terve! täältä jo pidemmän aikaa yrittänyt ettiskellä, josko jollakin samanlaista ongelmaa kun mulla.
elikkä prosessori alkaa sahaamaan pienimmässäkin tekemisessä 1%-100% väliä.
olen tähän mennessä muutamaan otteeseen purkanut koneen muttereiksi, katsonut prosessorin pinnit, vaihtanut tahnat, emolevyn, virtalähteen, välimuistit, näytön ohjaimen, kopan paremmin hengittävään, päivittänyt bios ja chipsetin.
ajettu vakio kelloilla, ja biossista sillä boost modella, windows virta asetus koitettu ryzen balanced->huippu suoritus kyky, samaa tekee.
kokoonpanona tällä hetkellä:
MSI MPG X570 GAMING PLUS AM4 ATX-emolevy ostettu 20.09.2020
Kingston HyperX FURY DDR4 3200 MHz CL16 16 Gt ostettu 10.08.2020
AMD Ryzen 7 2700X ostettu 13.05.2020
Nvidia GeForce GTX 1060Gb
Chieftec 750w poweri
Alun perin kun ostin prosessorin, oli käytössä: MSI B450-A PRO AM4 ATX-emolevy, jolla pelit kaatuili koko ajan. nyt tän hetkisellä kokoonpanolla pystyy pelaamaan kaatuilematta, mutta toi sahaaminen hirvittää.
lämmöt on tyhjäkäynnillä 38-45 astetta, ja pelin aikana 70-80 astetta
ja ne kaikki 2 peliä mitä tulee pelattua: warzone ja rainbowsix siege.
onko nyt tosiaan niin että ton prosessorin saa laittaa roskiin?
elikkä prosessori alkaa sahaamaan pienimmässäkin tekemisessä 1%-100% väliä.
olen tähän mennessä muutamaan otteeseen purkanut koneen muttereiksi, katsonut prosessorin pinnit, vaihtanut tahnat, emolevyn, virtalähteen, välimuistit, näytön ohjaimen, kopan paremmin hengittävään, päivittänyt bios ja chipsetin.
ajettu vakio kelloilla, ja biossista sillä boost modella, windows virta asetus koitettu ryzen balanced->huippu suoritus kyky, samaa tekee.
kokoonpanona tällä hetkellä:
MSI MPG X570 GAMING PLUS AM4 ATX-emolevy ostettu 20.09.2020
Kingston HyperX FURY DDR4 3200 MHz CL16 16 Gt ostettu 10.08.2020
AMD Ryzen 7 2700X ostettu 13.05.2020
Nvidia GeForce GTX 1060Gb
Chieftec 750w poweri
Alun perin kun ostin prosessorin, oli käytössä: MSI B450-A PRO AM4 ATX-emolevy, jolla pelit kaatuili koko ajan. nyt tän hetkisellä kokoonpanolla pystyy pelaamaan kaatuilematta, mutta toi sahaaminen hirvittää.
lämmöt on tyhjäkäynnillä 38-45 astetta, ja pelin aikana 70-80 astetta
ja ne kaikki 2 peliä mitä tulee pelattua: warzone ja rainbowsix siege.
onko nyt tosiaan niin että ton prosessorin saa laittaa roskiin?