• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Tekniikka Roborock S8+ -robotti-imuri, Verkkokauppa,com 699e

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 392
Osaako kukaan sanoa tämän käyttökustannuksista? Niitä on moitittu kovin korkeiksi ainakin tässä arviossa: Roborock S8+/S8 Review

  • Brushrolls: The brushrolls need replacing after 300 hours of use or every six to 12 months. Replacements can be purchased here.
  • Side brush: The side brush has a service life of 200 hours or approximately three to six months of use. You can buy a two-pack of replacements from the company's website here.
  • Filter: The filter needs replacing following 150 hours, according to the maintenance tab of the companion app. You can buy replacements in packs of two here.
  • Mop cloth: You should replace the mop cloth every three to six months. Replacements can be bought in packs of two, as seen here.
Varmaan suodattimet ja telakallisen mallin pölypussit jotain maksaa joo, en tiedä vaihtaako kovinkaan moni noita harjoja puolen vuoden välein, veikkaan että ei.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 392
Ihan mielenkiinnosta kun olen ollut enemmän kuin tyytyväinen alle satasella vuosia sitten Amazonista hankkimaani Eufyyn, mitä lisäarvoa lähes 10 kertainen hinta tuo tuon tyhjennysaseman lisäksi?
Mitään eufysta tietämättä tai itsekään robotti-imuria omistamatta heitän ainakin mutulla ihan imuteho/siivoustulos nyt ylipäätään, navigointi, kämpän kartoitus ja esteiden väistely varmaan ihan eri tasolla LiDarin ja kameroiden kanssa vs. osa jotka käytännössä ajaa suuntaan x kunnes törmäävät johonkin ja kääntyvät, moppaus (+mopin automaattinen pesu ja säiliön täyttö asemalla), no-go-zonet, ajastukset sun muut "älykkäät" toiminnot esim imutehon säätö lattiamateriaalin (kova lattia/matto) mukaan.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
253
Ei ole kokemuksia juuri näistä malleista, mutta siivoustuloksen paranemisen lisäksi myös siivousaika lyhenee huomattavasti, kun asunto käydään järjestelmällisesti läpi.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
574
Ihan mielenkiinnosta kun olen ollut enemmän kuin tyytyväinen alle satasella vuosia sitten Amazonista hankkimaani Eufyyn, mitä lisäarvoa lähes 10 kertainen hinta tuo tuon tyhjennysaseman lisäksi?
Mulle tärkein lisäarvo on, että se "Roborock vain toimii". Erittäin asenna ja unohda -tyyppinen laite. Eufy onnistui ensimmäisen kuukauden jälkeen ajamaan itsensä koloon, johon se jäi jumiin, mutta puutteellisten anturien / niiden lukemisen vuoksi ei asiasta turhia murehtinut vaan nyppäsi itsensä väkisin irti. Kohtalaisen kovan paukahduksen jälkeen menin ihmettelemään mitä siellä tapahtui. Eufy oli repäissyt nappiensa ympärillä olevan muovikehikon irti.

Ensimmäinen yhteydenotto Eufyn supporttiin. Sanoivat ettei heillä ole tuota varaosaa, tuossa on kymppi hyvitykseksi ostohinnasta. Jippii.

Tästä kuukausi eteenpäin ja aloin pistää merkille että koko ajan liikkuessaan siitä kuuluu ärsyttävää kilkattavaa ääntä. Aikani kuunneltuani ja moneen kertaan liikkuvat osat tarkistettuani totesin, että vikaahan siinä on. Yhteydenotto aspaan. Muutaman kirjeen vaihtamisen jälkeen siellä todettiin, että vika on todennäköisesti toista harjaa ohjaavassa moottorissa. Vaihtoehdot joko lähettää imuri heille korjattavaksi (n. kuukausi edestakaisin), tai he voi lähettää varaosan mulle. Vaihto on ummikolle "viiden minuutin homma", tuossa on ohjevideo. No valitsin sen, ja osa tulikin muutamassa päivässä perille, siitä plussaa. Vaihtotyö ei nyt kyllä ihan viiden minuutin homma todellakaan ollut, ei, vaikka ohjevideo olisi sattunutkin olemaan oikealle imurimallille. Mitä se ei siis ollut.

1706113132162.jpeg


Vaihto onnistui kuitenkin, ja diagnoosi oli ollut oikea kun sivuääni loppui. Ja vaikka vähän tympikin tuo työmäärän kaunistelu, olin toisaalta myös iloisesti yllättynyt siitä, että joku firma antaa asiakkaan tehdä tuommoisen työn ilman että eväävät siitä takuuta.

Huomasin myös että kilkattava ääni johtui siitä, että moottori pyöritti harjasta niin, että välissä oli muutama muovista tehty ratas. Yhdestä rattaasta oli pari siipeä murtunut, eli ratasta pyörittäessä tuli pieni aukkokohta ja siitä kilkatus. Muoviosia, jee. Uuden varaosan mukana tuli kuitenkin myös nuo rattaat, se paketti oli siis rakennettu yhdeksi moduuliksi.

Tuolla pärjättiinkin sitten jo useampi kuukausi, itse asiassa niin kauan kunnes takuu oli jo mennyt umpeenkin, kun alkoi taas kuulumaan tuttua kolisevaa ääntä. Kolmas yhteydenotto aspaan, sieltä sanottiin että takuu on mennyt jo umpeen, no can do. Ellet maksa. Huomauttaessani yleiseurooppalaisesta kuluttajasuojasta, sanoivat että on minun tehtävä todistaa että vika laitteessa jo ostohetkellä. Hauskaa, itse olivat jo takuun piikkiin saman vian kerran (huonolaatuiset muovirattaat) korvanneet.

Tuon taistelun vasta alkaessa, huomasin että Eufy sekosi sitten lopullisesti. Kun sen laittoi käyntiin, se peruutti metrin ja sitten antoi jonkin vikakoodin. Ei auttanu tehdasasetukset, sensorien putsailut eikä mikään. Toistui joka kerta.

Tuossa vaiheessa satuin huomaamaan, että Amazon lupasi ostokselle oman kahden vuoden tuotesuojansa. Yhteydenotto sinne, hetken chattimista. Sanoivat että heillä ei varaosia ole toimittaa, joten hepä hyvittää koko romun ostohinnan mulle. Viikko tuosta rahat oli tilillä ja Roborock laitettu tilaukseen.

Ymmärrän kyllä että saatoin saada Eufystä maanantaikappaleen (toivottavasti!), mutta heidän aspa ei kauheasti osoittanut myötätuntoa asiassa. Tähän päälle sitten kaikki nuo muut asiat jotka @stanssi luetteli. Toimiessaankin Eufya sai koko ajan paapoa, kun takertui johtoihin tai milloin mihinkäkin.
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
FYI jos Gigantin liikkeet osuvat paremmin omaan elinpiiriin, siellä myös sama tarjous 699 telakalla, 499 ilman. Verkkokaupassa myös toimitusaika jossain tulevaisuudessa, Gigantista joistain liikkeistä löytyy suoraan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 181
Viestejä
4 214 793
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom