Resident Evil 4 PS4/5, PC, Xbox Series

Kellään muulla ongelmana jatkuva pelin kaatuminen pc:llä? Mulla steam versio kippaa vähän väliä "Fatal D3D error (25)" ilmoitukseen. Noin 20min peliaikaa steamin kellossa ja kaatunut jo neljästi.
Mulla demo ja täysversio kaatuili asetuksia vaihtaessa samaan ilmotukseen. Otin kyl RT pois päältä muutenkin koska ei DLSS tukea vaan toi AMD:n paska pelkästään, eikä se pysyny yli 60fps kaikkialla 3080 lapulla ja 3840x1600 resolla.

Vinkkivitonen kans niille jotka kelaa käydä kattomassa onko se Del Lagon easter egg vielä tallella. Jos käytte shooting rangella ennen sitä niin tallentakaa peli manuaalisesti, autosavea siinä ei oo. Kävin ite kokeilemassa ja se tallennus oli ennen sitä shooting rangea, et se koko paska meni uusiks sit samalla. Meinas mennä peli kiinni jo tossa vaiheessa.
 
En tiedä liittyykö asiaan, mutta demo ainakin kärvensi näyttistä todella rankasti. Kuumeni huomattavasti enemmän, kun muissa peleissä.

Mulla taas ihan toisin päin. Olin tulossakin tästä kirjoittamaan, että demoa pelatessa 4k:na, kaikki sen hetken asetukset täysin tapissa sai näyttiksen käymään siinä 60-65c tienoilla.

Nyt kaikki tapissa niin ensimmäisiä pelejä joka nostanut rtx 4090 lämmöt siihen 70-75c tienoille. Paria asetusta säätämällä sain pysymään 65c- 70c, ilman pahempia kuvanlaadullisia menetyksiä. Pahimmat lämmöt tuntui olevan alkuvalikossa, vaikka nvidia asetuksista laitettu Max FPS 144 eli tietokoneen monitorin mukaan.

Illalla sitten töiden jälkeen alan pelailemaan oledilla ;) Hyvin kyllä jaksaa ryzen 5900x ja 4090 pyörittää tätä peliä. FPS pyöri siinä 95-144 välillä, keskimäärin 120fps tienoilla.
 
Kellään muulla ongelmana jatkuva pelin kaatuminen pc:llä? Mulla steam versio kippaa vähän väliä "Fatal D3D error (25)" ilmoitukseen. Noin 20min peliaikaa steamin kellossa ja kaatunut jo neljästi.
Pari kertaa tullut 6 tunnin aikana, mutta johtunut siitä kun hyppinyt työpöydälle kesken pelin.
 
Saa nähdä pitääkö ottaa uusi save kun en tiputtanut tavaroita pois ennen ensimmäistä kylää ja tmp jäi saamatta. No en tosin kerennyt pelaamaan kuin ekan luvun, niin ei tuo olisi niin paha aloittaa alusta. Koittanut netistä katsoa saako sen aseen auki myöhemmin mutta ei mikään anna suoraa vastausta
 
Saa nähdä pitääkö ottaa uusi save kun en tiputtanut tavaroita pois ennen ensimmäistä kylää ja tmp jäi saamatta. No en tosin kerennyt pelaamaan kuin ekan luvun, niin ei tuo olisi niin paha aloittaa alusta. Koittanut netistä katsoa saako sen aseen auki myöhemmin mutta ei mikään anna suoraa vastausta
Öööh saa, en oo ees varma toimiiks se demon kikka kokoversiossa, tuskin. TMP tulee normaalisti ostettavaks merchantilta aika alussa.
 
Kellään muulla ongelmana jatkuva pelin kaatuminen pc:llä? Mulla steam versio kippaa vähän väliä "Fatal D3D error (25)" ilmoitukseen. Noin 20min peliaikaa steamin kellossa ja kaatunut jo neljästi.
Tuli yksi kohta vastaan missä heitti sitten jatkuvasti tuota erroria. Selvisi, että olikin prossun alivoltitukset epävakaat, kun 0.01V jännitteen nostolla ei ole enää kaatunut kertaakaan. 13700KF prossuna ja -0.06 alivoltilla kaatuili, mutta -0.05 alivoltituksella ei ole enää ollut mitään ongelmia. Hyvä prosessorin vakaustesti selvästi, kun kaikki cinet yms. muut testit aikaisemmin toimineet ongelmitta.
Edit. Ei ilmeisesti johtunutkaan prossusta vaan vaikuttaisi siltä, että kun vram loppuu niin peli heittää tuon errorin. Tuo jännitteen nostaminen sai pelin toimimaan pitkäksi aikaa ilmeisesti sen takia, kun käynnisti koneen uudestaan ja vram nollaantui siinä täysin. Kun peli alkoi taas heittää tuota erroria niin se heitti sitä heti alussa jo, kun pelin käynnistää uusiksi. Kun muutti tekstuureista high 4GB ---> high 3GB:ksi niin kaatuilu loppui heti. Eli jotain muistibugia tässä ilmeisesti on videomuistille ja pelin sammuttaminen ei nollaa videomuistia kokonaan?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä PC versio toiminut moitteetta. 4 tuntia pelasin ja onhan tuo hyvä. Nyt jo mietityttää jääkö remaket tähän vai tuleekohan vitosesta samanlainen? Toivottavasti, itse tykkään vitosesta mutta moni taas ei.
 
Täällä PC versio toiminut moitteetta. 4 tuntia pelasin ja onhan tuo hyvä. Nyt jo mietityttää jääkö remaket tähän vai tuleekohan vitosesta samanlainen? Toivottavasti, itse tykkään vitosesta mutta moni taas ei.

Eiköhän sieltä tule remake myös siitäkin, tod näköisesti ennen seuraavaa varsinaista Resident Evilia. Toimii hyvänä mainoksena ja boostina myynnille :)

Itsekkin tuota vitosta pelailin ensimmäisellä "oikealla pelitietokoneellani" silloin julkaisun aikoihin. Olihan se hyvinkin viihdyttävä ja paikka paikoin jopa haastetta riitti. Taisi olla siihen aikaan ensimmäinen Re pelisarjan peli jota pelasin oikein pelaamalla. Kyllä joskus penskana on Re1 ja Re2 jollain pleikalla pelailtu, mutta ei vielä ollut kipinä syttynyt.

Edit: Ja itselläni ei tosiaan ole tämä Re4 remake vielä tökinnyt tai kaatuillut. Käy ja kukkuu kuten kuuluukin. Kuten yllä mainittu niin hieman käy kone kuumana, toki 3000 sarjaan verraten on vielä lämmöillä paljon varaa nousta, ennen kuin tulee katto vastaan.
 
Itse odotan enemmän remake versiota Code Veronicasta, sitä voisikkin uudistaa rankalla kädellä ja saisi varmaan helpolla uutta lisättyä ja pelille lisää pituutta. Re 5:sesta itsellä ristiriitaiset kokemukset, peli itsessään ihan ok mitä muistan mutta inventaario systeemi ihan sieltä ja syvältä. Re 6:nen oli kyllä mielestäni pelisarjan huonoinen.

Vielä olen pystynyt olemaan tilaamatta tämän vaikka juurikin tämän peli on se ehdottomasti paras ja läpikäydyin itsellä ykkösen ja kakkosen lisäksi, demoa kokeilin ja toimihan tuo hyvin ja näytti kyllä hyvälle :)
 
Saa nähdä pitääkö ottaa uusi save kun en tiputtanut tavaroita pois ennen ensimmäistä kylää ja tmp jäi saamatta. No en tosin kerennyt pelaamaan kuin ekan luvun, niin ei tuo olisi niin paha aloittaa alusta. Koittanut netistä katsoa saako sen aseen auki myöhemmin mutta ei mikään anna suoraa vastausta
demon tmp kikka ei toimi kokoversiossa
 
Vieläks ne hokee sitä "morir es vivir" -mantraa ja saako vendorista vielä vahvat itsensäpaljastajavibat?
 
Onko se TMP uusioversiossa hyvä ase? Orkkiksessa oli aika kehno. Muistan että pistoolit, snipa ja haulikko oli way to go.
 
Peli meni läpi vajaassa 13 tunnissa. :kippis:

Alkuperäinen tuli pelattua kerran läpi aikoinaan pelin ilmestyttyä, ja en muistanutkaan enää miten hyvä äänimaailma ja sen myötä tunnelma tässä oli. Aikamoinen räiskintäpelihän tämä oli alusta loppuun. Saa nähdä riittääkö uudelleenpeluuarvo tällä kertaa uudelleen läpäisyyn. Kuitenkin kova peli kaiken kaikkiaan!
 
Onhan tuo muuten ihan hieno peli, tekee vaan Fatal D3D erroria tosi usein ja heittää pelistä pihalle. Kuulemma pitäisi asetuksia pienennellä, eipä uskonut että kun laittaa tonnin näyttikseen ja vaihtaa vähän uudemman prossun ja muistitkin niin tulisi tämmöistä pasketta vastaan vuonna 2023.

Ennen vanhaan pelissä jos asetuksia rukkasi ylemmäs niin peli pyöri huonommin näyttäen hyvältä, nykyään ei näköjään sellaista ole vaan ollaan sen verran laiskoja koodaajia näköjään että annetaan pelin kaatua ilmoittamatta siitä mikä oikeasti kaatoi pelin :rofl:

Päivitetty uusimmat Nvidia ajurit.kin.
 
Onhan tuo muuten ihan hieno peli, tekee vaan Fatal D3D erroria tosi usein ja heittää pelistä pihalle. Kuulemma pitäisi asetuksia pienennellä, eipä uskonut että kun laittaa tonnin näyttikseen ja vaihtaa vähän uudemman prossun ja muistitkin niin tulisi tämmöistä pasketta vastaan vuonna 2023.

Ennen vanhaan pelissä jos asetuksia rukkasi ylemmäs niin peli pyöri huonommin näyttäen hyvältä, nykyään ei näköjään sellaista ole vaan ollaan sen verran laiskoja koodaajia näköjään että annetaan pelin kaatua ilmoittamatta siitä mikä oikeasti kaatoi pelin :rofl:

Päivitetty uusimmat Nvidia ajurit.kin.
Sulla näyttää sigun mukaan olevan 4070 ti niin kuin meikäläiselläkin. Mulla ei ole tullut noita kaatumisia enää kun laskin RT:n high -> normal. Lisäksi shadows ja volumetric fog korkeimmasta asetuksesta pykälä alemmas, mutta nämä laskin ihan vaan sen takia että kyseiset asetukset olivat korkeimmalla melkoiset resurssisyöpöt.

Jos RT normaalilla ei auta, niin sitten viimeistään sen pois kytkemällä pitäisi kaatuilun loppua. Tai vaihtoehtoisesti jos välttämättä haluaa pitää RT:n @high, niin tekstuurien laskeminen reilulla kädellä niin että pelin menun indikoima VRAM usage-teksti menee valkoiselle pitäisi myös korjata kaatuiluongelman.

EDIT. Pelaan 4K resolla.

EDIT2. Jaahas, kaatui näköjään RT normal asetuksellakin muutama minuutti sen jälkeen kun taas pelin käynnistin.
 
Viimeksi muokattu:
Läpi meni. 16h sanoo steam peliajaksi. Hemmetin upea peli, oli kyllä lähes täydellinen remake. Meni kyllä heittämällä parhaimmaksi RE peliksi näistä uusistä.
Jonkin verran jäi sivutehtäviä, aarteita jne tekemättä että varmaa tulee jossain vaiheessa uudelleen pelattua. Ja mitä tulee loppuun:
Eiköhän se RE5 remake ole aikalailla confirmed. Hyvä niin, kyllähän tuolla gameplayllä pelais mielellään vitosen. Siinä missä Leon antoi monoa niin Chris vetää turpaan nyrkein. Toivotaan myös että co-op pysyy mukana.
 
Eiköhän se RE5 remake ole aikalailla confirmed. Hyvä niin, kyllähän tuolla gameplayllä pelais mielellään vitosen. Siinä missä Leon antoi monoa niin Chris vetää turpaan nyrkein. Toivotaan myös että co-op pysyy mukana.
Joo kylhän se aika varmalta vaikuttaa. Tästä on hyvä rakentaa.
 
Sulla näyttää sigun mukaan olevan 4070 ti niin kuin meikäläiselläkin. Mulla ei ole tullut noita kaatumisia enää kun laskin RT:n high -> normal. Lisäksi shadows ja volumetric fog korkeimmasta asetuksesta pykälä alemmas, mutta nämä laskin ihan vaan sen takia että kyseiset asetukset olivat korkeimmalla melkoiset resurssisyöpöt.

Jos RT normaalilla ei auta, niin sitten viimeistään sen pois kytkemällä pitäisi kaatuilun loppua. Tai vaihtoehtoisesti jos välttämättä haluaa pitää RT:n @high, niin tekstuurien laskeminen reilulla kädellä niin että pelin menun indikoima VRAM usage-teksti menee valkoiselle pitäisi myös korjata kaatuiluongelman.

EDIT. Pelaan 4K resolla.

EDIT2. Jaahas, kaatui näköjään RT normal asetuksellakin muutama minuutti sen jälkeen kun taas pelin käynnistin.

Juu kyllä tuli tiputettua asetuksia ja kyllä toimii silloin, ärsyttää vaan että et 4000 sarjan kortilla saa täysiä arvoja laitettua kun peli jumii sen takia, ei mielestäni ole hyvää koodausta, se että v-ramin käyttö tulee yli 8Gt:n kohdalle niin alkaa herjaamaan että voi olla epästabiili, vähän ihmetyttää miksi kun kortissa on kuitenkin 11Gt muistia.
 
Eikun niin onkin, no mutta kuitenkin miksi peli jo herjaa vähän yli 8Gt:n kohdalla että ei toimi välttämättä oikein.
Joo se on kyllä ihan persiistä. Jo pelkästään se, että se teksti on keltaisella jossain 8.5GB kohdalla riittää siihen että peli saattaa kaatua.
 
Erinomainen peli kyllä. Naatiskellen koittanut yhden chapterin pelata päivässä. Pyörii hyvin (interlaced moodi käytössä) ja toiminut vakaasti näin vanhemmallakin PC:llä (Ryzen 3600 + RX 5700 XT).
Kerran on tainnut vetää koneen täysin tilttiin, kun koitin poistua pelistä.

Steam Deckillä ei toiminut. Pukkasi jotain grafiikkahäiriötä ruudulle koko ajan. Tähän oli vissiin kyllä jo steamOs preview channelissa ja/tai experimental proton versiossa joku korjaus, mutta en viitsinyt stablesta vaihtaa pois.
 
Meni itelläkin läpi, 16h steamin mukaan oli kellossa et tää on tosiaan pitkä näin muihin RE-peleihin verrattuna. On myös ehkä haastavin näistä uusista, sillä Standardillakin sai välillä game overin kautta ottaa vauhtia, oli se sit kuolema tai joku Ashleyyn liittyvä juttu. Ihan kivaa perinteistä Survival Horror vibaakin tähän saatu siinä mielessä et missään vaiheessa ei oikeasti tuntunu et resursseja olis tuhlattavaks asti, vaan toi tapa millä peli tiputtelee resursseja piti huolen et lähestulkoon aina oli tarpeeks mut ei kuitenkaan liikaa. Toki se söi sit vähän fiilistä kun tajus et niin, toihan tosiaan pitää huolen siitä että sitä tavaraa on just eikä melkeen tarpeeks, mut toki pelityylillä voi vaikuttaa siihen et onko ylimääräistä kuinka paljon. Pariin otteeseen meinas kyllä käydä niin et panokset loppuu täysin, mut jotenkin siitä sit selvittiin kuitenkin.

Vaikee sanoa mihin tän sijoittaisin näihin RE7 ja sen jälkeisiin peleihin nähden. RE2 ja tää on aikalailla eri planeetoilta, kun taas RE2 ja RE7 on tyylillisesti aika samoja enemmän siihen perinteiseen PS1 aikaiseen Survival Horroriin nojaavia. Tämä ja RE8 on taas pitkälti samanlaisia pumpumpainotteisia pelejä. Kaikki RE7 jälkeiset pelit on kyllä omasta mielestä ollut hyviä ja useempaan otteeseen on tullu ne pelattua, pl. RE3Make joka jäi syystä tai toisesta kesken mut mitä sitä pari tuntia pelailin niin ihan pätevä se sekin oli, vaikka onkin saanu paljon lokaa niskaan pituutensa puolesta, toki leikkaukset alkuperäseen peliin nähden aika nihkeitä juttuja mut en kyllä välttämättä ymmärrä sitä 5-6h keston kritisointia kun lähtökohtasestihan tän genren pelit on tosi lyhyitä, Silent Hill 2:sen eka pelikerta mulla kesti hikiseen yli 5h ja sitä kuitenkin pidetään genrensä kärkikastissa?

Pitää vähän miettiä et millä vaikeustasolla ja miten seuraavaks lähtis pelaamaan. NG+ Hardcore vois olla seuraavana vuorossa ihan vaan sen takia et tulee mekaniikat tutummaks, jonka jälkeen sit vois S+ lähteä koittamaan joko Hardcorella tai Professionalilla. Jos tästä kaikki achievementit haluaa saada niin aika monta kertaa saa vielä juosta läpi, tuolla kun on noita ihanuuksia kuten et pelkillä käsiaseilla + puukolla peli läpi, peli läpi puhumatta Merchantille ja peli läpi käyttämättä healing itemeitä. Nää nyt toki voi vetää vaikka NG+ Assistedilla sit kaiken päätteeks (minkä varmaan teenkin) kun turhaanpa lähtee itteensä haastamaan enempää jos ton Professional S+ rankin käy hakemassa, se kun vaatii alle 5,5h läpäsyä ja max 15 tallennusta, Professionalilla ei edes autosavea oo niin täytyy vähän suunnitella noi tallennuspaikat aika fiksusti, minkä lisäks olla vielä suht hyvä pelaamaan kun toi aikaraja on tolla vaikeustasolla aika tiukka mun ymmärtääkseni. RE2 S+ rankit meni itellä kuitenkin aika tiukalle ja niissäkin oli tiukat tallennusrajat, paljon meni uusiks kuoleman koittaessa.
 
Toisella pelikerralla voi näköjään kivasti skipata asioita:


:D

Aika näppärästi.

Itse kokemukseni pelistä tähän mennessä todella hyvät. Pyörii kuin unelma 4k:na kaikilla herkuilla.

n.13h taulussa, eli aika loppusuoralla ollaan. Sen verran olen nauttinut, että taidan aloittaa game+ heti perään tai jos innostuu Re2/3 remaket pelailemaan uudestaan.
 
:D

Aika näppärästi.

Itse kokemukseni pelistä tähän mennessä todella hyvät. Pyörii kuin unelma 4k:na kaikilla herkuilla.

n.13h taulussa, eli aika loppusuoralla ollaan. Sen verran olen nauttinut, että taidan aloittaa game+ heti perään tai jos innostuu Re2/3 remaket pelailemaan uudestaan.
Onko kenties koneessa RTX 4090 kun kaikilla herkuilla voit pelata?
 
Pyörii pelattavasti jo RTX 3080 Ti:llä kaikki tapissa 4klla, tosin oli pakko ottaa räytreicinki pois päältä koska D3D erroria pukkaa muuten:poop:
Juurikin tuo eli peli kyllä pyörii täysillä hyvin mutta heittää tuote Erroria joten ei voi pelata täysillä. Itsellä RTX 4070Ti kortti ja täysillä ei voi asetuksia pitää kun erroria heittää.
 
Onko kenties koneessa RTX 4090 kun kaikilla herkuilla voit pelata?

Sehän se. Oon rajoittanut kortin fps tällä hetkellä 120hz Sonyn olediin taajuuksien mukaan, niin ei ole käynyt läheskään niin kuumana kuin pelin julkaisussa, kun pelailin 144hz näytöllä. Tämä saa tosiaan kortin käymään lämpöisenä, verraten muihin peleihin.
 
No toimiihan se toki RTX 3090 24Gt kun on muistia myös täysillä :)

Jeps. Ultrawidellä tuli pelailtua peli läpi namikat kaakossa (myös RT high) ja image qualitykin 120% päällä. Fps sahaili 60-100 fps välissä, mikä on itselle g-syncillä oikein pelattavissa. Toki jokainen asettaa oman "hyväksyttävän" fps:n pelailuun. :coffee:
 
Itsellä kaikki kaakossa paitsi texturet 3Gb ja kuva interlaced niin ei valita edes keltaisella tuosta muistista.
 
Täällä kaikki tapissa paitsi räytreicinki pois, ainut mikä itsellä auttoi D3D erroriin oli toi räytreicinki pois päältä.
 
Aika jännä tuo error juttu, kun ilmeisesti tosi monen kohdalla tätä ollut. Ei ole löytynyt mitään workaroundia siihen netin ihmeellisestä maailmasta.

Eilen yöllä pelailellassa menin kai hieman tyhmänä myymään melkein täysillä olevan riot gunin, kun vaihdoin sen strikeriin ja sen päivityksiin. Ei sekään mikään huono ase ole, mutta kyllä sain enemmän aikaiseksi riotilla kuin tuolla. Pitää tänään varmaan vaan nöyrtyä ja palata takasin vanhaan.
 
Löytyi muuten yksi skippaus mitä ei ainakaan vielä tullut youtubessa vastaan
kun saavut linnaan ja lähestyt aluetta missä katapultit tykittävät, voit ampua tykin luona olevan vastapainon rappusilta ikkunaritilän välistä. Näin ei tarvitse kuin juosta tykin luo ja ampua katapultit.
 
Pakkohan se oli hardcore aloitella new game+. Samalla kerää kaikki aarteet, nuket jne.
Aikamoista juoksua on näillä upgradeilla + arsenaalilla. RED9 kun pamauttaa päähän nii se yleensä riittää tappoon. Vaihtelun vuoksi taidan Blacktailillä pelaa läpi.
 
re4hc.jpg


olipahan timanttinen remake! seuraavana vuorossa professional :joy:
 
20230404002751_1.jpg


Semmonen, yli tunti jäi aikaa et ajallisesti toi S+ rank ei nyt kauhean tiukka kyllä oo, mutta toi 15 tallennuksen raja on se mikä tekee tosta paikotellen tosi jännittävän pelata kun niitä ei vaan yksinkertaisesti riitä ihan jokaseen vittumaiseen kohtaan. Spoilereissa muutamat vinkit (tai no tälleen jälkikäteen katottuna aika kokonaisvaltaiset ohjeet koko roskaan...) ja tallennuskohdat mitä ite käytin, mut ylipäätään toi vaatii vähän jo sitä et muistaa tasantarkkaan mitä on tulossa ja miten mistäkin selvitään, joutuu paljon optimoimaan hommia. Käytin kanssa Ashleylle armoria ihan vaan sen takia et ei tuu turhia kuolemia sen takia sit.

Ekat kaks chapteria on hyvä vetää tallentamatta. Ongelmana vaan se et se alun kylässä selviytyminen ja Chapter 2 ekan merchantin jälkeinen avaimenhakureissu ei oo läpihuutojuttuja välttämättä. Villagen voi selvittää kahella eri tapaa, joko pysymällä X määrän ajan hengissä tai tappamalla X määrän porukkaa. Nopeampaa on tappaa ne, mut se vaatii kikkailua sen suhteen et saat porukkaa läjään ja kranaatilla sit hengiltä. Loput voi lasautella sit haulikolla. Ite valitsin tosin selvitä vaan sen aikamäärän joka tuntuu kyllä aika kohtuuttoman pitkältä professionalilla. Pelkkään aikarajan venailuun meni pitkälti kaikki resurssit. Ton jälkeen sit ei mitään kummosempaa ookkaan, juoksee seuraavaan chapteriin koska mitään ns. pakotettuja rähinöitä ei oo, väistelee vaan.

Tokassa chapterissa on sit se merchantin jälkeinen avain. Tää oikeastaan kannattaa treenata erillisellä tallennuksella aika hyvin siihen pisteeseen et sen saa suht vaivatta menemään läpi, tossakaan ei ketään välttämättä tarvi tappaa mut tieltä niitä kyllä pitää saada useempikin kappale. Oma reitti oli oikeelta talon sisälle, tikapuut ylös, avain mukaan ja siitä sit pyörittämään se ovi auki. Matkalla ampuu punaset tynnyrit miten nyt tuntuu fiksuimmalta ja jos joku tulee eteen ikävästi niin haulikolla sit pois tieltä. Siitä sit aika helppo matka Ch 3.

Kolmoschapterissakaan ei oikeastaan kummosempaa oo, eka tallennus joko ennen bensakanisteria tai sen jälkeen, tai jos oot itsevarma Del Lagon kanssa niin voi sen tallennuksen vasta Chapter 4 tehdä myös, mut ite en kehdannu tohon asti venyttää. Tallensin ite ekan kerran ennen bensakanisterin hakemista kun arvioin et siellä on riski kuolla. Del Lago meni onneks ykkösellä mut ei siinä kauheasti uusiks olis muutenkaan menny. Jäi kans sanomatta mut kannattaa matkan varrella kerätä mahollisimman paljon aarteita ja tehä niitä Merchantin questejä mitkä on fiksusti matkalla, mut ihan kauheasti ei välttämättä kannata lähteä näitten takia kiertämään kun siihen sit menee kans nopeasti aikaa.

Chapter 4 aika selkee homma kans, ei mitään kummosempaa kun hakee ne avaimet merkityistä paikoista, käy ekana siellä missä on jopa vihollisia, mut senkin voi juosta aika huoletta läpi koska puzzlejen ratkasut on staattiset niin niitä ei tartte katella uusiks, kato netistä jos tuntuu et ei muista. Haaksirikolta kannattaa hakea Red 9 jos ei muuten niin myytäväks (voi myös käyttää mut vaatii melkeen stockin, oisko ollu 9 spineliä, Red 9 bonarina on se et sillä on random mahis tappaa päähän ampumalla ns. laakista) ja niillä parilla valinnaisella saarellakin kannattaa käydä keräämässä aarteet ja se kultanen kananmuna. Sen kultasen kananmunan voi joko käyttää siihen requestiin tai säästää myöhemmälle, sille voi olla käyttöä kuitenkin. Toinen tallennus ennen El Gigantea. Toivottavasti pelastit sen koiran ansasta, helpottaa aika paljon. Muuten perushomma, ammu riflellä sitä weak pointtia selässä, paitsi sitkun se makaa kivien alla niin käy lasauttamassa haulikolla pari kertaa.

Sit juosten chapterin loppuun, toivottavasti Ashleylla on se armori pukuna, muuten seuraavat kohdat hyvinkin vittumaisia. Jos on niin aika vapaasti saat juosta farmille, siellä sit kolmas tallennus. Seuraavaks sit vuorossa se mökkirähinä, siihen ei muuta sanottavaa ku onnea. Siinä on kolme eri vaihetta, ekaks porukkaa tulee vaan alakerrasta, nopeiten tosta pääsee ohi kun kerää kolmet ikkunalaudat ja lyö ikkunat umpeen. Sit alkaa tulee ylöskin väkeä, tästä eteenpäin kannattaa alkaa vaan yrittämään saada porukka mahd nopeasti hengiltä että alkaa se vika vaihe. Jos oot lyöny laudat ikkunoihin niin se lehmän näkönen äijä tulee cutscenessä niistä läpi, tapa se mahd nopeasti (kranaatit ja rifle toimii parhaiten) ja sit nää kekkerit loppuukin.

Tässä sit tuleekin eka hikiset kädet-hetki koska tässä vaiheessahan ei kannata tallentaa, vaikka yks kusinen kohta takana ja toinen suoraan edessä. Homma on suht selkee sinne checkpointille asti missä tulee ne moottorisahasiskokset, mut siinä voi sit tulla mielenkiintosia tilanteita. Kranaatti ois tässäkin hyvä olla, mut muuten lasauttelee riflellä näitä akkoja päähän. Ennen rähinän alottamista avaa sen ladon ovet molempiin suuntiin et on kaks pakoreittiä, sieltä kun tulee selkään normipoitsujakin. Ite panostin valtaosan rahoista riflen upgradeihin koko pelin ajan, koska se tuntu fiksuimmalta päätökseltä sen suhteen et paljonko se tekee damagea weak pointteihin. Ongelmana se et niihin pitää sit kanssa osua ja paras rifle on vähän oudosta syystä se perus pulttilukko jonka saa aika alussa jo ostettua. Siitä ei tosin tuu oikeasti hyvä kun vasta signaturen ostettua (eli se upgrade joka avautuu vikana) kun sen damage tuplaantuu, ja se sit tekee muutenkin weak pointeihin 3x damaget niin siitä voi sit laskea et millä kannattaa bossit ammuskella. Jokatapauksessa toivottavasti menee akat ekalla koska muuten se on toi mökkisetti uudestaan, ja itellä ois varmaan menny peli ainakin muutamaks tunniks kiinni tossa vaiheessa. Siitä sit aika suora juoksu seuraavalle tallennuspisteelle, välissä on joku jahtausskene tosin mut jos Ashleylla on se armori niin sen voi kirjaimellisesti aikalailla juosta vaan loppuun kun siitä ei tarvi välittää ollenkaan. Neljäs tallennus ennen Mendeziä, tähän meni itellä pari yritystä kuitenkin. Eka phase simppeli, tikapuut ylös, painele E ja Space vuorotellen ettet ota damagea, jokasen animaation jälkeen Mendezin weak spot asettuu about samoille kohdille (silmä selässä), siihen riflellä kunnes toka phase. Siinä sit parhaimpas mukaan väistelet ja ammut päähän, onnea. Vaihda normihaulikko Riot Guniin jossain välissä missä tuntuukin hyvältä, ei kiire mut on se parempi kun vakio.

Seuraavaks Castleen ja vuorossa ehkä yks pelin ikävimmistä chaptereista, jee. Tää katapulttikohta kannattais olla aika hyvin hallussa koska tallennusta ei tehdä ennen sitä. Et käy opettelemassa mihin ne tippuu, ne on spesifit kohdat mihin ne räjähtelee, sit juokse nostamaan tykki, about heti sen jälkeen tulee sopiva väli mistä pystyy ampumaan kaikki ne punaset tynnyrit jotka on niitten katapulttien vieressä, ammu ne ja lasauta portti auki. Salazarin ekan cutscenen jälkeen suoraan 180 astetta ympäri ja ammut sen äijän joka tulee selkään, sit loput normaalisti. Tässäkään ei vielä tallenneta, kun edessä ei varsinaisesti mitään vaarallista oo. Stealthilla se sokee äijä hengiltä, puzzlet menee ulkomuistista (toivottavasti) ja ennen Water Hallia sit viides tallennus. Onnea siihen, koska mulla ei oikeastaan oo mitään takuuvarmaa strategiaa tähän, liiku nopeesti ja hoida tieltä vaan tarvittavat, koska kun pääset rappusten yläpäähän niin kaikki viholliset lähtee takasin, eikä oo enää sun kimpussas. Sit vaan se pakollinen venailu et Ashley tunkkaa loput ja chapterin loppuun.

Älä kuitenkaan tallenna, ellet ihan välttämättömäks koe. Kasichapteri on suhtkoht helppo ja ei ihan kauheasti tarjoa haastetta, jos saat stealthilla hoidettua sen huoneen missä se punakaapunen äijä on, eli pudottamaan sen kruunun niitten alhaalla olevien niskaan ja riflellä hoitamaan sen punakaapusen sit perään nopeasti, niin tässä ei oikeasti enää sit ennen chapterin vaihtumista riskiä oo. Toki jos toi eka huone ei mee ihan just miten pitää niin siinä on sit kaikki mahollisuudet joutua Water Hallia yrittämään toiseen otteeseen. Jokatapauksessa tässä ei nyt mitään kummosta oo.

Jos tallensit Chapter 8 alkuun, älä tallenna nyt, jos et niin nyt on ihan ok väli tallentaa. Seuraavana on se pensasaita, ei mitään kummosempaa jos suhtkoht muistat mistä puskista ne koirat tulee ja ammut ne heti, ei pitäs olla mitään erikoista. Linnassa sit käyt hakemassa kaks helpompaa päätä ekaks (Leijona, Käärme) ja vuohta hakiessa pidä huoli et sulla on kranaatti kannossa. Todnäk edellisillä pelikerroilla totesit et se yks huone on paskaa jossa sut lasketaan alas. Jos heität sen kranaatin siihen vivulle ja räjäytät sen yhen kusipään palasiks sillä niin sua ei lasketa alas ja voit vaan kävellä hakemaan sen vuohenpään ja sit ulos. Aivan ihana skippi, muuten tähän olis varmaan joutunu hukkaamaan yhen tallennuksen. Kolme päätä kannossa, lyö ne kiinni ja koita olla nukahtamatta sen Ashley-segmentin aikana. Jos armor niskassa niin et tässäkään ymmärtääkseni voi kuolla, lyö ekaan kelloon 7:00 tauluun ja juokse koko roska läpi, ei pitäis olla tässäkään mitään kummosta.

Tallennus tähän väliin ihan ok (7. tallennus), yks pelin kusisimmista chaptereista edessä. Seuraavana ois suuntana ballroom missä on niitä torakoita maksimit ja heti perään sit se huone missä on normivihuja ja kaks niitä sokeeta äijää. Torakoihin sellanen vinkki et kannattaa olla aika hyvässä muistissa et mistä ne hyppii, ne kaikki kun pitää tappaa jokatapauksessa kun ei tosta juostakkaan läpi. Sitä seuraavaan huoneeseen ei oikeasti oo juurikaan mitään kikkoja kun se menee silmänräpäyksessä päin helvettiä jos peli niin päättää. Yks tapa on mennä vasenta reittiä kellolle, kilauttaa sitä, venata et sokeet kaiffarit on siinä, riflellä molempia weak spottiin ja tosi nopea flashin heitto, jos olit tarpeeks nopea niin molemmat kuolee siihen, jos et niin ainakin toinen. Onnea jokatapauksessa tähän ripulivelliin, tän jälkeen ollaankin sit vedessä jossa on niitä näkymättömiä ötököitä joitten silmät hehkuu 0,1s ennenkun ne hyppää. Jos edellisen huoneen jäljiltä on hikiset kädet niin kävele vaikka tähdäten kokoajan jos et tarkalleen muista missä kohdin ne tulee uimaan kohti (näin mä tein) ja tallenna seuraavalla mahdollisella pisteellä, kahdeksas tallennus ja chapter 10. Seuraavaks on se Xenomorphin näkönen kaveri mut sille ei tarvi mitään tehä, pyöritä sitä siellä huoneessa missä on keskellä kamaa ja homma ok tietyn ajan kuluessa, toki tässäkin tuntuu kestävän noin kaks ikuisuutta mut mitään vaaraa tässäkään ei ole, tallennus on ihan vaan sen takia ettei hermoile tätä koska toisaalta on tässä mahollisuus kuolla yhteenkin virheeseen.

Ei tallennusta chapterin vaihtuessa. Dynamiittia hakiessa moottorisahakaveri mahd nopeesti alas (rifle toimii päähän nopeiten) ja sit loput parhaimmaks kattomallas tavalla. Ite käytin rappusia sille sillalle hyödyks, koska vihut saa helposti valumaan niitä alas kuitenkin. Luis pitää aika hyvän huolen kanssa siitä ettet grabeista ihan liikaa ota sanktiota. Toinen moottorisaha-akka löytyy sit sisältä mut annoin sen ite tulla paikalle omaa vauhtia, riflellä tääkin hengiltä ja silta alas, koin fiksuimmaks ite tappaa kaikki tästä tilasta, tallennuksesta hetki aikaa ja ei kiinnosta testailla mikä toimii ja mikä ei ja samalla leikkiä jokasella yrityksellä hippaa sen Xenomorphin kanssa. Dynamiitin jälkeen sit onkin kaks El Gigantea. Normaali eka alas, weak spot esille ja riflellä siihen, pitäis tippua aika nopeasti. Turha oikeastaan edes yrittää tiputtaa sinne laavaan ku se on vähän arpapeliä. Toisen kanssa sit sama kunhan armorit on pois, tässäkin ois ihan fiksua kokeilla pari harjotusrundia professionalilla tai hardcorella et oppii väistämään suurimman osan kamoista, mut ei se välttämättä ihan pakollista oo, menee vaan aika paljon uusiks jos menee vituiks. Kärryllä ratsastamisessa ei mitään, se on läpihuutohomma jokatapauksessa. Ötököitten kanssa sit ottaa vaan rauhaksiin ja muistelee missä ne spawnaa ja missä on maastoutuneena, tallennus ennen Krauseria ja etiäpäin. Krauserin kanssa ei sit pitäis olla mitään paineita kun tallennus just tehty, mausteena tosin Professionalilla on se et parryn ikkuna on huomattavasti pienempi mut kattoo hudista millon näyttää et paina space ja noudattaa sitä. Dodgea (defaulttina E) saa lätkyttää niin paljon ku haluaa ja se tulee automaagisesti sit. Vastoin pelin neuvoja älä pelkällä left clickillä mee huitomaan, vaan space pohjaan ja sit töki left clickillä, on nopeampi ja voit sitä päähänkin koittaa tähdätä. Omalla pelikerralla sain aika hyvän stunlockin aikaan tolla tavalla, pitäis varmaan muiltakin onnistua. Meleetä väliin jos tarjoaa.

Chapterin vaihoksessa ei tallennusta. Jos pistit sen aiemman Golden Eggin requestiin sisään niin saatat haluta hakea Throne Roomista toisen, mikäli seuraavasta bossista haluaa päästä helpolla, jos taas halpamaiset taktiikat ei oo sun juttu niin sit vaan Clock Toweriin, se on vähän sellanen tila et ei juurikaan oo kun yks tapa edetä. Sieltä kun pääsee niin tallennus ennen Salazaria ja sit sinne. Jos sulla on se kultanen muna inventoryssa niin viskaamalla sen sitä päin teet n. 70% damagea ja tiputat sen maahan, jos näin valitset tehdä niin ei sen pitäis muutamaa riflen panosta enempää sit vaatia jotka varmaan kerkeet ampumaan siinä vaiheessa kun se ottaa lukua. Ite en tosta tienny vielä tossa vaiheessa kun ite olin tätä vääntämässä, niin vedin sit perinteisellä tavalla enkä oikeastaan vieläkään neljän pelikerran jälkeen oo ihan varma et miten tää bossi toimii. Selviydy ja eteenpäin. Mun laskujen mukaan nyt ois 10 tallennusta käytetty.

11 tallennus heti saaren alkuun sit. Tajusin et en juurikaan upgradeista yms oo puhunut, mut se Rifle ois tosiaan se eka mikä pitäis saada tappiin. Näillä nurkilla sen ois jo hyvä olla tappiinsa ruuvattu, koska toi Salazar voi olla aika tiukka jo ilman täysin tuunattua rifleä. Loput upgradet on sit oikeasti aikalailla se ja sama, pislaan damagea pikkasen ja haulikkoonkin ehkä vähäsen jos kokee tarpeelliseks. Salkkuun ostaa parit upgradet, mutta ihan vikoja ei välttämättä tarttee, tosin jos Red 9 stockin kanssa kannossa niin sit ehkä jo tartteekin. Puukon pitää kunnossa koko pelin ajan koska sillä pääsee pois ikävistä tilanteista, durabilityä taisin kerran tai kaks nostaa. Bodyarmor on sit vähän sellanen et se syö rahat ja tosi nopeeta, eikä sitä rahaa oo kovin paljoa ylimäärästä tän aikana jos ei ihan liikaa reitiltä poikkea. Eli höhöhö, koita välttää damagea ja korjaa se body armor vasta sillon ku tallennuksesta on aikaa ja alkaa olemaan sellanen fiilis et selviäminen vois olla siitä kiinni. Gunpowderit menee vain ja ainoastaan rifleammon tekemiseen, siitä on kuitenkin eniten hyötyä. Pelin loottijärjestelmä pitää huolen et kaikkea muuta löytyy tarpeeks, pistoolin panoksia tippuu tarvittaessa, green herbejä tippuu jos oot punasella ja 0 healing itemiä inventoryssä yms. Noi kannattaa pitää mielessä jos tilanne näyttää kusiselta, koska todennäkösesti se seuraava vihollinen tiputtaa just sen mitä tartteetkin, et jos sinne asti selviät niin tilanne on jo parempi.

Island on siitä vähän paska mesta et en varsinaisesti koskaan keksiny mitään kunnollisia strategioita sinne vaan tuntuu et kaikki tapahtuu vähän miten tapahtuu. Jokatapauksessa rämmi tavalla tai toisella sinne mestaan missä Ashley on, tallenna ennen sitä labrareissua Regeneradoreiden kanssa ja sit rämmi se labra läpi, siellä käy herkästi köyhästi niin siks valitsin ite tehä "turhan" tallennuksen tähän väliin. Jos koet tarpeelliseks niin hae se LE5 pakkashuoneesta ja vaikka myy se. En ite koko rundin aikana SMG:tä käyttäny ja ammuksetkin aina myin, niistä sai ihan fiksusti lisäfyrkkaa tarpeeseen.

13 tallennus sit Chapter 14 alkuun.... tai sit ei. Vähän valintojen maailma, jos pääset Chapter 14 suurimmaks osaks huoletta läpi niin älä tallenna. Alussa on vaan pari ikävämpää kohtaa, mut sinällänsä ei mitään ennen näkemätöntä. Ashleylla jos on edelleen se armori niin aika ongelmattomia loppujenlopuks. Rämmi sinne nosturille, heitä pari kranaattia siihen seinään ja sen pitäs mennä yhellä tai kahella iskulla alas, eli sun ei tarvi hukata ammuksia tähänkään hommaan sen enempää. Sit vaan eteenpäin, tallennus ennen Krauseria, tää on joko 13 tai 14, riippuen miten valitsit. Krauser on suht helpohko, mut Ch14 tolleen muuten aika perseestä niin sitä ei huvittais uusiks laitella. Täyteen paukutetulla riflellä se on ekassa phasessa kaks headshottia, sit juoksentelet eteenpäin, toivottavasti muistat mitä missäkin. Sillalla kun se alkaa ammuskelemaan jousipyssyllä niin ammu riflellä kerran päähän niin lopettaa senkin. Toka phase alota perinteisellä, riflellä päähän. Pitäs tippua alas ja parin laakin jälkeen mennä sit eteenpäin. Riflestä scope tässä vaiheessa pois (scopella liian vaikee osua tarkasti kun se on iholla kokoajan) ja vikaan phaseen, tarkotuksena tässäkin luukuttaa muutamat laakit päähän ja siinäpä se sit onkin, tää on aika helppo professionalillakin jos vaan se rifle on tapissa. Jos ei, niin sit ei niin helppo.

Vika tai tokavika tallennus Chapter 15 alkuun, tää on aika ikävä setti kokonaisuudessaan. Alussa juokse porteille et helikopteri spawnaa, anna sen hoitaa homma suurimmaks osaks. Mee eteenpäin, oota et kopteri hoitaa tornin. Sit tuleekin se AA tykki pilaamaan homman, ton kaiketi vois hoitaa viskaamalla kaks kranaattia siihen ja tällöin pääsis skippaamaan aika ison osan, mut ite en tossa koskaan onnistunu enkä ikinä jaksanu ladata tallennustakaan ton takia. Perinteisellä tavalla hoituu kans ihan ok ilman ongelmia, jos ei niin tallennus ei oo kaukana mut jos tänne asti on selvinnyt niin en uskois olevan kauheasti ongelmia. Seuraavan huoneen valitsin sit ite juustota koska se tuntu Standardillakin jo tarpeeks ikävältä. Kävele porteista sisään ja mee heti takas ulos kun viholliset on spawnannu. Oota et ne käppäilee sun luo ja hoitele ne miten haluat. Käy painamassa yks kytkin ja taas juokse ulos, koska lisää spawnaa. Sit toinen kytkin ja eteenpäin. Äläkä sit osu niihin katosta roikkuviin ruumissäkkeihin siellä yhessä huoneessa joka on edessä, niistä säkeistä tippuu regenradoreita ja ihan välttämättä ei oo resursseja niitten kanssa painia kuitenkaan, ne kun imasee tässä vaiheessa sen about 4 riflen panosta per vihollinen.

Kun oot tuolta selvinny, niin tallenna, mikäli on vielä yks jäljellä. Jos ei niin noh, onnea, toivottavasti et kuole seuraavassa kohdassa, koska se on kirjaimellisesti vika paikka missä on mahollista kuolla. Ota rauhassa ja käytä oikeastaan ihan kaikkea mitä löytyy inventorysta, jatkossa sitä et enää oikeastaan tarttee. Muutaman riflen panoksen jos saat säästettyä niin ois hyvä, mut muuten kaikki on vapaata riistaa. Suosittelen pistoolia kun sille pitäs olla aika paljon ammuksia täälläkin jaossa.

Tosta kun selviät niin peli on käytännössä sit läpi. Seuraavalla merchantilla tsekkaa mikä tilanne, jos tuntuu et tarviit riflen panoksia (täys lipas muistaakseni riittää mut ehkä kannattaa varata enemmän) niin osta merchantilta niitä mistä niitä craftataan. Myy kaikki turha pois, eli ihan vaikka koko inventory sitä rifleä lukuunottamatta. Osta sinko (160k). Mee vikaan bossiin. Ammu singolla. Tokassa phasessa ammu riflellä.

En toisaalta tiedä onko tossa kauheasti järkeä tossa S+ rankissa. Antaahan se täysin erilaisen fiiliksen pelille, professionalilla kun ei oo autosavea ja parryikkunat on tosi tiukat, kaupassa kaikki maksaa enemmän yms ja toi tallennusraja oikeasti tekee siitä sellasen et virheestä saattaa mennä sit paljonkin uusiks, ominaisuus minkä nykypelit on aikalailla kokonaan hukannu. Toisaalta ehkä ihan hyväkin niin, mäkin kun nykyään lähtökohtasesti laitan pelin kiinni jos pitäis yli 10min vetää uusiks, yleensä jo allekkin 10min. Tota kuitenkin kehtas lähteä yrittämään kun oli kolme kertaa pelin jo lyhyeen aikaan juossu, mut ellei suurin osa pelistä oo aika hyvässä ulkomuistissa et missä järjestyksessä tulee mitäkin, mitä vihollisia missäkin huoneessa on niin tota ei välttämättä kannata lähteä yrittämään. Yllätyksiä kun tossa ei ihan kauheasti sais tulla tai muuten otetaan main menun kautta vauhtia sit taas. Toi kanssa ehkä vähän liiakseen korostaa tota eroa noitten oikeasti vaikeiden kohtien ja helpompien välillä.

Oli toi kuitenkin vaikein haaste mitä nää uudet RE:t on tarjonnu. Kasin Village of Shadows oli ihan HV-tason setti, seiskan Madhouse oli ihan sopiva loppujenlopuks muutamaa kohtaa lukuunottamatta ja RE2 Remaken Hardcore oli kanssa kokolailla aika sopiva. S+ rankit jäi kyllä kakkosesta suorittamatta kun se 3 tallennuksen raja kuulosti omaan korvaan ehkä hippasen liian brutaalilta, enkä omien testauksien lomassa oikeen keksinyt et mihin oisin ne sijoittanu.
 
Peli toiminut tosiaan tähän mennessä ihan moitetta ja mikään ei ole kokoonpanossa muuttunut. Edellisenä pelipäivänä taistelin Salazaria vastaan pari kertaa ja kun en saanut hengiltä, päätin jatkaa seuraavana päivänä.

Sitten alkoikin ongelmat. Sama boss tappelu kuin aiemmin, samat asetukset jne. Kohta kun lyöt kaveria puukolla silmään, niin kone tilttasi ja käynnistyi uudelleen. Tämä toistui pari kertaa samalla tavalla. No sitten steamista eheytys, koneen tarkistus jne. Silti ongelma jatkui.

Muistin lukeneeni täältä Ray tracing ongelmista ja kytkin sen pois, niin kaatuilu loppui. Jännä kun aiemmin ei ollut samassa tappelussa mitään ongelmaa ja pääsin parikin kertaa iskemään salamanteria puukolla silmään.
 
Peli toiminut tosiaan tähän mennessä ihan moitetta ja mikään ei ole kokoonpanossa muuttunut. Edellisenä pelipäivänä taistelin Salazaria vastaan pari kertaa ja kun en saanut hengiltä, päätin jatkaa seuraavana päivänä.

Sitten alkoikin ongelmat. Sama boss tappelu kuin aiemmin, samat asetukset jne. Kohta kun lyöt kaveria puukolla silmään, niin kone tilttasi ja käynnistyi uudelleen. Tämä toistui pari kertaa samalla tavalla. No sitten steamista eheytys, koneen tarkistus jne. Silti ongelma jatkui.

Muistin lukeneeni täältä Ray tracing ongelmista ja kytkin sen pois, niin kaatuilu loppui. Jännä kun aiemmin ei ollut samassa tappelussa mitään ongelmaa ja pääsin parikin kertaa iskemään salamanteria puukolla silmään.
Olen huomannut että tuo muistin määrä asetuksia säätäessä vaihtelee missä kohtaa peliä olet menossa eli samoilla aseetuksillä taustalla oleva peli syökin enempi muistia.

Huomasin kun säädin itse asetukset kohdilleen ettei ollut keltaisella muistin käyttö, no pelasin hetken ja olin toisessa kohdassa ja menin grafiikka säätöihin niin oli keltaisella vaikka en ollut muuttanut välissä mitään. Ei ilmeisesti kannata liian tiukoille laittaa asetuksia.
 
Olen huomannut että tuo muistin määrä asetuksia säätäessä vaihtelee missä kohtaa peliä olet menossa eli samoilla aseetuksillä taustalla oleva peli syökin enempi muistia.

Huomasin kun säädin itse asetukset kohdilleen ettei ollut keltaisella muistin käyttö, no pelasin hetken ja olin toisessa kohdassa ja menin grafiikka säätöihin niin oli keltaisella vaikka en ollut muuttanut välissä mitään. Ei ilmeisesti kannata liian tiukoille laittaa asetuksia.


Joo kaukana ne toki oli vielä keltaisesta, olisko ollut joku 13.6gb/ 24gb. Ja se mikä tuosta teki ihme jutun oli juurikin se, jotta pääsin samassa boss fightissa vielä pidemmälle, eli toiseen kertaan kun puukko heilui sen ollessa maassa. Ja muutaman kerrankin ennen kuin luovutin kuoltuani.

Seuraavana päivänä kaatui kone joka kerta heti, kun löin ensi kertaa puukolla kaveria silmään. Mutta nämä ovat henkimaailman juttuja joskus
 
RE2 Remaken Hardcore oli kanssa kokolailla aika sopiva. S+ rankit jäi kyllä kakkosesta suorittamatta kun se 3 tallennuksen raja kuulosti omaan korvaan ehkä hippasen liian brutaalilta, enkä omien testauksien lomassa oikeen keksinyt et mihin oisin ne sijoittanu.

Ennen birkin 1, ennen birkin 2 ja ennen birkin3, toimii Leoni & Claire A:lla


re4puzzle.png


Ite oon työstäny tolla videolla pro s+ haasteta/kärsimystäni+ tossa puzzle ratkasut kantsii napata talteen jos s+ yrittää. Myös mainittakoon kaikki radiopuhelut mitä tulee kannattaa skipata, IGT ei pysähdy kuten aikasemmissa ressoissa ollu kello käy koko ajan.


btw huomenna mercenaries :joy:
 
No tulipahan pelattua läpi peli.

Täytyy kyllä sanoa että tämmöisiä nuo Remakit pitäisikin olla, ihan huikea peli kyllä.

Mietin aluksi että tämä on tullut niin monta kertaa pelattua ettei varmaan ole kuin siloitetuilla graffoilla mutta mitäpä vielä, ihan uusi kokemus oli ja pitkä kuin mikä.
Aika kellossa 21,5h ja en tuossa kaikkea saanut edes kerättyä, uutta pelikertaa aloittelin jo :)

10/10 annan arvosanaksi pelille
 
Aloitin itse hardcore alle 7.5h tavoittelua mutta jostain syystä en saanut new game+ vaikka olin juuri läpäissyt pelin? Onkos tähän joku ehto minkä pitää täyttyä?

No ei siinä mennään tyhjin käsin mah putkijuoksua
 
Aloitin itse hardcore alle 7.5h tavoittelua mutta jostain syystä en saanut new game+ vaikka olin juuri läpäissyt pelin? Onkos tähän joku ehto minkä pitää täyttyä?

No ei siinä mennään tyhjin käsin mah putkijuoksua
Pitää ladata päävalikosta se tallennus minkä oot pelannu läpi, New Game jos valitsee niin se on ns pränikkä tallennus sit.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 141
Viestejä
4 523 336
Jäsenet
74 535
Uusin jäsen
Veeti Saarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom