Onko lähteitä?Paino vaikuttanee aika vähän kulutukseen. Katselin jotain sähköautoilla tehtyjä testejä ja siellä todettiin, että vanteen aerodynaamisuus vaikuttaa paljon enemmän kuin paino - kevyt magnesium-vanne kulutti enemmän kuin painavampi, mutta aerodynaamisempi sähköauton vakiovanne.
Triviaalisti totta. Käytäntö riippunee ajotavasta ja testiolosuhteista. Kaupunki- ja pätkäajossa tai hitaassa ajossa pahoilla teillä epäilemättä toisinpäin - jos se olisi mitattavissa. Joka tapauksessa pelkän normaalikoon vanteen merkin ja mallin vaikutus jää häviävän pieneksi verrattuna renkaaseen ja rengaspaineeseen, saati runsaasti vakiosta poikkeavaan rengastukseen.Paino vaikuttanee aika vähän kulutukseen. Katselin jotain sähköautoilla tehtyjä testejä ja siellä todettiin, että vanteen aerodynaamisuus vaikuttaa paljon enemmän kuin paino - kevyt magnesium-vanne kulutti enemmän kuin painavampi, mutta aerodynaamisempi sähköauton vakiovanne.
mihin tämä perustuu?Onko lähteitä?
Esim. Kevyempi rengas vaatii vähemmän voimaa kiihdytykseen, moottori käy vähemmillä kierroksilla ja näin kuluttaa vähemmän.
Vanteiden painon vaikutus: suorituskyky ja kulutus - 1001Renkaat.com
Tietoa renkaiden (vanteet + kumit) painon vaikutuksesta tieotteeseen, kulutukseen, turvallisuuteen sekä auton suorituskykyyn.www.1001renkaat.com
Perustuu siihen että trolli ja/tai ymmärtämätön tekniikastamihin tämä perustuu?