Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Kuten varmaan huomattu niin pieni kesätauko kehityksestä meneillään
Vaakanäkymässä on, mutta kyllä saisi olla pystyssäkin minusta.Mobiilimoodissa layoutista puuttuu uutisten plussat ja miinukset. Eli ne eivät näy, eikä plussaa tai miinusta voi uutiselle myöskään antaa kännykällä käytettäessä.
Hieman (okei paljon OT), mutta MUTTERFICKER, mistä saa noin eeppisiä läppäriständejä?Terveiset reissun päältä. Mobiili devaus setup saatu pystyyn tilapäiseen Kööpenhaminan haarakonttoriin. Käyn ketjusta lävitse viestit tänään ja vastailen parhaimpani mukaan.
Mulla ei näy OnePlus 3T:llä vaakatasossakaan. Katsoin, että katkaisu on 768 pikselissä, eli ei todennäköisesti näy juuri millään kännykällä edes vaakatasossa.Vaakanäkymässä on, mutta kyllä saisi olla pystyssäkin minusta.
Kyllähän sen pitäisi näkyä?. 3T:ssähän on 1080x1920 resoluutio. Itsellä Nexus 6P ja hyvin näkyy vaakatasossa. Nyt on toki hieman DPI:tä muutettu, mutta kokeilin vakiollakin ja toimii.Mulla ei näy OnePlus 3T:llä vaakatasossakaan. Katsoin, että katkaisu on 768 pikselissä, eli ei todennäköisesti näy juuri millään kännykällä edes vaakatasossa.
Joo eipä tosiaan näykkään N6P:llä oletusasetuksissa. Jos näyttökokoa on muuttanut asetuksista pienimmälle (ei vaadi kehittäjäasetuksia), niin silloin näkyy. Itsellä on kehittäjäasetuksista säädetty vielä pienemmälle kuin mitä tuo pienin asetus on.Tuolta voi katsella viewport-kokoja: Device metrics - Material Design
Aika harvalla puhelimella pisin sivu (Sarake: Width x height dp) on yli 768. Yleisesti ottaen vain tableteilla tuo ylittyy normaaleilla asetuksilla.
Sama täällä, minua hatuttaa ne maksulliset linkit ja ne voisi unohtaa saman tien pois. Ei ne lehdet kaipaa näkyvyyttä maksullisuudellaan.Ainut valituksen aihe on se, että muutama uutinen on ollut maksumuurin takana (Janakkalan Sanomat, Lapin Kansa...)
Muutoin täytyy nostaa hattua ko. projektille!
Olen varmaan puusilmä, mutta en löydä "Ulkomaat" aluetta ollenkaan tuolta. Onko sellainen tulossa vai enkö vain osaa?
Tuossa nyt on uutiset = kaikki ja kotimaa = ei ulkomaisia. tässä on hyvin raaka lajittelu vielä käytössä jossa vain sijoitetaan lähteen mukaan "oikeaan" paikkaan. On useampi kohta käytössä -ominaisuus joka oletettavasti internalissa vielä. Ongelmana että maindevillä on jonkin asteinen kesäloma menossa tjtn.En kyllä löydä minäkään. Kyllähän sellainen pitäisi olla kun kerran kotimaa osastokin on.
- Automaattinen refreshaus esim. 5 minuutin välein olisi poikaa (tykkään toisinaan pitää kakkosnäytöllä auki, jos ykkösellä joku full screen -hommeli kesken); tämä löytyy mm. kilpailevan roskamedian tuotteesta
Kunhan ei tule pakotettuna. Onnistuu myös selaimen plugareilla.
Io-techin uutinen on vähän itseään toistava
Miten on, jokos helikopteri on palannut kesälaitumilta? Odotan tässä uutislajittelun kehittymistä ala-alueisiin ja pitempiä aikajaksoja uutisten näkyvyyteen Amppareiden tyyliin. Nyt on joutunut kesällä menemään monta kertaa luopiona tuonne Amppareihin, kun RBotin toimivuus ei ole vielä riittävällä tasolla
@Sampsa nosta heti palkkaa korkeammaksi tuolle sun koodarille, mies kuitenkin osaa selvästi hommansa
Älä nyt amppareihin mene, kun löytyy myös high.fi Tuota käytän itse kännykällä siihen asti, että rbot-appi ilmaantuu markkinoille.Nyt on joutunut kesällä menemään monta kertaa luopiona tuonne Amppareihin, kun RBotin toimivuus ei ole vielä riittävällä tasolla
Jos käytät Androidia, tässä hyvä kikka "sovellukselle":Älä nyt amppareihin mene, kun löytyy myös high.fi Tuota käytän itse kännykällä siihen asti, että rbot-appi ilmaantuu markkinoille.
En nyt oikein keksinyt mitä etua tuo tuo tavalliseen selaimeen verrattuna? Tuon High-appin etuja on esim. valittavat suosikkikategoriat ja swipella(oikealle ja vasemmalle) näiden välillä selailu sekä kategorioiden ja uutislähteiden suodatus. Kaikkia ominaisuuksia ei rbotista vielä löydy ja esim. tuo swipe tuskin edes tulee ennen kuin tehdään appi. Vai olenkohan väärässä?Jos käytät Androidia, tässä hyvä kikka "sovellukselle":
Hermit • Lite Apps Browser – Android-sovellukset Google Playssa
Älä nyt amppareihin mene, kun löytyy myös high.fi Tuota käytän itse kännykällä siihen asti, että rbot-appi ilmaantuu markkinoille.
Eikö sulla selain toimi kännykällä? Saahan siitä suoran pikakuvakkeen työpöydälle.
Tuon viestisi yläpuolellahan noita syitä löytyy. Löytyy pikakuvake myös rbot.fi-sivustolle, mutta se jää vielä tässä vaiheessa käytettävyydessä pahasti jälkeen.Eikö sulla selain toimi kännykällä? Saahan siitä suoran pikakuvakkeen työpöydälle.
Palvelinsalilla oli hetkellinen katkos. Pitäisi olla ylhäällä minä hetkenä hyvänsä.
Älä nyt amppareihin mene, kun löytyy myös high.fi Tuota käytän itse kännykällä siihen asti, että rbot-appi ilmaantuu markkinoille.
Yleisluontoisesti vastaan, omasta puolesta, en muiden: jos on appi, käytän sitä koska ne on vaan näppärämpiä kännykällä. Enhän lue iltasanomiakaan selaimella, koska appi, jne.
Ei vaan iltahommina.Mites, työstääkö @copter tätä projektia ihan täyspäiväisesti?
@Deussu kyllä tämä on tällainen "kaiken muun ohessa" projekti ainakin toistaiseksi.
Kesällä oli hieman hiljaisempaa, ihan johtuen siitä että a) ennen lomia oli hirveä rutistus saada oikeat työt sille mallille että pääsee lomille b) oli tarve pitää ihan lomaakin perheen kanssa.
Itsellä taas päinvastainen meininki. Välttelen palvelua kuin ruttoa, jos on pakko asentaa appi. Pois lukien esim. pankkisovellus tai Viaplay(tosin tässäkin toivoisin, että toimisi selaimella).
Itse käytän pääasiassa high.fi:n appia, josta tuo ominaisuus löytyy. Selaimella, kun satunnaisesti uutislistaa kaipailen, on osoite jo melkeinpä aina rbot.fi.Palasin vastahakoisesti amppareihin uutislähteiden suodatuksen takia. High.fi:ssäkään ei jostain syystä tätä ominaisuutta ole.