Resident Evil 4 PS4/5, PC, Xbox Series

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 536
re4remake.jpg


Eli mitä ollaan kauan aikaa huhuiltu tai vuodettu jo pari vuotta sitten niin piti paikkansa:



Henkilökohtaisesti en ole koskaan ollut alkuperäisen Ressa 4 ystävä, olen pelanut kyllä sen PS2 läpi mutta en tiedä mikä sen kanssa tökki, olen niitä kavereita joita pelintekjijät vihaavat ylikaiken, ulisevat että pelisarja ei kehity(Alkuperäiset RE1-3) ja sitten kun pelintekijä vie sarjaa eteenpäin(RE4) niin näytettään keskaria ja haikaillaan vanhojen perään, kuulutko sinä tuohon porukkaan?

Joten tuon valossa otan iloisin mielin RE4R vastaan koska aikasemmat remaket maistuivat hyvin(erityisesti kakkonen)
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin traileri näytti graafisesti rumalle. Varsinkin kun vertasi Callisto Protocol traileriin. Noh, pitää pitää silmällä. En ole peliä koskaan pelannut. Ainoastaan 1,2 ja 7 pelattuna.
 
Onhan RE4 aivan totaalisen ylivoimaisesti paras Ressa ikinä, toivottavasti ei pilata. Äänet, tunnelma, vihut, bossit, kauppias, juoni jne. Gamecubella pelattavuus jotain aivan huikeeta silloin. RE5-6 vähän samaa suuntaa muttei sinne päinkään.
 
En itekkään juurikaan RE4 välitä. Tuntui harhailevan liian kauas alkuperäisistä, mutta valtaosalle porukkaa se näytti maistuvan syystä xyz. Ei se enää ollut survival horroria, nimenomaan ei survivalia, eikä horroriakaan. Ei sillä et aiemmat RE:t ois myöskään mitään massiivisen pelottavia olleet, mutta ainakin RE2 remakessa oli tunnelma kohdallaan sen suhteen. Sisälsivät kanssa sen resurssipulan, jonka pitäis olla vakio tässä sarjassa, mutta ei vaan enää nykyseltään oikeastaan ole.

Tykkäsin ton trailerin tavasta vihjata et tää on jotain muutakin kun 1:1 remake. Jospa saavat ne puuttuvat aspektit tuotua takaisin ja tehtyä tästä enemmän sen RE2 Remaken kaltasen, niin varmasti maistuu. Alkuperänen kuitenkin on vielä varsin pelattavassa kunnossa ja on julkastu about viistuhatta kertaa uusiksikin, niin siihen kyllä pääsee käsiks ihan sama millä laitteella pelaat, jos se on siis julkaistu viimeisen 20v sisällä.


"This time, the game is being developed to achieve state-of-the-art quality for a survival horror suitable for 2023, while preserving the essence of the original game. We aim to make the game feel familiar to fans of the series, while also providing a fresh feeling to it. This is being done by reimagining the storyline of the game while keeping the essence of its direction, modernizing the graphics and updating the controls to a modern standard. "

Blogissa kanssa vihjaavat et muutoksia tulee myös olemaan, ainakin nyt alkuunsa tarinan puolesta. Veikkaan et jos pistävät tarinan uuteen uskoon niin samalla menee kyllä muutakin uusiksi. Toivottavasti uskaltavat ottaa riittävästi pesäeroa orkkikseen, sillä tää ei välttämättä tarttee just sellasta 1:1 remakea. Se orkkis tulee olee aina olemassa ja PS2 aikakauden pelinä ei nyt ihan täysin ripulilta näytä tai oo pelattavuudeltakaan huono.

Plussaa kans siitä et jättivät last-gen romut pois. Ehkä jo aikakin siinä vaiheessa kun yli 2v julkasusta tulee täyteen.

Mut sit taas toisaalta tää on Capcomin kultamunia muniva hanhi. Ne tietää et parempi olla ryssimättä, joten voivat ottaa turvallisemmankin lähestymistavan. Vähän sama kun Bethesdalle Skyrim, julkastaan vitun monta kertaa uusiks ilman et mitään muutetaan. Käytännössä tulostaa rahaa.
 
RE4 on heittämällä paras action painotteisista RE peleistä. Pelasin ensimmäisen PC käännöksen joskus herran vuonna ~2007? Siinä versiossa ei edes hiiri toiminut vaan tähtäys oli hoidettava nuolinäppäimillä mutta oli niin jännä ettei kesken voinut jättää.
 
Mut sit taas toisaalta tää on Capcomin kultamunia muniva hanhi. Ne tietää et parempi olla ryssimättä, joten voivat ottaa turvallisemmankin lähestymistavan. Vähän sama kun Bethesdalle Skyrim, julkastaan vitun monta kertaa uusiks ilman et mitään muutetaan. Käytännössä tulostaa rahaa.
Tämähän oli alunperin jonkun toisen tuotanossa ja sitten Capcom kyllästyi tai ei tykänyt näkemästään niin otti tämän oman talon sisäiseen kehitykseen.

Mä en tiedä miten näitä kolmea tuotettiin rinnakkain jossain välissä mutta eri tiimit olivat jokatapauksessa alunperin, varmaan kun kolmonen ei saanut samanlaista rakkautta kuin kakkosen remake niin capcom pelästyi ja ehkäpä Ressa 2 tiimi otti tästä kopin ja kuka kehitti sitten Villagea(?)

Ei voi ainakaan syyttää etteikö olisi Capcomilla töitä paiskittu nytten viimeiset vuodet.
 
Ainakin traileri näytti graafisesti rumalle. Varsinkin kun vertasi Callisto Protocol traileriin. Noh, pitää pitää silmällä. En ole peliä koskaan pelannut. Ainoastaan 1,2 ja 7 pelattuna.
Wat. Mä en saa tosta rumaa kyl mitenkään edes nykymittapuulla. Noh, mulle kyl jotkut 2000-luvun alussa tulleet pelit on edelleen ihan hienon näköstä katottavaa.
 
Onhan RE4 aivan totaalisen ylivoimaisesti paras Ressa ikinä, toivottavasti ei pilata. Äänet, tunnelma, vihut, bossit, kauppias, juoni jne. Gamecubella pelattavuus jotain aivan huikeeta silloin. RE5-6 vähän samaa suuntaa muttei sinne päinkään.

1-3 jälkeen paras ressu. 5-6 on ihan skeidaa. Kyllähän tuo nelonen on hyvä peli, kaipaakin jo uudistuksen. Koitin sitä pc:llä pelata mutta ohjaus on selkeästi tehty täysin ohjaimille.
 
Olisin ottanut mieluummin paremman remaken kolmosesta tai remaken Code Veronicasta.

Nelonen on varsin hyvä peli jo sellaisenaan ja HD Projectin myötä näyttää edelleen varsin kiitettävältä. Noh, odottellaan ja katsotaan, mutta remake tuntuu hieman tarpeettomalta ja pahoin pelkään miten käy. Tässä juuri pelannut kaikki Resident Evilit uudestaan läpi, enää jäljellä 3 Remake ja Village, joista jälkimmäistä en olekaan aiemmin pelannut vielä lainkaan.

Omat top 5 Resident Evilit ovat
  1. Resident Evil (remake)
  2. Resident Evil 4
  3. Resident Evil 2 (remake) - pelillisesti ja tasosuunnittelultaan parempi kuin alkuperäinen, vaikka A-B reittivalinnat ja osa hahmoista vähän pilattu
  4. Resident Evil 2
  5. Resident Evil
 
Tätä odotan innolla, koska RE2 remake oli erinomainen.

En aiemmin pitänyt kauhupeleistä lainkaan ja vielä vähemmän selviytymiskauhusta, mutta jotenkin masokismi alkaa pikkuhiljaa toimia, tai ehkä löytyy jo muutakin kuin surkeilla kontrolleilla tehtyä survival horroria =D
Ensimmäinen (muistaakseni) pelikokemus Resident Evileistä oli siis vasta viime talvena, kun hankkin RE2 ja RE3 remaket. Pelasin myös Resident Evil HD Remasteria, mutta se odottaa vielä läpäisyä (muutoin toimivista elementeistä tuntui koostuvan, mutta ovista kulkeminen ja muukin liikkuminen on niin tuskaista nykypeleihin verrattuna...).

