Ostitko noin 87kpl osaketta?Juuri tarkastin rajahinta 7.66 ja salkussa hinta näkyy 7.74.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ostitko noin 87kpl osaketta?Juuri tarkastin rajahinta 7.66 ja salkussa hinta näkyy 7.74.
NASDAQ tekee sitten kasuaalin -5% päiväpudotuksen.
Hankinta hinta. Aikaisemmin tehnyt kauppaa nordnetissä vain, kuvittelin että tämä op olisi helpompi kun palkkakin menee samaan pankkiin. Käytän puhelinta eniten osake ostoihin mutta tuo mobiili sovellus tuntuu aika huonolle.
Op näyttää todellisen hankintahinnan salkussa, eli siihen osakkeen kappalehintaan on jyvitetty myös ne kaupankäynti kulut.
Terveisin toinen op:n käyttäjä
Eilen oli aikamoinen ralli, mutta onhan se todettava että koronnostoja on hinnoiteltu osakkeisiin. Sitten kun FED kertoo että odotuksia pahempia koronnostoja ei tule, niin ei se ainakaan negatiivista ole.Sietääkin tippua, kun eilen nähtiin kunnon ääliöralli. Fed nostaa odotusten mukaisesti korkoja -> BUY BUY BUY
Eilen oli aikamoinen ralli, mutta onhan se todettava että koronnostoja on hinnoiteltu osakkeisiin. Sitten kun FED kertoo että odotuksia pahempia koronnostoja ei tule, niin ei se ainakaan negatiivista ole.
Niin joo siis EUNL kyseessä. Ja joo, näyttää laskeneen vaan tänään reilusti, mutta kk säästö osto tehty aamulla.Kun ei tiedä mistä etf kyse niin ei osaa sanoa, mutta jenkkipörssit 4-5% pakkasella tänään eli hyvin mahdollista.
Viitsitkö kertoa, montako osaketta ostit tarkalleen? Paljonko komissio oli, 7e?
Ostitko noin 87kpl osaketta?
65 (osakemäärä) x 7.66e (ostohinta) + 7e (komissio) = 504,90eOstin 65-67 kappaletta.
Ostin 65-67 kappaletta. Pienempiä ostoeriä koittanut suosia kun viimeksi löi tonneja niin samantien tuli tonnin alas (nokian renkaat). Pitäisi tehdä vähän ylitöitä niin saisi vaikka vähän enemmän laitettua pitkästä aikaa rahaa enemmän.
Mitäs mieltä kanssakeskustelijat ovat Suomen ja Ruotsin mitä todennäköisimmin tapahtuvasta NATO:on liittymisestä ja sen vaikutuksesta markkinoihin?
Onko todennäköinen liittyminen jo sisällä Suomi- ja Ruotsi-osakkeiden hinnoissa vai tullaanko näkemään jonkinlainen rynnistys? Eli onko pikavoittoja tiedossa näiden maiden indekseihin sijoittamalla? Tapahtuuko mahdollinen nousu silloin kun maat kertovat hakevansa jäseneksi, vai vasta sitten kun ollaan oikeasti jäseniä? Vai hidasta nousua siinä välillä?
Kulta voi kyl potentiaalisesti laskea siinä vaiheessa, ku Venäjä on pakotettu myymään sotakassastaan.Onko kukaan sijoittanut kultaan? Mistä sitä kannattaisi ostaa? Olen ajatellut, että sijoittaisin osan käteisestä kultaan. Bitcoin ja osakkeita löytyy jo ennestään, mutta ei kultaa.
Onko kukaan sijoittanut kultaan? Mistä sitä kannattaisi ostaa? Olen ajatellut, että sijoittaisin osan käteisestä kultaan. Bitcoin ja osakkeita löytyy jo ennestään, mutta ei kultaa.
Itävallan rahapaja on edullisin paikka ostaa minkä olen löytänytOnko kukaan sijoittanut kultaan? Mistä sitä kannattaisi ostaa? Olen ajatellut, että sijoittaisin osan käteisestä kultaan. Bitcoin ja osakkeita löytyy jo ennestään, mutta ei kultaa.
Onko kukaan sijoittanut kultaan? Mistä sitä kannattaisi ostaa? Olen ajatellut, että sijoittaisin osan käteisestä kultaan. Bitcoin ja osakkeita löytyy jo ennestään, mutta ei kultaa.
Yleisellä tasolla:Itse ajattelen niin, että silloin kun alan itse amatöörinä fundeeraa jotain tällaista, niin on myöhäistä ja todennäköisyydet eri skenaarioille ovat jo hinnoissa mukana.
Mitä tulee spesifisti Suomen ja Ruotsin liittymiseen NATOon niin se lienee ollut "varmaa" jo parisen viikkoa, joten markkinat ovat taatusti ehtineet reagoida siihen.
Mutta voin tietysti olla ihan täysin väärässäkin.
Vaikken fyysiseen kultaan ole sijoittanut, niin varsinkin Rasmussen vaikuttaa todella ylihintaiselta. Esim. yhden unssin kolikko:
Suoraan Austrian Mint: 1847,66e + toimitus
Rasmussen: 1943e
Tavex: 1880e (halvin)
Jättäisin Rasmussenin suosiolla väliin noilla hinnoilla.
Muistat vaan että ne oman kullan korut ei ole puhdasta kultaa.Kulta arvometalliin sijoittaminen on varmasti järkevää. Kultaa tosin saadaan kokoajan lisää. Ehkä sitä voidaan pitää eräänlaisena turvasatamana. Omalle kullalle jos ostaa kultakoruja niin siitä saadaan ehkä enemmän iloa.
Muistat vaan että ne oman kullan korut ei ole puhdasta kultaa.
Yleisin on 14K jossa on 58,5% puhdasta kultaa.Entä vieraan kullan? Yleisin taitaa olla 18k jossa on muistaakseni 75% kultaa.
VINKKi: Itse tein aikanaan tiliä kun ostin rumia rikkinäisiä kultakelloja netti- ja muista huutokapoista. Monesti sai selvästi halvemmalla kuin kellossa olevan kullan hinta. Toki siinä piti vähän laskea tai arvioida paljonko koneisto ja lasi painoivat. Vanhat rikkinäiset koneistotkin menivät kaupaksi. En osaa sanoa toimiiko toi puljaus enää.
Nordnetin kuukausisäästössä on tarjolla WisdomTreen Physical Gold (ja muutkin arvometallit + kaikki neljä sisältävä).Mites paperikulta eli esim. kulta-ETCt? Onko suositella siihen järkeviä ja edullisia mutta luotettavia tuotteita? Mulla on yhä salkun raaka-ainepuoli olemattoman ohkainen.
Mites paperikulta eli esim. kulta-ETCt? Onko suositella siihen järkeviä ja edullisia mutta luotettavia tuotteita? Mulla on yhä salkun raaka-ainepuoli olemattoman ohkainen.
Paperikullalla pääsisi eroon kultaan sijoittamisen huonoista puolista (toimitus, säilytys, siirto, varautuminen varkauksiin jne.). Toki tuolla ei tee mitään jos ydintalvi, mutta silloin eloonjäämisen todennäköisyys on muutoinkin aika matala, eikä kultakolikoistakaan välttämättä pääse hyötymään.
Nordnetin kuukausisäästössä on tarjolla WisdomTreen Physical Gold (ja muutkin arvometallit + kaikki neljä sisältävä).
Kyllä ne mulla näkyyNyt olen sokea, mutta en onnistu löytämään noita. En kuukausisäästölistasta, enkä muutoinkaan ETF-hausta. Normihausta löytyvät. Onko noi tosiaan kk-säästössä?
EDIT: Nuo myös löytyy tuolta Muut viputuotteet - Sertifikaatit alta. Varsinaisesti kun nuo ei ole ETF:iä.
Voiskohan myös olla että pitää olla joku niistä osaamistesteistä tehtynä, että noi näkyy kk-säästössä?
Tekee kyllä pahaa katsoa Nordnetin sijotuksia, (-10%() kun alkuvuodesta alkoi laittamaan rahaa osakkeisiin. Toisaalta ei se katsomalla parane ja pidemmälle aikavälille muutenkin katse, mutta kovaa on rokki.
Edit. Ja pahalla tarkoitan, että tämähän on hyvä opetus ettei se aina ole kukkia ja aurinkoa
Näihän se menee. Itselläkin muutama satanen ylimääräistä vielä Nordnetissä ja nyt pitäisi löytää vaan se oikea hetki ostaa lisääOmalla osakesijoitusurallani oikeastaan ensimmäinen ja samalla isoin droppi oli korona 03-05 / 2020. Kyllä siinä vähän pyöri sukat jaloissa. Yksi ystäväni, joka ei sijoita osakkeisiin, mutta joka tietää sijoitussuunnitelmani ja tavoitteeni tokaisi: "Mutta mitä väliä. Sähän et oo myymässä, niin nyt saat ostettua lisää halvemmalla." Kyllähän minäkin sen tiesin, kun se jokaisessa sijoitusoppaassa lukee, mutta jotenkin ajatus sillä hetkellä realisoitui päässäni ja oppi meni perille.
Jos rahoja ei tartte, niin dippi on mahdollisuus, ei uhka.
Itssekin aloitin muutama kk sit laittamaan etf:iin. No, nyt 3kk aikana käppyrä näyttää noin -4% mutta itse suhtaudun tuohon vaan siten että hyvä ostaa mahd halvalla joka kuukausi sillä kyllä se maailmantalous tuosta vielä kohenee.Tekee kyllä pahaa katsoa Nordnetin sijotuksia, (-10%() kun alkuvuodesta alkoi laittamaan rahaa osakkeisiin. Toisaalta ei se katsomalla parane ja pidemmälle aikavälille muutenkin katse, mutta kovaa on rokki.
Edit. Ja pahalla tarkoitan, että tämähän on hyvä opetus ettei se aina ole kukkia ja aurinkoa
Onhan tuo iso pudotus, jos kerralla on pistänyt All in. Kuukausisäästössähän toi on vaan hyvä, kun nyt saa kuukausen ostossa enemmän kuin aiemminJos -10% tekee pahaa suosittelen miettimään tarkasti onko sijoittaminen oma juttu. Kannattaa peilata kursseja siihen mikä on osakkeiden keskimääräinen vuotuinen tuotto niin pystyy vähän harkitsemaan koska riskit ovat suurimmat. Helpoin toki pumpata tasaisesti rahaa sisään.
Vähän sama, mutta kun 24kk aikana tulee samanverran lisää käteistä, kun tilillä jo on..Itse tässä katselen että koska kannattaisi ostaa lisää. Aika hyvin tullut alas nyt, mutta onko tämä vasta alkua? Käteistä olisi vähän liikaakin, mutta taas se ikuisuus ongelma, että koska laittaa ne sisään. Ehkä pitäisi jakaa ylimääräiset vaikka 24 osaan ja ostella joka kk sitten parin vuoden ajan niin saisi ajallista hajautusta. Ainakin nostan kk säästösummaa nyt EUNL:ään.
Kyllä varmasti, mutta kuinka suurella viiveelläNyt kun korot tai siis ainakin 12kk euribor nousee nopeasti, niin miten tämä vaikuttaa tilikorkoihin? Onko odotettavissa että talletuksistakin alkaisi saada taas korkoa?