Ryzen 5000-sarjan tilaus- ja saatavuusseuranta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
AMD 5000-sarjan tilausseurantaketjun voisi muuttaa vastaavasti "tilaus- ja saatavuusseuranta" ketjuksi kuten näytönohjaimilla ja postata vinkit sinne. Esim. 5800X:ää saa heti Jimmsiltä 479e ja Verkkokaupasta 499e. Näihin verrattuna 5600X hintaan 389e ei ole hyvä diili oikein millään mittapuulla ja se voi aiheuttaa "närästystä". Juuri kyseistä tuotetta etsivälle vinkki taas on mielenkiintoinen.

Kaikesta huolimatta hyvä tarjous -ketjuun postaavat haluavat ensisijaisesti auttaa muita foorumilaisia ja itse arvostan suuresti täältä saatuja vinkkejä. Siksi en voi ymmärtää, miksi vinkkaajia kohtaan pitäisi missään tilanteessa hyökätä tai ylipäätään arvostella muuta kuin annettua vinkkiä itsessään. Tällaiset epäasialliset esiintulot ovat omiaan tappamaan koko ketjun. Ainakin oma "pitäkää tunkkinne"-linja aktivoituu hyvin herkästi. Asiallinen käytös ei ole keneltäkään pois.
Minun puolestani - jos mielenkiintoa löytyy - niin pyydä vaan ylläpitoa siirtämään ketju nimiisi - jos siis löytyy aikaa ja tarmoa ylläpitää tätä joka viikko. Tilanne elää niin paljon, ettei aikani riitä niin tarkkaan saatavuusseurantaan ja saatavuuksien kyttäilyyn joka viikko. Tämä viesti on kirjallinen lupa tehdä juuri näin.

Käyn nyt muokkaamassa otsikon. Ketju on alusta alkaen tehty vain offtopicin siirtämiseksi pois spekulaatioketjusta, eikä minulla ollut aavistustakaan, että tänne tulee 41 sivua ja vielä jatkuu.. Oletin ketjun kuolevan vuodenvaihteessa.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
Minun puolestani - jos mielenkiintoa löytyy - niin pyydä vaan ylläpitoa siirtämään ketju nimiisi - jos siis löytyy aikaa ja tarmoa ylläpitää tätä joka viikko. Tilanne elää niin paljon, ettei aikani riitä niin tarkkaan saatavuusseurantaan ja saatavuuksien kyttäilyyn joka viikko. Tämä viesti on kirjallinen lupa tehdä juuri näin.

Käyn nyt muokkaamassa otsikon. Ketju on alusta alkaen tehty vain offtopicin siirtämiseksi pois spekulaatioketjusta, eikä minulla ollut aavistustakaan, että tänne tulee 41 sivua ja vielä jatkuu.. Oletin ketjun kuolevan vuodenvaihteessa.
Kiitos otsikon muokkauksesta! Poikkeusaikojen jatkuessa myös huipputekniikan saatavuusongelmat jatkuvat. Keskustelujen ylläpitoon ei valitettavasti riitä aika ja oma Ryzen sykkii jo koneessa. Ajattelin, että 5000-sarjalaisten saatavuusvinkit voisivat löytää paremmin kohteensa tässä ketjussa. Tarjouksia näistä prossuista saadaan valitettavasti odottaa pitkään.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
410
Tuli tilattua viime viikolla Komponenttikaupasta 5600X, kun näytti olevan tukkurin saldolla ja toimitusarvio muistaakseni 5-10 päivää.
Ei aikaisempaa kokemusta tuolta tilaamisesta ja olin aika skeptinen, mutta prossu onkin jo ilmeisesti huomenna noudettavissa postista :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Kovasti polttelee mutta menee hinta edelleen vähän kipukynnyksen yli. Tuolta pitää pyytää Suomeen tilatessa ostoskorin kautta erillinen tarjous, joka tulee päivän viiveellä sähköpostiin. En ainakaan vielä jaksanut sitä pyytää mutta viimeksi muisteja tilatessa se oli +4% Suomi-Saksa ALV -erotus plus 16,90€ postit eli loppusummaksi Suomeen tulisi noin 745€.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
7
Kovasti polttelee mutta menee hinta edelleen vähän kipukynnyksen yli. Tuolta pitää pyytää Suomeen tilatessa ostoskorin kautta erillinen tarjous, joka tulee päivän viiveellä sähköpostiin. En ainakaan vielä jaksanut sitä pyytää mutta viimeksi muisteja tilatessa se oli +4% Suomi-Saksa ALV -erotus plus 16,90€ postit eli loppusummaksi Suomeen tulisi noin 745€.
Tein ton tänään ja päivän aikana sain tilattua. 728 euroa tais olla hinta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
14
Kellään tietoa, mikä verkkokaupassa 5900X tilanne ? Ei näy, että olis tullut 2kk yhtään prossua. Onko saanti näin heikkoa jokasessa lahkossa Suomessa vai vain verkkokaupassa. Onko kukaan kysellyt aspasta milloin olisi mahdollisesti saapumassa ?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
139
Kellään tietoa, mikä verkkokaupassa 5900X tilanne ? Ei näy, että olis tullut 2kk yhtään prossua. Onko saanti näin heikkoa jokasessa lahkossa Suomessa vai vain verkkokaupassa. Onko kukaan kysellyt aspasta milloin olisi mahdollisesti saapumassa ?
Valitettavasti taitaa tilanne olla kaikissa suomalaisissa puljuissa sama, euroopassa muutenkin tuntuu että ihan rippeitä vaan tullut liikkeisiin. Jimmsillekään ei ole yhtään tän vuoden puolella tullut.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
7
Valitettavasti taitaa tilanne olla kaikissa suomalaisissa puljuissa sama, euroopassa muutenkin tuntuu että ihan rippeitä vaan tullut liikkeisiin. Jimmsillekään ei ole yhtään tän vuoden puolella tullut.
Joo ite oottanu kyseistä tuotetta 11.11. asti verkkiksestä. Nyt kun sitten sattui olemaan alternate.de:llä tavaraa hyllyssä niin oli pakko tilata vaikka tuliki reipas 100e lisähintaan. Jimssillä oli että maaliskuun loppuun mennessä pitäs tulla noin 200 kpl mutta ei sekään mikään varma juttu ole.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
621
Pari kuukautta on nyt seisonut uusi emo ja 64GB muistikitti tossa pöydällä odottelemassa prossua. Ei enää jaksanu odotella, vaan postin kyydissä on nyt tulossa 5800X.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
19
Itselläni on Jimmsistä 4.12 tilattu 5900X jonossa +200 sijalla. Kiinnostaisi lähinnä tietää, olenko lähempänä 200 kuin 300, toisin sanoen onko saumoja saada tuosta maaliskuun erästä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Itselläni on Jimmsistä 4.12 tilattu 5900X jonossa +200 sijalla. Kiinnostaisi lähinnä tietää, olenko lähempänä 200 kuin 300, toisin sanoen onko saumoja saada tuosta maaliskuun erästä.
29.11. tilattu 5900x Jimmssiltä jonossa myös >200 sijalla. Muistaakseni joku tässä ketjussa mainitsi että 27.11. tai 28.11. oli jonossa 180-200.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 631
Pari kuukautta on nyt seisonut uusi emo ja 64GB muistikitti tossa pöydällä odottelemassa prossua. Ei enää jaksanu odotella, vaan postin kyydissä on nyt tulossa 5800X.
Sama, tosin muistikitti on ollut jo alkusyksystä, kun hinnat näytti lähtevän nousuun. Emo tuli hommattua joulukuussa alennuksesta. 3080:n odottelua helpottamaan tuli jo hommattua backup 3070. Mutta missä viipyy 5900X :rolleyes: Siitä en lähde tinkimään, kun on coreillekin käyttöä.
 
Liittynyt
13.08.2020
Viestejä
48
5900X tilattu Jimmsiltä 11.11 ja jonotussijoitus 50-60. Eipä oo paljon sijoutus liikkunut viimeisen 1½kk aikana, ehkä 10pykälää, kun edestä jotku peruneet. Jospa sen kohta sais.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
54
Tota helmikuun loppua - maaliskuun puoltaväliä veikkaa myös Multritronic sekä Veljekset Keskinen eli sieltä on tulossa kerralla kaikkiin kauppoihin varmaan samaan aikaan jollain merikontilla.
Multitronicilla ainakin tuo arviopäivämäärä siirtyy joka päivä päivän eteenpäin.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
14
Tänään on tullut Jimmsille 5600x 100kpl, toiset 100kpl pitäisi tulla 3.3.

Oma tilaus 19.1. ja nyt sijalla 90-100 lähtee vihdoin matkaan.
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
14
5900x.png

Tilaushetkellä oletin tämän saapuvan ennen RTX 3080 (sen kanssa nyt jonosijalla 20-30), mutta enää en ole yhtään varma. Kaksi kuukautta sitten viimeksi saapunut verkkokauppa.com:iin. Onko näiden valmistus loppunut kokonaan?
 
Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
102

Tilaushetkellä oletin tämän saapuvan ennen RTX 3080 (sen kanssa nyt jonosijalla 20-30), mutta enää en ole yhtään varma. Kaksi kuukautta sitten viimeksi saapunut verkkokauppa.com:iin. Onko näiden valmistus loppunut kokonaan?
Noh ainakin oot ihan hyvijällä sijoilla, mä 23.11 tilannu ja satasen kohilla jonossa. Mutta on tottatosiaan kyllä naurettavaa tämä odotus. Onneksi ei ole kiire kun sapphiren 6800 xt nitroa oottelen myös
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Näitähän alkaa taas tulla. Toivottavasti myös Datatronicille saadaan muutama kappale!
Tästä helmikuun erästä ei riittänyt meille eli satsi oli liian pieni vs meidän jonopaikka. Mutta sanoi että maaliskuussa saadaan kyllä nämä 5600x ja ehkä jopa 5900x:t. Tosin jälkimmäistä en usko ennenkuin tapahtuu.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
256
Keskiviikkona huomasin tämän myös ja laitoin tilaukseen. Tänään pitäisi olla perillä.
Tuli myös itse napattua tuo ja tänään pitäisi saapua. Eihän näitä yhtä vaikea ole ollut saada kuin 5900X:iä, mutta silti melkein 2kk joutunut metsästämään, kun ei oikeaan aikaan ole sattunut olemaan oikeassa jonossa.

Postin sovellus tosin väittää paketin painoksi 3kg, niin mielenkiinnolla odotan mitä sieltä on tulossa.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
15
Tuli myös itse napattua tuo ja tänään pitäisi saapua. Eihän näitä yhtä vaikea ole ollut saada kuin 5900X:iä, mutta silti melkein 2kk joutunut metsästämään, kun ei oikeaan aikaan ole sattunut olemaan oikeassa jonossa.

Postin sovellus tosin väittää paketin painoksi 3kg, niin mielenkiinnolla odotan mitä sieltä on tulossa.
Höh, mulla on vain 0,52 kg prossu :( Omalla kohdallani tämä homma tuntui vähän turhan helpolta kun vasta kaksi viikkoa kerkesi olla tilaus sisällä toiseen puljuun. Näyttisten kohdalla tilanne onkin sit vielä avoin...
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
84
Tänään piti tulla JIMMSille 16kpl 5950X:ää, ei ole ainakaan vielä saldo päivittynyt. Kiinnostais monelle sijalle itse pääsee listalla.... ei varmaan ole tietoa milloin seuraava erä tulee?
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
208
Tänään piti tulla JIMMSille 16kpl 5950X:ää, ei ole ainakaan vielä saldo päivittynyt. Kiinnostais monelle sijalle itse pääsee listalla.... ei varmaan ole tietoa milloin seuraava erä tulee?
Siirtynyt 23.2 :hmm: toiveissa oli että hyvällä lykyllä konetta olisi päässyt kasaamaan viikonlopulle, mutta tuo nyt jäi
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
208
Joo sama käväs mielessä, mutta ei kait uudet Ryzenit nyt "elektroniikkaromua" vielä ole? :lol:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
16
Niinhän siinä sitten kävi että noin 9 vuotta palvellut SSD ei jaksanut odottaa 5900x:ää loppuun asti. Unelma hallitusta kokoonpanon päivityksestä tuhoutui :cry:
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 014
Joo sama käväs mielessä, mutta ei kait uudet Ryzenit nyt "elektroniikkaromua" vielä ole? :lol:
Ihmettelin mistä sait romun, mutta olihan siellä alhaalla mainittu elektroniikkaromu, muualla puhuttiin vaan elektroniikasta. :) No mut jos Iltalehdellä on kytköksiä Intelin suuntaan?
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
67
Noh ainakin oot ihan hyvijällä sijoilla, mä 23.11 tilannu ja satasen kohilla jonossa. Mutta on tottatosiaan kyllä naurettavaa tämä odotus. Onneksi ei ole kiire kun sapphiren 6800 xt nitroa oottelen myös
Mulla Verkkiksessä kans tilaus vetämässä. 5900x tilattu 7.11 ja hiljasta ollu
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
821
Mulla Verkkiksessä kans tilaus vetämässä. 5900x tilattu 7.11 ja hiljasta ollu
6.11 tilattu ja parisenkymmentä edellä. Ei osannut sanoa koska tulee... Pelikoodit pitää itse ruikuttaa AMD:ltä. Ovat väitteen mukaan sitoutuneet antamaan FC6 koodin jos osto tehty kampanja-aikana.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
341
6.11 tilattu ja parisenkymmentä edellä. Ei osannut sanoa koska tulee... Pelikoodit pitää itse ruikuttaa AMD:ltä. Ovat väitteen mukaan sitoutuneet antamaan FC6 koodin jos osto tehty kampanja-aikana.
Kuullostaa harvinaisen paljon vastuun siirrossa yritykseltä kuluttajan niskaan.....
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
162
Kuullostaa harvinaisen paljon vastuun siirrossa yritykseltä kuluttajan niskaan.....
Ei varmaankaan olisi ollut vaikeaa muuttaa latauskoodien voimassaoloaikaa esimerkiksi huhtikuun tai toukokuun loppuun. Kai se sitten vaan pitää jaksaa ruinata AMD:ltä armoa, kunhan tuo 5900x joskus ensi kuussa kotiutuu.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
821
Kuullostaa harvinaisen paljon vastuun siirrossa yritykseltä kuluttajan niskaan.....
Asiasta enempää tietämättä, Verkkis odotti tätä vastausta AMD:ltä useamman viikon. No pääasia että koodi on edelleen saatavilla... Toivottavasti?
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 866
Tänään on tullut Jimmsille 5600x 100kpl, toiset 100kpl pitäisi tulla 3.3.

Oma tilaus 19.1. ja nyt sijalla 90-100 lähtee vihdoin matkaan.
Ei niitä tilauksia ihan älyttömästi taida olla sisällä. Tilasin pari päivää sitten ja olin 200+. Nyt about 170. Tällä tahdilla tulee paljon aikaisemmin kuin odotin.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Dustin Homessa ollut jonkunsen aikaa jo 5900X tilauksessa, viimeinen arvio saapumiseen oli 8.2. Ja sen jälkeen nuo lähes viikottaiset siirtymis mailit loppui. Kurkkasin klarnasta niin maksun tila oli ”peruttu” / ”poistettu” tms. Mahtoivatkohan löydä hanskat tiskiin ? :)

Laitoin varmuudeksi Jimmsiltä postiennakolla tulemaan, turha varmaan hengitystä pidättää.

Taitaa saada uutta Inteliä aikasemmin jos kerkee jonon alkuun, sitte on käyttämätön AMD emo ja nesteblokki kaupan :geek:
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
15
Dustin Homessa ollut jonkunsen aikaa jo 5900X tilauksessa, viimeinen arvio saapumiseen oli 8.2. Ja sen jälkeen nuo lähes viikottaiset siirtymis mailit loppui. Kurkkasin klarnasta niin maksun tila oli ”peruttu” / ”poistettu” tms. Mahtoivatkohan löydä hanskat tiskiin ? :)

Laitoin varmuudeksi Jimmsiltä postiennakolla tulemaan, turha varmaan hengitystä pidättää.

Taitaa saada uutta Inteliä aikasemmin jos kerkee jonon alkuun, sitte on käyttämätön AMD emo ja nesteblokki kaupan :geek:
Minulla tuli eräästä verkkokaupasta Klarnalla tehty näyttistilaus bumerangina takaisin, koska "klarna varaus on voimassa vain 30 vrk". Voisi selittää tilanteen. Tilasin sitten Proshopista luottokortilla, koska olen huomannut että sieltä tehdään vain katevaraus veloituksen sijaan siihen asti että tilaus on toimitettu.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Minulla tuli eräästä verkkokaupasta Klarnalla tehty näyttistilaus bumerangina takaisin, koska "klarna varaus on voimassa vain 30 vrk". Voisi selittää tilanteen. Tilasin sitten Proshopista luottokortilla, koska olen huomannut että sieltä tehdään vain katevaraus veloituksen sijaan siihen asti että tilaus on toimitettu.
Jep, laitoin kyssärin että missä homma menee,tuo 30vkr meni kyllä ajat sitten.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
197
Siitä onkin aikaa kun viimeksi tullut seurattua mitä rautaa on tullut markkinoille, joten..
Onko tässä järkeä lähteä päivittelemään jos käyttökohde on pelaaminen. Nykyinen prossu 7700k
Toisekseen onko jengi miten saanut näitä mistään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Siitä onkin aikaa kun viimeksi tullut seurattua mitä rautaa on tullut markkinoille, joten..
Onko tässä järkeä lähteä päivittelemään jos käyttökohde on pelaaminen. Nykyinen prossu 7700k
Toisekseen onko jengi miten saanut näitä mistään?
5800x mallia saa kaikkialta. 5600X:ää sai viime viikolla Multitronicissa suoraan varastossa puoli vuorokautta. 5900X:n ja 5950X:n saatavuus Suomesta on olematon ja jonot ovat pitkiä (ainakin 5900x:n osalta). Toki monilla on useita arpoja vetämässä, joten peruutuksia saattaa tulla paljonkin, jos joku liike saa jonotetuimpia malleja toimitetuksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
197
5800x mallia saa kaikkialta. 5600X:ää sai viime viikolla Multitronicissa suoraan varastossa puoli vuorokautta. 5900X:n ja 5950X:n saatavuus Suomesta on olematon ja jonot ovat pitkiä (ainakin 5900x:n osalta). Toki monilla on useita arpoja vetämässä, joten peruutuksia saattaa tulla paljonkin, jos joku liike saa jonotetuimpia malleja toimitetuksi.
Tuota 5900x mallia lähinnä kattelinkin. Noh eipä tässä mikään pakottava tarve vaihtaa ole muutenkaan :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 311
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom