realme esitteli GT 7 -erikoismallia jopa 320 watin lataustuella

Mitähän tuollainen latausteho tekee akulle kun on aina puhuttu pikalatauksen vahingollisuudesta akulle?

Xiaomi joskus totesi, että 100W lataus nopeuttaa akun kuolemaa 20%.

Varmasti tällaiset akut on rakennettu paremmin, mutta silti uskoisin että elinikä tuossa kärsii ainakin toiset 20%. Se jää jokaisen omaan harkintaan, että onko nopeus tämän arvoista, vai onko akun ennenaikainen kuolema dealbreaker.

Akun voi uusia, eikä se maksa puhelimiin niin paljoa kuin sähköautoihin. Itse olen noita vaihtanut onnistuneesti.

Kyllä nämä akut kuolee aina, ennemmin tai myöhemmin, vaikka lataisi kuinka hitaasti.

Ja pari kunnon syväpurkautumista tarkoittaa, että akku voi olla sen jälkeen heti kaput. Puhelimille näin taitaa käydä harvemmin, mutta useamman läppärin olen tuhonnut, kun Windowsin "shutdown" ei ollutkaan täysi sammuminen, vaan se oli joitain näitä uusia hybridisammumis-tiloja, jossa rossu/lankku jäi kuluttamaan virtaa, läppäri jäi hyllyyn pitkäksi aikaa 0% varauksella ja sen jälkeen täyden akun akkukesto olikin noin 10-15 minuuttia, kun uutena mentiin vajaa vuorokausi.

Statistiikka

Viestiketjuista
276 714
Jäsenet
77 516
Uusin jäsen
Jolee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom