Red Dead Redemption 2

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
361
Mulla jäi joskus aikoinaan RDR1 kesken ja nyt rupesin miettimään että millä vehkeellä sitä edes pelasin. Rymysin kellariin jossa XBOX 360 on laatikossa ja pelit toisessa niin sieltähän se löyty kuten myös alkuperäinen mass effect 1 ja muutama muu helmi peli mitkä olin jo unohtanut.. Miltäköhän toi 360 näyttäs tossa 65 Oledissa. Tekis kauheasti mieli pelata toi RDR1 läpi kun vasta keväällä pelasin lopullisesti RDR 2 läpi.

Tosin oon melkein 2v pelaillut PS5 niin ei varmaan pää kestä latausaikoja ja boxin hitautta.
Josset saanut aikaiseksi vielä läpipeluuta, niin kannattaa tehdä sijoitus ja ostaa RDR1 ps5:lle ja nautiskella 60 fps sulavaa länkkäröintiä, näyttää hyvältä ja toimii hyvin :smile:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 863
Ei kyl omaan kaaliin mee et miks jotain dominon peluun nappuloita tarttis alkaa päähän painaan, kun sitä minipeliä sen tasan kerran käyt kokeileen tai vaikka toisenkin. Tais siin dominoo pelatessa ja Hosean jaaritteluita kuunnellessa ne keybindit tosin näkyy ruudussakin. Mikäli sitä kaakkias jatkuvasti hengiltä piekset niin vaikuttais dementian oireilta.

Ei vaan tosi surullista, jos jollain menee sisältörikas ja mielestäni paras avoimen maailman yksinpeli sivu suun kontrollien takia. Löytyy tarinaa, tehtävää, random eventtiä, salaisuuksien salaisuuksia ja mahdollisuuksia omaan koheltamiseen suht viimeistellyssä paketissa. Jos siinä joskus viskiä tilatessa tulee ammuttua vahingossa kyypparilta aivot seinälle niin eka pääsee nauru ja sit tapetaan puoli kylää. Kyl se kyyppari sinne takas summonoituu (jotta voi pamauttaa sen aivot uudestaan seinälle).

Ja ite menin default bindeilla hiiri+näppis, kun mieluummin pelaan ite peliä kuin valikkoja.
No, ainahan on noita harvoin tarvittuja, mutta niinkuin olen maininnut niin se jatkuva näppäinten seuraaminen mitä milloinkin pitää painaa ei vaan toimi vaikka ne lukisivat näytöllä.
Esimerkkinä kun pitää hevosella ratsastaa ja yrittää joku lassota niin ei kyllä oikein toimi kun siinä rytäkässä yrität nappeja kattoa. Tai sitten kun ajaudut nyrkkitappeluun ja saat turpaan niin että tutisee koska et muista millä napilla käsi laitetaan nyrkkiin, millä napilla sillä tirvastaan.

Ja asiaa ei auta että pelaan tälläisella jossa on nappeja varsin rajatusti:
1711454693374.png


RDR2 on ainoa peli jossa mulla on ollut oikeita ongelmia kontrollien kanssa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
361
No, ainahan on noita harvoin tarvittuja, mutta niinkuin olen maininnut niin se jatkuva näppäinten seuraaminen mitä milloinkin pitää painaa ei vaan toimi vaikka ne lukisivat näytöllä.
Esimerkkinä kun pitää hevosella ratsastaa ja yrittää joku lassota niin ei kyllä oikein toimi kun siinä rytäkässä yrität nappeja kattoa. Tai sitten kun ajaudut nyrkkitappeluun ja saat turpaan niin että tutisee koska et muista millä napilla käsi laitetaan nyrkkiin, millä napilla sillä tirvastaan.

Ja asiaa ei auta että pelaan tälläisella jossa on nappeja varsin rajatusti:


RDR2 on ainoa peli jossa mulla on ollut oikeita ongelmia kontrollien kanssa.
Olisit alun alkaen sanonut ettei sulla oo näppäimistö+hiiri comboo ni ketju olis useemma viesti lyhkäsempi. Orkkisbindeillä näppäimistöllä ei ole mikään mahdottomuus, kun perusperiaate eri näppäimillä on sama.

Tää sun aikasempi näppäioksennuskuvaki vääristää aika suuresti, kun esim. wasdit on moneen otteeseen merkattuna ja extra optionit turhia, pause menu turhaa (on esc), look behindit turhaa jos hiirellä vetelet kuitenki (kerta 1st personi ni ei kai mitää oikoreittejä taaksepäi kattoesa) jne paljon turhia nappuloita (imo, kuten eri aseiden equipit, kun on olemassa weapon wheeliki yhdellä painikkeella).

En muista tarkaan mutta joku siinä mätti enkä ole ainoa.
Erityisesti tossa hiertää se nappien kankeus että ei ole olemassa mitään yleistä "use" nappi joka on monessa pelissä eli millä avaat ja suljet laatikot, nouset autoon/ajoneuvoon, otat omenan ja syöt sen jne. Tässä pelissä jokainen toimenpiden tyyliin avaat jaatikon, katsot mitä siellä on ja suljet sen niin se vaatii kolme ei nappia kun muissa peleissä se onnistuu yhdellä. Hevosen kanssakin muistelisin että sillekkin on varmaan viisi eri nappia riippuen siitä mitä haluaa tehdä: nousta kyytiin, avata repun, heittää taljan sepsikkaan tai rapsuttaa päästä/silittää. Miks totakaan ei ole voitu tehdä yksinkertaisella valikkopyörällä että kun menet kaakin lähelle niin valikkopyörä josta voi valita mitä haluaa tehdä.
Aseiden ja lasson kanssa pelleilyä oli myös uskomattoman kankeaa ja niissäkin oli nappeja enemmän kuin tarpeeksi. Sen verran aikaa en tarkkaan muista mutta sen muistan että se on hirveää tuskaa muistella niitä.

Vai vaikuttaako tämä jotenkin simppeliltä ja näppärältä käyttää (pc:llä):

Suosittelen vahvasti yksinkertaistamaan ongelmaa olemalla katsomatta turhia nappuloita ja muutenkin hankkimaan näppäimistön, sillä uskon sinullakin olevan qwerty-näppäimistö hallusa ja nappuloiden löytyvän helposti. Mikäli näin ei ole - ainakin wasd + hiiri luulisi löytyvän helposti katsomatta, joilla pärjää pitkälle ja pari satunnaista painiketta hevosen kyytiin jne. Toki imo rdr2 on hieman raskas peli jatkuvaksi 1st personiksi pelattavaksi, mutta mielipideasioita. Kuitenkin mahtava peli, jota vahvasti suosittelisin pelaamaan ainakin kerran. :)
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Itsellä ainakin oli ihan tuskaa pelata pleikkarilla. Olin toki aika nyyppä kontrollerien kanssa silloin vielä, mutta jatkuvasti missclick ja jonkinlainen bounty aina tuloksena. PC:llä oli hyvin inhimillinen kun kuitenkin yleensä tulee esiin mitä pitää painaa ennen kuin menee lihasmuistiin.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
649
Itse tässä olen nyt pc:llä pelaillut niin aika pientä osaa niitä näppäimistä tarvitsee verraten siihen kuinka pitkä litannia niitä löytyy kun katsoo asetuksista. Muistaa vain ettei aseella tähtäile porukkaa ketä ei halua tappaa/suututtaa niin eipä tässä mitään ongelmia ole.

Peli on kumminkin todella hidastempoinen niin siinä ehtii jopa miettiä onko nyt tussari kädessä vai ei kun yrittää hevosensa tai baarimikon kanssa toimia.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 538
Itsellä ainakin oli ihan tuskaa pelata pleikkarilla. Olin toki aika nyyppä kontrollerien kanssa silloin vielä, mutta jatkuvasti missclick ja jonkinlainen bounty aina tuloksena. PC:llä oli hyvin inhimillinen kun kuitenkin yleensä tulee esiin mitä pitää painaa ennen kuin menee lihasmuistiin.
Samat fiilikset. Pleikkarilla tuli vanihgossa ammuttua ihmisä quickfirella vaikka olisi halunnut keskustella. Ja toisaalta nosteltua joku tyyppi vahingossa olalle josta tuli kidnapping bounty. PC:llä tykkään itsekin että toimii paremmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
88
Itsellä ainakin oli ihan tuskaa pelata pleikkarilla. Olin toki aika nyyppä kontrollerien kanssa silloin vielä, mutta jatkuvasti missclick ja jonkinlainen bounty aina tuloksena. PC:llä oli hyvin inhimillinen kun kuitenkin yleensä tulee esiin mitä pitää painaa ennen kuin menee lihasmuistiin.
Näinhän se on ja kun sitä kaakkia on kirjaimellisesti vetänyt turpaan muutaman kerran niin luulis oppivan ettei sitä nappulaa kannata painaa. Toki, jos yksinpeliä suorittaa espörtsi meiningillä eikä näe missclickien mahdollista huumoriarvoa niin mikäs minä olen tuomitsemaan. Kovimmat gamerit tuossa meikäläisen esimerkissä voivat vaikka roolipelata, että kyypparin palvelu oli liian hidasta ja nappi otsaan oli aivan oikeutettu ratkaisu.

Kannattaa muuten käydä kurkkaan reddeadmysteries redditistä, jos peli kiinnostaa pintaa syvemmältä.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Näinhän se on ja kun sitä kaakkia on kirjaimellisesti vetänyt turpaan muutaman kerran niin luulis oppivan ettei sitä nappulaa kannata painaa. Toki, jos yksinpeliä suorittaa espörtsi meiningillä eikä näe missclickien mahdollista huumoriarvoa niin mikäs minä olen tuomitsemaan. Kovimmat gamerit tuossa meikäläisen esimerkissä voivat vaikka roolipelata, että kyypparin palvelu oli liian hidasta ja nappi otsaan oli aivan oikeutettu ratkaisu.

Kannattaa muuten käydä kurkkaan reddeadmysteries redditistä, jos peli kiinnostaa pintaa syvemmältä.
On se silti immersion rikkovaa jos koko ajan tulee tehtyä jotain mitä ei halunnut, vaikka joku voi tosiaan olla tuolla tavalla hc roolipelaaja. Kaikista pahinta tuollaiselle pelille on se, että ajautuu sellaiseen tilanteeseen, että pitää ladata uudestaan joku tallennus. Helppo ymmärtää Mikkos:ia joka tapauksessa.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 019
Tuli taas aloitettua alusta ja keskittyä muihin juttuihin päätehtävien sijaan.

Tässä pelissä saa kyllä metsästää ihan kyllästymiseen asti kun niin paljon kaikkea avattavaa mitkä aukeaa vain täydellisillä nahoilla/turkeilla, mutta hyvin kuluu ainakin aika kun yrittää jotain puumaa/pantteria saada spawnattua ja vielä että olisi 3 tähden elukka.

On tää kyllä ihan masterpiece vaikka 6v vanha peli pian.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 447
Tuli taas aloitettua alusta ja keskittyä muihin juttuihin päätehtävien sijaan.

Tässä pelissä saa kyllä metsästää ihan kyllästymiseen asti kun niin paljon kaikkea avattavaa mitkä aukeaa vain täydellisillä nahoilla/turkeilla, mutta hyvin kuluu ainakin aika kun yrittää jotain puumaa/pantteria saada spawnattua ja vielä että olisi 3 tähden elukka.

On tää kyllä ihan masterpiece vaikka 6v vanha peli pian.
Itsekin aloitin uudelleenpeluun jokunen kuukausi sitten tuossa vuoden tauon läpipeluun jälkeen, tarkoituksena kerätä kaikki mahollinen tällä kertaa.
Metsästykseen saa kyllä käytettyä aikaa jos mielii saada kaikki vaatteet trapperilta.

Puumat on vielä helppoja mutta pantterit vaatii tuuria. Pahin on se kun pantteri viimein spawnaa, niin itse joutuu lounaaksi.
Pitää olla kunnon kinkut syötynä ja miracle curet nautittuna että selviää ekasta hyökkäyksestä hengissä.
Ja bolt action rifle valmiina että saa 3 tähden nahat.

Tämä on itse asiassa parasta tässä pelissä, ainakin itselle. Voi rauhassa samoilla metsiä ja rämeitä ja metsästää legendaarisia elukoita sun muuta.

Yksityiskohtien määrä tässä on todella vakuuttava.
Kun näkee haukan poimivan kalan järvestä tai kissan kävelevän pulu suussa Rhodesissa niin tietää että ollaan mestariteoksen parissa.
Tai peurojen taistelevan sarvien kanssa keskenään tai karhun ottavan mittaa susilauman kanssa jäisellä järvellä.
 

hrmh

Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
322
Itsekin aloitin uudelleenpeluun jokunen kuukausi sitten tuossa vuoden tauon läpipeluun jälkeen, tarkoituksena kerätä kaikki mahollinen tällä kertaa.
Metsästykseen saa kyllä käytettyä aikaa jos mielii saada kaikki vaatteet trapperilta.

Puumat on vielä helppoja mutta pantterit vaatii tuuria. Pahin on se kun pantteri viimein spawnaa, niin itse joutuu lounaaksi.
Pitää olla kunnon kinkut syötynä ja miracle curet nautittuna että selviää ekasta hyökkäyksestä hengissä.
Ja bolt action rifle valmiina että saa 3 tähden nahat.

Tämä on itse asiassa parasta tässä pelissä, ainakin itselle. Voi rauhassa samoilla metsiä ja rämeitä ja metsästää legendaarisia elukoita sun muuta.

Yksityiskohtien määrä tässä on todella vakuuttava.
Kun näkee haukan poimivan kalan järvestä tai kissan kävelevän pulu suussa Rhodesissa niin tietää että ollaan mestariteoksen parissa.
Tai peurojen taistelevan sarvien kanssa keskenään tai karhun ottavan mittaa susilauman kanssa jäisellä järvellä.
Sopiiko kysyä semmonen tosi typerä kysymys:

Pelaan siis ihan supercasualisti tätä ja aina pitää tyyliin miettiä mikä nappi teki mitäkin.. pelaan pc:llä, onko jousi tai metsästysase jo oletuksena valmiina? Olen pelannut sen "alun" läpi, eli olen siellä leirillä mitä voi päivittää jne.

Käytännössä siis: Jos tahdon lähteä metsästelemään, mikä on oletettavasti hyvä ratkaisu alkuun, miten toimin?

Kiitos.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 447
Sopiiko kysyä semmonen tosi typerä kysymys:

Pelaan siis ihan supercasualisti tätä ja aina pitää tyyliin miettiä mikä nappi teki mitäkin.. pelaan pc:llä, onko jousi tai metsästysase jo oletuksena valmiina? Olen pelannut sen "alun" läpi, eli olen siellä leirillä mitä voi päivittää jne.

Käytännössä siis: Jos tahdon lähteä metsästelemään, mikä on oletettavasti hyvä ratkaisu alkuun, miten toimin?

Kiitos.
Siis jousihan on jo tuossa vaiheessa repussa, sekä perus repeater. Eri elukathan vaatii eri aseen jos meinaa saada puhtaan osuman ettei nahat mene pilalle.
Varmint rifle kannattaa ostaa heti jos meinaa pikkuelukoita metsästää.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Mistäs tämän saisi halavalla PC:lle?
Instant gaming tarjoaa ultimate editionia 23,32€ hintaan, perus olisi 16,65€ ja special olisi joku 25,97€
Tässä linkki ultimate editioniin PC:lle (-74% alennus siis):
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Instant gaming tarjoaa ultimate editionia 23,32€ hintaan, perus olisi 16,65€ ja special olisi joku 25,97€
Tässä linkki ultimate editioniin PC:lle (-74% alennus siis):

  • Special Edition Content

  • Bank Robbery Mission & Gang Hideout

  • Dappled Black Thoroughbred

  • Talisman & Trinket Gameplay Bonuses

  • Gameplay Boosts, Cash Bonuses & Discounts

  • The Nuevo Paraiso Gunslinger Outfit
  • Ultimate Edition Content

  • Bonus Outfits

  • Rank Bonuses

  • Black Chestnut Thoroughbred
Plus get free access to Additional Weapons in both Story Mode and Red Dead Online.


Kiinnostaa vain yksinpelit, onko nämä kaikki siihen?
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
798
ajattelin tutustua ja valmistella jos ostaisi mainitusta instant gaming palvelusta kävin rockstart games launcherin lataamassa, mutta paska kaatu koneella eikä lähde millään veks. En toista kertaa lähde koettamaan. pitäköön tunkkinsa. Kumma jos vuosia vanha palvelu kaatuu heti alkuun.
1713556919243.png
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
361
red dead online on tällä hetkellä kyllä aika syvältä. Huijareita mitälie modaajia päivittäin. Ne voi tappaa pelaajan miten huvittaa. Välillä päälle tippuu taivaalta häkki ja sit joku tulee ja heittää päälle polttopullon. Siirtelevät pelaajia mielensä mukaan vaikka taivaalle ja huonostihan siinä käy kun alas putoaa. Rauhassa kun ratsastelet niin yht´äkkiä vaan räjähdät. Tai sitten taivaalta putoaa 50 karhua niskaan.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
667
Lainaan ketjua hieman. Onko niin, että tuosta Red Dead Redemptionista on vain PS4 versio? Ei siis PS5 versiota? Ei sitten harmita, että tuli ostettua PS4 versio kun ei huomannut PS5 version olemassaoloa :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
red dead online on tällä hetkellä kyllä aika syvältä. Huijareita mitälie modaajia päivittäin. Ne voi tappaa pelaajan miten huvittaa. Välillä päälle tippuu taivaalta häkki ja sit joku tulee ja heittää päälle polttopullon. Siirtelevät pelaajia mielensä mukaan vaikka taivaalle ja huonostihan siinä käy kun alas putoaa. Rauhassa kun ratsastelet niin yht´äkkiä vaan räjähdät. Tai sitten taivaalta putoaa 50 karhua niskaan.
Mitä nyt pojalta kuullut ja nähnyt niin hakkerit on onlinessa riehuneet jo pitkään ja rockstaria ei vois vähempää kiinnostaa.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
807
Tuli täälläkin hommattua PC:lle. Useamman yrityksen jälkeen en PS4/PS5:lla päässyt tätä ikinä kuin johonkin puoleen väliin ja tuolla se on pölyä kerännyt jo pari vuotta.

On kyllä nätti ja pyöriikin hyvin (4080 Super, 1440p Ultrawide), siinä 80-90fps melkein kaikki tapissa paitsi jotkut varjot ja turkin karvat. :lol:

Yllättävän hyvä tätä tosiaan on näppis&hiirellä pelailla, aina ajatellut tätä perinteisenä padipelinä, mutta nyt pitää vetää noilla.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 538
Lainaan ketjua hieman. Onko niin, että tuosta Red Dead Redemptionista on vain PS4 versio? Ei siis PS5 versiota? Ei sitten harmita, että tuli ostettua PS4 versio kun ei huomannut PS5 version olemassaoloa :D
Jep. Ei ole varsinaista PS5 versiota. Ehkä olisi tulossa vielä tänä vuonna? Onhan tuo checker board versio aika suttuinen PS5:lla ja 30fps se pyöri jo PS4 Pro:llakin. Toki lataukset aavistuksen nopeampia, mutta silti ne kestää. Mutta muuta ei ole tällä hetkellä tarjolla PS5:lle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 402
Viestejä
4 197 617
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom