössä ja ihan ovat ajaneet asiansa.


Jos haluaa alaspäin suunnata, niin onnistuu helposti tämmöisillä lapuilla:

Noita on sitten eri kokoisia myynnissä, joten mittaile ja valitse sopivat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 182
Viestejä
4 214 843
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom