- Liittynyt
- 18.06.2017
- Viestejä
- 1 101
100% hintaero leivinpaperillaProsenteissa se 20 snt hintaero tosin voi olla hyvin 20 % tai enemmänkin.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
100% hintaero leivinpaperillaProsenteissa se 20 snt hintaero tosin voi olla hyvin 20 % tai enemmänkin.
Sittarissa noita menee 10 päivässä kun K-Marketissa yksi kuukaudessa.100% hintaero leivinpaperilla
![]()
Ostin joku aika sitten näitä 180-200g levyjä 4 kympillä tarjouksesta ja ainakin tässä hasselpähkinäsuklaassa (kokonaisia pähkinöitä) suklaa maistui jollekin saippualle.. (palmuöljy?) Liekö osassa siten halpuutusta raaka-aineissa. Normisininen ihan syötävää edelleen.Fazer pienentää 200 g suklaalevyt 180 grammaan ja koska "Hänen mukaansa kuluttajahinnoittelusta vastaa kauppa." voidaan odottaa että hinnat korkeintaan nousevat uudistuksen yhteydessä.
![]()
Fazer kutistaa klassikkosuklaalevyjensä kokoa
”Fazerin sinistä” saa jatkossa 180 gramman levynä 200 gramman sijaan. Kokojen muutos näkyy kaupoissa liukuvasti elokuun lopusta lähtien, Fazerilta kerrotaan.yle.fi
Ei fasun tuoteselostuksen mukaan palmuöljyä ole; MAITO, sokeri, kaakaovoi, HASSELPÄHKINÄT, kaakaomassa, emulgointiaine (SOIJAlesitiini), suola, aromi (luontainen vanilja). SAATTAA SISÄLTÄÄ MUUTA PÄHKINÄÄ, MANTELIA JA GLUTEENIA SISÄLTÄVÄÄ VILJAA. Maitosuklaassa vähintään 30% kaakaota.Ostin joku aika sitten näitä 180-200g levyjä 4 kympillä tarjouksesta ja ainakin tässä hasselpähkinäsuklaassa (kokonaisia pähkinöitä) suklaa maistui jollekin saippualle.. (palmuöljy?) Liekö osassa siten halpuutusta raaka-aineissa. Normisininen ihan syötävää edelleen.
Pari päivää sitten ulistiin Pekka Puskan johdolla kuinka Fazerin 400M€ investointi tappaa suomalaiset suklaaseen.Fazer pienentää 200 g suklaalevyt 180 grammaan ja koska "Hänen mukaansa kuluttajahinnoittelusta vastaa kauppa." voidaan odottaa että hinnat korkeintaan nousevat uudistuksen yhteydessä.
![]()
Fazer kutistaa klassikkosuklaalevyjensä kokoa
”Fazerin sinistä” saa jatkossa 180 gramman levynä 200 gramman sijaan. Kokojen muutos näkyy kaupoissa liukuvasti elokuun lopusta lähtien, Fazerilta kerrotaan.yle.fi
Pienennä kokoa 5-10% parin vuoden välein (hinta pysyy samana -> voittoa 5-10%). Halpuuta aineksia jos vain pystyy (kerma/maito korvataan palmuöljyllä kuten Creme Bonjour: Crème Bonjour ei ole enää tuorejuustoa – maku muuttui täysin: "Pilalla" ). Näin nostetaan kilohintaa ja lasketaan laatua mutta varmaan se ison kuvan oletus on että muutkin tekee noin joten markkinaosuus pysyy suunnilleen samana?Fazer pienentää 200 g suklaalevyt 180 grammaan ja koska "Hänen mukaansa kuluttajahinnoittelusta vastaa kauppa." voidaan odottaa että hinnat korkeintaan nousevat uudistuksen yhteydessä.
![]()
Fazer kutistaa klassikkosuklaalevyjensä kokoa
”Fazerin sinistä” saa jatkossa 180 gramman levynä 200 gramman sijaan. Kokojen muutos näkyy kaupoissa liukuvasti elokuun lopusta lähtien, Fazerilta kerrotaan.yle.fi
Miksi kukaan ei valittanut silloin kun sipsipussit vaan kasvoi ja kasvoi mutta hinta halpeni?Pienennä kokoa 5-10% parin vuoden välein (hinta pysyy samana -> voittoa 5-10%). Halpuuta aineksia jos vain pystyy (kerma/maito korvataan palmuöljyllä kuten Creme Bonjour: Crème Bonjour ei ole enää tuorejuustoa – maku muuttui täysin: "Pilalla" ). Näin nostetaan kilohintaa ja lasketaan laatua mutta varmaan se ison kuvan oletus on että muutkin tekee noin joten markkinaosuus pysyy suunnilleen samana?
Sitten vähän harvemmin (+5v) voi tehdä pakettiuudistuksen jollain kampanjalla ja koko nostetaan uudelleen ylös ja ehkäpä saman voi tehdä raaka-aineille ("Uusi parempi resepti!" -> samalla hintaa ylös?) ja rumba voidaan alottaa uudelleen. Ikiliikkuja jossa kuluttaja häviäjänä. Tulosta kuitenkin pitää tehdä joka vuosi +5% enemmän kuin edellisenä vuonna ja se ei myyntimäärää kasvattamalla oikein onnistu niin onhan tällaiset kuviot aika luonnollisia ja ihan järkevä tapa hiissata hommaa pykälä kerrallaan ylemmäksi.