Ymmärtääkseni alkuperäisessä RE4:ssä on hyvät pelimekaniikat, joten siinä mielessä remake ei välttämättä olisi tarpeen, mutta graafisesti odotettavissa yhtä hyvää kuin nämä muutkin samalla pelimoottorilla tehdyt RE-tuotokset (7, 2 remake, 3 remake, VIIIage). Tulee viimein aika pelata neljättäkin osaa (remaken muodossa).

Capcomillahan on 2023 putkessa monta tuota samaa RE Engine -pelimoottoria käyttävää julkaisua - mm. Pragmata, josta tiedetään vielä valitettavan vähän. Lisäksi näistä viimeisimmistä Resident Evil -julkaisuista on tulossa vielä tänä vuonna uusimman sukupolven konsoleille päivitykset. Kiirettä tuntuu pitävän.
 
Kerran tuli aikoinaan pelattua tämä läpi, joten nyt voisi olla uusinnan paikka. Ihan ok peli oli aikoinaan.

Onneksi nelosen jälkeen tulee luultavasti vitonen, eli RE5-remaster! Se nimittäin on edelleen paras coop-peli ikinä (kaikki tasot pelattu cooppina kaverin kanssa S-rankilla läpi). :kippis:
 
Resident Evil 4 (Xbox 360) on ollut minulle yksinpelatessa koko Resident Evil sarjan paras osa (co-op:na RE5) joten tästä pitää tulla melkoisen kova jos meinaa sen ylittää.
 
Omalla kohdalla sarjan eniten pelattu peli, joten odotukset tämän suhteen ovat korkealla.
 


"The upcoming remake of Resident Evil 4 is unexpectedly headed to PS4 as well as new-gen consoles.

Announced during a Capcom showcase at Tokyo Game Show, producer Yoshiaki Hirabayashi explained that the game was now in development for the last-gen PlayStation, but did not mention any Xbox One or Switch version."

Tämä tulee myös PS4:lle, luulisin myös että Xbox Onet ovat mukana koska Series konsolitkin ovat jo.
 


"The upcoming remake of Resident Evil 4 is unexpectedly headed to PS4 as well as new-gen consoles.

Announced during a Capcom showcase at Tokyo Game Show, producer Yoshiaki Hirabayashi explained that the game was now in development for the last-gen PlayStation, but did not mention any Xbox One or Switch version."

Tämä tulee myös PS4:lle, luulisin myös että Xbox Onet ovat mukana koska Series konsolitkin ovat jo.
Paska päätös. En vaan ymmärrä et miten yli 2v julkasun jälkeen roudataan vieläkin noita antiikkisia paskavehkeitä mukana jotka alkaa todellakin jo näyttämään ikäänsä, kehityksessäkin joutuu pitämään mielessä et heikoimman raudan mukaan mennään ja lopputulos on sit sen mukanen.
 


Saatiin pelikuvaa just äsken, pelimekaniikkoja on selkeästi laitettu uusiks ja ainakin toi alkuosa näyttää ainakin yrittävän olla enemmän kauhua. Jonkinlaiset stealthmekaniikatkin on mukana, kerta tossa pystyy vapaasti menemään kyykkyynkin. Puukkoa pistetty kanssa uusiks, on samalla tavalla rajattu sen käyttöä kuten esimerkiks RE2 Remakessa. Puukon käyttö otettu kanssa suoraan RE2 Remakesta, eli pääasiassa sillä pääsee kusisista tilanteista pois mut näyttäs joku parrymekaniikkakin olevan.

Mun silmään näyttää yllättävänkin hyvältä, kerkesin ton ekan trailerin perusteella jo toivoa ettei ihan 1:1 remake ole ja painottais ees jokseenkin enemmän sitä resurssipulaa ja kauhua, ja näytöstäis nopeasti katottuna siltä et ainakin osittain sain toiveeni

Tosta on olemassa jonkinlainen demo mitä lehdistö on päässy pelaamaan, tässä yks artikkeli:


Ainakin tää pätkä nostaa omia odotuksia tätä kohtaan jo aika huomattavasti:

"The remake, however, reintroduces more survival horror elements into the mix, which made me more mindful of my dwindling resources. For starters, the crafting system from Resident Evil Village and Resident Evil 3 remake returns, emphasising the need to scavenge for components to make healing items and ammo. From what I could tell, enemies no longer drop ammo either, so you’ll need to keep a sharper eye on finding materials to work with.

Failing that, you can experiment with newly added stealth options. Leon can now crouch and sneak around the environment, evading enemies and attacking unsuspecting foes. Using his trusty knife, he can silently kill enemies from behind to thin enemy crowds. The tradeoff here is the knife now has limited durability, meaning frequent use will cause it to wear down, giving you one less tool to rely on for future encounters."



Tarinatraileri kanssa lupais et koitetaan mennä vähän vakavemmalla sävyllä tällä kertaa. Joku vois kyllä olla sitä mieltä et osa alkuperäsen RE4 charmista oli just se et se oli vähän sellanen B-luokan kauhuleffa joka ei kovinkaan vakavasti itteensä ottanu. Tai no oikeastaan niinhän ne kaikki orkkikset oli, koska niitten ääninäyttely oli joko vahingossa tai tarkotuksella niin huonoa (RE 1-3), mut mun mielestä tääkin on ihan tervetullu muutos etenkin jos yritetään vähän kauhupainotteisempaa tuotosta tehdä.

Jokatapauksessa tää näyttää ja kuulostaa hyvältä ja ellei nyt jotain massiivista ylläriä tapahdu niin eiköhän mun ostopäätös julkasupäivänä oo tehty jo näiden materiaalien pohjalta.
 
Vaikka itselleni Ressa 2 nimikkeet olleet ne rakkaimmat tästä franchisesta mutta yleisesti taitaa silti orginaali Nelonen viedä pidemmän korren joten perustuen niihin huhuihin mitkä olivat että tämä projetkin olisi ottanut jossain välissä Capcomin Team 1 kopin koska toisen tiimin työskentelyyn Capcomi ei ollut tyytyväinen niin uskon ja toivon että tämän kohdalla Capcom on enemmän kuin tosissaan että tätä eivät mene pilaamaan.

Vaikka kolmosen remake niin huono ollut mitä yleisesti sanottaan(omasta mielestäni) mtuta kakkoselle ei vain pärjää ja ehkä tässä on sille todellakin haastaja.

Toistaiseksi kaikki näyttää hyvältä mutta sitten kun kuulen "Leon help me!" niin voi mielipiteeni vaihtua :D yksi niistä asioista mitkä alkuperäisessä Ressa 4 oikeasti vituttivat.
 
For starters, the crafting system from Resident Evil Village and Resident Evil 3 remake returns, emphasising the need to scavenge for components to make healing items and ammo.
you can experiment with newly added stealth options. Leon can now crouch and sneak around the environment, evading enemies and attacking unsuspecting foes.

AAARRRRGGGHHHHHh..... :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Laski kiinnostusta huomattavasti, koska molemmat ovat ihan täyttä sontaa eivätkä kuulu Resident Eviliin. Ei kiitos enää pakotettuja tai puolipakotettuja tylsiä stealth-osuuksia, RE4 oli toimintapeli. Revelations 2 yritti jo samaa, ja kyyristely oli todella ankeaa. Ja kaikki pelit eivät kaipaa crafting-systeemiä, RE4 nyt vähiten. Jo Villagessa nelosesta lainattu tavaralaatikon pyörittely oli tehty turhaksi - mikään craftaus-materiaali ei vienyt tilaa, joten tilaa vievän parannusputelin teki sitten vain lennosta tarvittaessa.

Lisäksi gameplay-videossa viholliset kiinni ottaessaan pakottivat rämpyttämään X:ää, vaikka quick timet ja rämpytykset on juuri se mikä pelistä pitäisi poistaa. Tosin eiköhän asetuksissa ole tähän asti mukana ollut helpotus, jolla nappia voi pitää pohjassa (...joka tekee koko asiasta entistä turhemman ja päälleliimatun).
 
AAARRRRGGGHHHHHh..... :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Laski kiinnostusta huomattavasti, koska molemmat ovat ihan täyttä sontaa eivätkä kuulu Resident Eviliin. Ei kiitos enää pakotettuja tai puolipakotettuja tylsiä stealth-osuuksia, RE4 oli toimintapeli. Revelations 2 yritti jo samaa, ja kyyristely oli todella ankeaa. Ja kaikki pelit eivät kaipaa crafting-systeemiä, RE4 nyt vähiten. Jo Villagessa nelosesta lainattu tavaralaatikon pyörittely oli tehty turhaksi - mikään craftaus-materiaali ei vienyt tilaa, joten tilaa vievän parannusputelin teki sitten vain lennosta tarvittaessa.

Lisäksi gameplay-videossa viholliset kiinni ottaessaan pakottivat rämpyttämään X:ää, vaikka quick timet ja rämpytykset on juuri se mikä pelistä pitäisi poistaa. Tosin eiköhän asetuksissa ole tähän asti mukana ollut helpotus, jolla nappia voi pitää pohjassa (...joka tekee koko asiasta entistä turhemman ja päälleliimatun).
Noh, vähän riippuu miten noi hiippailumekaniikat on toteutettu, vaatiiko peli niitten käyttöä jossain kohti vai onks kyseessä enemmänkin vaan valinnainen homma.

Nojoo, tosta Villagen laatikosta mulla ei kyllä myöskään oo ihan kauheesti positiivista sanottavaa, sitä tilaa oli vaan niin saatanasti ettei siinä mitään tetristä juurikaan joutunut pelaamaan. Craftaaminenhan on nyt ollu RE peleissä periaatteessa aina, vaikkakin tosi yksinkertasena kun yhdistelet herbejä tai gunpowderia. Eikä kyllä käy kieltäminen sekään et se on jotenkin hölmöä ettei Villagessa ainakaan ne materiaalit tosiaan vieny tilaa, ja näyttäis ton artikkelin kuvan perusteella kans et tässäkin on sit sama homma, eli varsinkin uusintarundeilla tuut roudaamaan sen verran tavaraa mukana et voit vaan tarvittaessa siellä menussa käydä naputtelemassa inventoryn täyteen tavaraa.

Mulle toi QTE homma on aika yhdentekevä, vaikka toki oishan se lisähaastetta jos olis RE2 tyyliin pakotettu tuhlaamaan resursseja jos haluais ilman damagea päästä pois.
 



12min pelivideota chapter 5:stä

Jossain uutisessa oli että qte oli poistettu tästä remakesta.

Edit:
 



12min pelivideota chapter 5:stä

Jossain uutisessa oli että qte oli poistettu tästä remakesta.

Edit:

Ilmeisesti sade vaihtoi paikkaa tähän peliin tosta GTA pelistä ;)




Resident Evil 2 sade oli niin hyvin tehty niin olisivat käyttäny sitä vaikka

 
Viimeksi muokattu:
EIköhän ne saa paranettua ja hieno säädettyä tuota :D
Uskoisin valaistus efekteistä johtuvan.
 
Ilmeisesti sade vaihtoi paikkaa tähän peliin tosta GTA pelistä ;)




Resident Evil 2 sade oli niin hyvin tehty niin olisivat käyttäny sitä vaikka


Itelle pisti silmään ihan sama ja tuli mieleen just ton GTA Definitive Editionin vastaava, toi on jotenkin tyritty samalla tavalla et se sade on vaan paikallisesti pelaajan ympärillä ja liikkuu samaan tahtiin, lisäks tosiaan pomppii silmille aivan liikaa, ihankun jokanen sateenpisara olis erikseen valastu ja on sen takia valkonen.

Toivottavasti älyävät korjata, ei tota nimittäin tolleen jaksa kauaa katella. Muuten visuaalisesti ok mut toi sade on kyllä kovin vastenmielinen.
 
Julkaisuun vielä sen verran ruhtinaallisesti aikaa, että ehtii toivottavasti sateet korjailla. Luulisi kehittäjiä kiinnostavan ainakin, kun on päästy raingate-otsikoihin. Voi tietty olla, että jostain syystä vaan sadepisarat korostuu videolla, esim. youtubeen upattaessa pakkausalgoritmeista johtuen tms.

Edelleen odotan innolla RE4 Remakea ja toki olisi mukava kuulla lisää myös siitä jo kesällä showcasessa luvatusta "VR content":sta.
 
Tuleehan tämä pelailtua mutta periaatteellisesti täytyy vastustaa tätä niin suosittua vanhojen pelien lämmittelyä. Kyllä siinä loistaa kunnianhimo poissaolollaan.

Sopii Capcomin palettiin tämä trendi tosin oikein mainiosti. Tuskin mikään muu peliyhtiö on vuosikymmenten saatossa näin maineikkaasti jatko-osia puskenut.
 
Onhan tämä tullut tahkottua aika moneen kertaan läpi, ensimmäiseksi Gc:llä varmaan 5 kertaa tullut läpäistyä, sitten tuli Wiille joka oli itseasiassa hyvä portti, muistaakseni hieman tarkempi ja huomattavasti helpompi tähdätä kun lasertähtäin näkyi pidemmälle, Gc:llä se oli jotenkin suttuinen, sit varmaan vielä jollakin muulla alustalla myös tullut läpäistyä.

Viimeisin oli Meta Quest 2:sella vähän aikaa sitten, ihmettelinkin miten se onkin saatu käännettyä noin hyväksi, onkin yksi parhaista vr peleistä :)

Pakkohan tämä on ostella kyllä, ehdottomasti pelisarjan paras peli kyseessä mielestäni.
 
Pelannut 0, 1, re2, re3, 7 ja 8 viimeisen kahden vuoden aikana kaikki vähintään kahdesti. Siinä (vr modin ansiosta) on ollut mun listalla neljä kaikkien aikojen parasta peliä. Oletan, että tähänkin tulee praydogin modi ja en ole edes jostain syystä ikinä pelannut alkuperäistä. En tiedä miten edes kuvailisin kuinka paljon odota tätä, mutta sanomattakin selvää, että paljon.
 
Onhan tämä tullut tahkottua aika moneen kertaan läpi, ensimmäiseksi Gc:llä varmaan 5 kertaa tullut läpäistyä, sitten tuli Wiille joka oli itseasiassa hyvä portti, muistaakseni hieman tarkempi ja huomattavasti helpompi tähdätä kun lasertähtäin näkyi pidemmälle, Gc:llä se oli jotenkin suttuinen, sit varmaan vielä jollakin muulla alustalla myös tullut läpäistyä.

Siis pelasitko sä wii versionkin ihan perus ohjaimella vaikka paljon tarkempi ja parempi wiimote tähtäys olisi tarjolla.
Wii versiossa kun on laser tähtäin vain padilla pelatessa ja motella tähdätessä ruudulla on varsin iso tähtäin.
 

VÄHINTÄÄN:


  • Vaatii 64-bittisen suorittimen ja käyttöjärjestelmän
  • Käyttöjärjestelmä: Windows 10 (64 bit)
  • Suoritin: AMD Ryzen 3 1200 / Intel Core i5-7500
  • Muisti: 8 GB RAM
  • Grafiikka: AMD Radeon RX 560 with 4GB VRAM / NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti with 4GB VRAM
  • DirectX: Versio 12
  • Verkko: Laajakaistayhteys
  • Lisätietoja: Estimated performance (when set to Prioritize Performance): 1080p/45fps. ・Framerate might drop in graphics-intensive scenes. ・AMD Radeon RX 6700 XT or NVIDIA GeForce RTX 2060 required to support ray tracing.


SUOSITUS:


  • Vaatii 64-bittisen suorittimen ja käyttöjärjestelmän
  • Käyttöjärjestelmä: Windows 10 (64 bit)/Windows 11 (64 bit)
  • Suoritin: AMD Ryzen 5 3600 / Intel Core i7 8700
  • Muisti: 16 GB RAM
  • Grafiikka: AMD Radeon RX 5700 / NVIDIA GeForce GTX 1070
  • DirectX: Versio 12
  • Verkko: Laajakaistayhteys
  • Lisätietoja: Estimated performance: 1080p/60fps ・Framerate might drop in graphics-intensive scenes. ・AMD Radeon RX 6700 XT or NVIDIA GeForce RTX 2070 required to support ray tracing.
Muistaakseni Ressa 8 oli samaa tasoa.
 
Muistaakseni Ressa 8 oli samaa tasoa.

Steamista nuo voi tarkistaa, kuten on voinut RE4 vaatimuksetkin jo pitemmän aikaa.

Täysin identtiset vaatimukset on RE4 ja RE8, joten samalla enginella taitavat pyöriä ilman suurempia muutoksia.

RE8 sain pelattua ihan kelvollisesti 1080p/60fps i5 6600k/GTX 1060/16GB koneella kun asetukset oli yhdistelmä medium/low, joten eiköhän tämäkin vielä mene.
 
Oliskohan PSVR2:lle

1677067468391.png


Edit:

"

Update (February 22, 2023): The Japanese language Capcom Twitter announced that the Resident Evil 4 remake team has now started development on its PSVR 2 mode.

It’s not clear when it will launch, however the studio further confirmed that the “VR mode,” which presumably means we’ll be playing the full game on PSVR 2, will be a free DLC to the flatscreen game on PS5. This comes as contrast to the announcement in June of “VR content,” which left some room for doubt. The original article follows below:

"
 
Kamelin selkä katkesi, ja laitoin pelin deluxe-version ennakkotilaukseen. Ratkaiseva tekijä deluxe-versiolle oli jälleen original soundtrack swap, millä saa kivasti nostalgian tunnetta. Vielä kuukausi odottelua! :coffee:
 
Siis pelasitko sä wii versionkin ihan perus ohjaimella vaikka paljon tarkempi ja parempi wiimote tähtäys olisi tarjolla.
Wii versiossa kun on laser tähtäin vain padilla pelatessa ja motella tähdätessä ruudulla on varsin iso tähtäin.
No en tietenkään pelannut :) Muistin että tuossa oli tuo lasertähtäys mut ei tainnutkaan olla. Pelasin siis nunchuck ohjaimilla tietenkin.
 
Viimeinen traileri pelistä ulkona ja positiiviset odotukset pelistä kyllä:



Itsehän en koskaan ollut alkuperäisen nelosen fani mutta ehkä tämän joo, pelattavuuteen homma ei näyttäisi ainakaan ratkeavan.

Enkä edes muista paljoa alkuperäisestä kun PS2 aikana pelasin sen läpi joten tämä lähes eka kerta.

"Special" demo tulee ennen julkaisua kuten muistakin RE peleistä tähän asti.
 
Viimeksi muokattu:
Näytti hyvälle kyllä! Harmi ettei varaa julkaisussa ostaa. :D

Noh vähän myöhemmin. Odottanut kyllä tätä kovasti.
 
PSVR2:lle näyttäis tulevan jotain tukea ilmaisen dlc:n muodossa. Ei kai koko peli vaan joku rajatumpi vr kokemus. Oletettavasti hyvää settiä, jos ei halua enää nukkua,... koskaan :)

 

"The Resident Evil 4 Remake will get a day one patch that includes fixes for its controversial rain effects.

I can't believe I'm calling a video game rain effect "controversial," but in fairness the rain in Resident Evil 4 Remake does look pretty weird. In a lengthy gameplay video published by Game Informer a month ago, the rain looked artificial, seemingly following Leon through the environment even while he should be moving through the droplets. On top of that, it seemed to obscure the action to an unnecessary degree. The effect was certainly exacerbated by the compression on the YouTube video, but even the hosts of the video commented that the rain was a bit intense.

Criticism of the rain effect became pretty prolific(opens in new tab) after that gameplay video was published, and in true internet forum fashion, we started to get counter-criticism of the people who were criticizing the rain in the first place. Somehow this all expanded far enough that people started calling it raingate"
 
Hyvä että sade huomioitu ja korjataan kuntoon pelin julkaisussa :thumbsup: näytti kyllä harvinaisen rumalta muuhun peliin verrattuna.
 
Monessa lähteessä povataan, että RE4 Remaken demo tulee pelattavaksi yöllä 00.30 nähtävän Capcom Spotlightin jälkeen. Esim.




Capcom Spotlight:
 
Ilman aikarajaa tai muita rajoituksia sisältävä demo ladattavissa nyt Steamissa! :coffee:
 
Oli kyllä hyvä demo. Tuli kolme kertaa pelattua läpi koitellen uusia juttuja. Peli myös pyörii kuin unelma ilman mitään nykimisiä jne. Eipä tuo ihmekään kun muutkin RE enginen pelit toimii niin hyvin.
 
On kyllä upea demo! Kokoversiota odotellessa. :kippis:

Ensimmäinen kerta kesti vajaa puoli tuntia ja toinen 8 minuuttia. Ei ihmekään, että aikaa ei ole rajoitettu. :geek:
 
Ite kiiressä kokeilin aamusella niin kuolin siihen moottorisaha ukkeliin, rupesin tähtää sitä niin porukat tuli takaa ottaa kiinni. Aluksi vedin stealthina mutta sitten piti pakko ampua joku ukko edestä ja juokuksi mutta sitten tosiaan tuli se moottorisaha ukkeli ja siinä kävi köpelösti :lol:

En muistanut että mulla oli se flash, jos pelattavuus on parantunut huimasti sitten alkuperäisen niin kiva on että ne ovat pistäneet myös vauhtia vihuihin koska ne eivät ole perus zombeita enään.

Onneksi ei ollut kerta kokeilu demo vaan illalla voi ottaa uusiksi mutta positiiviset tunnelmat jäi kyllä.
Vielä kun saisivat joskus tehtyä ykkösen ja CV RE Enginellä niin voi pojat.
 
Tuleehan tämä pelailtua mutta periaatteellisesti täytyy vastustaa tätä niin suosittua vanhojen pelien lämmittelyä. Kyllä siinä loistaa kunnianhimo poissaolollaan.

Sopii Capcomin palettiin tämä trendi tosin oikein mainiosti. Tuskin mikään muu peliyhtiö on vuosikymmenten saatossa näin maineikkaasti jatko-osia puskenut.

Miksi pitää periaatteellisesti vastustaa? Re2-3 Remaket on todella hyviä ja alkuperäistenkin suurena fanina, tuo oli Capcomilta suoranainen palvelus päivittää ne. Myöskin tämä Re4 on niin vanhentunut peli varsinkin pc:llä, että on tätä odotettu. Vielä kun saadaan ykkösestä 3rd person remake niin ai että.
 
Voi että kun oli demossa jotenkin tahmea "hidas" pelattavuus, orggis jotenkin nopeatempoisempi (noin silleen jonku 100 läpipeluun perusteella ja kaikkien aikojen suosikkina). Tai sit oon vaan pelannu liikaa God of War Ragnarökia ja Days Gonea.

Oonks mä ainoa joka pettyi vähän? En varmastikaan ennakkotilaa, katotaan alelaarista sitte joskus.
 
Voi että kun oli demossa jotenkin tahmea "hidas" pelattavuus, orggis jotenkin nopeatempoisempi (noin silleen jonku 100 läpipeluun perusteella ja kaikkien aikojen suosikkina). Tai sit oon vaan pelannu liikaa God of War Ragnarökia ja Days Gonea.

Oonks mä ainoa joka pettyi vähän? En varmastikaan ennakkotilaa, katotaan alelaarista sitte joskus.
Juuri pelasin alkuperäisen läpi joku viikko sit ja aika päinvastaset tunnelmat itsellä kyllä. Alkuperäinen peli on ohjattavuudelta tosi tahmea ja tankkimainen.
Hyvältä tuntui liikkuminen tässä vaikka vähän on painoa liikkuvuuteen lisättykin verrattuna re2 ja re3 remakeihin. Tykkään ehkä enemmän noitten aikasempien pelien sulavasta liikkeestä, mutta ei se tämän pelin huono ole laisinkaan.
 
Juuri pelasin alkuperäisen läpi joku viikko sit ja aika päinvastaset tunnelmat itsellä kyllä. Alkuperäinen peli on ohjattavuudelta tosi tahmea ja tankkimainen.
Hyvältä tuntui liikkuminen tässä vaikka vähän on painoa liikkuvuuteen lisättykin verrattuna re2 ja re3 remakeihin. Tykkään ehkä enemmän noitten aikasempien pelien sulavasta liikkeestä, mutta ei se tämän pelin huono ole laisinkaan.

Nimenomaan tuo liikkeen paino + ylisulavuus... Mun mielestä orggis oli/on todella hyvä kyllä pelata Gamecubella. Toki kehitys kehittyy ja tää Remake on nyt selvästi vähempi silkkaan äksönpelisuuntaan viety silmäkarkkinäyte, ehkäpä pelimekaniikoiden kehityksen kustannuksella. Kelatkaa jos tässä vois vaikka juosta eteenpäin ja samalla pitää kameraa sivulle ja ammuskella sinne (eli muutoinkin kuin Leonin takaraivoa katsellen) ja melee ois kunnollinen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom