Razer julkaisi uudet Huntsman V3 Pro -näppäimistöt

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 662


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Kaikkien pelaajien lifestylebrändiksi julistautunut Razer pitää parhaillaan RazerCon 2023 -tapahtumaa. Erilaisten messuhurvitusten ja pelitapahtumien lisäksi RazerConissa on julkaistu myös uutta rautaa.



Razer julkaisikin siellä kerralla koko linjaston uusia ammattilaisille suunnattuja Huntsman V3 Pro -näppäimistöjä. Saataville tulevat täyskokoinen, TKL-malli sekä 60 % -kokoluokan Mini. Ammattilaisvaatimusten mukaisesti RGB-valaistus on kattavaa ja hohtaa teksturoitujen ja kaksoisvalettujen PBT-näppäinhattujen merkintöjen läpi.

[gallery link="file" ids="90783,90784,90785"]

Koko kolmikolle yhteisiä ominaisuuksia ovat yhtiön omat Analog Optical Switches Gen-2 -kytkimet, joissa on sisäänrakennettuna metallinen vakautin. Kytkimen kytkentäsyvyys on säädettävissä 0,1-4,0 mm:n välillä ja ne vaativat 40 g:n painallusvoiman ja se tukee Rapid Trigger -tilaa, jossa kytkin resetoituu heti sen liikahtaessa ylöspäin. Täyskokoisessa ja TKL-mallissa on nuolinäppäinten yläpuolella pieni merkkivalonäyttö profiileja ja suoraan laitteella tehtäviä säätöjä varten, monitoimirulla ja täyskokoisen tapauksessa kolme ja TKL:n kohdalla kaksi ohjelmoitavaa mediapainiketta.

Koko näppäimistöperhe saapuu myyntiin välittömästi ja ne ovat jokainen saatavilla pohjoismaisella asettelulla. Täyskokoisen mallin hinta on yhtiön omassa verkkokaupassa 289,99 euroa, TKL-mallin 249,99 euroa ja Minin 209,99 euroa.

Lähde: Razer

Linkki alkuperäiseen juttuun
 

porakone700

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.08.2023
Viestejä
149
Onko näissä perinteisissä Razer:n ja Logitech:n taipumuovirimpuloissa enää yhtään valttia nykypäivänä kun oikeasti laadukkaiden, open source softalla rullaavien hoswap-PCB alumiininäppisten hinnat on tulleet oikein mukavasti alas?
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 452
Onko näissä perinteisissä Razer:n ja Logitech:n taipumuovirimpuloissa enää yhtään valttia nykypäivänä kun oikeasti laadukkaiden, open source softalla rullaavien hoswap-PCB alumiininäppisten hinnat on tulleet oikein mukavasti alas?
Riippuu varmasti vähän keneltä asiaa kysyy. Henkilökohtaisesti sanoisin että ei, mutta jos joku esimerkiksi noista ohjelmistofeatureista saa jotain lisäarvoa irti, niin ehkäpä jotain sellaisia juttuja. Tai sitten tykkää pehmustetusta RGB-valaistusta rannetuesta :geek:
 
Liittynyt
26.05.2017
Viestejä
129
Itse tykkään kyllä tästä Corsair K70 MAX näppäimistöstä. Mukavan laadukas tuntuma ja ominaisuudet kelpaa. Tiny Tina's Wonderlands jopa tuki iCUE yhteistyötä vaikka en välitäkään rgb-valoista.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
748
Onko näissä perinteisissä Razer:n ja Logitech:n taipumuovirimpuloissa enää yhtään valttia nykypäivänä kun oikeasti laadukkaiden, open source softalla rullaavien hoswap-PCB alumiininäppisten hinnat on tulleet oikein mukavasti alas?
Magneettisia/optisia säädettäviä kytkimiä ei löydy irtotavarana ja Rapid Trigger -toiminnosta on oikeasti iloa pelatessa. Nämä eivät ole "perinteisiä" Razereita, eikä Logitechilla edes ole mitään vastaavaa. Näissä näppiksissä on myös metallilevy rakennetta vahvistamassa. Lisäksi monissa (useimmissa?) näppiksissä, joita ei ole suuniteltu pelikäyttöön, viive voi olla ongelma.

Itse olen Huntsman V3 Pro TKL:stä erittäin kiinnostunut, sillä käytännössä toista vastaavaa tuotetta ei ole olemassa. Wootingilla ei ole TKL-mallia ja Steelseries Apex Pro TKL:n OLED-näyttö surisee/vinkuu ärsyttävästi, eivätkä sen säädettävät kytkimet edes kata kaikkia näppäimiä.
 
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
792
Magneettisia/optisia säädettäviä kytkimiä ei löydy irtotavarana ja Rapid Trigger -toiminnosta on oikeasti iloa pelatessa. Nämä eivät ole "perinteisiä" Razereita, eikä Logitechilla edes ole mitään vastaavaa. Näissä näppiksissä on myös metallilevy rakennetta vahvistamassa.
Nuo säädettävät kytkimet haiskahtaa enemmän siltä että jonkin sortin pakko-"innovaatio" piti keksiä ettei homma näytä siltä että RGB-jonnemerkit myy muovipaskaa 300e ja kiinalaiset myy huomattavasti laadukkaampia 100-200e.

Lisäksi monissa (useimmissa?) näppiksissä, joita ei ole suuniteltu pelikäyttöön, viive voi olla ongelma.
Näyttää olevan langallisia läppäimistöjä kaikki joten mitään (inhimillisesti havaittavissa olevaa) viive-eroa ei ole.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
627
Nuo säädettävät kytkimet haiskahtaa enemmän siltä että jonkin sortin pakko-"innovaatio" piti keksiä ettei homma näytä siltä että RGB-jonnemerkit myy muovipaskaa 300e ja kiinalaiset myy huomattavasti laadukkaampia 100-200e.
Siis nuo säädettävät kytkimet+rapid trigger on ensimmäinen ”oikea” muutos kytkimiin moneen vuoteen. Toki nuo hinnat ovat jotain uskomatonta.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 473
Onko näissä mitään ääntä vaimentava pehmusteita sisällä vai onko pelkästään muovia?
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 452
Onko näissä mitään ääntä vaimentava pehmusteita sisällä vai onko pelkästään muovia?
Paha sanoa testaamatta. Razerin hiljattain julkaisema Blackwidow V4 oli ulkomaisten testien perusteella ilmeisesti ihan kohtalaisen hyvin vaimennettu.
Nuo säädettävät kytkimet haiskahtaa enemmän siltä että jonkin sortin pakko-"innovaatio" piti keksiä ettei homma näytä siltä että RGB-jonnemerkit myy muovipaskaa 300e ja kiinalaiset myy huomattavasti laadukkaampia 100-200e.

Näyttää olevan langallisia läppäimistöjä kaikki joten mitään (inhimillisesti havaittavissa olevaa) viive-eroa ei ole.
Nuo hall-kytkimet ja rapid trigger on kyllä ihan oikeasti merkittävä innovaatio etenkin tietynlaista kilpailullista pelaamista harrastaville. Mahdollistaa pelissä liikkeitä, joita ei ole aiemmin voinut tehdä.
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
Onko näissä perinteisissä Razer:n ja Logitech:n taipumuovirimpuloissa enää yhtään valttia nykypäivänä kun oikeasti laadukkaiden, open source softalla rullaavien hoswap-PCB alumiininäppisten hinnat on tulleet oikein mukavasti alas?
Minulla on Login G915 koska matalalla profiililla ei ole kuin todella vähän näppiksiä ja pelikäyttöön vielä harvempia. Minulla oli vuosia Microsoftin Sidewinder X4 (kuminäppis) ja totuin matalaan näppikseen. Korkeat näppikset aivan kamalia, todella kömpelöitä käyttää.

Ja Razerista minulla vain hyvää sanottavaa, minulla oli viitisentoista vuotta käytössä Diamonback Chameleon kunnes johto alkoi kiukuttelemaan. Sen hiiren ansiosta en pysty käyttämään valtavia hiiriä mitä iso osa pelihiiristä, onneksi Login G102 jne ovat pieniä ja kivoja käyttää.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
225
Minulla on Login G915 koska matalalla profiililla ei ole kuin todella vähän näppiksiä ja pelikäyttöön vielä harvempia. Minulla oli vuosia Microsoftin Sidewinder X4 (kuminäppis) ja totuin matalaan näppikseen. Korkeat näppikset aivan kamalia, todella kömpelöitä käyttää.

Ja Razerista minulla vain hyvää sanottavaa, minulla oli viitisentoista vuotta käytössä Diamonback Chameleon kunnes johto alkoi kiukuttelemaan. Sen hiiren ansiosta en pysty käyttämään valtavia hiiriä mitä iso osa pelihiiristä, onneksi Login G102 jne ovat pieniä ja kivoja käyttää.
Ihte kanssa vihaan nuita korkeita näppiksiä. Ultrax:n uutta tulemista odotellessa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 662
Mitä tällaiset liikkeet on esimerkiksi?
Mikä tahansa mikä ei ole päälle/pois vaan hyötyy analogisesta inputista. Vaikka autopeleissä kaasu, joissain peleissä juoksu jne. Ja sitten se rapid trigger taas mahdollistaa nopeat toistot kun kytkimen ei tarvitse liikkua kytkentäpisteen ohi takaisin että kytkin resetoi ja voi aloittaa uuden painalluksen
 
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
792
Mikä tahansa mikä ei ole päälle/pois vaan hyötyy analogisesta inputista. Vaikka autopeleissä kaasu, joissain peleissä juoksu jne.
Paitsi että lähes kaikki PC-pelit on rakennettu sille oletukselle että napeilla on 2 tilaa: pois/päälle. Autopelit ja lentopelit ehkä poikkeus, mutta niitä ei muutenkaan näppäimistöllä pelata. Varmaan teknisesti ihan kiva juttu, mutta vaikea nähdä realistista käytännön sovellusta.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 662
Paitsi että lähes kaikki PC-pelit on rakennettu sille oletukselle että napeilla on 2 tilaa: pois/päälle. Autopelit ja lentopelit ehkä poikkeus, mutta niitä ei muutenkaan näppäimistöllä pelata. Varmaan teknisesti ihan kiva juttu, mutta vaikea nähdä realistista käytännön sovellusta.
Lähes kaikki PC-pelit tukevat laajasti ohjaimia analogisine osineen vaikka oletuksena ihmiset pelaakin ehkä näppis/hiiri kombolla. Ne siis saadaan myös tukemaan noita näppiksen inputteja joko suoraan tai ohjelmoimalla ne xinput/vastaava ohjaimen inputeiksi
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 452
Paitsi että lähes kaikki PC-pelit on rakennettu sille oletukselle että napeilla on 2 tilaa: pois/päälle. Autopelit ja lentopelit ehkä poikkeus, mutta niitä ei muutenkaan näppäimistöllä pelata. Varmaan teknisesti ihan kiva juttu, mutta vaikea nähdä realistista käytännön sovellusta.
Tuossa yllä tulikin jo esimerkkejä rapid triggerin hyödyistä. Kytkin vaihtuu off-tilaan heti kun sitä aletaan vapauttamaan, eli ei tarvitse odottaa mekaanisen kytkimen toimintakäyrän avautumispisteen saavuttamista. Ne jotka ei nopeita pelejä pelaa tai on muuten vaan hitaita kuten minä, niin tuosta ei tietysti juuri hyödy.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 083
Viestejä
4 225 081
Jäsenet
71 182
Uusin jäsen
SuperKilppari

Hinta.fi

Ylös Bottom