Tuli itsekin haettua heti perjantaina seitsemän jälkeen aamulla prismasta village ja pelattua kerralla läpi.
Loppu ruudussa luki 9.5 tuntia, mutta oikeasti meni yli 11 tuntia.
Ihan helvetin hyvä alusta loppuun, mitä nyt lopussa meni tarina taas "pikkasen" överiksi, mutta eipä ressoja ole voinut oikeastaan koskaan ottaa vakavasti tarinan osalta.
Visuaalisesti hemmetin hieno, pahikset paljon parempia mitä seiskassa ja tapahtumissa sekä paikoissa mukavasti vaihtelua.
Demossa ärsytti inventaarion pienuus kun huomasin jo perus pistoolin vievän kuusi paikkaa, mutta silloin en huomannut ettei crafting kamat ja key itemit vie sieltä tilaa ollenkaan joten mulla ei ollut koskaan inventaario täynnä.
Toivottavasti tämän jälkeen luovutaan lopullisesti niistä item boxeista ja pidetään tämä systeemi.
Just torstaina tuli pelattua re3 remake joten tämän pelaaminen oli yhtä juhlaa kun ei tarvinnut ravata item lootalla jatkuvasti eikä aina puukottaa tapettuja vihollisia ihan vaan varmuudeksi jos ne ei olekaan kuolleita.
Vihut tuntui myös kuolevan helpommin mitä re3:n zombit jotka otti välillä 4-5 pääosumaa, kaatuivat, nousivat taas kuin huidoit puukolla ja otti vielä yhden osuman lisää.
Pulmat oli helppoja eli toivat lähinnä vaihtelua eikä niissä tarvinnut koskaan jumittaa.
Toimintaa oli just sopivasti. Reippaasti enemmän mitä seiskassa, mutta millekään re5-6 tasolle ei mennä paitsi yhdessä kohdassa.
Itse pelasin casual tasolla joten aina tapoin kaikki kun kerran ammuksia riitti ja usein huomasin taistelun jälkeen, että siinä olisi voinut vaan juosta ohi jos olisi halunnut ja sama pätee myös moneen kovempaan vastaan tulevaan vihuun, mutta noilta saa aarteita joista saa parhaimmillaan 30 000.
Noita kovempia tyyppejä voi kutsua jo ihan hyvällä omallatunnolla mini bosseiksi.
Koska re8 tuntuu jakavan mielipiteitä aika hyvin niin sanotaan vielä, että mun mielestä re7 oli aikoinaan äärettömän keskinkertainen ja suorastaan tylsä ja mun mielestä se laiva osio oli se parempi osa peliä.
Tähtäys oli huono, hiiviskely kohtaukset perseestä ja inventaario liian pieni.
Vasta sitten kun pelasin tuota vr moodissa niin jopa tykästyin siihen kun tähtäys oli headtrackingilla niin alkoi jo osumaankin ja hiiviskely kohdissa pystyi kurkkimaan kulman taa tai katsomaan vaikka pöydän alta ja vr moodissa tuo tulikin pelattua läpi kahdesti.
Jostain syystä tämän kanssa mulla ei ollut tähtäämisessä ongelmaa vaan se sujui jopa paremmin mitä re3:n remakessa eli jotenkin tuota on parannettu.
Yksi iso parannus ainakin on se, että tähtäyksestä voi ottaa sen kiihdytyksen pois päältä jolloin tähtäin liikkuu heti just sen verran mitä tattia käännät.
Tylsä tämä ei ollut missään vaiheessa ja kylän tutkiminen alueiden välissä toi kivaa vaihtelua kun uusilla tavaroilla sai taas jonkun uuden oven auki tai viimeinkin katsottua mitä niistä kaivoista löytyy.
Seuraavana päivänä tuli vedettyä vielä new game+ vetäisy hardcore tasolla ja huomenna varmaan vois pelata vielä kerran rynkyn ja loputtomien ammusten kanssa.
Mercenaries moodia jaksoin yhden matsin verran joka oli aika odotettavaa sillä tuo ei ole koskaan pahemmin iskenyt. Kutosessa sitä tuli tahkottua bonus asujen takia.
Toisaalta tässäkin saisi valosapelin, mutta se vaatii vähintään SS rankin joka kentässä joten annan olla.
Se kyllä harmittaa ettei sitä re:verse moninpeliä saatukaan nyt julkaisussa vaan se on lykätty kesälle.
Olisi ollut kiva vloppuna ottaa alkoholia ja räiskiä muutama tunti ja olisi se muutenkin ollut hyvä saada nyt pihalle sillä tuskin siitä kukaan kiinnostuu enää parin kuukauden päästä.