Ruuan hinnan kehitys Suomessa 2022 - inflaatio iskee!

Lidlissä J.D. Gross 85% Arriba ollut 2,65€ 125-grammasena levynä ja Fin Carre 200g täytesuklaalevy näemmä 2,49€, kun olen viimeksi suklaata ostanut reilu kk sitten.

Lidl on ihan ykköspaikka suklaan ja pähkinöiden ostoon, molemmat on siellä ihan kertaluokkaa halvempia hinnoiltaan. Harmi että enää ei tuon vahvempaa suklaata saa Lidlistäkään, olikohan se 95% vai mikä jota aiemmin ostin, mutta taisi tipahtaa jo aikanaan pois myynnistä kaakaon hinnannousun vuoksi, samoin kuin kaakaonibsit tippui Prismojen ja Cittareiden valikoimista kokonaan pois.

Noin muuten sivuhuomautuksena, sitten kun tuohon tummaan suklaan makuun tottuu, Fazerin sininenkään ei oikein enää maistu, win-win tilanne.

Onko Prisma ottanut uuden taktiikan hintojen nostolle? Olen sattunut huomaamaan useammassa tuotteessa hyvin pieniä hinnan nostoja. Esim. Keisari Dark -olut 2,50€ -> 2,55€. Ehkä ajatellaan, että ihmiset eivät jaksa valittaa, kun tehdään riittävän pieniä hinnan nostoja. Se vaan loppusummassa alkaa äkkiä näkymään, jos kovin monen tuotteen hintaa nostetaan vähän.
Toinen asia on valikoiman supistuminen. Tuntuu Prismojen valikoimat heikkenevän jatkuvasti. Säännöllisessä ostossa olevia tuotteita katoaa hyllystä. Säästöstähän tässäkin varmaan on kyse.
Jaa, mietinkin viimeksi kun Prismassa kävin että ihan kuin olisi valikoima heikentynyt mutta ajattelin että tuo oli vain jotain oman mielikuvituksen tuotosta mutta jos muutkin ovat huomanneet samaa niin ehkä se valikoima on oikeasti heikentynyt. Itse siis käyn Prismassa ehkä kerran kuukaudessa jos sitäkään niin ihan reaaliaikaisesti ei ole tuota tarjontaa tullut seurattua.

Ja saman olen huomannut että hintoja hilataan pikkuhiljaa muutamia senttejä kerrallaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 350
Jäsenet
80 001
Uusin jäsen
Orangi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom