RDE.FI kokemuksia?

Nyt on pakko antaa negatiivista palautetta. Keittotaso tilattu 22.10 ja tavaran status oli "varastossa". Tilausvahvistuksessa toimituksen sanottiin saapuvan 10-15 arkipäivän sisällä. Kyseltyäni asiasta (puhelimeen ei vastattu) sähköpostilla sain vastauksen "Koska valmistajan tehtaalla ei ole tarvittavia komponentteja, tehdas ei voi sanoa toimitusaikaa." Tämän päivän RDE:n sivuilla tuote luvataan toimittaa 1.12.2021 . No sain puhelimella henkilön kiinni, joka ilmoitti, että sivuilla mainittu päivämäärä on vain arvaus. Nyt on uuteen keittiötasoon tehty aukko tilatun keittotason mitoilla. Taitavat onneksi oll standardi kokoa, ainakin toivon niin. En suosittele yritystä kenellekään.
 
Pari muistikampaa tilattu ja palautettu normaalin aikaikkunan sisällä, käsittelyssä kesti melko kauan (1kk paketin saavuttua heille) ja palautussumma oli 50% ostohinnasta. Pistin viestiä että hei hox unohtuiko toinen kammoista hyvityksestä, niin lisäsivät 11 minuutin sisällä viestin lähettämisestä sen puuttuvan kamman hinnan palautukseen mutta poistivat 7€ postikulut.

Tämän hyväksyin tappionani koska tuotteiden paketit oli avattu ja ne on sinetöity niin, ettei voi enää laittaa takaisin kiinni "uuden näköiseksi".
Tämä vain tiedoksi, ei varsinaista pahaa sanottavaa yrityksestä.
 
Nyt on pakko antaa negatiivista palautetta. Keittotaso tilattu 22.10 ja tavaran status oli "varastossa". Tilausvahvistuksessa toimituksen sanottiin saapuvan 10-15 arkipäivän sisällä. Kyseltyäni asiasta (puhelimeen ei vastattu) sähköpostilla sain vastauksen "Koska valmistajan tehtaalla ei ole tarvittavia komponentteja, tehdas ei voi sanoa toimitusaikaa." Tämän päivän RDE:n sivuilla tuote luvataan toimittaa 1.12.2021 . No sain puhelimella henkilön kiinni, joka ilmoitti, että sivuilla mainittu päivämäärä on vain arvaus. Nyt on uuteen keittiötasoon tehty aukko tilatun keittotason mitoilla. Taitavat onneksi oll standardi kokoa, ainakin toivon niin. En suosittele yritystä kenellekään.

Se on ihan sama mistä tilaat, jos tuotteelle on 10-15 arkipäivää arvio, niin se todellakin on arvio. Yleensä perustuu siihen tietoon mitä valmistajan suunnalta on infottu. Jos haluaa tuotteen varmasti, niin kannattaa valita tuote mikä on varastossa. Nykyisessä maailmantilanteessa en tilaisi mitään varsinkaan ulkomailta, jos ei ole heti varastossa.

Nyt on niin paha komponenttipula, että saa varautua toimitusten viivästyksiin. Valmistajatkin tekee muutoksia mallistoihin lennosta.
 
Se on ihan sama mistä tilaat, jos tuotteelle on 10-15 arkipäivää arvio, niin se todellakin on arvio. Yleensä perustuu siihen tietoon mitä valmistajan suunnalta on infottu. Jos haluaa tuotteen varmasti, niin kannattaa valita tuote mikä on varastossa. Nykyisessä maailmantilanteessa en tilaisi mitään varsinkaan ulkomailta, jos ei ole heti varastossa.

Nyt on niin paha komponenttipula, että saa varautua toimitusten viivästyksiin. Valmistajatkin tekee muutoksia mallistoihin lennosta.
Tässä tapauksessa tuote tilaushetkellä oli "varastossa".
 
Koitin kalliimman telkkarin tuolta tilata ja ei todellakaan mikään positiivinen kokemus. Toimitus oli tilausta tehdässä luvattu joulukuun alkuun eli normi 2 viikkoa. Siinä joulukuun alussa saapuikin seurantakoodi, ”ei vielä saapunut postille” statuksella. Tähän ei vielä saapunut statukseen tilaus sitten pysähtyikin. Nyt kun tilaus on ollut 17 päivää ei vielä saapunut statuksella asikaspalvelu joka aiemmin toisteli vain fraasia tilaus on lähetetty varastolta keksikin että tarvivat nyt kuukauden aikaa ”etsiäkseen” tilausta latvian itellalta. Rahojen palautukseen eivät suostu suosiolla. Itse aloitin luottokortin tuoteturva prosessit rahojen saamiseksi takaisin. Ihan puhtaalta huijaripuljulta tämä vaikuttaa.

postin mukaan myyjä ei ole ollut edes yhteydessä sinnepäin. Asiakaspalvelu kertoi tarinaa että rahat saa takaisin kun ei nouda tuotetta postista kun se lopulta saapuu (vaikka tuotteella on kotia toimitus yli 40kg painoinen telkkari kummiskin). Eivät viitsi siis edes avata tilauksen tietoja kun satujaan kirjoittelevat.
 
Koitin kalliimman telkkarin tuolta tilata ja ei todellakaan mikään positiivinen kokemus. Toimitus oli tilausta tehdässä luvattu joulukuun alkuun eli normi 2 viikkoa. Siinä joulukuun alussa saapuikin seurantakoodi, ”ei vielä saapunut postille” statuksella. Tähän ei vielä saapunut statukseen tilaus sitten pysähtyikin. Nyt kun tilaus on ollut 17 päivää ei vielä saapunut statuksella asikaspalvelu joka aiemmin toisteli vain fraasia tilaus on lähetetty varastolta keksikin että tarvivat nyt kuukauden aikaa ”etsiäkseen” tilausta latvian itellalta. Rahojen palautukseen eivät suostu suosiolla. Itse aloitin luottokortin tuoteturva prosessit rahojen saamiseksi takaisin. Ihan puhtaalta huijaripuljulta tämä vaikuttaa.

postin mukaan myyjä ei ole ollut edes yhteydessä sinnepäin. Asiakaspalvelu kertoi tarinaa että rahat saa takaisin kun ei nouda tuotetta postista kun se lopulta saapuu (vaikka tuotteella on kotia toimitus yli 40kg painoinen telkkari kummiskin). Eivät viitsi siis edes avata tilauksen tietoja kun satujaan kirjoittelevat.
Tämä tarina sai "hauskaa" jatkoa kyseisen pulkun kanssa kun tein luottokorttiyhtiölle rahojentakaisin saantivaatimuksen, niin "sattumalta" seuraavana päivänä kun Net:ltä laittoivat viestiä että asia on käsittelyssä niin lähti postissa myös paketti kohti suomea RDE.fi toimesta. Saapa nähdä mitä asiakaspalvelu nyt satuilee, itseä ei kiinnosta enää lainkaan minkäänlainen tilaus tai paketti kyseisestä puljusta, sen verta on luottamus mennyt. 1,5kk siihen että paketti edes lähetetään, ja tämäkin prosessi vaati rahojen takaisinperintää luottokorttifirman kautta.
 
Päivitellääns vielä, kun tämäkin ketju on olemassa. Tehtiin tilaukset tuonne tuttavani kanssa samana päivänä. Mitään sähköpostivahvistuksia tai muita ei ole tullut, omalta tunnukselta ei pääse katsomaan tehtyjä tilauksia. Minulle tuli tekstiviestillä ilmoitus, että nyt tilaus vastaanotettu. Meni noin viikko, niin tuli viesti, että nyt on tilaus käsitelty ja arvioitu toimitusaika postille on 8-10 vrk. Samalla hetkellä tuli Klarnalta lasku sähköpostiin. Tuttavalleni ei ole tullut yhtäkään tekstiviestiä, ainoastaan Klarnan lasku suunnilleen samalla ajoituksella.

Olen ollut tuonne yhteydessä jo aikaisemmin, että mitenkäs tilauksen peruuttaminen tai tuotteen palautus toimisi, mutta vastausta ei ole kuulunut.
 
Tilasin kaksi varastossa ollutta tuotetta, joista vain toinen saapui perille. Seurantakoodeja/kolleja oli vain yksi. Aikaa tilauksesta on kulunut jo kaksi viikkoa. Sain äsken vihdoin vastauksen sähköpostiin, että nyt siellä "selvitellään" Liettuan päässä mihin puolet paketista on kadonnut. Todella hämärä pulju, en ymmärrä miksi tämä edes on hinta.fi:n listoilla.
 
Tilasin vastikaan luurin, jota yritän tässä para-aikaa palautella. Onneksi en ole tuotetta vielä avannut ja pääluurin sain ennen avaamista kuntoon. Aikaisemmin kysyin kaupan perumisesta heidän puolelta, mutta sain vain vastaukseksi että paketti on matkalla. Omatoimisesti pääsin siis sekkailemaan ja löysin tuon palautuslomakkeen, jonka pistin heidän mailiin. Saapa nähdä mitä soosia sieltä tulee.
 
Sen verran päivitystä, että kysyin samalla tuota palautus osoitetta aikaisemmin, mutta sivuuttivat taas kysymyksen ja vaativat tuotteen IMEI-koodin (oli jo lomakkeessa), valokuvat itse tuotteen paketista ja paketista jossa tuote on tullut. Otin valokuvat heti tuotteen saatuani onneksi jo talteen. Ja TAAS odottelemaan mitä tulee vastaukseksi.

Olen siis tottunut, että palautan tuotteen ja homma on sillä siisti. Tässä on ripaus kaikkea maan ja taivaan väliltä matkassa.
 
Tilasin 3080 näyttiksen kun piti saada just tietty malli. Saapui nopeasti... orggispaketti elmukelmuun käärittynä. Kätevää kun vorot näkee missä on arvokasta pöllittävää. Mutta sain tuotteen ja kaikki ok.

Noinniinkuin muuten paslat nettisovut ei tilaushistoraiaa tms. En uskaltaisi tilata kuin laskulla...
 
Tilasin 3080 näyttiksen kun piti saada just tietty malli. Saapui nopeasti... orggispaketti elmukelmuun käärittynä. Kätevää kun vorot näkee missä on arvokasta pöllittävää. Mutta sain tuotteen ja kaikki ok.

Noinniinkuin muuten paslat nettisovut ei tilaushistoraiaa tms. En uskaltaisi tilata kuin laskulla...

Sama homma, 3080Ti tuli tehtaan paketissa joka oli pyöräytetty kelmuun, läntätty pakettikortti kylkeen ja heitetty latviassa rekan kyytiin. Paketin kulmat olivat ottaneet hieman osumaa mutta muuten kaikki ok.
Tilausvahvistusta en koskaan saanut mikä vähän ihmetytti, seurantakoodi tuli mailina siinä vaiheessa kun kortti lähti tulemaan kohti suomea.
 
Jännä ettei io-techin hakukone löydä tuota ketjua haulla rde tai rde.fi tai rde-fi

Voin kuitata että tilaukseni osalta RDE toimi kiitettävästi ja hyvin pakattu seurantakoodillinen toimitus Latvian varastolta oli minulla kolmessa päivässä. Eli nopeammin kuin kyseisen verkkokaupan näyttämä ennuste toimitusajasta.

Menee kyllä jo off topic puolelle, mutta mistä löytyy verkkokauppa, josta kukaan (edes kilpailija) koskaan ei olisi kirjoittanut mitään negatiivistä?

Rde* löytänee, mutta paljon myös muuta.
Syy on tuossa lyhyydessä. Xenforo/SQL vaikeuksissa 3 merkkiä tai alle.

Firma tulee vain useassa ketjussa vastaan ja useasti ei positiivisessa mielessä.

Filamentin kanssa nyt harvoin takuuta tarvitsee, niin se nyt lienee aika ongelmaton tuote vaikka täyttä sontaa olisikin laadultaan mitä nyt harvoin tapahtuu.
 
Luottamus koetuksella tämän firman kanssa, eikä tullut mieleenkään tilata ilman laskua. Prossu ja muistit ei kovin usein takuuta kaipaa. Nyt on vihdoin paketti lähetetty ja tavara lähtee kohti suomea. Tiedossa oli jo tilatessa että heillä ei itsellä ole tavaroita vaan tulee ensin heidän varastoon.
-tilaus tehty 28.12.2022
-tilausvahvistus tuli samana päivänä
-Info 29.12.2022 kertoi että tuotteet tulee varastoon 10-15 päivän kuluessa
-17.1.2023 kysyin tilauksen tilannetta ja sain vastauksen muutamassa minuutissa, että muistit saapuu viikolla 4 varastoon
-tänään paketti on rekisteröity postille ja lupaava 4-8 päivää että pitäisi olla perillä

Tähän mennessä moitittavaa vain tuossa toisen tuotteen ylinmääräisessä odottelussa, mutta en mitään nopeaa toimitusta odottanutkaan. Kuitenkin asiakaspalvelu toimii nopeasti ja rehellisesti

Rde* löytänee, mutta paljon myös muuta.
Syy on tuossa lyhyydessä. Xenforo/SQL vaikeuksissa 3 merkkiä tai alle.

Vaikea löytää keskusteluja RDnimelläE sivuston hausta, paremmin löytyy googlella kun hakee täältä sivustolta
 
seurantakoodi luotu 16.1. ja nyt 25.1. tilanne alla. Hitaalta tuntuu.
1674668989057.png
 
Kerrotaan nyt omat kokemukset kyseisen firman kanssa, eli tilasin hinta.fi seurannan jälkeen RDE:ltä DT 700 PRO X - kuulokkeet. (189€ hintaan, kilpailijat myy 250 eurolla). Ostokiimoissani laitoin sitten Klarnan laskulla tilaukseen.
Tuotekuva oli DT 700 PRO X:stä ja kaikki piti olla ok. Hinta.fi myös bongasi tuon DT 700 PRO X:nä. Tilausvahvistuksessa sitten mietin että mitä hittoa, "DT 770 PRO X":

1674734209984.png


Specsit on kuitenkin DT 700 PRO X kuulokkeille, mutta (teknillisesti) huonommat DT 770 PRO kuulokkeet on myös olemassa. Nämä saa verkkokaupasta napattua noin 125€ hintaan (riippuu toki OHM mallista.) Kuitenkin siis selkeästi eri luokan mitä oletettu DT 700 PRO X. Laitoin sitten pari tuntia tilauksen teon jälkeen kyselyä että mikähän juttu? Vastaus:
"
Olette tilannut Beyerdynamic DT 770 PRO X Black kuulokkeet .

Tilaus xxxxx on lähetetty."


Laitoin sitten tarkentavan kysymyksen, että mitähän hittoa? Sillä DT 770 PRO X kuulokkeita ei ole olemassa. Että onko oletetusti DT 700 PRO X kuulokkeet, sillä specsien (ja tuotekuvan) mukaan pitäisi nämä olla?
Vastauksen sain pelkän linkin: "DT 770 PRO" (Eli lähettivät siis huomattavasti halvemmat DT 770 PRO:t)

Tästä lähti sitten mieletön rumba. Jossa totesin moneen kertaan että pakettia en nouda ihan oman oikeusturvani kannalta, ettei tule ongelmia siinä että palauttaisin väärää tuotetta. He väittivät että ovat lähettäneet _täsmälleen_ sen tuotteen minkä tilasin. Syyttivät myös meikäläistä että olisi pitänyt nopeammin sähköpostia pistää tilauksen teon jälkeen "jos tulin toisiin ajatuksiin".

Moneen kertaan totesin aspalle, että DT 770 PRO X kuulokkeita ei ole olemassa. Jos eivät sitten jotain prototyyppiä pistäneet tulemaan, niin mahdotonta. Myöskin nyt lähetetty DT 770 PRO on ominaisuuksiltaan huonompi mitä DT 700 PRO X. Jonka asiakkaana oletin saavani, tuotekuvan, ominaisuuksien sekä tuotenimen perusteella. Pahoittivat mielen myös siitä, että sanoin että kusetuksen maku tulee tästä hommasta suuhun.

Noin kuukauden jälkeen sitten paketti palautui jonnekin balttian maahan ja lopulta merkkasivat tuotteen palautetuksi.

Tottahan se on, että Beyerdynamic voisi selkeämmin nämä tuotteet nimetä. Mutta moneen kertaan kyllä selitin aspalle että mikä tässä on ongelmana. Siltikään eivät tajunneet että mikä tässä oli se todellinen ongelma, että minkätakia asiakkaalle ei lähetetty tuote kelvannut...

Lopulta laitoin 50€ kalliimmalla kuulokkeet tilaukseen Verkkokaupasta ja omalta osaltani tulee RDE:ltä viimeinen tilaus ikinä olemaan.
 
Onpa surkeeta vääntämsitä aspalta... Asiakkaallahan on oikeus palauttaa kahden viikon aikana tuote jos se ei miellytä, aspan on ihan turha soittaa suutaan, etenkin kun asiakas on antanut vielä arvokasta palautetta että miksi palautti paketin. Muistaakseni myös on linjaus, että paketin noutamatta jättäminen on laillinen tapa palauttaa tuote, vaikka itse olen kyllä tiedustellut myyjältä miten haluavat palautuksen tapahtuvan ja noudattanut tätä tapaa. Yksi halusi palautuksena palautuskortti täytettynä, toinen sanoi että jätä noutamatta, niin tulee kyllä takaisin (ja en mä näitä palautuksia tehtaile, yks oli vahinkotilaus ja joskus tullut vääränkokoiset kengät tms).
 
Sain palautuksen kuntoon joulukuun loppupuolella. Kommunikointi oli katkonaista ja pistin sähköpostia monet kerrat marraskuun aikana. Sain jatkuvan tykittelyn jälkeen tuon palautuslomakkeen heiltä postiin. Selvitys valmistui joulukuun lopulla eli noin kuukausi meni palautuksen selvittämiseen, takaisin lähettämiseen ja päätökseen.
 
Jaaha selkis että oma 10.1. tilattu lähetys vaan hukkunut jotenkin johonkin. No lähettävät uudestaan :D
 
Hei! Onko kenelläkään kokemusta TV:n tilaamisesta kyseiseltä firmalta?
 
Muistikammat tuli tilattua reilu 30€ halvemmalla toimituskuluineen, mitä suomesta ostettuna olisi maksanut. Saapuivat nopeammin mitä oli arvioitu ja hyvin oli pakattu kuplapussiin.
 
Tähän aikaan selaillessa tuli törmättyä tähänkin ketjuun ja ajattelin jakaa kokemukseni lyhyesti.

Tilauksia 1kpl, epäonnistuneita tilauksia se 1kpl, kuluttajariitalautakunnan päätöksiä 1kpl, noudatettuja kuluttajariitalautakunnan päätöksiä 0 kpl. Eli ei jatkoon omalta osaltani. Seuraavaksi pitäisi mennä oikeuteen, mutta rahkeet siihen ei taida riittää saatika hyöty-kustannussuhde kelvata. :D
 
Hei! Onko kenelläkään kokemusta TV:n tilaamisesta kyseiseltä firmalta?

55" Panasonic tuli tilattua useampi vuosi sitten, kun kotimaassa lippulaivamallin tarjonta oli tosi huono (tai ylipäätään 100 Hz malleja). Noin viikko kesti saapua kotiovelle. TV saapui omassa tehdaspakkauksessa mutta onneksi ehjänä. Hyvän laitteen sain, päihittää talon uudemmat keskihinnantöllöt vielä nykyäänkin.
 
Saas nähä. Vaikuttaa vähän hintavirhe- tai muulta sekoilulta mutta piti laittaa tilaukseen vaikkeivät sähköpostissa myöntäneet eikä kieltäneet,
Bongasin hintaseurannasta tämmösen: Asrock Challenger RX6700XT CLD 12G, halvin hinta 370€ jossa ylimpänä RDE:n kampe:

Hei,
Tuote https://www.rde.fi/products/fi/417/...er-Pro-OC-12GB-GDDR6-192bit-näytönohjain.html
Tuotekoodi: 446859

Tuotekuva on joko
AMD Radeon™ RX 6700 XT Challenger D 12GB
( ASRock > Graphics-Card /AMD/Radeon%20RX%206700%20XT%20Challenger%20D%2012GB/ )
tai
AMD Radeon™ RX 6700 XT Challenger D 12GB OC
( ASRock Radeon RX 6700 XT Challenger D 12GB OC )
koska tuotekuvassa on vain 2 tuuletinta. Tuotekuvaus on kuitenkin kolmen tuulettimen versiosta,
AMD Radeon™ RX 6700 XT Challenger Pro 12GB OC
( ASRock Radeon RX 6700 XT Challenger Pro 12GB OC )


Onko tämä tuote siis tuotekuvauksen mukainen?

Voisitteko selvittää mikä tuotteen ASRock-tuotenumero on, tyyliin "90-GA31ZZ-00UANF"?

Mikäli kortti on todella tuo "Pro 12GB OC", 3 tuulettimen malli, ostan niitä kaksi, molemmille pojilleni joille kasailen pelikoneita.

Vastasivat:
Hei,

Kiitos yhteydenotosta.

Kuvassa oleva tuote voi hieman poiketa todellisesta tuotteesta.

Katsokaa tuotteen ominaisuudet
https://www.rde.fi/products/fi/417/...er-Pro-OC-12GB-GDDR6-192bit-näytönohjain.html

Jos tuotekuvaus pitää paikkansa ja kuva ei, niin kyseessähän on tämä
Asrock Challenger Radeon RX 6700 XT Pro 12GB OC, halvin hinta 488€
 
Saas nähä. Vaikuttaa vähän hintavirhe- tai muulta sekoilulta mutta piti laittaa tilaukseen vaikkeivät sähköpostissa myöntäneet eikä kieltäneet,
Bongasin hintaseurannasta tämmösen: Asrock Challenger RX6700XT CLD 12G, halvin hinta 370€ jossa ylimpänä RDE:n kampe:



Vastasivat:


Jos tuotekuvaus pitää paikkansa ja kuva ei, niin kyseessähän on tämä
Asrock Challenger Radeon RX 6700 XT Pro 12GB OC, halvin hinta 488€
No eihän sieltä tullut tuotekuvauksen Challenger Pro OC (3fan) eikä kuvituskuvan Challenger D (2fan), vaan siitä välistä, Challenger D OC... Eli, sekä tuotetiedot että kuva vääriä. Pitäähän tää rueta veivaamaan ihan mielenkiinnosta eteenpäin.
 
No eihän sieltä tullut tuotekuvauksen Challenger Pro OC (3fan) eikä kuvituskuvan Challenger D (2fan), vaan siitä välistä, Challenger D OC... Eli, sekä tuotetiedot että kuva vääriä. Pitäähän tää rueta veivaamaan ihan mielenkiinnosta eteenpäin.
Mulla oli ihan samanlaisia kokemuksia DT 700 Pro kuulokkeiden kanssa. Eivät itsekkään tiedä/tajua mitä sieltä on tulossa.
Se että aspa on noin kuutamolla mitä varastosta on tulossa, niin oli kyllä viimeinen niitti meikäläiselle että en kyseisestä lafkasta enää mitään tilaa ikinä.

Jos saat väärän tuotteen mitä olet tilannut, niin pahimmassa tapauksessa se on sana sanaa vastaa palautusten kanssa. Nimittäin firmahan voisi (teoriassa, onneksi suomessa on hyvä kuluttajansuoja) sanoa että tämä palautettu tuote ei ole se mitä tilausvahvistuksessa lukee :beye:
 
No eihän sieltä tullut tuotekuvauksen Challenger Pro OC (3fan) eikä kuvituskuvan Challenger D (2fan), vaan siitä välistä, Challenger D OC... Eli, sekä tuotetiedot että kuva vääriä. Pitäähän tää rueta veivaamaan ihan mielenkiinnosta eteenpäin.
Eipä näillä tunnu olevan muuta ratkaisua tarjota kuin "lähetä takasi". Lomaketta kuluttajaneuvontaan täytellessä.

Hinta ja kuvaus edelleen samat, ominaisuuslistaukseen on vaihdettu 3fan tilalle 2fan vaan boostikellotkin ovat edelleen Pro OC:stä
 
Itsellä ensimmäiset takuukokemukset RDE:ltä: SSD Patriot P210 kuoli.
Pyysivät valokuvan SSD:stä (!?) sekä sarjanumeron, jonka jälkeen toimittivat tulostettavat palautustunnukset. Yhteensä posteissa edestakaisin ja prosessissa siellä päässä meni n. 1kk lähettämisestä.

Prosessi meni sinänsä ihan semijees, mitä nyt tuo valokuvaaminen tuntui vähän oudolta ja asiakaspalvelun kirjoitustyyli ehkä vähän semitökeröä.
Homma toimi lopulta ihan ok eikä uuden tuotteen toimittamisessa nikoteltu. 3/5 tälle prosessille.
 
Olen koettanut tilata useiden vuosien aikana 2-3 kertaa, ja koskaan en ole saanut yhtään mitään muuta kuin pahoittelut sähköpostitse.

Tänään kävi taas näin, joten tämä on viimeinen kerta, kun yritän luottaa kyseiseen yritykseen.

Jos myyminen (mainostettujen ja toimitettavaksi luvattujen tuotteiden kauppa) on näin hankalaa, niin luultavasti takuuasioissa tilanne on vielä 10-kertaa hankalampaa.

Minä en tule enää edes yrittämään heiltä tilaamista, vaikka puljun nimi tuleekin esille kohtuu usein, kun etsii halvinta toimittajaa joillekin yksittäisille nimikkeille (tämä lienee juurisyy).
 
Ketjun teemalla näemmä jatketaan taas :D Tilaillaanpa NASsiin levyt siis toisaalta.
rde.jpg
 
edit:

joo ihan hupiukkofirma, myydään halvalla tavaraa jota ei varastossa ole eikä tule olemaankaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän aikaan selaillessa tuli törmättyä tähänkin ketjuun ja ajattelin jakaa kokemukseni lyhyesti.

Tilauksia 1kpl, epäonnistuneita tilauksia se 1kpl, kuluttajariitalautakunnan päätöksiä 1kpl, noudatettuja kuluttajariitalautakunnan päätöksiä 0 kpl. Eli ei jatkoon omalta osaltani. Seuraavaksi pitäisi mennä oikeuteen, mutta rahkeet siihen ei taida riittää saatika hyöty-kustannussuhde kelvata. :D

Täältä yksi lisää kuluttajariitalautakunnan päätöksen noudattamattomuudesta.

"Kuluttajasuojaviraston päätös oli suuntaa antava, ei toimeen antava, valitettavasti emme voi auttaa enempää"

Tulipahan opittua että tv mallia jota ei virallisesti suomessa myydä / ei ole pohjoismaalainen malli (ei suomalaista maahantuojaa, vaan maahantuojana toimii esim. rde.fi) ei kannata ostaa, sillä takuuajan päätytyttyä, vaikka kyseessä olisikin vain viikko, johtaa tilanteeseen jossa suomen päässä valmistaja ei ole korvausvelvollinen vaan laitteen maahantuoja.
 
Laitetaan nyt tästä kaupasta palautetta kun tuli ensimmäistä kertaa tilattua ja turhan harvoin tulee positiivista palautetta jätettyä.

Eli ei mitään ongelmia mun toimituksessa. Tilasin Corsair 2000d kotelon joka oli hinta.fi vertailun mukaan todella alhaisella hinnalla (71,41e) kun muissa kaupoissa hinnat huiteli satasen tienoilla. Laitoin tilauksen sisään ja yhden tuulettimen vielä mukaan. Toimitusaika oli pari viikkoa. Viikon päästä seurasin niin oli noussut hinta 107 euroon myös rde.fi:ssä.

Paketti tuli ajallaan juuri sinä päivänä kuin arvio olikin. Tuuletin oli pakattu kuplamuovikirjekuoreen ja koko lähetys oli kelmutettu paksusti yhteen. Tuli ehjänä perille Postin kotiinkuljetuksena.
 
Tilasin monitorin eilen rde.fi:stä. Maksuvaihtoehto oli ennakkomaksu, mutta en ehtinyt mitään luottokorttihommaa tekemään (vaikka luulin että siellä olisi semmoinen), kun tilaus jo 'lipsahti' valmiiksi. Postin kotiinkuljetus ainoa toimitusvaihtoehto. Vahvistusmaili tuli heti, jossa lukee että pyrimme toimittamaan tuotteen pian. Jäi epäselväksi että milloin ennakkomaksan mitään. Toivottavasti sieltä tulee ehjä monitori vanhalle lähisukulaiselle.
 
Tilasin monitorin eilen rde.fi:stä. Maksuvaihtoehto oli ennakkomaksu, mutta en ehtinyt mitään luottokorttihommaa tekemään (vaikka luulin että siellä olisi semmoinen), kun tilaus jo 'lipsahti' valmiiksi. Postin kotiinkuljetus ainoa toimitusvaihtoehto. Vahvistusmaili tuli heti, jossa lukee että pyrimme toimittamaan tuotteen pian. Jäi epäselväksi että milloin ennakkomaksan mitään. Toivottavasti sieltä tulee ehjä monitori vanhalle lähisukulaiselle.
Sivuilta kyllä oli mahdoton löytää tietoa ennakkomaksusta, varsinkin kun sivut ei skaalaudu mitenkään mobiili käyttöön. Tätä ennakkomaksua olen nähnyt jossain eurooppalaisissa kaupoissa ja kuulostaa hieman vanhanaikaiselta, mutta luultavasti yritykset käyttää.
Screenshot_20240411-052906~2.png
Sieltä varmaan tulee lasku jollain tavalla. Kannattaa varmaan kysyä aspasta.
 
Juu lähetin mailia sinne, että milloin lasku tulee ja onko tuote saatavissa ilman

Nyt sieltä tuli lasku sähköpostiin. Sattumaako kun tunti sitten lähetin kysymyksen että tuleeko laskua vai mitä tapahtuu? Maksamisessa olikin hieman vaikeusastetta kun oli OP tilinumero mutta Viron konttori. Mutta että 10pv kuluttua pitäisi olla monitori ... saa nähdä.
Kiitos tilauksesta RDE.fi verkkokaupasta.
Lähetimme laskun.
Maksamattomat tilaukset raukeavat viimeistään 5 VRK tilauksesta.
Tilaamasi tuotteen arvioitu toimitusaika on 5 - 10 arkipäivää maksun jälkeen.
 
Just lähti Segwayn robottileikkuri tilaukseen. Toivottavasti pääsen jo viikon sisään kertomaan kokemuksen toimituksesta.
Ulkomailta tilatessa aina huomioida takuuhuollot. Tässä tapauksessa, jos leikkuriin tulisi takuuseen menevä vika, se tulisi lähettää takaisin Viroon takuuhuoltoon.
 
Just lähti Segwayn robottileikkuri tilaukseen. Toivottavasti pääsen jo viikon sisään kertomaan kokemuksen toimituksesta.
Ulkomailta tilatessa aina huomioida takuuhuollot. Tässä tapauksessa, jos leikkuriin tulisi takuuseen menevä vika, se tulisi lähettää takaisin Viroon takuuhuoltoon.
Tuon kokoinen laite menee vielä laatikkoon ja saa kohtuullisesti lähetettyä. Isommilla tuotteilla onkin sitten haastetta.
 
Lafka taisi pistää lapun luukulle? We've closed

Viron sivut ovat yhä ylhäällä, ilmeisesti Suomen verkkokauppa on ajettu alas? Joskus löydän tuolta vähän harvinaisempaa ATK:ta (esim. server-osia) tosi halvalla, mutta enpä muuten ole ollut aktiivinen asiakas.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 689
Viestejä
4 492 537
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom