S.T.A.L.K.E.R. 2

Patchin jälkeen pari tuntia pelannut ja kaatunut kolmesti. Takana 14h peliä ja ennen patchia ei kaatunut kertaakaan. Itselle tuli ylipäätään bugeja patchin myötä, ennen patchia ei yhtäkään.
 
Päivitys tuli eilen. Itelläni ennen tätä päivitystä tuli muutamia kaatuiluja, mutta eilisen päivityksen jälkeen tää tätä ei enään voi pelaa.
 
Tulipa nyt laitettua tämä itsellekin, ei malttanut enää odottaa.
Muuten vaikuttaa lupaavalta mutta ärsyttää nuo näppäin bindaukset ja kun ei saa muutettua. Haluaisin quick access slotit hiiren peukalopainikkeille, inventoryn eri painikkeen taakse ja ammuksen tyyppi/fire modet bindattua eri näppäimille. Nuo kyllä näkyy asetuksissa että olisi muutettu mutta silti pelissä eivät toimi. Meleetäkään ei edes lue koko asetuksissa.

*edit
Näköjään saikin bindattua kaikki muut mainitsemani muualle paitsi tuota meleetä.
Esim. quick access slotit sai hiirelle kun antoi olla alkuperäiset painikkeet ja lisäsi hiiren painikkeet kakksovaihtoehdoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Viime yönä tuli pc game passin kautta noin 11gt päivitys eikä kaatunut kertaakaan, nyt näköjään taas uusi päivitys reilut 8gt. Katotaa kaatuuko 😅
Joo, näköjään nyt kun tarkistin, niin 8,4gb päivitystä pukkaa. Kiinostais tietää mitä se tuo tullessaan. Vaikee uskoa että yli 8gb pelkästää kaatuilu fixejä varten.
 
Patch 1.0.2 is here!
New patch that will make the Zone even better place.

Weekend, stalkers!
Following the release of 1.0.1, we are now ready to proceed with the 1.0.2 patch. This update includes bug fixes for six missions, along with additional error corrections.

Full list of changes:



So, what is in patch 1.0.2?
  • Fixed an issue when the second wave

    would not spawn during the
    “On the Edge”
    mission, blocking further progression.
  • Fixed the issue when

    could be found dead during the
    “A Minor Incident”
    mission, blocking further progression.
  • The fixed issue was a player could get stuck after installing the fuse in the Wild Island area if they got the

    first during the
    “Just Like the Good Old Days”
    mission, blocking further progression.
  • The fixed issue was when a player could not successfully complete the
    “All That is Left”
    mission while exploring the Chemical Plant region.
  • Fixed issue when quest enemies could spawn in unreachable areas for a player during the
    “Down Below”
    mission, blocking further progression.
  • Fixed an issue when

    could be missing during the
    “Visions of Truth”
    mission.
  • A few more EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION errors are fixed.
 
Kerran kaatunut itsellä mutta muuten toiminut ihan jees... harmi vaan että kerkesin jo tuon on the edgen pelattua läpi ja taisin vetästä saven yli niin ei oikein sitäkään voi kokeilla. Noh jos sitä seuraavalla läpipeluu kerralla koittaisi saada sen tehtyä.
 
On kyllä hämmentävin bugi koskaan tuo, että jokin satunnainen ase ilmestyy täysin tyhjästä käsiin.
Tää on hauska bugi kyllä. Tuntuu tapahtuvan vähän jokaiselle. Mutta ainakin itselleni ollut positiivinen vaikutus ja reppuun ilmestynyt SVD:tä sun muuta arvokasta asetta josta saanut hyvät rahat.

Kerran huomasin että Saiga oli hävinnyt ja piti rollbackkaa joku 15 min pelaamista saveen jossa se vielä oli. Mutta tähän saattoi ehkä selityksenä olla Burer kun en tajunnut että se voi nappaa aseita pois.
Tuon Saigan taisi (ehkä?) päätehtävistä saada, oliko jostain luolasta kun piti jotan heppua jeesata ja sai päättää tappaako hänet vai jättääkö henkiin, sen aseen sai joka tapauksessa valitsi kumman tahansa.
Saiga tekee mutanttien tappamisesta turhankin helppoa kun voi ampua 8 ammusta samantien ja sillä kaatuu mutantteja nopeasti. Toki tasapainotuksena että Saigaa pääsee päivittämään vasta loppupelissä.
 
Viimeksi muokattu:
Jonkun reddittiläisen mukaan peli spawnaa lähistölle npc:itä, mutta npc:lle kuuluva ase spawnaakin pelaajan kädiin ja siellä on joku reppana pelkän pistoolin kanssa kun sen ase on pelaajalla.
Ne aseet ovat yleensä huomattavasti parempia joita ei tässä vaiheessa peliä edes vielä pysty saamaan eikä npc:t todellakaan sohi jollain IWI tavorilla menemään jossain cordonissa tai lesser zonella.
 
Ahaa, tää selittää että miks mulla oli yhtäkkiä repussa 3kpl M701 Supereita :D No ei siinä, meni käyttöön.
 
Harmillista, uusimman "korjauksen" jälkeen Game Pass versio tehnyt kahdesti aika totaalisen jäätymisen. Ilman resettiä selvisi vain odottelemalla 5-10min kunnes AMD:n ajuri tajusi että nyt ei kaikki kunnossa ja käynnistyi uudelleen safe mode:ssa ja tämän jälkeen normaali buutti, että saa kaiken taas pelaamaan normaalisti. SSD-asemien kuntoa ajatellen taidan jättää tämän hetkeksi odottelemaan korjauksia, kalliiksi tulee jos alkaa rauta kärsiä pelin epävakauden takia.
 
Täällä pyörii peli ainakin kivasti. Pääosin 100fps paikkeilla.

Erikoista miten heikosti tähän on stealth pelityyli implementoitu. Vihut tuntuvat seisoskelevan pilkkopimeässä ja näkevät myös sinut vaikkei mitään valoa edes ole.
 
Viimeksi muokattu:
Saako tähän jollain asetuksella tai modilla niin ettei tulisi yötä ollenkaan vaan olisi aina ns. päivänvalo?

Immersiosta viis, ei jaksa pelata kun ei nää kunnolla.
 
Täällä pyörii peli ainakin kivasti. Pääosin 100fps paikkeilla.

Erikoista miten heikosti tähän on stealth pelityyli implementoitu. Vihut tuntuvat seisoskelevan pilkkopimeässä ja näkevät myös sinut vaikkei mitään valoa edes ole.
Ja sitten taas ne laatikosta kamaa kaivavat tai selin röökaavat ukot ei välitä mitään vaikka tulet lampun kanssa pimeässä.
 
Saako tähän jollain asetuksella tai modilla niin ettei tulisi yötä ollenkaan vaan olisi aina ns. päivänvalo?

Immersiosta viis, ei jaksa pelata kun ei nää kunnolla.
Tällä sain päivää pidennettyä. Yöt pyrin nukkumaan jos mahdolllista. Ei tuolla yöllä tosiaan näe juuri mitään. Vihut tuntuvat olevan aimbotteja pimeässäkin.
 
Saako tähän jollain asetuksella tai modilla niin ettei tulisi yötä ollenkaan vaan olisi aina ns. päivänvalo?

Immersiosta viis, ei jaksa pelata kun ei nää kunnolla.
Oli ainakin modeja joilla sai pidennettyä vuorokauden pituutta oman mielensä mukaan 2x - 8x, mutta noissa oli raportoitu jotain ongelmia tehtävien scriptauksien yms kanssa.
 
Näkeekö muuten mistään ruumiiden tai elävien NPC hahmojen ”factionia”? Eli onko loner, bandit, military/ward, monolith, merc jne.
 
Vaatteista.
Kiikarit ois aika jees, kun yrittää tähyillä puolen kilsan päästä uskaltaako lähestyä vai ei.
Eihän tuossa vihuja näe kuin 50m päästä,erottaako friend/foe ainoastaan aseen ristikosta.Kyllä saisi olla selvempää vihut .Miksei ole kuin alkuperäisessä että suhteet eri factioneihin näkee dynaamisesti kaaviona.Olikohan niin että omilla toimillasi pystyit vaikuttamaan vihujen suhtautumisen itseesi ?
 
Näkeekö muuten mistään ruumiiden tai elävien NPC hahmojen ”factionia”? Eli onko loner, bandit, military/ward, monolith, merc jne.
Ainoastaan jos on olkapäässä factionin patch. Militarylla oli camoliivit jonka nyt pystyy erottamaan mutta aika heikkoa erottaminen on. Pääsääntö on että kohdatessa kun ampuvat kohti eivät ole ystävällisiä :)
 
Tuo on kyllä ongelmallista. Ei ole yks eikä kaks kertaa kun on ollut joku tulitaistelu menossa ja sitten kun on laittanut kaikki kylmäksi, niin huomaa että puolet porukasta oli kavereita :(
 
Oliko ase kädessä? Jossain pelin alkuvaiheella on ilmoitus kun käveleen sinne ekaan baseen että kannattaa laittaa ase holsteriin etteivät käy päälle.
Ei ollut se kylä. Sivutehtävä (Joku laboratorio siellä Garbage alueella). Sellaisen ison rakennuksen ympärillä oli paljon vartijoita ja ne kaikki piti kuitenkin tappaa että pääsi sinne kellariin.
 
Viimeksi muokattu:
Joku 5h pelattu ja saatu jo aseet joilla joku kuoleekin. Menin sinne poppy fieldin lähellä olevalle pumppaamolle ja tapoin ehkä 25 vihollista mutta niitä spawnasi neljän ryhmissä jatkuvasti lisää. En päässyt siilon katolta pois kun ammukset loppuivat ja latasin aiemman saven. :beye:

Täähän kuulostaa jo ihan alkuperäisen Stalkerin menolta. Siinä aikoinaan lopahti kyllä mielenkiinto, kun hiveällä save/load rumballa taistelin tien pellon keskellä olevaan taloon, mitä vartioi isohko joukko vihuja. Hain sieltä, mitä tehtävä käski ja siirryin ulos. Kaikki vihut elossa ja pislassa 4 kutia. :rofl:
 
Tulipa nyt laitettua tämä itsellekin, ei malttanut enää odottaa.
Muuten vaikuttaa lupaavalta mutta ärsyttää nuo näppäin bindaukset ja kun ei saa muutettua. Haluaisin quick access slotit hiiren peukalopainikkeille, inventoryn eri painikkeen taakse ja ammuksen tyyppi/fire modet bindattua eri näppäimille. Nuo kyllä näkyy asetuksissa että olisi muutettu mutta silti pelissä eivät toimi. Meleetäkään ei edes lue koko asetuksissa.

*edit
Näköjään saikin bindattua kaikki muut mainitsemani muualle paitsi tuota meleetä.
Esim. quick access slotit sai hiirelle kun antoi olla alkuperäiset painikkeet ja lisäsi hiiren painikkeet kakksovaihtoehdoksi.
Mikä nappi tässä on melee? Luulin ettei sitä ole ollenkaan kun en asetuksista löytänyt, ja aina vaihdellut puukkoa käteen kun aukonut noita laatikoita ym. o_O
 
Kyllähän tässä pelaaminen on taas sellaista jalat notkollaan tapahtuvaa tavaroiden keräämistä, myymistä, ostamista, korjaamista, päivittämistä jne. kuten tuhannessa muussakin RPG-pelissä.
Ulkoiset puitteet vaan vaihtelevat pelien välillä (eikä tässä ole edes mikään hyvä grafiikka - vastaavaa on ollut jo 5-10 vuotta sitten julkaistuissa peleissä).
Niiden vihollisten jatkuvien spawnaamisten lisäksi: Kaadetusta porukalta ei ehdi edes tavaroita loottaamaan, kun jos seuraava porukka on niskassa (tai parhaassa tapauksesa kaksi porukkaa, jotka sitten tappavat toisensa henkihieveriin, ja taas tuli romua kerättäväksi enemmän kuin kantaa jaksaa).

Pitäisi olla sellaiset vanhan ajan maitokärryt mukana :p
1733133147012.png
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollut se kylä. Sivutehtävä (Joku laboratorio siellä Garbage alueella). Sellaisen ison rakennuksen ympärillä oli paljon vartijoita ja ne kaikki piti kuitenkin tappaa että pääsi sinne kellariin.
Joo, sen kuuluukin mennä noin, kun porukka vahtii sitä aluetta, niin niin kauan kun oot ulkopuolella ne on ihan jees, mutta kun meet valvotulle alueelle, niin rupeaa satamaan lyijyä niskaan. :thumbsup:
V:sta minulla iskee esim. rynkyn perällä tai pistoolilla.
Tossa kannattaa pitää mielessä se, että aseella hakatessa se ase ottaa myös damagea, eli rikkoontuu nopeemmin. Veittellä huitominen tulee halvemmaksi.
 
Joo, sen kuuluukin mennä noin, kun porukka vahtii sitä aluetta, niin niin kauan kun oot ulkopuolella ne on ihan jees, mutta kun meet valvotulle alueelle, niin rupeaa satamaan lyijyä niskaan. :thumbsup:

Tossa kannattaa pitää mielessä se, että aseella hakatessa se ase ottaa myös damagea, eli rikkoontuu nopeemmin. Veittellä huitominen tulee halvemmaksi.
Tämä totta, hyvä pointti :thumbsup:
 
On kyllä hankala tietää ketä saa ampua ja ketä ei, mutta tuo ainakin realismia kun hahmo on tarinan mukaan ihan nuubi tuolla alueella.

Itse mennyt sen mukaan jos joku osoittelee aseella naamaan niin sitten alkaa paukkumaan.

Kahdessa Zalissyan sivutehtävissä pysty sai myös valita miten haluaa toimia joka on kyllä virkistävää kun ei pakkosyötetä mitään moraalisia vaihtoehtoja kurkusta alas.
Esim Pomor hahmo käytti unikko peltoa ansana ja keräili sitten kaikkien sinne nukahtaneiden tavarat talteen. Itse etsin sen kellarin ominpäin, löysin kaikki aarteet ja annoin taulun Pomorille jonka jälkeen pistin kuulan kalloon. Taulu takaisin ja vein sen Mityaylle
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 170
Viestejä
4 516 808
Jäsenet
74 567
Uusin jäsen
Lyren

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom