Resident Evil Village (PC, PS4, PS5, X1, XSX, Stadia)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S3p
  • Aloitettu Aloitettu
Joo siis demo on tietyn pituinen ja jos on nopea niin voi mennä demon useemman kerran ennen kuin aika loppuu. Kerkisin kerran meneen loppuun ja toista rundia vähän kokeileen. Nuo ps5 adaptiset liipaisimet ovat kyllä hienot, eri aseilla huomaa eron:interested: ja kyllä tuo ennakkotilaukseen menee.
 
Jaa piti ottaa asetuksista pois Konsolin jakaminen ja offline-tilassa pelaaminen, että pystyy delon lataamaan. On kyllä paskalla tolalla tuo store. Crash 4 ei pystyny päivittämään moneen päivään PS5- versioon kun se julkaistiin.
 
Steam sanoo että 0.00 aukeis mut muualla että klo 02 eli meillä klo 03? Ei siis tuu kyl tänään pelailtua, harmi.
 
Oli siellä kamera optionssissa hiiren säätöön jotain liittyen mut en huomannu kyllä mittää eroa :hmm: piti hiirestä vaihtaa 6100 dpi profiili päälle. Normaalisti pelatessa käyttää 400 tai 800 dpi :D Ja toi FOV säätö kans häirihti muuten huippu :tup:

edit. mitä näihin aikasempii RE-engine peleihin tulee niin nyt ainaki hiukset renderöityy niinkuin pitääkin :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
FOV oli kyllä aika oksettavan putki. Ei pysty kyllä koko peliä tolla FOV:illa pelamaan, ainakaan näytöltä. Muuten oli kyllä pirun komee peli ja pyörähti mukavasti. Castle demon kerkisin vetää läpi ja varmaan jonkun 80% Villagestakin, ennen ku aika loppu.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä sääli jos tuota FOVin säätöä ei ole julkasussa... Häirihti kyllä.
 
Pelaajashopista tuli sähköpostia että ennakotilattu RE VII (edit. siis VIII) on nyt lähetetty priority-kirjeenä. Ei kai tämä tarkoita että pääsee pelaamaan täyttä peliä ennen julkaisupäivää?! Sehän olisi väärin! :nb:
 
Viimeksi muokattu:
Pelaajashopista tuli sähköpostia että ennakotilattu RE VII on nyt lähetetty priority-kirjeenä. Ei kai tämä tarkoita että pääsee pelaamaan täyttä peliä ennen julkaisupäivää?! Sehän olisi väärin! :nb:

RE VII = RE 7 :) eli parhaimmat onnitteluni
 
Olisko ps5 vai series x kummalla vääntääs? Gigantissa molemmat 49€


Tuon videon perusteella kummatkin on suorityskyvyssä aikalailla tasoissa, mitä nyt pleikkarilla muutaman fps:n tiputusta joskus verrattuna xboxiin jos RT on päällä.
 
Haulikon käyttö tuntui varsin mukavalta DualSensellä :tup: FOV oli konsolilla heikko. Syytä olisi tulla säätömahdollisuus julkaisuversioon.
 
Mukava tuulahdus 20 vuoden takaisiin pelimekaniikoihin aina kun uutta Resident Eviliä kokeilee. On jäykkää ja jäyhää mut kyllähän se taas sen verran maistu että odottelen julkaisua! FOV oli tosiaan karmiva mut niin pitkälle kun siirsi näyttöä ja penkkiä kuin mahdollista niin tunnin pysty pelailee just ja just. Eiköhän kokoversiossa ole sliderit.
 
Mukava tuulahdus 20 vuoden takaisiin pelimekaniikoihin aina kun uutta Resident Eviliä kokeilee. On jäykkää ja jäyhää mut kyllähän se taas sen verran maistu että odottelen julkaisua! FOV oli tosiaan karmiva mut niin pitkälle kun siirsi näyttöä ja penkkiä kuin mahdollista niin tunnin pysty pelailee just ja just. Eiköhän kokoversiossa ole sliderit.

Sama tosiaan täällä. Käsivarret suorana sai painaa, eetä pääsi edes sierdettävän kauas näytöstä... Toivottavasti tulee slideri tai sitten ainakin nopsaan joku cfg filu fixi.
 
Käsitinkö nyt oikein tuon että jos kympin halvemman ps4 version ostan niin se toimii ps5 pelinä kun työntää levyn sisään?
Eihön tuossa ole mitään järkeä ostaa ps5 versiota sitten kerta halvemmallakin saa...
 
Demo ps5 pelattu läpi, kaippa tuon dual sensen takia vois gigantista hakia. Jännä kun ps4 versio tarjouksessa, mutta luki että päivittyy ps5.
 
Pelaajashopista tuli sähköpostia että ennakotilattu RE VII (edit. siis VIII) on nyt lähetetty priority-kirjeenä. Ei kai tämä tarkoita että pääsee pelaamaan täyttä peliä ennen julkaisupäivää?! Sehän olisi väärin! :nb:
No kyllä se sieltä pamahti etuajassa postilaatikkoon! Ilokseni huomasin että Xboxilla Dolby Atmos tuettuna.
 

Liitteet

  • IMG_20210505_143152.jpg
    IMG_20210505_143152.jpg
    4,2 MB · Luettu: 161
Itselle huomenna tulos postiin ps5 versio. Tajusin onneks muokkaa kirjelähetyksen postipakettiin verkkokaupast viimehetkellä tai pelistä ois nautittu vasta ensviikolla :p
 
Yli 80pts pojot saanut metacriticissä:


Eli sellaista 4/5 laatukamaa pitäisi olla tiedossa.
 
Näyttäisi pyörivän jopa RT päällä oikein hyvin. Hyvin optimoitu peli!

performance-3840-2160-rt.png


 
Näyttäisi pyörivän jopa RT päällä oikein hyvin. Hyvin optimoitu peli!

performance-3840-2160-rt.png



No mielenkiinnolla odotellaan DF:n analyysiä tuosta RT toteutuksesta. Onko taas aivan ihan nimellinen, kuten Dirt5:ssa ja GodFallissa. Vähän sille haiskahtaa noiden FPS lukujen valossa.
 
Näyttäisi pyörivän jopa RT päällä oikein hyvin. Hyvin optimoitu peli!

performance-3840-2160-rt.png


Guru3d:n mittauksissa näytti että 8GB korteissa loppuu VRAM kesken jos 4K RTX päällä. Mutta hiukan asetuksia laskemalla (esim tekstuurit) tai ottamalla RTX ominaisuudet pois päältä, niin saa 8GB korteilla pyörimään hyvin 4K resollakin. Ja on vissiin AMD sponssaama peli kyseessä.
Ihmettelen kyllä Guru3d:n ja TPU:n eroja näissä testeissä. Guru3d:llä ollut joku preview versio testauksessa ainakin. En tiedä TPU:sta. Ja molemmilla on ollut ryzen kokoonpanot testi kokoonpanona tosin TPU 5800X ja Guru3d 5950X ja muistienkin nopeudet melkein samoissa 4000 cl19 vs 3600 cl14.
Mutta voi olla että on jotenkin eri asetukset ja varmaan eri scene mistä mitataan fps/frametimet. Tuossa kai ei ole mitään user benchmark ajoa mitä pystyisi käyttämään.
Resident Evil Village: PC graphics performance benchmark review
re8 bench.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mutta voi olla että on jotenkin eri asetukset ja varmaan eri scene mistä mitataan fps/frametimet. Tuossa kai ei ole mitään user benchmark ajoa mitä pystyisi käyttämään.

Isommat testisaitit tekee aina itse oman testiskenaarion, ainakin computerbase välistä julkaisee videoita niistä. Käytännössä juoksutetaan itse valitussa kohtaa pelissä hahmoa paikasta toiseen vakioreittiä pitkin, eikä ajeta pelin sisäistä benchmarkkia. Netin mukaan tässä villagessa on nuo ulkokentät tehty paremmin, mitä sisätilat. Siis grafiikan, polygonimäärän suhteen yms. Joten ulkokentän valitsemalla voi tuo muistinkulutus loikata enemmän.
 
Metacriticistä kurkistanu vain scoren ja muuten välttäny kokonaan revikoitten lukua ettei tuu spoilatuksi. 12 tunnin päästä unlock?
 
Metacriticistä kurkistanu vain scoren ja muuten välttäny kokonaan revikoitten lukua ettei tuu spoilatuksi. 12 tunnin päästä unlock?
Mulla ainakin näkyy pelattavana N-Y-T nyt.

Lisäys: siis mitää, laskuri meni äsken nollaan ja nyt tuli 9 h lisää ajastimeen PS5:n pelivalikkoon…
 
Mulla ainakin näkyy pelattavana N-Y-T nyt.

Lisäys: siis mitää, laskuri meni äsken nollaan ja nyt tuli 9 h lisää ajastimeen PS5:n pelivalikkoon…

about sama siis mitä metacritic sivu näyttää



Tässä on steamin aukasu aika
edit. syy miksei tässä oo preloadia steamissa liittynee siihen demon ennen aikaiseen aukasemiseen mitä pc:n puolella tapahtu. Jeps vähän hölmöä että demolla on preload muttei kokoversiolla :D
 
Pelailin nuo kummatkin pc:lle tulleet demot läpi ja niiden perusteella päädyin itsekin ostamaan tämän. Village demossa oli mukavasti tarinaa mukana tutkimisen ohessa. Sitä myötä oli myös tapahtumia riittämiin tuon pituuteen nähden. Castle demo oli sit enemmän tutkimista ja kirjeiden yms. lukemista. Loppupuolella siinäkin tuli sit toki hieman toimintaa. Mukavasti noissa ainakin saatiin luotua tunnelmaa ja itselle jäi semmonen fiilis, että haluaa nähdä sitten et mitä varsinaisessa pelissä on tarjolla.

Laitan spoileriin vielä kummastakin demosta videot, jotka nauhoittelin pelatessa. Jos jotakuta sattuu demo vielä tässä vaiheessa kiinnostamaan.



 
DF:n analyysi ulkona. Olihan siinä RT toteutuksessa vahva AMD/konsoli miedonnus, kuten esim. 1/8 osa reson heijastukset. Linnemanin mukaan joissain kohdin tavalliset SSR heijastukset näyttääkin tuon takia jopa paremmille.

NVIDIA:n näyttiksethän ihan tyhjäkäynnillä tässä RT:n kannalta. No upean näkönen pelihän se on joka tapauksessa.

 
Viimeksi muokattu:
Miltäpä peli vaikuttaa? Itsellä olisi PS4 (PS5) versio noudettavissa Gigantista, mutta aprikoin tässä, että haenko vai en... demot olivat ihan siistejä. Tuo Fovi on kyllä karmea, mutta jospa siihen tulisi fixiä myös konsoleille.
 
^ Mulla nyt kolme tuntia takana ps4 versiota ja tämä on iskenyt niin paljon paremmin mitä seiska.
Tarina on kiinnostavampi kuten myös ympäristö, tavaralaatikolla ei tartte ravata jatkuvasti, koska sitä ei ole ja myöskään key itemit, crafting kamat ja aarteet ei vie tilaa inventaariosta.
Visuaalisesti peli näyttää hemmetin hyvältä jo ps4 pro:lla framerate moodissakin vaikka se onkin vain 1080p, mutta pyörii sulavat 60fps sentään kokoajan.
 
Täälläkin vajaa kolme tuntia takana ja vaikuttaa kaikin puolin paremmalta kuin seiska!
ihmetyttää tuo muropaketin valitus ohjauksesta ja vihollisista. Tässä sentään on erilaisia vihollisia toisin kuin seiskassa.

edit. 7 tuntia takana ja tähän mennessä vaikuttaa kaikkien aikojen parhaalta Resident evililtä. Aika paljon muistuttaa RE4:ää mutta kaikin puolin parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Hyi muropaketti :spuking:

Kauhua hieman nerffattu RE7 nähen mutta toimii näinkin. Tai hankalapa tässä on olla peloissaan ku kompastuu lady dimitrescuun ja sen tyttäriin ihan "vahingossa" monta kertaa uudestaan :smovember:
 
Jokunen tunti tullut pelattua series S ja 1440p ja kyllähän tämä maistuu! Upean näköinen
 
Hienosti kyllä hyytyy RTX 3080 kun yrittää täysillä asetuksilla ajella 4K resolla. Ekaksi kun alottaa niin pyörii ihan nätisti 70-90fps mutta ei tarvii kauaa pelailla niin fps putoaa 48-58 fps. Tämä toistuu aina kun sammuttaa pelin menuun ja lataa uudelleen... VRAM loppuu kesken?

e: Tässä näyttäis olevan PC:llä joku bugi että jos asetuksia vaihtelee kesken pelin niin aiheuttaa aivan älytöntä fps droppausta ja stutterointia. Nyt näyttäis toimivan hyvin kaikki täysillä paitsi tekstuuri-asetus yhen vajaa maksimista ja kunhan ei vaan koske asetuksiin kesken pelin :D
 
Viimeksi muokattu:
Mikä perhana näissä Capcomin tekeleissä aina on, ettei valikoissa voida käyttää mitään ns. standardeja nappeja navigointiin tyyliin esc = takaisin vaan käytetään aina jotain aivan random näppäintä/hiiren oikeaa tms. :lol:
 
Eilen illalla tuli korkattua tämä ja 3h meni ihan siivillä, aivan uskomattoman timanttista kuvaa ps5:lla :drool: ja tarina pitänyt hyvin otteessa alusta asti. Tähän mennessä meno on kyllä ollut ihan 5/5
 
Hyvä peli ollut tähän mennessä, mitä nyt noin 5 tuntia pelannut. Toisessa bossissa oli vähän perinteisempää kauhutunnelmaa. Muutenhan tämä on ollut melko toimintapainotteista (mikä ei huono asia sekään omaan makuun).
 
Tuli itsekin haettua heti perjantaina seitsemän jälkeen aamulla prismasta village ja pelattua kerralla läpi.
Loppu ruudussa luki 9.5 tuntia, mutta oikeasti meni yli 11 tuntia.
Ihan helvetin hyvä alusta loppuun, mitä nyt lopussa meni tarina taas "pikkasen" överiksi, mutta eipä ressoja ole voinut oikeastaan koskaan ottaa vakavasti tarinan osalta.
Visuaalisesti hemmetin hieno, pahikset paljon parempia mitä seiskassa ja tapahtumissa sekä paikoissa mukavasti vaihtelua.
Demossa ärsytti inventaarion pienuus kun huomasin jo perus pistoolin vievän kuusi paikkaa, mutta silloin en huomannut ettei crafting kamat ja key itemit vie sieltä tilaa ollenkaan joten mulla ei ollut koskaan inventaario täynnä.
Toivottavasti tämän jälkeen luovutaan lopullisesti niistä item boxeista ja pidetään tämä systeemi.

Just torstaina tuli pelattua re3 remake joten tämän pelaaminen oli yhtä juhlaa kun ei tarvinnut ravata item lootalla jatkuvasti eikä aina puukottaa tapettuja vihollisia ihan vaan varmuudeksi jos ne ei olekaan kuolleita.
Vihut tuntui myös kuolevan helpommin mitä re3:n zombit jotka otti välillä 4-5 pääosumaa, kaatuivat, nousivat taas kuin huidoit puukolla ja otti vielä yhden osuman lisää.
Pulmat oli helppoja eli toivat lähinnä vaihtelua eikä niissä tarvinnut koskaan jumittaa.

Toimintaa oli just sopivasti. Reippaasti enemmän mitä seiskassa, mutta millekään re5-6 tasolle ei mennä paitsi yhdessä kohdassa.
Itse pelasin casual tasolla joten aina tapoin kaikki kun kerran ammuksia riitti ja usein huomasin taistelun jälkeen, että siinä olisi voinut vaan juosta ohi jos olisi halunnut ja sama pätee myös moneen kovempaan vastaan tulevaan vihuun, mutta noilta saa aarteita joista saa parhaimmillaan 30 000.
Noita kovempia tyyppejä voi kutsua jo ihan hyvällä omallatunnolla mini bosseiksi.
Koska re8 tuntuu jakavan mielipiteitä aika hyvin niin sanotaan vielä, että mun mielestä re7 oli aikoinaan äärettömän keskinkertainen ja suorastaan tylsä ja mun mielestä se laiva osio oli se parempi osa peliä.
Tähtäys oli huono, hiiviskely kohtaukset perseestä ja inventaario liian pieni.
Vasta sitten kun pelasin tuota vr moodissa niin jopa tykästyin siihen kun tähtäys oli headtrackingilla niin alkoi jo osumaankin ja hiiviskely kohdissa pystyi kurkkimaan kulman taa tai katsomaan vaikka pöydän alta ja vr moodissa tuo tulikin pelattua läpi kahdesti.
Jostain syystä tämän kanssa mulla ei ollut tähtäämisessä ongelmaa vaan se sujui jopa paremmin mitä re3:n remakessa eli jotenkin tuota on parannettu.
Yksi iso parannus ainakin on se, että tähtäyksestä voi ottaa sen kiihdytyksen pois päältä jolloin tähtäin liikkuu heti just sen verran mitä tattia käännät.
Tylsä tämä ei ollut missään vaiheessa ja kylän tutkiminen alueiden välissä toi kivaa vaihtelua kun uusilla tavaroilla sai taas jonkun uuden oven auki tai viimeinkin katsottua mitä niistä kaivoista löytyy.

Seuraavana päivänä tuli vedettyä vielä new game+ vetäisy hardcore tasolla ja huomenna varmaan vois pelata vielä kerran rynkyn ja loputtomien ammusten kanssa.
Mercenaries moodia jaksoin yhden matsin verran joka oli aika odotettavaa sillä tuo ei ole koskaan pahemmin iskenyt. Kutosessa sitä tuli tahkottua bonus asujen takia.
Toisaalta tässäkin saisi valosapelin, mutta se vaatii vähintään SS rankin joka kentässä joten annan olla.
Se kyllä harmittaa ettei sitä re:verse moninpeliä saatukaan nyt julkaisussa vaan se on lykätty kesälle.
Olisi ollut kiva vloppuna ottaa alkoholia ja räiskiä muutama tunti ja olisi se muutenkin ollut hyvä saada nyt pihalle sillä tuskin siitä kukaan kiinnostuu enää parin kuukauden päästä.
 
Onko tässä mitään omia valintoja tai vaihtoehtoisia polkuja edetä? Mietin että jos vain löytyisi joku hyvä walkthrough youtubesta ja katselisin sen. Tavallaan peli kiinnostaa, mutta ei ehkä niin paljoa että viitsisi ostaa.
 
Onko tässä mitään omia valintoja tai vaihtoehtoisia polkuja edetä? Mietin että jos vain löytyisi joku hyvä walkthrough youtubesta ja katselisin sen. Tavallaan peli kiinnostaa, mutta ei ehkä niin paljoa että viitsisi ostaa.
Ei oikeastaan jos ei sitä satunnaista harhailua lasketa. Peli etenee samaa kaavaa eri alueisiin ja niihin ei pääse kuin tietyssä järjestyksessä. Eli jonkun pelistreamia katsomalla saa pelin seurattua hyvin alusta loppuun
 
reeee.jpg


Läpi viimeinki :cigar:

HC oli just passeli vaikeustaso ekalle läpipeluulle. Village of Shadow vaikeustaso voi olla melko tilttaava kokemus mutta pitänee koittaa :D
(Kello ei laske kuoleman jälkeen retryttelyjä eikä cutscenejä.)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 785
Viestejä
4 496 523
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom