Remontti yms. hommien teettäminen ulkopuolisella tekijällä?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 314
Olen miettinyt jossain vaiheessa teettäväni remontteja kotona. Hommiin kuuluisi esim. tapetointia, listoitusta, lattian vaihtoa, katon maalaus jne. Myös tiskipöytä olisi tarkoitus vaihtaa ja asentaa pesuhuoneeseen liukuovet. Ei siis mitään maailman vaativimpia hommia mutta haluaisin että ne on huolellisesti ja asianmukaisesti tehty. Yleensä ihmiset sanovat että palkkaat jonkun tekemään mutta kuka tämä joku olisi ja mistä hänet löytäisi? Yleensä siinä vaiheessa kun ihmisiltä kysyy tarkemmin kenet saisi palkattua heillä ei ole mitään hajua.

Itse en ole kovin hyvä tekemään tuollaisia hommia ja ihan mielelläni maksan siitä että joku toinen tekee. En kuitenkaan ui rahassa joten luonnollisesti haluaisin selvitä hommista kohtuu hinnalla ja mitä vähemmän työn teettämiseen menee rahaa sitä enemmän saan remonttia teetettyä.

Ihmisillä täällä on varmaan kokemuksia näistä niin mielelläni niistä kuulisin.

EDIT: Riihimäellä asun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
136
Ensimmäisenä olisi ehkä hyvä teitää, että missä päin suomea remontti pitäisi teettää. Itse olen aikanaan myynyt remontteja ja yleensä siitä hieman paremmasta jäljestä joutuu hieman enemmän maksamaan. Olen toki kuullut muutamia tapauksia jossa on löydetty remonttimiehistäkin hyvä ja halpa, mutta ovat hyvin harvassa. Toki yleensä mitä enemmän remonttimies pääsee tekemään remonttia kyseisessä kohteessa sitä halvemmaksi se tulee, vaikka kokonaishinta saattaisi kuulostaa kovalle.

Jos haluat saada remontin, josta ei tarvitse stressata kannattaa harkita remontin teettämistä, jonkin K-raudan, Bauhaussin tai vastaava isomman rautakaupan kautta. Lähes kaikki nuo tarjoavat nykyään remonttipalvelua ja niissä on kassa kohdallaan. Pienellä ja halvalla remonttifirmalla ei välttämättä ole kassa aina ihan kohdallaan ja jos ongelmia koituu saattaa käydä niin että hommat jää sikseen ja miehet katoaa mailmalle.

Itse asun pääkaupunkiseudulla ja olen omissa remonteissani käyttänyt LS-Kodit Oy:tä, kyseistä firmaa tosiaan käytettiin silloin kuin myin remontteja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 879
En tiedä tekijöistä, mutta kaikista tärkeintä on, että firma jolla sitten teetätkin on sellainen, että saat kotitalousvähennyksen. En nyt tiedä mitä tuo firmalta vaati, mutta on olemassa semmoisiakin jotka eivät tähän kelpaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Sovi firman kanssa mitä haluat. Viikko aikaa tehdä. Itse viikoksi Espanjaksi ja tullessasi on valmis remontti. Ei tarvitse murehtia mistään.

Tämä tietenkin koskee vain remontteja mitkä voi tehdä viikossa. Kylpyhuoneremontti taitaa olla automaattisesti pidempi projekti jo betonin kuivumisen yms takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
431
Sovi firman kanssa mitä haluat. Viikko aikaa tehdä. Itse viikoksi Espanjaksi ja tullessasi on valmis remontti. Ei tarvitse murehtia mistään.

Tämä tietenkin koskee vain remontteja mitkä voi tehdä viikossa. Kylpyhuoneremontti taitaa olla automaattisesti pidempi projekti jo betonin kuivumisen yms takia.
Noh, tässä 99% tapauksista kaikki menee oikein hyvin siihen asti kunnes on siellä altaan ääressä ja puhelin soi. Sitten valitellaan että nyt kävi hassusti ja tuli tilattua aivan väärää tavaraa. Miehet seisoo, tuntiliksa pyörii ja loma kuluu. Loppuloma menee sitten stressatessa ja paluun koittaessa kotona odottaa auki revitty kämppä ja ainoat tulokset löytyvät lattialla lojuvista export-oluttölkeistä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Jos ensiksi vaikka kartottaisit kaveripiirisi,sukulaiset,tuttavat,työkaverit,ym..
Ovatko kenties he teettäneet remontteja viimeaikoina.
Heiltä vois saada tietoja,luotettavista alan firmoista.

Sitten varmaankin Riihimäki <--> Hyvinkää alueella on toimivia remonttifirmoja.
Heiltä vois alustavasti tiedustella,pyytää tarjouksia.
Tarjousten pyyntö ei vielä sido mihinkään.

Noita kotiremonttihommia tekeviä yrityksiä on sitten laidasta laitaan.
On ovelta ovelle remontteja kaupustelevia,
joissa luvataan vaikka mitä,lopputulos voi olla sitten ihan jotain muuta.
Rahat pois ja hommat jää tekemättä,jos jotakin on tehty,niin nekin
saattaa olla päin persettä.

Urakoitsijoiden taustoja kannattaa tarkistaa.
Onko konkursseja,verovelkaa,maksamattomia palkkoja.
Että kaikinpuolin yrityksen toiminnat on kunnossa.

Remontin kaikista osaalueista sovittava kirjallisesti.
Mitä työtehtäviä remonttiin kuuluu ja mitä tarvikkeita käytetään,työn kesto.
Tekeekö sama firma kaikki työt,vai käyttääkö useampaa aliurakoitsijaa.

Jos asumismuotona on esim kerrostalo,rivitalo yhtiö,
niin isännöitsijältä voi kysäistä,heillähän on tietoja alueen urakoitsijoista.

Halvin ei ole paras,voi tulla tosi kalliiksi.
Työntekijät täysin tunareita,vääriä materiaaleja käytetty.
Eivät pysy työpaikalla,menevät ja tulevat miten sattuu.
Työaikana vähintään kahdenpromillen kännissä.Hommat on tehty juosten kustu tyyliin.
Lopuksi Sotku & Ketku & Retku firma on mennyt konkkaan.
Mistään et saa mitään korvauksia,vaan joutuu aloittamaan kaiken alusta.

Yritys ja yhteistietojärjestelmä.
Perustamisilmoitus
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 828
Viestejä
4 203 901
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom