Ei lakkaa ihmetyttämästä tuo pankkien (tai ainakin OP:n) suhtautuminen pienehköihin, esim. 10 k€ remonttilainahakemuksiin. Olemme olleet asiakkaina vuodesta 2006, jolloin otettiin asuntolainaa tähän nykyiseen asuntoomme. Lainaa on lyhennetty suunnitelmien mukaan ilman mitään ongelmia tai myöhästymisiä lainanlyhennyksissä. Alkuperäisen lainan lisäksi on otettu pari kertaa n. 10 k€ laina asunnon perusparannuksia varten 3 vuoden takaisinmaksusuunnitelmalla ja maksettu ne pois puolta lyhyemmässä ajassa. Aina on kyselty lisävakuuksia, takaajia ja pitänyt kaikkien netissä täytettyjen esitietojen lisäksi istua 2 x 45 min konttorilla.
Nyt kysyin kolmatta vastaavan kokoista lainaa ja taas oli sama kohtelu kuin jos olisi ollut aivan uusi asiakas ja joku 20 v opiskelija ilman säännöllisiä tuloja.
- Mitä vakuudeksi, onko takaajia?
- Mitkä on kuukausitulot?
- Onko asepalvelus suoritettu?
- Paljonko on velkaa?
- Paljonko ovat kuukausitulot brutto/netto?
- Onko alaikäisiä huollettavia?
Kaikki nuo tiedot + asiakashistoria löytyy pankilta vuodesta 2006 alkaen. Silti ne pitää joka kerta kysyä uudelleen. Kuukauden päästä pääsee taas konttorille "keskustelemaan" lainasta. Toki saisi heti lainan ilman vakuuksia "maltillisella" 3 % vuosikorolla. Konttorilla aika kuluu aiempien kokenusten mukaan kaiken turhan oheisrekvisiitan markkinointiin eikä siihen varsinaiseen laina-asiaan.
Jos olisin autoliikkeessä autoa ostamassa niin 20 k€ laina paremmilla ehdoilla tod. näk. järjestyisi sitä kautta nopeammin kuin mitä minulla kuluisi siihen että juon kupillisen tulikuumaa automaattikahvia.
Onko täällä kukaan pankkipuolella töissä oleva, joka voisi tymälle insinöörille selittää että mikä on pelin henki?
Nyt kysyin kolmatta vastaavan kokoista lainaa ja taas oli sama kohtelu kuin jos olisi ollut aivan uusi asiakas ja joku 20 v opiskelija ilman säännöllisiä tuloja.
- Mitä vakuudeksi, onko takaajia?
- Mitkä on kuukausitulot?
- Onko asepalvelus suoritettu?
- Paljonko on velkaa?
- Paljonko ovat kuukausitulot brutto/netto?
- Onko alaikäisiä huollettavia?
Kaikki nuo tiedot + asiakashistoria löytyy pankilta vuodesta 2006 alkaen. Silti ne pitää joka kerta kysyä uudelleen. Kuukauden päästä pääsee taas konttorille "keskustelemaan" lainasta. Toki saisi heti lainan ilman vakuuksia "maltillisella" 3 % vuosikorolla. Konttorilla aika kuluu aiempien kokenusten mukaan kaiken turhan oheisrekvisiitan markkinointiin eikä siihen varsinaiseen laina-asiaan.
Jos olisin autoliikkeessä autoa ostamassa niin 20 k€ laina paremmilla ehdoilla tod. näk. järjestyisi sitä kautta nopeammin kuin mitä minulla kuluisi siihen että juon kupillisen tulikuumaa automaattikahvia.
Onko täällä kukaan pankkipuolella töissä oleva, joka voisi tymälle insinöörille selittää että mikä on pelin henki?
Viimeksi muokattu: