Resident Evil 4 PS4/5, PC, Xbox Series

Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
465
Pitää ladata päävalikosta se tallennus minkä oot pelannu läpi, New Game jos valitsee niin se on ns pränikkä tallennus sit.
Juu pelin jälkeen tuli ilmoitus että new game + on saatavilla ja menin load game kohtaan, niin ei ole kyseistä vihreää tekstiä tms mitä pitäisi lukea kun esim asiaa googlettaa.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
465
Juu pelin jälkeen tuli ilmoitus että new game + on saatavilla ja menin load game kohtaan, niin ei ole kyseistä vihreää tekstiä tms mitä pitäisi lukea kun esim asiaa googlettaa.
Pitää kokeilla vielä illalla töiden jälkeen ottaa joku niistä aiemmista tallennuksista mutta itselläni ei tosiaan lue sitä new playtrough juttua mitä pitäisi siinä saven alapuoella
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
445
muistithan tallentaa pelin läpäistyäsi?

jos ei muuten niin ota viimesin save ja peli uusiksi läpi ja saveta

edit: tarkennuksena siis, lopussa tulee status ruutu mistä näet läpäisy ajan ja rankin jonka jälkeen peli kysyy haluatko tallentaa, tämä on se new game+ save millä sitten aloitat alusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
465
muistithan tallentaa pelin läpäistyäsi?

jos ei muuten niin ota viimesin save ja peli uusiksi läpi ja saveta

edit: tarkennuksena siis, lopussa tulee status ruutu mistä näet läpäisy ajan ja rankin jonka jälkeen peli kysyy haluatko tallentaa, tämä on se new game+ save millä sitten aloitat alusta.
Juu nämä tuli kyllä ja mielestäni tallensin. Kun menin load kohtaan ei edellä mainittuja asioita ollutkaan.

Edit: Mutta tosiaan illalla asia tarkistaa ja jos ei muuta niin vetää viimeisestä savesta lopputaistelu uusiksi jne
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
132
Aloitin itse hardcore alle 7.5h tavoittelua mutta jostain syystä en saanut new game+ vaikka olin juuri läpäissyt pelin? Onkos tähän joku ehto minkä pitää täyttyä?

No ei siinä mennään tyhjin käsin mah putkijuoksua
Pelin läpäisyn jälkeen pitää ottaa päävalikosta se "Continue" ja sen jälkeen saa valita tallennuksen New Game+ varten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Vähän häiritsee tuo leijuva ohjaus ja kamera tuntuu olevan vähän ahterin takana eikä hahmossa. Vaatii kyllä hetken totuttelua. Kontrollitkin tuntuu kohtalaisen pökkelöiltä PC:llä. :D No onneksi alku vaikuttaa kuitenkin mielenkiintoiselta.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
151
Jaahas 16h meni pelatessa joku 50 savea tuli tehtyä ja hardcorella alusta asti.. Itselle eka RE ikinä ja kyllähän tämä maistu, oikein hyvä peli 8/10. En taida heti ainakaan jaksaa ng+ vetämään. Ehkä seuraavaksi RE biohazard kokeiluun kun se on koneellakin näköjään pidemmän aikaa makoillut.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Alkuperäistä en pelannut kuin linnaan asti, joten en vertaa siihen tätä. Mutta olihan tämä aivan mahtava kokemus. Toimintaa, jännitystä tai hupia ei todellakaan puuttunut. Gameplay, grafiikka ja juoni toimivat täydellisesti. Bugeja ei juurikaan tullut vastaan. Suosittelen ehdottomasti jokaiselle genren ystäville.

Innolla odottamaan seuraavaa Ressaa :)

Siteeraa
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
445
jaa, oli tarkotus vetää perseilyruni pienen tauon jälkeen mutta nähtävästi save/profiili korruptoitutunut ja kaikki progress ja unlockit hävinny bittiavaruuteen, eipä ole hetkeen tämmöistä käynyt :dead:

kai se on vedettävä kaikki uusiksi koska miksi ei, saahan sitä näinkin "uudelleenpeluuarvoa" :lol:
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Mitään kikkaa millä kiväärin kiikaritähtäimen zoomin saisi hiiren rullaan?
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
322
Tuli tuo Vr päivitys ladattua ja pelailtua eilen reilun tunnin verran ja kyllä maistuu. Pääsee kunnon immersioon kun monesta suunnasta tulee vihollisia ja yrität niitä kahdella aseella lahtailla:) positiivista oli että ei tarvinnut täysin alusta aloittaa vaan esim erikoisaseet jotka oli hardcore vaikeusasteella unlockannut aikasemmin olivat myös käytettävissä.
 
Liittynyt
11.04.2020
Viestejä
54
Edit: kyllä vika oli nyt kuitenkin jossain muualla. Peli on päivitetty viimeksi 26.10.23. Joten tämä kommentti vain ränttinä mahdollisesta tulevasta huononnuksesta.
Ei samperi. Pelasin viime syksynä re4 remakea tyytyväisenä ~20h. Viimesen päälle hieno uusioversio legendaarisesta pelistä, pyörii hienosti omalla koneellani, ja näyttäväkin on. Kuluu pari kuukautta, käynnistän pelin tänään 12.1.24 uudelleen. Framerate on jossain 30 tienoilla aiemman tasaisen 60fps sijaan. Koneeseen en ole tehnyt mitään muutoksia tässä välissä. Tulee mieleen, että tämä spekuloitu Capcomin drm:n lisäyskamppania on osunut myös tähän peliin. Sen on arvioitu huonontavan pelin suorituskykyä noin 15%, mutta minulla vaikuttaisi heikentävän vielä enemmän. Toivottavasti tulee pian suorituskykyä parantava patchi. Tai sitten täytyy miettiä miten saan palautettua aikaisemman hyvin pyörineen version. (Koneessani 3070ti, ryzen 5 3600, 32gb muistia, pelaan 1440p)

 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Edit: kyllä vika oli nyt kuitenkin jossain muualla. Peli on päivitetty viimeksi 26.10.23. Joten tämä kommentti vain ränttinä mahdollisesta tulevasta huononnuksesta.
Ei samperi. Pelasin viime syksynä re4 remakea tyytyväisenä ~20h. Viimesen päälle hieno uusioversio legendaarisesta pelistä, pyörii hienosti omalla koneellani, ja näyttäväkin on. Kuluu pari kuukautta, käynnistän pelin tänään 12.1.24 uudelleen. Framerate on jossain 30 tienoilla aiemman tasaisen 60fps sijaan. Koneeseen en ole tehnyt mitään muutoksia tässä välissä. Tulee mieleen, että tämä spekuloitu Capcomin drm:n lisäyskamppania on osunut myös tähän peliin. Sen on arvioitu huonontavan pelin suorituskykyä noin 15%, mutta minulla vaikuttaisi heikentävän vielä enemmän. Toivottavasti tulee pian suorituskykyä parantava patchi. Tai sitten täytyy miettiä miten saan palautettua aikaisemman hyvin pyörineen version. (Koneessani 3070ti, ryzen 5 3600, 32gb muistia, pelaan 1440p)

Kokeies puhdas asennus pelille jos auttaisi.
Minulla kerran microsoftin visualit teki jekkuja pelin perfomancsissa, Jossain peleissä niitä asenellaan ja mulla oli vanha winukka ja olin asentanut eri pelejä ja vaikka mitä. Sitten ydhessä pelissä fps alkaa laskemaan mitä pidemälle peliä pelaa, siis aivan käsittämätöntä ja kissojen ja koirien kanssa etsin syytä.

Lyhyesti: Syyllinen oli Microsoftin visualit tai joku osa niistä, poistin kaikki koneelta ohjelmat osioista ja asensin ainoastaan sen pelin missä oli tuota käsittämäntöntä pelin suorituskyvyn laskua ajan kuluessa ja kas kummaa, se hävisi sillä mutta seuraavana kertana ihmettelin kun Witcher 3 ei käynnistynyt, onneksi muistin tuon episodin että poistelin niitä visualaieta, witcher 3 kansiosta löytyi sitten omat palikat ja sekin lähti rullaa niiden asentamisen jälkeen.

Viimeisenä sitten tietekin Windowsin kokonaan asentaminen uusiksi mutta tätä ennen kannattaa käydä kaikki muut mahdolisuudet ensin läpi.
 
Liittynyt
11.04.2020
Viestejä
54
Kokeies puhdas asennus pelille jos auttaisi.
Minulla kerran microsoftin visualit teki jekkuja pelin perfomancsissa, Jossain peleissä niitä asenellaan ja mulla oli vanha winukka ja olin asentanut eri pelejä ja vaikka mitä. Sitten ydhessä pelissä fps alkaa laskemaan mitä pidemälle peliä pelaa, siis aivan käsittämätöntä ja kissojen ja koirien kanssa etsin syytä.

Lyhyesti: Syyllinen oli Microsoftin visualit tai joku osa niistä, poistin kaikki koneelta ohjelmat osioista ja asensin ainoastaan sen pelin missä oli tuota käsittämäntöntä pelin suorituskyvyn laskua ajan kuluessa ja kas kummaa, se hävisi sillä mutta seuraavana kertana ihmettelin kun Witcher 3 ei käynnistynyt, onneksi muistin tuon episodin että poistelin niitä visualaieta, witcher 3 kansiosta löytyi sitten omat palikat ja sekin lähti rullaa niiden asentamisen jälkeen.

Viimeisenä sitten tietekin Windowsin kokonaan asentaminen uusiksi mutta tätä ennen kannattaa käydä kaikki muut mahdolisuudet ensin läpi.
Kiitos vinkistä! Onneksi tällä kertaa pääsin helpommalla, gpu ajurit päivitin, nyt toimii taas hyvin. En tiedä voiko siitä kuitenkaan olla kiinni. Kuitenkin lokakuussa toimi vanhoilla ajureilla hyvin.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
339
Piti tätä vähän tutkia ja oksennus tuli suuhun. Just ostin RE4R ja Street Fighter 30th AC, monet muut Crapcomin pelit löytyy steamista. Tämä pelijulkaisuiden mukaan jälkikäteen liitettävät ohjelmat tuntuu siltä kun joku tulisi mun kotiin ja raiskaisi ja paskantaisi mun fyysiset keräilyesineet ja jättäisi siihen viereen vartijan joka estää siivoamisen. No, rahalla äänestetään niin kuin aina ja kaamea mekkala joka internetin kolkkaan.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416


Nytten tämäkin saavuttanut 7miljoonan myynnit.

Toisin matkaa on vielä jos aikoo Top2 sakkiin päästä:

1710425683716.png


2023 vuoden tiedot.
RE3R myynyt kyllä hyvin siihen nähden vaikka sai huomattavasti kylmemmän vastaanoton kuin kehuttu edeltäjä.
 
Liittynyt
16.11.2018
Viestejä
298


Nytten tämäkin saavuttanut 7miljoonan myynnit.

Toisin matkaa on vielä jos aikoo Top2 sakkiin päästä:



2023 vuoden tiedot.
RE3R myynyt kyllä hyvin siihen nähden vaikka sai huomattavasti kylmemmän vastaanoton kuin kehuttu edeltäjä.
Minä kyllä tykkäsin kolmosestakin kovasti, ilmeisesti joku muukin.

Tuli hangattua tätä nelostakin aika lailla tässä hiljattain, mahtava peli kuten myös Separate Ways DLC.
Tää oli jäänyt mulla pelaamatta aikoinaan kun tuli alkuperäinen.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Onko capcom repinyt pelihousut vai mistä kiikastaa et modit ei toimi enää ollenkaan. Fluffy/ manuaalisesti ni ei auta, modit ei ilmesty tai tulee musta ruutu.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
169


Nytten tämäkin saavuttanut 7miljoonan myynnit.

Toisin matkaa on vielä jos aikoo Top2 sakkiin päästä:



2023 vuoden tiedot.
RE3R myynyt kyllä hyvin siihen nähden vaikka sai huomattavasti kylmemmän vastaanoton kuin kehuttu edeltäjä.
Kolmosen myyntejä siivitti varmasti loistava RE2R, vaikka itse RE3R:n vastaanotto ei ollutkaan sitten yhtä positiivinen. Toki on tuosta moni varmasti nauttinut myös. Ei sitä pelkästään edellisen pelin meriiteillä ja kolmosen nimellä ole välttämättä myyty kuitenkaan.

Hyvin on tosiaan tämä nelonekin tehnyt pelaajille kauppansa, eikä tuo sinänsä ole mikään ihme kun todellinen laatuteos on kuitenkin kyseessä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Onko capcom repinyt pelihousut vai mistä kiikastaa et modit ei toimi enää ollenkaan. Fluffy/ manuaalisesti ni ei auta, modit ei ilmesty tai tulee musta ruutu.
nexuksesta lataat modit?
Yleensä kommentti osiossa löytyneen juttua aiheen tiimoilta jos Capcomi on jotain konnuuksia tehnyt.

Edit:

Tämän mukaan viime syyskuussa tehnyt viimeisin päivitys.

Edit2:
Äkkiä kattelin Nexuksen kommentteja voisko olla että Nvidia ajurit tai joku muu kusee jossain, ei ainakaan Capcomin toimesta pitäs olla mitään.

Kato olisko tuosta apua.

Edit

Kolmosen myyntejä siivitti varmasti loistava RE2R, vaikka itse RE3R:n vastaanotto ei ollutkaan sitten yhtä positiivinen. Toki on tuosta moni varmasti nauttinut myös. Ei sitä pelkästään edellisen pelin meriiteillä ja kolmosen nimellä ole välttämättä myyty kuitenkaan.
Itselläni ei siis RE3R vastaan mitään ole, tykkäsin todella pelistä mutta olisin nähnyt sen kuitenkin enemmin RE2R DLC:nä 2-30€ hintalapulla kuin ihan kokonaisena "uutena" pelinä ja olisi näin varmasti saanut paremman vastaanoton.

RE2R oli kuitenkin "kaksi" eri kamppista kahdella eri hahmolla kun taas kolmosessa oli sama yksi lyhyt kamppis. Nelosessa taas näistä kolmesta pisin kamppis.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 350
Pelasin tuon läpi, ja täytyy kyllä ihmetellä miten peli on niin suosittu. Steamin pelaajistakin yli 59% on jaksanut vääntää pelin läpi. Suurin ongelma tässä on todella kehno ammuskelupuoli. Erikoisjoukkojen mieheksi Leon on todella kömpelö, aseita saa päivittää pitkän tovin ennen kuin tekevät jotain järkevää vahinkoa, rajattu ammus- ja parannus-itemeiden määrä pakottaa kyttäämiseen ja noi areenaräiskintäalueet ovat pitkälti hyvin tylsiä. Juoni on myös aikamoista B-huttua kaikilta osin, eikä "tuttuja" hahmoja kauheasti pohjusteta nille, jotka eivät ole sarja aiempia osia pelanneet.

Plussaksi täytyy sanoa, että peli lataa vauhdikkaasti eikä se kaatunut kertaakaan. Jump scare -kohtauksia ei myöskään juuri ole, joten tätä uskaltaa pelata myös vähän herkempi pelaaja.

Lisää negaa noista "tietäjät tietää" -pelisuunnitteluvalinnoista
Alun moottorisahakohtauksessa voi missata vaikka mitä, kaikkia aseita ei pääse testaamaan ennen ostamista, ilman karttaa ei voi kerätä kaikkia aarteita, Biosensor Scope ei mene kiinni kuin tiettyihin aseisiin, ilmaisille aseille ei pelaajaa juuri johdateta, parry opetetaan vasta chapterissa 2, tehtyä damagea / crittejä ei näe ruudulta
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
Itse pelasin tämän juuri läpi. 16 tuntia meni Steamin laskurin mukaan ja tykkäsin kyllä kovasti. Jos kouluarvosanaa miettisi, niin vähintään ysi tulisi.

Aiemmin kokemusta on vain RE2:sta ja kesken jääneestä seiskasta Game Passilla. Ainakin noihin verrattuna tässä tuntui olevan enemmän tarinaa ja pelaamista kuin puzzlejen selvittämistä ja tavaroiden keräämistä. Hyvä näin.

Maailma oli todella mielenkiintoinen. Aina odotti innolla, millaisia uusia paikkoja tulee vastaan ja vaihtelua tosiaan riitti. Varsinkin linna labyrintteineen jäi mieleen ja tunnelma oli varsin hyytävä. Tarina oli onnistunut ja tykkäsin Leonin humoristisista heitoista ja muistakin hahmoista. Taistelustakaan ei ole valittamista. Boss fighteissa oli sopivasti haastetta ja monipuolisuutta omaan makuun, eikä ei ollut liian vaikeaa. Ammusten kanssa olin todella säästeliäs ja kolusin kaikki mahdolliset paikat. Välillä tuli otettua takapakkia tallennuksessa, jos huomasin taistelleeni väärin ja hukanneen hirveän määrän ammuksia. Loppuun voisi vielä kehua grafiikoita, jotka olivat varsin nätit kaikki Ultralla ja säteenseuranta päällä.

Sen verran kolahti, että varmaan Resident Evil Village lähtee seuraavaksi peluuseen. RE7 tuli myös ostettua ja se on pakko pelata jossain vaiheessa kokonaan läpi. Aiemmin en uskaltanut pelata kauhupelejä, mutta tuo pelko on nykyään voitettu :)
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
Vasta aloitin tämän peluun ja toimii. Kontrollien oppiminen vaati hetken kuten kaikissa muissa peleissä tässä iässä ( +40v)
Mutta nyt kun nuo luistaa niin vaikuttaa aivan loistavalta peliltä.

Ihmettelin hetken miten tuntuu oudolta mutta, FPS asetuksista kun laittoi 120 ja hyvin rullaa.
Grafiikka-asetukset melkein maksimit omalla koneella ja hienolta näyttää.

Aikoinaan tuli pelattua PS2:lla joskus yli 15 vuotta sitten tämä ja nyt tuntuu yhtä hyvältä kuin silloin. :tup:
Nostalgiapärinöistä tulee aina lisäpiste.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
WASD + ja vasemmasta hiiren napista ampuu, olleet standardi viimeiset 30v (sarkasmi huom.)

Onko RE5 remakesta kuulunut mitään?
Olen vanha pleikkarimies ohjaimella :cry: WASD + hiiri ei koskaan tullut niin tutuksi, ja nyt olen liian vanha oppimaan.
Kaikki PC-pelit ohjaimella muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 647
Viestejä
4 197 275
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom