Saako familylinkistä tai muuten mobilidatan pois päältä lapsella?

Tarkoitus hommata liittymä vain puheluihim ja viesteihin. Netti tullee mukana mutta käyttäisi vain wifillä sitä.

Eli tarkoitatko että puhelimen nettiä käytetään kiinteällä wifillä vaiko puhelinta käytetään tukiasemana? Jos ensimmäinen niin operaattorilta saa datasiirrottoman liittymän. Prepaid on asia erikseen.

Meillä on ratkaistu tämä asia niin, että lapsella on erikseen 5€ maksanut "tyhmä" puhelin, jossa on sim-kortti, ja sitten on älykännykkä, jossa ei ole sim-korttia ja se on yhteydessä kodin wifiin, jolla sitten whatsappit sun muut toimivat, ja jota hallitaan familylinkillä.
Tämä ensin mainittu puhelin lapsella on mukana kodin ulkopuolella, ja kotona voi käyttää älykännykkää.

Katso Globetelin liittymät. Niitä ainakin saa ilman nettipakettia. Itellä on siksi että dual simmissä en tarvi kahta mobiilinettiä.

NÄköjään vanhasta Samsungin puhelimesta voi estää mobiilidatassa netinkäytön. N kun lapsi soitti wifi alueella minulle (ensinnäkään en kuullut hänen puhetta hän kuuli minut, en tiedä mistä johtui tuo eka) ja puhelin näytti 0Gt datan käyttöä eli mobiilidataa ei ole käytetty. Prepaid saldo kertoi kuitenkin 9 senttiä menneen.

Viimeksi muokattu:
NÄköjään vanhasta Samsungin puhelimesta voi estää mobiilidatassa netinkäytön. N kun lapsi soitti wifi alueella minulle (ensinnäkään en kuullut hänen puhetta hän kuuli minut, en tiedä mistä johtui tuo eka) ja puhelin näytti 0Gt datan käyttöä eli mobiilidataa ei ole käytetty. Prepaid saldo kertoi kuitenkin 9 senttiä menneen.
Tämä tuli yllätyksenä, vaikka kyllähän toi jossain 10 ikävuoden paikkeilla lakkaa toimimasta jos lapsi löytää sen asetuksen, mutta silloinhan on tietty vielä se lähestymistapa että kotona sovitaan että sitä asetusta ei vaihdeta tai puhelimenkäyttö vähennetään minimiin.

Vähän OT, mutta nuo puheluthan tulee jotenkin vähän viiveellä nykyään perille ilman nettiyhteyttä ns. normipuheluina. Taitaa kaikista älypuhelinmalleista nykyään lähteä oletuksena puhelut ja tekstaritkin internet-yhteydellä vai olenkohan ymmärtänyt väärin jotain.

Taitaa kaikista älypuhelinmalleista nykyään lähteä oletuksena puhelut ja tekstaritkin internet-yhteydellä vai olenkohan ymmärtänyt väärin jotain.
No ei varmaati lähde.

Viestien osalta riippuu onko molemmilla RCS ominaisuus päällä (jos siis puhutaan "tekstiviesteistä"). Suurin osa puheluista menee ihan normaalisti matkapuhelinverkon kautta kun volte ja vowifi on edelleen aika harvassa aktivoituna.

No ei varmaati lähde.

Viestien osalta riippuu onko molemmilla RCS ominaisuus päällä (jos siis puhutaan "tekstiviesteistä"). Suurin osa puheluista menee ihan normaalisti matkapuhelinverkon kautta kun volte ja vowifi on edelleen aika harvassa aktivoituna.
Ok, sitten olen ymmärtänyt väärin. Ihmetyttää vain miten paljon suuremmaksi viive kasvaa ennen kuin toisessa päässä alkaa puhelin hälyttää kun aletaan olla operaattorien verkkojen huonommin katetuilla alueilla metällä.

Puhelimesta voit laittaa mobiilidatan pois päältä.
Meillä meni jo 7 vuotiaana tuo vahingossa takaisin päälle. Lasten ollessa 8v luovutin ja laitoin suosiolla liittymät kiinteillä paketeilla. En ainakaan itse löytänyt keinoa, jolla olisi saanut ns. lukittua pois päältä. Operaattorin kautta tosiaan olisi saattanut onnistua

Esimerkiksi Telian ja Moin hallintasivuilta voi käydä sim asetuksista datan laittamassa pois päältä ihan omatoimisesti.

Suosittelen käyttöön Elisan latausliittymää lapsille. Tuota muuten eivät edes spermatukat yleensä liikkeessä osaa myydä vaan myyvät prepaidia, jota taas ei saa oma elisaan näkyviin mitenkään. Tuossa latausliittymässä ladataan tietty summa siihen liittymään kuten prepaidissakin, mutta voit myös tehdä oma elisassa mm. seuraavan asetuksen (sekä tietysti seurata helposti miten paljon rahaa käyttänyt siitä summasta):

Mobiilidata​

Estetty kaikkialla

Mielestäni paras liittymä lapsille, jos se puhelin on muka pakko lapsille hankkia. Itse olen pitänyt ehdottomana rajana, että ennen kolmatta luokkaa ei todellakaan yksikään lapsi mitään luuria tarvitse, mutta tuossa iässä alkaa sitten sosiaalinen paine jne. olemaan sitä luokkaa, että "pakko" hankkia.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 264
Jäsenet
75 135
Uusin jäsen
TAKAVALOTON TOJOTA

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom