RDE.FI kokemuksia?

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
Hinta.fi-palvelua käyttäneille tämä on varmastikin vähintään logon puolesta tuttu liike. Toimipaikka sijaitsee Virossa Tallinnassa ja tavara kuljetetaan ties mistä? Itse olen kerran tilannut ja havainnoin seuraavaa:

+ Maksutapoja on useampia kuten koroton Klarna-lasku
+ Tilaamani puhelin tuli Postin kautta perille ja oli täysin normaali.
+ Asiakaspalvelulla on sähköpostiosoite...
- ...johon vastailtiin joko päivässä tai parissa.
- Sivut hieman tönköt.
- Useampikin tuote voi olla lopussa tai ei enää saatavilla varastotilanteesta huolimatta.


Suosittelen jos säästää haluaa ehdottomasti, mutta oli pitkittynyt prosessi saada mitään tulemaan kun tuli kahdesta eri puhelinmallista viesti aspalta ettei ole saatavilla kyseistä mallia. Ei siis kiireiselle eikä saumatonta kauppaa halajavalle.
 
" - Useampikin tuote voi olla lopussa tai ei enää saatavilla varastotilanteesta huolimatta."

... ehkä ennemminkin "Suurin osa kilpailukykyisillä hinnoilla olevista tuotteista ei ole saatavilla".

Firma on saatavuudeltaan hiukan kuin Viron oma Power; hinta on alin ja tuotetta nolla.
 
" - Useampikin tuote voi olla lopussa tai ei enää saatavilla varastotilanteesta huolimatta."

... ehkä ennemminkin "Suurin osa kilpailukykyisillä hinnoilla olevista tuotteista ei ole saatavilla".

Firma on saatavuudeltaan hiukan kuin Viron oma Power; hinta on alin ja tuotetta nolla.

Samat ajatukset. Pari kertaa kokeiltu kepillä jäätä, halvan hinnan takia ja asian tiedostaen tilaten laskulla.

"Valitettavasti ei ole kyseistä tuotetta enää saatavilla, haluatteko valita jonkun muun tuotteen tai perutetaan tilaus?" tullut sähköpostiin parissa päivässä tilauksesta, tuotetta ei tietenkään poisteta sivuilta vaikka sitä ei selvästi ole saatavilla.

Toki "Varastomäärä: ota yhteyttä" taitaa lukea jokaisen tuotteen kohdalla, kannattaa siis varmistaa saatavuus ennen tilausta (tai maksua).
 
Ne kerrat kun olen koittanut joko tuotetta ei ole saatu tai on sanottu että "hajosi postituksessa ja lisää ei tule". Ehkä sieltä on joku saanut jotain itselle asti, mutta omalta osalta ei ole kyllä toiminut.
 
Kolme tilausta tullut tehtyä ja tuotteet aina tulleet, yhden tilauksen kohdalla varastasaldo näytti yhtä kappaletta ja tuote tuli perille asti. Hinta.fi sivuston kautta kun tulee hintoja tarkistettua ennen tilausta niin yleensä RDE siellä halvimpana ja sinänsä en ihmettele, että vähänkään suositumpien tuotteiteden osalta voi olla nihkeää.
 
Tilasin tuolta ITX-emolevyn jota en uskonut et heillä olis hyllyssä ja tuli parissa arkipäivässä Riikasta.
 
Alkuvuodesta tilasin Xiaomi Mi 9T:n täältä ja kaikki sujui hyvin. Aluksi mokasin tilauksen, johon aspa vastasi noin 30 min kuluttua ja pystyin tilaamaan uudestaan. Puhelin tuli postin kautta Riikasta. Positiivinen vaikutelma jäi, vaikka suurin osa tuotteista onkin loppu.
 
Tilasin kiintolevyjä nassiin, jotka kyseisen tyyppisissä levyissä oli ylivoimaisesti halvimpia tuolla RDE:ssä. Ihan normaali toimitusaika, eikä muuten valittamista, mutta kun levyt oli pakattu pelkkään kuplamuovikirjekuoreen. Olisivat voineet nyt vähän enemmän pehmustetta laittaa. Onneksi levyt olivat kuitenkin ehjiä.
 
RDE tilasin langattoman Xbox One ohjaimen , matka kiinasta kesti sen 5-6 viikkoa muistaakseni. Eipä siinä vielä mitään, mut sain piraattituotteen aidon tilalla ja siitä hajosi USB paikka johdolle alle kuukaudessa.
 
RDE tilasin langattoman Xbox One ohjaimen , matka kiinasta kesti sen 5-6 viikkoa muistaakseni. Eipä siinä vielä mitään, mut sain piraattituotteen aidon tilalla ja siitä hajosi USB paikka johdolle alle kuukaudessa.

No huh huh, ota ilman muuta aspaan yhteyttä ja pyydä vaikka rahat takaisin tai aito tuote tilalle, ei pitäisi olla väliä kauanko tuotetta on käyttänyt, ellei ihan toista vuotta ole jo käytetty. Noita ohjaimia ei muuten kannata halvalla hinnalla tilata, voi tulla muistakin halpaliikkeistä väärä malli tai kopio perille. Ohjainta ostaessa jos ei ole kuvauksen perusteella täyttä varmuutta, on syytä ottaa aspaan yhteyttä ennen ostoa ja varmistaa aitous.
 
Ihan oma moka, en jaksa tapella viikkoja tai kuukausia asian suhteen..Heitin koko paskan vaan roskiin ja sillä selvä. En vaan osta enään mitään kyseisestä lafkasta. :)
 
Viimeksi muokattu:
RDE tilasin langattoman Xbox One ohjaimen , matka kiinasta kesti sen 5-6 viikkoa muistaakseni. Eipä siinä vielä mitään, mut sain piraattituotteen aidon tilalla ja siitä hajosi USB paikka johdolle alle kuukaudessa.
Tilasitko nyt Aliexpressistä vai mistä tuo Kiinasta asti toimitus on keksitty?

Ihan oma moka, en jaksa tapella viikkoja tai kuukausia asian suhteen..Heitin koko paskan vaan roskiin ja sillä selvä. En vaan osta enään mitään kyseisestä lafkasta. :)
Joo, oma mokasi kun et viitsinyt kauppaan olla asiasta yhteydessä, että väärä tuote tuli. Palautin tuotteen kerran RDE:lle ja koko prosessi oli päivässä selvitetty aspan kanssa.

siis kuluttajan vastuulla pitää tietää onko tuote aito vai ei..mitä vittua haha
No mistä sinä sitten tiesit että perille tullut tuote oli piraatti? Alkaa vaikuttaa, että sieltä tilattiin joku paska ja halpa 3rd party ohjain vahingossa ja luultiin, että perille tulee Microsoftin valmistama ohjain. Tai sitten varastolla laitettu väärä pakkaus pakettiin tai jotain muuta hämminkiä tapahtunut maahantuojan kanssa.
Kuluttajan vastuulla on ottaa kauppaan yhteyttä ja vaatia oikaisua väärin toimitetun tuotteen kohdalla ja kauppa on velvollinen asian korjaamaan. Unohtamatta, että jos vielä noin nopeasti on hajonnut.
Sille taas ei voi mitään jos sattuu olemaan noin tyhmä ja laiska, että ei jaksa vaivautua ottamaan yhteyttä myyjään jos ostetussa tuotteessa on jotain ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos RDE sanoo et tässä on sulle orkkis ohjain, mikä minä olen sitä kyseenalaistamaan. Ja joo kiinasta tuli CH koodilla, liettuan kautta tottakai..pitäskö oikeesti potkia joka vitun rengasta että tulee oikeeta tavaraa jos on kerta kunnon lafka? Tottakai olen myös laiska , tyhmä ja saamaton.
 
Viimeksi muokattu:
Jos RDE sanoo et tässä on sulle orkkis ohjain, mikä minä olen sitä kyseenalaistamaan. Ja joo kiinasta tuli CH koodilla, liettuan kautta tottakai..pitäskö oikeesti potkia joka vitun rengasta että tulee oikeeta tavaraa jos on kerta kunnon lafka? Tottakai olen myös laiska , tyhmä ja saamaton.
Tiedät siis saaneesi väärän tuotteen tai myyjä on jotenkin muuten sählännyt toimituksen kanssa ja et jaksa sitä yhtä viestiä aspalle laittaa, hyvä että myönnät ainakin laiskuutesi ja saamattomuutesi asian suhteen.

Oliko tuossa nyt oikeasti joku Kiinan postitarra päällä? Kuulostaisi kyllä aika vakavalta ongelmalta jos oikeasti noin on. Vai oliko nyt vain siinä Liettuen postitarrassa jossakin random kohtaa CH kirjaimet ja sen perusteella Kiina paketti ja tuote tuli muuten ihan originaali pakkauksissa ja muutenkaan ei voinut pakkauksen tai tuotteen perusteella epäillä piraatiksi?

Kannattaisi opetella kirjoittamaan hieman paremmin auki nuo väitteet, kun tuollaisten viestien perusteella aika vaikeaa uskoa että noinkin iso toimija tekisi tuollaista.
 
Viimeksi muokattu:
Jos RDE sanoo et tässä on sulle orkkis ohjain, mikä minä olen sitä kyseenalaistamaan. Ja joo kiinasta tuli CH koodilla, liettuan kautta tottakai..pitäskö oikeesti potkia joka vitun rengasta että tulee oikeeta tavaraa jos on kerta kunnon lafka? Tottakai olen myös laiska , tyhmä ja saamaton.
Eikös CH ole Sveitsi, eli "Swiss Post".

Ei siis etteikö se silti voi olla kiinalainen dropship tai "tullinkiertovarasto-postitus".

Kiinan postikoodi on käsittäkseni CN ja se koodi mikä siinä alussa on, on postin/kuljetusyrityksen, ja maakoodi viimeisenä. Esim Taiwanista tuli hiljattain paketti "UB1234...TW"...
 
Eikös CH ole Sveitsi, eli "Swiss Post".

Ei siis etteikö se silti voi olla kiinalainen dropship tai "tullinkiertovarasto-postitus".

Kiinan postikoodi on käsittäkseni CN ja se koodi mikä siinä alussa on, on postin/kuljetusyrityksen, ja maakoodi viimeisenä. Esim Taiwanista tuli hiljattain paketti "UB1234...TW"...

CN tosiaan oli viimeisenä.
 
itse tilasin kyseisen laitteen viikonloppuna ja sähköpostissa ilmoitettiin toimitus ajaksi 9-14päivää
Ohhoh.. Siellä luki, että kysy aspasta, no aspaan ei saa yhteyttä kun ovat lomautettuna tms joten siksi laskulla..
 
3/3 tilausta peruttu ilman sähköpostiviestiä, rahat vain palautuneet tilille (maksettu luottokortilla klarnan kautta). Omien ja parin kaverin kokemuksen perusteella sanoisin että kauppaa kannattaa välttää ja mielestäni se tulisi poistaa hinta.fi:stä.

Mutta osa tuntuu sieltä jotain tuotetta saavan joten ei se kait ihan roska kauppa ole, mutta ei kyllä kaukanakaan.
 
Tässä kun katselin eri puljuja hinta.fi kautta niin toi RDE on kyllä todella omituinen viritelmä. 100% kaman varastosaldona "ota yhteyttä"(katselin komponentteja), ja kun katselin esim. prossuja niin sieltä tulee ensimmäisenä vastaan jotain Celeron D malleja ja kaikkea muuta ikivanhaa. Toi on joku uudelleenverhoiltu Aliexpress butiikki. Saa olla enemmän rohkeutta kuin mulla että tuolta uskaltaa mitään tilata.
 
Tuli tilattua 2x xiaomin pumppuja klarnalla ja lähti seuraavana päivänä postiin riiasta. Posti sit kesti sen n. viikon. Tosiaan kannattaa sillä laskulla tilaa niin mahdollisimman vähän säätöä.
 
Oon ite tilannu rde:ltä nykyisen erillisen äänikortin. Tuotetta oli varastossa tilaushetkellä mutta toimituksessa kesti 2vkoa.
Muuten ei kokemusta toimijasta.
 
Tilasin maanantaina ja tänään saapui. Hyvin kulkee


Kannattaa varautua sitten perävalotakuuseen. Omastani hajosi osa takuuaikana. RDE:n vastaus oli että "ei korvata, fyysinen vika". Jos putka olisi suomalainen, ja vika olisi ollut kalliimpi korjata, niin olisin lähtenyt vähintään kuluttaja-asiamiehen kautta ajamaan asiaa. EU-jäsenenä varmaan virolainen firma lopun perin olisi samanlaisessa vastuussa, mutta koska hajonnut osa oli sellainen että sen pystyy itsekin kohtuudella vaihtamaan, niin annoin olla.

Mutta en suosittele kenellekään kaupantekoa ao. lafkan kanssa, enkä aio itsekään jatkossa koskaan käyttää. Jos vika olisi ollut kalliimpi niin siinähän tapeltaisiin kenen on vastuu. Suomalaisen firman kanssa tappelu olisi jossain määrin yksinkertaisempaa.
 
Pari kertaa koittanut tuolta jotain tilata, ja kummallakin kerralla peruivat tilauksen. Minun osalta asiakkuussuhde oli sitten siinä.
 
Kannattaa varautua sitten perävalotakuuseen. Omastani hajosi osa takuuaikana. RDE:n vastaus oli että "ei korvata, fyysinen vika". Jos putka olisi suomalainen, ja vika olisi ollut kalliimpi korjata, niin olisin lähtenyt vähintään kuluttaja-asiamiehen kautta ajamaan asiaa. EU-jäsenenä varmaan virolainen firma lopun perin olisi samanlaisessa vastuussa, mutta koska hajonnut osa oli sellainen että sen pystyy itsekin kohtuudella vaihtamaan, niin annoin olla.

Mutta en suosittele kenellekään kaupantekoa ao. lafkan kanssa, enkä aio itsekään jatkossa koskaan käyttää. Jos vika olisi ollut kalliimpi niin siinähän tapeltaisiin kenen on vastuu. Suomalaisen firman kanssa tappelu olisi jossain määrin yksinkertaisempaa.
Laitoin itsekin puhjenneesta kumista takuukyselyä mutta samanlainen vastaus tuli. Kyllähän aika selkeä tuon puljun linja on. Noh, onneks saa halpoja varaosia suomesta suoraan niin ei haittaa.
 
Kannattaa varautua sitten perävalotakuuseen. Omastani hajosi osa takuuaikana. RDE:n vastaus oli että "ei korvata, fyysinen vika". Jos putka olisi suomalainen, ja vika olisi ollut kalliimpi korjata, niin olisin lähtenyt vähintään kuluttaja-asiamiehen kautta ajamaan asiaa. EU-jäsenenä varmaan virolainen firma lopun perin olisi samanlaisessa vastuussa, mutta koska hajonnut osa oli sellainen että sen pystyy itsekin kohtuudella vaihtamaan, niin annoin olla.

Mutta en suosittele kenellekään kaupantekoa ao. lafkan kanssa, enkä aio itsekään jatkossa koskaan käyttää. Jos vika olisi ollut kalliimpi niin siinähän tapeltaisiin kenen on vastuu. Suomalaisen firman kanssa tappelu olisi jossain määrin yksinkertaisempaa.
Laitoin itsekin puhjenneesta kumista takuukyselyä mutta samanlainen vastaus tuli. Kyllähän aika selkeä tuon puljun linja on. Noh, onneks saa halpoja varaosia suomesta suoraan niin ei haittaa.
Tähän liittyen, Euroopan kuluttajakeskus palvelee kyllä hyvin näissä tapauksissa: Euroopan kuluttajakeskus Suomessa
Kertaalleen jouduin olemaan takuuvaihdon takia tuonne yhteydessä ja hommat pelasi minusta ainakin saumattomasti ja tuotekin meni takuuseen.
 
Pari tietokonetta kasannut heiltä tulleilla osilla. Toisen kohdalla kysyi vaihtoa koteloon joka oli loppu. Hyvin tullut ja ainoat ongelmat on ollut kuljetufirman (Posti) toiminnassa.
 
Itselläni ei ole kahden tilauksen perusteella lafkasta kuin hyvää sanottavaa, huolimatta siitä että molempien tuotteiden kohdalla on saatavuuden osalta lukenut "ota yhteyttä".
Ensimmäinen tilaus oli viime vuonna LG:n 86" televisio, joka lähti Riikan varastolta tilauksesta saman päivän aikana matkaan.
Toinen tilaus tässä kuussa; muutama kappale Kingstonin HyperX DDR4 3200MHz 32GB kampoja. Tilauksen jälkeen tuli saatavuudesta viesti että lähettävät 5-15 työpäivän kuluessa. Kammat lähtivät Riikan varastolta matkaan 6 työpäivän päästä.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana käyttävät Postin palveluja myös Baltian osalta (Posti Baltic) - Postin toimitusajat eivät ole poikenneet millään tavalla Suomen sisältä toimitettaviin tilauksiin verrattuna.
 
Olen ajatellut tilailla kaiuttimet ja vahvarinkin. Ja RDE pomppasi vastaan tarjoten jopa 500e halvemmat kuin suomihinnat.
Uskaltaakohan tuollaista tilata???

todella halpa tarjous verrattuna mihinkään suomalaiseen verkkokauppaan.
painoakin on, ja jos ottaisi suoraan koti ovelle tilauksen.
Pelkona on että tulee kiinapaskaa tms tai rikkinäisiä kaiutinelementtejä.
Mikä lienee paras maksutapa, visalla tarkoitus maksaa, mutta jos tuo ei ole mitä luvataan...

E: Pistin heille juuri postia ja kyselin onko varastossa ja kuinka kauan kestää toimitus, pistin suomeksi ja englanniksi, just in case. Odotellaan vastausta, ennen en tilaa mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Olen ajatellut tilailla kaiuttimet ja vahvarinkin. Ja RDE pomppasi vastaan tarjoten jopa 500e halvemmat kuin suomihinnat.
Uskaltaakohan tuollaista tilata???

todella halpa tarjous verrattuna mihinkään suomalaiseen verkkokauppaan.
painoakin on, ja jos ottaisi suoraan koti ovelle tilauksen.
Pelkona on että tulee kiinapaskaa tms tai rikkinäisiä kaiutinelementtejä.
Mikä lienee paras maksutapa, visalla tarkoitus maksaa, mutta jos tuo ei ole mitä luvataan...

E: Pistin heille juuri postia ja kyselin onko varastossa ja kuinka kauan kestää toimitus, pistin suomeksi ja englanniksi, just in case. Odotellaan vastausta, ennen en tilaa mitään.
vastaavat tuotteet näytti saavan samaan hintaan tai jopa hivenen halvemmalla ihan suomesta
YAMAHA RX-V685 MUSTA
Yamaha NS-777

Edit. tajusinkin juuri, että gigantin hinta on KPL
 
Jooh, löyty halvemmat (ei ole hinta.fi sivulla)
silti RDE hinta halvin, toisaalta, vois odotella Black friday :)
 

Kyselen meilillä tuota, siinä mielessä mieelnkiintoinen laite että tuohon hintaan sekä 100hz paneeli ja 2.1- hdmi.
Ja hintaa tulisi vain reilu 730e.
 
Tilasin Sonyn kotiteatterin joka näytti että ei ole saatavilla kuin vasta kuukauden päästä. Laite tulikin viikossa, mutta kun avasin sen oli vekottimesta revitty mainostarrat ja kääreet kadoksissa (tajusin vasta kokeiltuani). Eli olivat laittaneet jonkin käytetyn palautuksen uuden hintaisena. Kaiken lisäksi soitin jääty kokeilun aikana pari kertaa eikä antanut ääniä HDMI:n kautta. Valitin yritykseen ja he hyväksyivät että palautan tuotteen. Rahoja ei alkanut kuulua joten otin yhteyttä kuullakseni, että nämä kaikki menee (kaikilla yrityksillä) huollon kautta. Eli odottelen nyt muutaman viikon rahojani vaikka ehdoissa lukee että rahat palautuu kahdessa viikossa. Ei tarvinne kertoa suosittelenko yritystä.
 
Ensimmäinen tilaukseni RDE:ltä, Z390 I Aorus Pro Wifi -emolevy. Toimitusajaksi luvattiin 14.1. mennessä, ja paketti saapui 11. päivä, joten sen suhteen ei ongelmia. Ainakin äkkiseltään vaikutti täysin uudelta, ja hinta oli ostohetkellä halvin saatavilla oleva, myös amazon.de:tä edullisempi, joten ei valittamista.
Ainoana negatiivisena asiana täytyy kommentoida pakkausta: emolevyn laatikko sinänsä on kestävä, mutta kuitenkin yleensä edes voimapaperia kiedotaan ympärille. RDE:n tapauksessa paketin ympärille oli kietaistu muovikelmua, joka ei juuri tuorekelmua vahvempaa ollut. Onneksi posti oli ollut helläkätinen eikä runnonut pakkausta.
Näiden pohjalta voisin kyllä tilata uudelleenkin, mutta mahdolliset takuuasiat tai reklamaatiot on vielä kokematta.

20210114_231631.jpg
 
Tilasin untegroidun mikron RDE:ltä, ja se oli viallinen jo paketissa. Otin yhteyttä liikkeeseen ja RDE väittää ettei viallisella tuotteella ole palautusoikeutta, vaan minun pitäisi lähettää se heille tutkittavaksi ja korjattavaksi jonka jälkeen se lähetettäisiin minulle takaisin jos korjaus on mahdollinen. Onko tämä normaali käytäntö? Pitäisi kuitenkin olla 14vrk palautusoikeus, ja käsittääkseni virheellisen tuotteen tilalle saa yleensä uuden. Tuote on kyllä avattu ja testattu, mutta paketti ja muut sälät on tallella.
 
Noniin ensiksi sanottiin että viallista tuotetta ei voi palauttaa, ja nyt se on siis korjattu huoltoliikkeen toimesta. 14vrk palautusehto ei ole vielä umpeutunut nyt kyselin että onnistuuko nyt huolletun tuotteen palautus niin vastaus oli että huollettua tuotetta ei voi palauttaa :lol:. Pitääkö minun nyt vaan täytellä tuo palautuskuponki ja palauttaa se vastaväitteistä huolimatta, klarnalla ostettu ja mitään en ole vielä maksanut.

Tilasin siis alunperin väärän tuotteen jonka huomasin vasta paketin avattuani, mutta koska tuote oli viallinen niin ilmoitin siittä, jolloin tämä kaikki alkoi että viallista tuotetta ei voi palauttaa jne...
 
uskaltaako täältä tilaa? olis i9 9900k ~340e
Uskaltaa, klarnalla vaan menemään tilaus. Itse olen yhden näytön sieltä tilannut ja se tuli viikossa kotiovelle. Oli luokkaa 70€ halvempi kuin suomikaupat. Tästä tosin aikaa noin 2 vuotta.
 
Viimeiset kaksi tilausta ovat molemmat tuottaneeet tällaisen vastauksen:

1618310802393.png


Taitavat myydä aika paljon ei-oota.
 
Onko kukaan televisiota tilannut rde:stä? Saapuuko rikkinäsienä perille? Mitenhän palautus jos sattuu oleen huono paneeli?
 
Onko kukaan televisiota tilannut rde:stä? Saapuuko rikkinäsienä perille? Mitenhän palautus jos sattuu oleen huono paneeli?
Itselle on nyt se 48 tuumainen LG:n OLED matkalla. Laitoin Klarnan maksutavaksi niin pysyy mahdollisissa palautustapauksissa raha omassa taskussa koko prosessin ajan.
 
Onko kukaan televisiota tilannut rde:stä? Saapuuko rikkinäsienä perille? Mitenhän palautus jos sattuu oleen huono paneeli?
Itse tilasin pari vuotta sitten 86" LG:n television. Saapui postipoikien kiikuttamana ehjänä kotiin ja oli hyvin pakattu.
Palautuksista ei kokemuksia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 997
Viestejä
4 465 764
Jäsenet
73 878
Uusin jäsen
VilleIkola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom