Saa poistaa!

Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
5
Moro!

Elikkäs ensimmäistä konepakettiani olen kasailemassa lähipäivinä ja aloittelijan status painaa ryhtiä kumaraan, eli pakko kysyä apuja viisaammilta..

Voiko DDR4 muistia lisätä jälkikäteen ja vaatiiko se jotain erityistä huomiota/toimenpiteitä?
Uuteen emolevyyn on tulossa Kingstonin hyperX DDR4 2666mhz 2x4GB vaikka emolevyn valmistajan sivut paljastivat myöhemmin tilauksen jälkeen, että se tukee 2400mhz.. Onko tästä hyötyä/haittaa?

Ajattelin ostaa myöhemmin (kun hinnat laskee) toisen satsin 2x4GB kampoja kylkeen jotta riittää sitten esim. BF1 pelaamisessa hyvin. Pitääkö muistit olla saman valmistajan tai saman taajuuden? Kertokaa, auttakaa, opastakaa tyhmää ;D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 610
Uuteen emolevyyn on tulossa Kingstonin hyperX DDR4 2666mhz 2x4GB vaikka emolevyn valmistajan sivut paljastivat myöhemmin tilauksen jälkeen, että se tukee 2400mhz.. Onko tästä hyötyä/haittaa?
Muistit tulevat toimimaan suurimmilla tuetuilla taajuuksilla eli tuolla 2400 MHz:llä, paitsi jos sinulla on ylikellotuksen mahdollistava piirisarja emolevyllä, niin voit itse määrittää halutut asetukset.

Ajattelin ostaa myöhemmin (kun hinnat laskee) toisen satsin 2x4GB kampoja kylkeen jotta riittää sitten esim. BF1 pelaamisessa hyvin. Pitääkö muistit olla saman valmistajan tai saman taajuuden?
Kaikista mieluiten myyt 2x4GB palikkasi alta pois ja ostat suoraan 2x8GB palikat koneeseen. Seuraava vaihtoehto on kokeilla identtisten muistikittien kanssa yhteensopivuutta. Viimeiseksi voi kokeilla satunnaisia yhdistelmiä ja tarvittaessa nostaa käyttöjännitettä ja löysätä muistiviiveitä.

Huolimatta ajoittaisista asiantuntijoiden näkemyksistä ja tilanteen kehittymisestä, en odota, että muistit tulisi ihan vähään aikaan laskemaan takaisin normaaleihin hintoihin. Kannattaa nyt miettiä, että onko kannattavaa kokeilla onneaan ja yrittää sekoittaa muistikittejä vaiko suoraan ostaa sellainen muistikonfiguraatio, joka varmasti toimii (2x8GB) ja voi pelata huoletta. Myönnän, että muilla ihmisillä on aikaisemmin ollut onnea muistikittien sekoittamisessa ja muistiasetusten säätämisessä, mutta tosiaan mitään varmuutta toimivuudesta ei ole.
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
5
Kiitos asiallisesta vastauksestasi!
Emolevy mahdollistaa ylikellottamisen (MSI Z370 Gaming Plus).
Kaiken tiedon yritin imeä itseeni eri foorumeilta ja päädyin tilaamaan lopulta 2x4GB kammat jimms´iltä ja olen ne jo maksanut ennakkoon joten en voi enää muuttaa tilaustani.. :S

Pärjääkö tuolla muistisetillä nyt alkuun edes jotenkuten?
Otan vinkistäsi vaarin ja tilaan 2x8GB kammat heti kun kone alkaa näyttämään merkkejä muistin riittämättömyydestä. En kehtaisi heti myydä tappiolla noita uusia 2x4GB kampoja pois..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 610
Pärjääkö tuolla muistisetillä nyt alkuun edes jotenkuten?
Pärjää, yritä vähän sammutella taustasovelluksia kun pelaat. Mulla on itselläni 8 gigaa muistia ja sillä on ihan ok pärjännyt vaikken hirmu paljoa pelaakaan, kuulemani mukaan Battlefield 1 on sellainen peli, joka syö muistia paljon. Tässä on hyvä video aiheesta:



ja kirjoitettu artikkeli, jos pelkät testitulokset kiinnostaa: RAM Matters: How Much Do You Need for Gaming? 4GB, 8GB, 16GB or 32GB

Intelin "virallinen" muistituki Coffee Lakella on seuraavanlainen. Kaikkea ylitse noiden arvojen pidetään ylikellotuksena, vaikket itse tekisi muuta kuin asettaisit XMP-profiilin päälle BIOS-asetuksista.

AnandTech sanoi:
For the new processors, Intel is increasing memory support for any chip with a base design of at least six cores. In both single DIMM per channel (1DPC) and dual DIMMs per channel (2DPC), Intel will support up to DDR4-2666. For the quad-core parts, Intel will only support up to DDR4-2400 in both 2DPC and 1DPC mode. This is for both single and dual rank memory, which compared to AMD who has different support for each DPC and DRAM rank, Intel’s solution is a bit simpler.

Jos suorituskyky kiinnostaa, io-techin testi löytyy tästä: DDR4-muistinopeus & Coffee Laken suorituskyky - io-tech.fi
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Kiitos asiallisesta vastauksestasi!
Emolevy mahdollistaa ylikellottamisen (MSI Z370 Gaming Plus).
Kaiken tiedon yritin imeä itseeni eri foorumeilta ja päädyin tilaamaan lopulta 2x4GB kammat jimms´iltä ja olen ne jo maksanut ennakkoon joten en voi enää muuttaa tilaustani.. :S

Pärjääkö tuolla muistisetillä nyt alkuun edes jotenkuten?
Otan vinkistäsi vaarin ja tilaan 2x8GB kammat heti kun kone alkaa näyttämään merkkejä muistin riittämättömyydestä. En kehtaisi heti myydä tappiolla noita uusia 2x4GB kampoja pois..
Palautus oikeus 14pvä vastaanottamisesta. Kuhan et avaa ja asenna.
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
5
Kiitos Vertex:ille kattavasta ohjeistuksesta ja linkeistä! Minä nyt päätin nysvätä tuolla 8GB alkuun, pelaamaan ehdin kuitenkin todella harvoin 3-vuorotyön vuoksi joten riittäkööt.

Palautus oikeus 14pvä vastaanottamisesta. Kuhan et avaa ja asenna.
Kiitos Karck:lle tästä. Tosin tietokonepaketin kasaaminen viivästyisi vielä lisää nyt jo valmiiksi hitaanpuoleisen toimituksen ohessa joten yritän kitkutella tuolla 8GB :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Kiitos Vertex:ille kattavasta ohjeistuksesta ja linkeistä! Minä nyt päätin nysvätä tuolla 8GB alkuun, pelaamaan ehdin kuitenkin todella harvoin 3-vuorotyön vuoksi joten riittäkööt.


Kiitos Karck:lle tästä. Tosin tietokonepaketin kasaaminen viivästyisi vielä lisää nyt jo valmiiksi hitaanpuoleisen toimituksen ohessa joten yritän kitkutella tuolla 8GB :)
Eikö tuota tilausta voi vielä muuttaa, jos tuote ei ole vielä lähtenyt tjsp?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
205
Itsekkin aikoinani pohdin tuota 8gb riittävyyttä ja sehän riitti erittäin hyvin. Omassa pelaamisessa vain muutama peli asetukset tapissa tahtoi enempi muistia.
Hommasin 2x4gb kaveriksi lisää (täysin samaa) muistia ja nämä ainakin on toiminut ilman ongelmia. Nyt kun muistia on paljon, harvassa on ne kerrat kun käytössä näkyy olevan yli 8gigaa (tuskin koskaan).
Itse en ole se kaveri, joka pitää selaimia tai muuta turhaa härpäkettä pelaamisen aikana auki.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 255
Viestejä
4 230 665
Jäsenet
71 185
Uusin jäsen
kyynel

Hinta.fi

Ylös Bottom