- Liittynyt
- 27.12.2016
- Viestejä
- 854
Koska nuo hybridisetit eivät toimi noin. Esim kaikki näkyvyydet hoidetaan perinteisin metodein z-bufferoinnilla ja rasteroinnilla ennen kuin RT-coret pääsee laskemaan "kakkossäteitä" (secondary rays). Tämä ennakkoon rasterointi mahdollistaa myös, NVIDIAn esimerkkiä lainaten, esimerkiksi säteenseurannan käyttämisen heijastuksiin vain niillä pinnoilla, joiden heijastavuus indeksi on 70 % tai yli.
Pitää myös muistaa, ettei tuo renderöinti tai hybridirenderöinti ole mitään leikkaa ja liimaa settiä missä ruudun voi "koota" missä järjestyksessä tahansa eri osasista, vaan tietyt asiat on laskettava ja oltava olemassa ennen toisia
Joo, mutta eikö esim shadowmappien laskenta pitäisi onnistua ihan hyvin erillään, koska se ei ole viewportista riippuvainen, vaan siihen vaikuttaa ainoastaan geometria sekä valojen sijainnit. Eikö esim. Deferred rendering engineissä skene koota eri buffereista jotka käsittääkseni lasketaan hyvinpitkälti itsenäisesti.