AMD 5000-sarjan tilausseurantaketjun voisi muuttaa vastaavasti "tilaus- ja saatavuusseuranta" ketjuksi kuten näytönohjaimilla ja postata vinkit sinne. Esim. 5800X:ää saa heti Jimmsiltä 479e ja Verkkokaupasta 499e. Näihin verrattuna 5600X hintaan 389e ei ole hyvä diili oikein millään mittapuulla ja se voi aiheuttaa "närästystä". Juuri kyseistä tuotetta etsivälle vinkki taas on mielenkiintoinen.
Kaikesta huolimatta hyvä tarjous -ketjuun postaavat haluavat ensisijaisesti auttaa muita foorumilaisia ja itse arvostan suuresti täältä saatuja vinkkejä. Siksi en voi ymmärtää, miksi vinkkaajia kohtaan pitäisi missään tilanteessa hyökätä tai ylipäätään arvostella muuta kuin annettua vinkkiä itsessään. Tällaiset epäasialliset esiintulot ovat omiaan tappamaan koko ketjun. Ainakin oma "pitäkää tunkkinne"-linja aktivoituu hyvin herkästi. Asiallinen käytös ei ole keneltäkään pois.
Minun puolestani - jos mielenkiintoa löytyy - niin pyydä vaan ylläpitoa siirtämään ketju nimiisi - jos siis löytyy aikaa ja tarmoa ylläpitää tätä joka viikko. Tilanne elää niin paljon, ettei aikani riitä niin tarkkaan saatavuusseurantaan ja saatavuuksien kyttäilyyn joka viikko. Tämä viesti on kirjallinen lupa tehdä juuri näin.
Käyn nyt muokkaamassa otsikon. Ketju on alusta alkaen tehty vain offtopicin siirtämiseksi pois spekulaatioketjusta, eikä minulla ollut aavistustakaan, että tänne tulee 41 sivua ja vielä jatkuu.. Oletin ketjun kuolevan vuodenvaihteessa.