Ruuvikiinnityksen äänieristys

Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 397
Tuuletin on kahdella M5(?)-ruuvilla kiinni peltikotelossa, mikä on metelin kannalta huono ratkaisu. Mitä vaihtoehtoja tälle löytyisi, jotta tuulettimen surina ei siirry koteloon? Ajattelin laittaa paksua kaksipuolista teippiä ja ruuvien tilalle jotain. Amazonista saisi kumiruuveja mutta niiden kestävyys pitkällä tähtäimellä mietityttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Ites olen käyttänyt esimerkiksi tällaisia: TUULETTIMEN RIPUSTINKUMI Ø4,5mm - PARTCO
Tai sitten ihan pieniä kumisia O-renkaita tai kumiprikkoja tuulettimen kiinnityksessä niin että tuuletin, kiinnitysruuvi ja mutteri kaikki "kelluvat" eli itse ruuvi ei kosketa tuulettimen tai kotelon runkoa vaan joka välissä on kumia.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 881
Itsellä oli vastaavia tuuletinkumeja käytössä. Sittemmin on siirrytty tukevampiin koteloihin (eli ei markkinoiden halvimpia kuten ennen) ja ongelmaa ei enää ole edes perinteisillä tuuletinruuveilla. Paksumpi pelti kai vaikuttaa, samoin painava lasikylki estää osaltaan resonointia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 816
Joissain tuulettimissa on kuminen kiinnitysosa, joka tietysti blokkaa koko melun. Esim.

Nuo Hyravan laittamat toimii suht hyvin, niitä menee helposti rikki, jos pellin reiät ovat teräviä. Näyttävät myös vähän lyhyiltä, saisi olla mallia joka tulee koko tuulettimen läpi (5 cm), helpompi asentaa. En ole vaivaantunut käyttämään sen jälkeen, kun noi NB:n tuotteet löysin..

Ihan ensin kyllä pistäisin kokeeksi sen tuulettimen kaikilla neljällä ruuvilla kiinni....

e: Mistä tuulettimista tässä puhutaan muuten? Onko alue vähän väärin vai tuote joku muu kuin pc-kotelo?
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 397
Ites olen käyttänyt esimerkiksi tällaisia: TUULETTIMEN RIPUSTINKUMI Ø4,5mm - PARTCO
Tai sitten ihan pieniä kumisia O-renkaita tai kumiprikkoja tuulettimen kiinnityksessä niin että tuuletin, kiinnitysruuvi ja mutteri kaikki "kelluvat" eli itse ruuvi ei kosketa tuulettimen tai kotelon runkoa vaan joka välissä on kumia.
Unohdin mainita että tuulettimessa on uppokierteet eli mikään läpivienti ei onnistu kuin itse virittämällä. Mutta voisi olla että jokin kumilenksu ja pienempi ruuvi voisi toimia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 103
Viestejä
4 208 501
Jäsenet
71 019
Uusin jäsen
maraman

Hinta.fi

Ylös Bottom