S.T.A.L.K.E.R. 2

Oho oho :eek:

Sitä joskus tullutkin odotettua, turhaan.
Toivottavasti on tarpeeksi samoja jarruja tekemässä, että voi oikeasti pitää jatko-osana.
 
Onko tähän nyt muuta vahvistusta kuin joku random verkkotunnus, mikä näkyy olevan rekisteröity ties minne ja vielä listattu myytäväksi $1500 hintaan?

Jos on, niin varmaan hyvä lisätä ne aktuaaliset lähteet myös aloitukseen.
 
Eikös Stalker 2 ala olemaan jo melkein yhtä meemi kuin Half Life 3? Kuka tahansa voi kyhätä tuollaisen sivuston.
 
Lisäsinkin uutisen aiheesta, mutta kyllä tuon pitäisi ihan virallinen julkistus olla :)
 
Itse ainakin käsitin että on sama tiimi tekemässä kuin aiemmissa osissa
GSCssä varmasti on vielä joitain "vanhoja" kehittäjiä remmissä, mutta itse käsitin kyllä niin, että siinä 2012 taitteessa kun kävi ilmi että GSC suljetaan ja kehitys lopetetaan, valtaosa silloisista deveistä otti ja lähti. Sen seurauksena syntyi vostok games ja survarium, stalkerin hengellinen jatkaja.
Eikös Stalker 2 ala olemaan jo melkein yhtä meemi kuin Half Life 3? Kuka tahansa voi kyhätä tuollaisen sivuston.
No ei varsinaisesti, koska pelin kehittäminen lopetettiin jokseenkin epämääräisissä olosuhteissa. Edes kehitystiimi ei oikein tiennyt mitä oli tapahtumassa, kunnes GSCn perustaja pisti pillit pussiin "lopullisesti". Tämä siis täysin ulkomuistista vedetty äärimmäinen tiivistys.

Uutta stalkeria kieltämättä odotan pelonsekaisin tuntein.
 
GSCssä varmasti on vielä joitain "vanhoja" kehittäjiä remmissä, mutta itse käsitin kyllä niin, että siinä 2012 taitteessa kun kävi ilmi että GSC suljetaan ja kehitys lopetetaan, valtaosa silloisista deveistä otti ja lähti. Sen seurauksena syntyi vostok games ja survarium, stalkerin hengellinen jatkaja.

No ei varsinaisesti, koska pelin kehittäminen lopetettiin jokseenkin epämääräisissä olosuhteissa. Edes kehitystiimi ei oikein tiennyt mitä oli tapahtumassa, kunnes GSCn perustaja pisti pillit pussiin "lopullisesti". Tämä siis täysin ulkomuistista vedetty äärimmäinen tiivistys.

Uutta stalkeria kieltämättä odotan pelonsekaisin tuntein.

Joo itsellä vähän samat fiilikset :D Sieltä voi tulla jotain todella hyvää tai kasa paskaa:rofl:
 
Joo itsellä vähän samat fiilikset :D Sieltä voi tulla jotain todella hyvää tai kasa paskaa:rofl:
Valitettavasti kerroin on kakkoselle. Mistähän rahat tähän nyt on löytynyt, kun 2012 ei löytynyt.
Onko niin suosittuja ollut heidän muut pelit?
 
Eikyl itellä tuo SoC iskenyt oikeen millään tavalla. Potentiaalia toki siinä näin paljonkin, mutta jotenkin siinä itelle paistoi semmonen tietynlainen keskeneräisyys/kiirehtiminen, tekniikan rajallisuus ja Itä-Euroopan standardit joita ei edes modit hioneet pois.

Pistetään odotuslistan kärkikymppiin kuitenki, ihan teemansa ja potentiaalinsa vuoksi.


Onko niin suosittuja ollut heidän muut pelit?
Pikahakemisella ovat julkasseet Cossacks 3 ja siihen delsuja viimeaikoina. Oiskohan rahat tulleet ihan yleisen optimistisilta pelialan rahoittajilta.
 
Pikahakemisella ovat julkasseet Cossacks 3 ja siihen delsuja viimeaikoina. Oiskohan rahat tulleet ihan yleisen optimistisilta pelialan rahoittajilta.

Näyttäisi emopeli myyneen sellaiset ~300k kipaletta (Steamissa), että tokkopa niillä rahoilla juu.
 
Tämähän oli hyvä uutinen, ei kuitenkaan mitään kovin suuria odotuksia/hypeä kehtaa vielä (ehkä) kolmen vuoden päästä julkaistavalle pelille asettaa. Katsellaan ihan rauhassa että mitä sieltä tulee. Kunhan vaan julkaisukunto olisi parempi kuin mitä SoC :kahvi:
 
Eikyl itellä tuo SoC iskenyt oikeen millään tavalla. Potentiaalia toki siinä näin paljonkin, mutta jotenkin siinä itelle paistoi semmonen tietynlainen keskeneräisyys/kiirehtiminen, tekniikan rajallisuus ja Itä-Euroopan standardit joita ei edes modit hioneet pois.
Samoilla linjoilla, tosin itse kyllä tykkäsin SoC:sta jonkun verran. Lisärit ei sitten taas napanneet enään yhtään..
 
Itse pidin Call of Pripyatista enemmän kuin Chernobylistä, tuntui vain jotenkin eheämmältä kokonaisuudelta. Se oli Complete-modin kanssa oikein mukava peli pelata läpi.
 
Juu, varmaan CoP olisi ollut ensikosketuksena sarjaan se paras kokemus, mutta ei SoC:n jälkeen oikeen sarja enään napannut. Varsinkin se tekninen toteutus oli pelissä jo 2007 aika karua..
 
Eikyl itellä tuo SoC iskenyt oikeen millään tavalla. Potentiaalia toki siinä näin paljonkin, mutta jotenkin siinä itelle paistoi semmonen tietynlainen keskeneräisyys/kiirehtiminen, tekniikan rajallisuus ja Itä-Euroopan standardit joita ei edes modit hioneet pois.

Joo tunnelmaa oli kyllä, mutta aika paljon typeryyksiä/ärsyttävyyksiä löytyi tuosta.
 
Itselle kolahti aikanaan suoraan selkäytimeen.. Kaikki stalkerit ostettu ja pelattu moneen kertaan läpi... Nytkin työn alla clear sky :D
 
Xbox Games Showcasessa julkaistiin Stalker 2 trailerin kera. Tulee boksille ja tietokoneelle, jos en väärin nähnyt niin 2021.
 
nekrosin turhaan. Näköjään keskustelua aiheesta jo ketjussa
 
Aika mielenkiintoiset tuntemukset jäi trailerista (laitetaanpa tännekin). Huomaan että maisemat ja koko ulkoinen tyyli on uskollisesti toteutettu, eli edelleen oikein hyvin, mutta musiikki kumpuili hieman elokuvamaisuutta. Tuleeko pelissä olemaan nyt välivideoita tai jotain muuta tarinaa "ryydittävää" matskua? Toivon rehellisesti että ei. Myöskin ripaus eeppisyyttä on tullut mukaan, mikä on hieman vastakkaista alkuperäisten hyvin maltilliseen tyyliin nähden. Arvostan alkuperäisiä pelejä paljon ja siksi ihmettelen nyt miten odottava uhka näytettiin jo näin aikaisin, eli säiliöissä olevat mutantit. Ei tunnu Stalkerimaiselta että tiedän jo mitä odottaa, eli noita vastaan varmaan käydään aseet paukkuen ja selvitetään kuka niitä kyhää ja miksi - vai olisiko niin että tuo trailerissa selvästi näytetty örvelö on ainut sorttiaan ja ei edes mikään erityisyys?

Olen henkisesti nyt valmistautunut askeleen syrjään astuvasta jatko-osasta, mitä odotan mielenkiinnolla. Jos tämä traileri on edes hitusen suuntaa grafiikoista antava, on kyllä nätti peli kyseessä.
Tärkeintä Stalkereissa on siitä huolimatta miten juonta kuljetetaan eteenpäin, että tahti on rauhallinen ja tuota vettynyttä maailmaa saa kummastella omaan tahtiinsa, sekä reissuille mihin ikinä lähteekään tulee varautua hyvin. Toivon että varustautuminen ja oikeiden artifaktien käyttäminen on edelleen tärkeää, sekä ammuskelu haastavaa reilulla rekyylillä. Aseiden ylläpitoa ja huoltoa sopisi syventää tässä osassa, miksei muidenkin varusteiden. Tärkeää on kuitenkin ettei selviytymisen osalta lähdetä millekään HC-linjalle tyyliin että kuolet kymmenen minuutin välein jos et kerää tai väsää tätä ja tätä. Alkuperäisissä peleissä ei ollut haastavaa säilyä hengissä, mutta varusteitta oli onnetonta lähteä mihinkään.

Summaisin että olen hienoisesti optimistinen. Innostavin seikka on oikeastaan se onko luontoa tiheine pusikkoineen käytetty aidosti hyödyksi piileskelyä ja hiiviskelyä varten? Voiko örkitkin vastaavasti yllättää niistä? Mitä peli esittelee teknisesti meille, kuten alkuperäiset käyttivät valaistusta ja laajoja alueitaan hienosti hyväkseen.
 
Loistavaa, että toisin kuin DOS3 (BG3), tuntuu pysyvän lojaalina aikasemmille osille. Olisi hiukan vituttanut, jos oliskin ollutkin toinen skriptattu METRO putki.
 
Odotan kyllä innolla. Aikaisimmista tykkäsin kovasti, vaikka olivatkin vähän rujoja.
 
Toivottavasti olisi jotain autoja mukana. Traileri vaikutti aivan karkille, toivottasti ei ole arcadea sitten toi shuutteri. Tosi tutut maisemat :D
 
Juu, varmaan CoP olisi ollut ensikosketuksena sarjaan se paras kokemus, mutta ei SoC:n jälkeen oikeen sarja enään napannut. Varsinkin se tekninen toteutus oli pelissä jo 2007 aika karua..
Muistan että se 2007 julkaisu oli aika buginen ja sitä pätchättiin pitkään. LA DCssa taas näki että laitettu paljon hyvää tavaraa jne mutta engine ei ehkä enää kestänyt.
 
CoP:n Gunslinger modi kyllä kiinnostaisi, mutta en tiiä onko riittävästi aikaa ja mielenkiintoa kokeilla (kun on muutenkin pelattavaa).
 
Kiusottelusta ei jäänyt paljoakaan käteen, mutta vahvistuu edelleen vaikutelma, että tarinapainotteisempi peli on tulossa. Minusta musiikki ja tuollainen skriptatumpi juoksentelu kielii tällaisesta, sillä jos kohtaus on peliin jäävää sisältöä, en kuvittele että kaatuvan puun luokse pystyisi juoksemaan, vaan reunan yli joko ei voi mennä tai se aiheuttaa välittömän kuoleman/siirtymän. Olen osittain tyytyväinen että Shadow of Chernobylin suunnittelija ei ole enää mukana, sillä hänen Metro-pelinsä eivät ole minua napanneet; ne ovat aivan liian putkimaisia omaan makuuni, enkä ymmärrä mitä ne yrittävät kertoa. Ehdottomasti olen Shadow of Chernobylin semiavoimen suunnittelun kannalla, että saa rönsyillä matkalla sivusuuntiin, mutta pelissä on silti pääpaino päätehtävällä. Taaksepäin on kanssa hauska palata jos tehtävä sinne lähettää.

Odotukset siis maltillisen positiiviset laadun kannalta. Realistisesti odotan hieman eri tyylistä peliä mitä alkuperäinen, sellaista mikä on rajoitetumpi etenemisessä, esim. se voi olla Clear Skyn tyylinen kenttä kentältä rakenteinen parilla isommalla alueella. Se vaan on tosiasia kun lähtee hienon nippeligrafiikan kanssa kikkailemaan, ettei aika enää riitäkään muuhun kuin rajoitettuun ympäristöön. Suunnittelun kannalta Shadow of Chernobyl oli siitä erinomainen, että he panostivat hienoihin efekteihin jotka vievät huomion melko tyhjältä ympäristöltä. Kerran kun tekee parit nurmet ja heinikot näyttäviksi niin niitä voi aika huoletta kopioliittää joka paikkaan. Mihin ei kannata lähteä on jokaisen haarukan ja hiusnutturan yksityiskohtaiseen mallintamiseen, mihin tuo nykyinen GSC on näemmä lähtenyt.

Selvää on se ettei koskaan samanlaista tule jos porukka on kokonaan vaihtunut, ellei jotain uusintoa tehdä, eli ei ole realistista odottaa todella samanlaista peliä. Mikä sitten on ollut kellekin tärkeintä Stalkereissa löytyy uudesta pelistä tai ei - melkein aina tällaisissa tilanteissa käy niin että osa pettyen vihastuu ja osa tykkää edelleen.
 
Screenshot_1.png


:smoke:
 
Ite tykkään Metroista mutta koska meillä on jo Metro kaipaisin Stalkerilta open world meininkiä.
 
Toisaalta kyllä on ihan hienon näköistä, mutta toisaalta näyttää jotenkin "oudolta". Johtuneeko vaan siitä että kun aikaa on kuitenkin kulunut *tarkistaa CoP:n julkaisupäivän* 11 vuotta :eek: kyllähän tätä kuitenkin varovaisin toivein odottaa. Tämän pelin tapauksessa voi melkein todeta että perinteitä kunnioitetaan jos/kun julkaisuversio on karu/rujo/huono ja siitä pahimmat kuitenkin fiksataan muutamalla päivityksellä. Lämmöllä Clear Skyn kädessä räjähtäviä kranaatteja muistaen <3
 
Kieltämättä skeptisyys hälveni hieman ja hype kasvoi. Pelästyin jo hieman, kun taistelukohtaus trailerissa näytti kuin jostain paskasta modista lainatulta, mutta hyvä luoja noita maisemia myöhemmissä kohdissa.
Sensijaan nää ennakkotilaajaedut ja vastaavat ei taas vakuuta alkuunkaan. Trailerissa tarjotaan fanipalvelusta ja sitten lyödään märkää rättiä naamalle.

Vielä tuohon bugisuuteen liittyen, jännästi vanhat leimat on ja pysyy. Tämä GSC:hän ei enää ole se sama, mikä kehitti alkuperäisiä. Studio meni kiinni aikanaan, sitten valtaosa taisi siirtyä Vostok gamesin leipiin tekemään survariumia ja vuosia myöhemmin GSC nousi haudasta. Uudet kehittäjät ja uusi pelimoottori. Mielenkiintoista nähdä, mitä saavat aikaan.
 

Liitteet

  • 1623609565119.png
    1623609565119.png
    457,5 KB · Luettu: 261
  • 1623609795489.png
    1623609795489.png
    3,1 MB · Luettu: 265
Tämä kiinnostaa eniten näistä E3:ssa esitellyistä kun tykkäsin edellisistä paljon, loistava tunnelma paikoitellen. Mutta jos ei enää samoja tyyppejä tekemässä niin kuinka käy? :hmm: We shall see.
 
Vaikka itse rakastan post-apokalyptisia elokuvia ja pelejä, tykkään avoimista pelimaailmoista ja oikeassa elämässä seikkailen jatkuvasti hylätyissä paikoissa, niin alkuperäiset Stalkerit ovat jääneet jostain syystä pelaamatta. Tämä kyllä vaikuttaa ihan pirun hyvältä. Tuli heti ekana itselle mieleen Metro-pelisarja, mutta täysin avoimella maailmalla. Jatkaakohan tämä edellisten pelien tarinasta eteenpäin, eli pitäisi tutustua niihin ensin?

Taistelu näytti vähän kankealta, mutta ei se ole mikään hirveä puute itselle. Sen sijaan grafiikat ja pelin maailma näyttivät upealta. Ilmeisen raskas peli myös järjestelmävaatimuksien perusteella ja tilaakin vie kohtuullisesti SSD-levyllä. Mutta jos 1080p 60FPS tähtää, niin tuskin ihan mahdottomia vaatii :think:

Stalker 2 minimum requirements
  • OS: Windows 10
  • Processor: AMD Ryzen 5 1600X | Intel Core i5-7600K
  • Memory: 8GB RAM
  • Graphics: AMD Radeon RX 580 8GB | NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
  • Storage: 150GB
  • Additional notes: SSD
Stalker 2 recommended specifications
  • OS: Windows 10
  • Processor: AMD Ryzen 7 3700X | Intel Core i7-9700K
  • Memory: 16GB RAM
  • Graphics: AMD Radeon RX 5700 XT 8GB | NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER 8GB | NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti 11GB
  • Storage: 150GB
  • Additional notes: SSD
 
Vaikka itse rakastan post-apokalyptisia elokuvia ja pelejä, tykkään avoimista pelimaailmoista ja oikeassa elämässä seikkailen jatkuvasti hylätyissä paikoissa, niin alkuperäiset Stalkerit ovat jääneet jostain syystä pelaamatta. Tämä kyllä vaikuttaa ihan pirun hyvältä. Tuli heti ekana itselle mieleen Metro-pelisarja, mutta täysin avoimella maailmalla. Jatkaakohan tämä edellisten pelien tarinasta eteenpäin, eli pitäisi tutustua niihin ensin?
Jos alkuperäiset stalkerit ovat jääneet pelaamatta, niin suosittelen kyllä tutustumaan. Patchit ja modit ovat korjanneet paljon bugeja ja muita ongelmia peleissä. Shadow of Chernobyl ja Call of Pripyat ovat omasta mielestä Clear Skyta parempia.
Aiempia ei varmasti tarvitse pelata päästäkseen kärryille, mutta jos chernobyl, post-apokalyptinen venäjä ja brutaali maailma kuulostaa mielenkiintoiselta, niin kokeile. Tunnelmaltaan stalkerit ovat ainutlaatuisia.
Stalkerit ovat myös olleet myynnissä todella edullisesti. Etsivä saattaa löytää kaikki kolme kahvikupin hinnalla. Sen paremmin ei rahojaan voi käyttää.
Taistelu näytti vähän kankealta, mutta ei se ole mikään hirveä puute itselle
Taistelu näytti kankealta, mutta syystä. Stalkerin combat on aika anteeksiantamatonta. Hyvää kyllä, mutta ei trailermateriaalia. Itselleni tuo trailer näytti siltä, että stalker on pysynyt tarkkaan omalla tontillaan eikä "codiutunut". Tämä taas nosti fiilistä ja lisäsi odottavan tuskaa itselleni.
 
Itse pelailin noita alkuperäisiä aikoinaan satoja tunteja pelkästään täysin uniikin maailman ja fiiliksen vuoksi. Mikään ei tuntunut paremmalta kuin vetää all-nightereita jossain suolla reppu täynnä arvotonta loottia.
Toi kakkonenkin menee ihan satavarmasti ostoon heti kun ensimmäiset revikat on pihalla ja julkaisupäivän bugit selvillä.
 
Vähän pelottaa tuo mahdollinen "modernisointi" vääristä paikoista, mutta katsotaan rauhassa julkaisupäivän yli ja annetaan sitten tuomio. DLC-suunnitelmat näyttää olevan jo tässä vaiheessa selvillä, joten toivotaan ettei tuo ole este modityökalujen julkaisulle. Muuten mennään jälleen kymmenen seuraavaa vuotta wanhempien stalkerien modijärkäleitä pelatessa.
 
Visuaaliseti aivan upea traileri ja odotuksia tämä nosti, mutta trailerin alkupään ammuskelu näytti melko lapselliselta. Onko kenties joku kuolemattomuustila käytössä, kun aikaisemmissa Stalkereissa CQB on ollut aika armotonta.
 
Visuaaliseti aivan upea traileri ja odotuksia tämä nosti, mutta trailerin alkupään ammuskelu näytti melko lapselliselta. Onko kenties joku kuolemattomuustila käytössä, kun aikaisemmissa Stalkereissa CQB on ollut aika armotonta.
Käsittääkseni iddqd on ihan vakiokamaa pelitrailereissa, jotta voi keskittyä pelin ominaisuuksien eikä kuolinanimaatioiden esittelyyn.
 
Käsittääkseni iddqd on ihan vakiokamaa pelitrailereissa, jotta voi keskittyä pelin ominaisuuksien eikä kuolinanimaatioiden esittelyyn.
Varmasti näin on, mutta voisi niitä ominaisuuksia muillakin tavoilla esitellä, vaikka nojaamalla muurin takaa tms. taktiikkaa. Itselleni jäi tosta kohdasta sellainen Hollywood blockbuster maku suuhun.
 
Tämä menee todellakin peluuseen. Eka osa oli niitä harvoja pc-pelejä ja etenkin räiskintöjä mitä tuli ostettua kun oli kuitenkin Xbox 360 pääasiallisena pelilaitteena ja miltei ainoana tuolloin.
aivan mahtava peli oli ja tuli kummatkin lisäosat Clear Sky ja Call of Pripyat hankittua ja pelattua myös läpikotaisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 714
Viestejä
4 493 380
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom