Red Dead Redemption 2

Itsellä sama suunit

Itsellä sama suunnitelmissa kun saa 5080 rautaa rajalle. On varmasti eri kokemus kuin 2060 näyttiksellä tai läppärillä millä olen kokeillut.

Jos kokeilet jotain muitakin niin halutatko laitella tänne mitkä ovat hyviä grafiikka modeja ja mitkä ei.
Täytyy kokeilla. Ensimmäisen kerran pelasin RX 5700:llä 1080p-näytöllä ja nyt tarkoitus pelata RX 7900 XT:llä 1440p-resoluutiolla. Tulee olemaan hieman näyttävämpi kokemus, vaikkakin tuo peli pyöri hyvin aiemminkin. Ensimmäisellä läpipeluulla parasta oli, kun kartasta avautui aina uusia, erilaisia alueita ja tuli vau-fiiliksiä. Sitä ei taida enää tulla :D

Stalker 2:ssa on viimeiset tehtävät, eli Point of No Return menossa. Kun tuo peli on alta pois, olisi tarkoitus modata RDR2 kuntoon ja aloittaa uusi läpipeluu.
 
Modaamisessa kannattaa pysyä kohtuudessa, koska jos iskee pelin täyteen paljon muistia kuluttavia vaatemodeja esim, voi olla että peli alkaa karsimaan spawneja eläimiltä, junia ja kärryjä tulee vähemmän jne.

Ilmeisesti kukaan ei tarkkaa mekanismia tai rajaa tiedä ja se varmaan riippuu kokoonpanostakin.

Itse asensin 4k tekstuurimodeja pari, mutta ei mitään custom vaatteita ja vielä toimii loistavasti.

Pidempi tarina englanniksi.

The Spawn Bug™
A significant bug that is encountered with heavily modded games is reduced pedestrian or wildlife spawns, especially with vehicles like wagons, trains, and Saint Denis trolleys. While the specifics of this is still being debated, it is widely considered to be a problem involving uncompressed textures used for streaming files such as ‘YTD’ and ‘YMT’, which are commonly used in clothing mods such as WhyEM’s DLC, texture upscales, or most John Marston overhauls. When the game starts getting choked from memory overload, it will attempt to “cull” objects in order to help the game run with a problematic GPU. A marvel in performance optimization, but a nightmare when you want to use custom textures.

As of this guide there has been no successful way to increase the game’s memory usage without causing major problems in other areas. It is recommended to use mods that have used more resourceful compressing methods in order to prevent the bug from occuring in the first place. Unfortunately, a lot of older mods have not done this and a lot of players will unknowingly encounter this bug as they skim through the Most Downloaded page on Nexus, or download mod lists off of several year old YouTube videos.

If you want to learn more about the topic, here’s a 30+ page forum thread discussing the bug in greater detail.[www.rdr2mods.com]
Also a video showcasing the bug, from the author behind LITE - Multiplayer Asset Enabler:
 
Monessa nykypelissä tuntuu kyllä olevan sellainen ihme suttuefekti, kuin katsoisi putkitelkkaria läheltä tai vastaava, vaikea selittää. RDR2 näyttää myös välillä vähän öljymaalausmaiselta kun puiden lehdet näyttää yhdeltä vihreältä klöntiltä, mutta voi tietty johtua omista säädöistäkin kun en ihan ultrilla pelaa.
 
Monessa nykypelissä tuntuu kyllä olevan sellainen ihme suttuefekti, kuin katsoisi putkitelkkaria läheltä tai vastaava, vaikea selittää. RDR2 näyttää myös välillä vähän öljymaalausmaiselta kun puiden lehdet näyttää yhdeltä vihreältä klöntiltä, mutta voi tietty johtua omista säädöistäkin kun en ihan ultrilla pelaa.
TAA tai eri upscalerien käyttö voi aiheuttaa melkoista muhjua.
TPU:n sivulta lainattuna esimerkkinä 4K FSR3 performance (vasen) vs 4K DLLS4 transformer performance (oikea), ero on melkoinen:

1741606941420.png


Toki sitten muutkin asetukset voivat vaikuttaa kuten tekstuurien laatu, piirtoetäisyys, mahdollisesti erillinen "foliage" asetus jne.
Monesti ihan hyödyllistä katsella esim. Digital Foundryn tai Hardware Unboxedin optimized settings videoita, jotta saa käsityksen miten mikäkin asetus vaikuttaa.
 
Meinasin aloittaa toisen läpipeluun. Ensimmäinen läpipeluu oli koronan aikaan ja nautin kovasti. Nyt kun on vielä selvästi tehokkaampaa rautaa käytössä, niin onko tähän jotain hyviä grafiikkamodeja? Lisärealismi kelpaisi, mutta toisaalta en halua, että peli tai tallennukset rikkoutuvat esim. päivityksissä.

EDIT: Löytyyhän niitä. Näillä pääsee varmaan alkuun:
TAA on tuossa pelissä aika karmea ja sumentaa kaiken liikkeessä. Kokeilin korvata sen 2xMSAA:lla, joka taas teki kaikesta yliterävää ja suorituskyky otti osumaa. Onneksi näyttiksessä riittää potkua sekä muistia ja FMF 2.1 tuntuu toimivan tässäkin hienosti. Saa tuplattua FPS:t.


Seuraavalle kerralle ajattelin ottaa modi packit testiin
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 608
Viestejä
4 674 375
Jäsenet
76 650
Uusin jäsen
Tacobreak

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom