Rautaa ulkomailta

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 413
@hsalonen tekemä ohjeistus miten MF:sta tilataan MailboxDe palvelua käyttäen:

1. Tee tili @MailboxDe ja käytä oikeaa sähköpostia!
2. Saa oma osoite, tyyliin;
Mailboxde.com GmbH
Vihreä Possu, ID 12345 (nämä on henkilökohtaisia)
Äussere Weberstr. 57
02763 Zittau, GERMANY
3. Pistä tuo osoite Mindfactory, tai mistä ikinä tilaatkaan (erityistä huomiota tuohon riviin, joka on lihavoitu)
4. Tee tilaus
5. Mailboxde pistää postia, kun paketti on saapunut heille
6. Sitten sinun pitää mahdollisimman nopeasti hoitaa ne rahtikirjajutut ja postimaksujen maksu. Minulla meni viimeeksi näin:
Tilillä on krediittejä 0,24€.
Katsoin Received Shipments välilehdeltä, että maksaa 16,72€ lähettää DHL:llä.
Painoin ylhäältä oikealta Recharge. Siirsin 16,50€ PayPalilla ja ne oli siellä heti. Myös pankkisiirto on mahdollinen, mutta kannattaa ensin katsoa, paljonko ne veloittaa säilytyksestä.
Painoin "Confirm and Send" Received Shipments välilehdeltä. Postitustavan olisi voinut vielä vaihtaa, mutta ei ollut raha eikä intoa melkein euron kalliimpaan UPS:iin. Saatoin painaa muutakin.
Paketti siirtyi välilehdelle Ready to Send ja menee itsekseen eteenpäin, kun se käsitellään. Seuraavan kerran näen sen täällä Helsingissä.

______________________________________________________________________

http://geizhals.de/?m=1 (Saksan hintaseuranta)
www.amazon.de (Yli 39e tilauksiin ilmaiset pk:t, tuotteisiin jotka amazon toimittaa)
www.amazon.co.uk
www.mindfactory.de (Täytyy tilata nykyään pakettipalvelun kautta. Mindfactoryssa yöaikaan ilmaiset postikulut Saksan sisällä, joten joudut maksamaan vain pakettipalvelun postit. Ketjussa lisää keskustelua asiasta.)

Paljoa en ole ulkomaisia tilauksia suorittanut, mutta sen verran kun olen itse hintoja, toimitus- ja takuuehtoja tutkinut, niin Mindfactory.de ja Amazon.de ovat ykkös-sijalla Saksasta tilatessa ja tällä hetkellä myös Amazon.co.uk myöskin tullut hintojensa puolesta kesän jälkeen suomalaiselle kukkarolle parempaan suuntaan. Geizhals.de on tosi kätevä Saksan hintaseuranta-sivusto, tavallaan hinta.fin kaltainen.

Mindfactoryn parhaita puolia ovat isommat tarjonnat alan erikoistuotteita ja -vaihtoehtoja, yleisesti huomattavasti edullisempi hintataso (poikkeuksia toki on) ja lähetyksen kulkemisen helppous noin viikossa rajan tällä puolen, mikäli tilaushetkellä varastotilanne ostoskorille näyttää Lagernd eli heti saatavilla. Takuuasiointi Mindfactoryn kanssa tuottaa enemmän päänvaivaa ja kielimuuri hankaloittaa asioimista, jos Saksan kielioppi on vähänkään ruosteessa, mutta uskoisin, että suurin osa tapauksista menee läpi ihan mutkitta englannin kielellä. Jälleenmyyntiarvo ja -kysyntä Saksasta tilatuilla osilla esimerkiksi erinäisillä foorumeilla kaupatessa on hyvä, eli todennäköisesti ostetulle tavaralle löytyy aina ostajia, siinä vaiheessa kun tekee mieli päivittää. Kauppa itse ei tarjoa kummoisia hyvityksiä palautettaessa tuotteita.

Kovaan kiireesen Mindfactory ei oikein sovi, varastotilanteet saattavat heitellä useita kertoja päivässä varsinkin pyhien alla. Ihan riippuen siitä mitä tilaa ja jos varastotilanne näyttää vihreää valoa tilaushetkellä, aika varmasti muutaman työpäivän sisällä MF:n asiakaspalvelu lähettää vastaanotetusta tilauksesta maksutiedot, joiden Saksan pankkitilille rekisteröitymisen jälkeen tilatut osat varataan kuljetettavaksi. Tuosta siis em. viikko kestää ja paketti kolisee paikkakuntasi lähettyvillä.

Mindfactory.de toiminut itsellä myös hyvin. Neljästi tullut isompia hankintoja tehtyä. Palautuksia ei ole onneksi tarvinnut tehdä. Maksu yleensä tilisiirrolla (saksan kielen kokemus auttaa, mutta pääasiassa google translatorin kautta saa homman kotiin). Kerran taisin saada ihan PayPalillakin maksettua, mistä tuli vähän lisähintaa. Edellistä tilaustani en sitten jostain syystä saanut PayPalilla maksettua. Kuten Vertex sanoi kannattaa olla tarkkana varastotilanteen kanssa. UPS toimittaa paketit kotiovelle ja yleensä varmistaa edellisenä päivänä ennen perilletoimitusta tekstiviestillä sopiiko paketintoimitus seuraavana aamuna jne.

Amazon.co.uk
täältä on tullut tilattua monesti lähinnä pienempää elektroniikkaa, kirjoja ja joitain vaatekappaleita. Toiminut pääasiassa hyvin. Paketit tulevat lopuksi Postin kautta. Kahdesti on käynyt niin että paketti on muka lähetetty, mutta jäänyt pakettiseurannan mukaan jonnekkin Surreyhin. Paketteja ei alkanut kuulumaan niin otin yhteyttä ensin UPS i-parceliin (seurantakoodi oli heidän sivuilleen), josta eivät osanneet auttaa. Sitten otin yhteyttä amazonin-tukeen paketteihin liittyen ja rahat palautettiin minulle heti. Kerran myös palautin Kiinan kautta tulleen toimimattoman wlan-kortin, josta sain myös rahat takaisin. Kannattaa olla tarkkana kun meinaa tilata useita tavaroita kerralla, kustakin saattaa tulla erilliset joskus hyvin kalliit postit päälle (näkee toki loppusummassa ennen tilauksen hyväksymistä). Kaikki amazon.co.uk:ssa myyvät yritykset eivät toimita Suomeen.

computeruniverse.net Kaksi tilausta tullut tehtyä. Maksaminen (PayPal) ja toimitus: ei ongelmia. Laitteen takuupalautus: VMP! Takuupalautus Zotac ZBOX CI230:lle joka ei käynnistynyt kahden viikon käytön jälkeen. Rahat sain takaisin 3kk palautuksen jälkeen. Tänä aikana tietenkin kyselin palautuksen tilasta ja yhteen vastaukseen kesti pari viikkoa jossa ja todettiin että laite lähetetty eteenpäin valmistajalle.

Saksasta www.comtech.de tilaillut jo vuosia kaikenlaista. Helppo maksaminen visa, mastercard, paypal ja se toimitus...esim. 15.12 tilattu joululahja 1050ti 156e + 14.99e postit tuotiin klo 16.50 19.12 käteen. Välissä siis viikonloppu ja jouluruuhkat pahimmillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Paljoa en ole ulkomaisia tilauksia suorittanut, mutta sen verran kun olen itse hintoja, toimitus- ja takuuehtoja tutkinut, niin Mindfactory.de ja Amazon.de ovat ykkös-sijalla Saksasta tilatessa ja tällä hetkellä myös Amazon.co.uk myöskin tullut hintojensa puolesta kesän jälkeen suomalaiselle kukkarolle parempaan suuntaan. Geizhals.de on tosi kätevä Saksan hintaseuranta-sivusto, tavallaan hinta.fin kaltainen.

Mindfactoryn parhaita puolia ovat isommat tarjonnat alan erikoistuotteita ja -vaihtoehtoja, yleisesti huomattavasti edullisempi hintataso (poikkeuksia toki on) ja lähetyksen kulkemisen helppous noin viikossa rajan tällä puolen, mikäli tilaushetkellä varastotilanne ostoskorille näyttää Lagernd eli heti saatavilla. Takuuasiointi Mindfactoryn kanssa tuottaa enemmän päänvaivaa ja kielimuuri hankaloittaa asioimista, jos Saksan kielioppi on vähänkään ruosteessa, mutta uskoisin, että suurin osa tapauksista menee läpi ihan mutkitta englannin kielellä. Jälleenmyyntiarvo ja -kysyntä Saksasta tilatuilla osilla esimerkiksi erinäisillä foorumeilla kaupatessa on hyvä, eli todennäköisesti ostetulle tavaralle löytyy aina ostajia, siinä vaiheessa kun tekee mieli päivittää. Kauppa itse ei tarjoa kummoisia hyvityksiä palautettaessa tuotteita.

Kovaan kiireesen Mindfactory ei oikein sovi, varastotilanteet saattavat heitellä useita kertoja päivässä varsinkin pyhien alla. Ihan riippuen siitä mitä tilaa ja jos varastotilanne näyttää vihreää valoa tilaushetkellä, aika varmasti muutaman työpäivän sisällä MF:n asiakaspalvelu lähettää vastaanotetusta tilauksesta maksutiedot, joiden Saksan pankkitilille rekisteröitymisen jälkeen tilatut osat varataan kuljetettavaksi. Tuosta siis em. viikko kestää ja paketti kolisee paikkakuntasi lähettyvillä.

 
Saksasta www.comtech.de tilaillut jo vuosia kaikenlaista. Helppo maksaminen visa, mastercard, paypal ja se toimitus...esim. 15.12 tilattu joululahja 1050ti 156e + 14.99e postit tuotiin klo 16.50 19.12 käteen. Välissä siis viikonloppu ja jouluruuhkat pahimmillaan.
 
19.12 tilaus sisään Mindfactorylle. 23.12 osat kotona. Aika hyvin joulukiireessä. Säästin Suomesta ostamiseen verrattuna ~150 euroa ~850 euron tilauksesta.
 
Mindfactorylta tilaan about kaiken. Kiva myös, että tilisiirrolla maksaminen toimii hyvin ja helposti. Noin viikossa yleensä romppeet kädessä UPSin Keijon tuomana.
 
Mindfactory.de toiminut itsellä myös hyvin. Neljästi tullut isompia hankintoja tehtyä. Palautuksia ei ole onneksi tarvinnut tehdä. Maksu yleensä tilisiirrolla (saksan kielen kokemus auttaa, mutta pääasiassa google translatorin kautta saa homman kotiin). Kerran taisin saada ihan PayPalillakin maksettua, mistä tuli vähän lisähintaa. Edellistä tilaustani en sitten jostain syystä saanut PayPalilla maksettua. Kuten Vertex sanoi kannattaa olla tarkkana varastotilanteen kanssa. UPS toimittaa paketit kotiovelle ja yleensä varmistaa edellisenä päivänä ennen perilletoimitusta tekstiviestillä sopiiko paketintoimitus seuraavana aamuna jne.

Amazon.co.uk
täältä on tullut tilattua monesti lähinnä pienempää elektroniikkaa, kirjoja ja joitain vaatekappaleita. Toiminut pääasiassa hyvin. Paketit tulevat lopuksi Postin kautta. Kahdesti on käynyt niin että paketti on muka lähetetty, mutta jäänyt pakettiseurannan mukaan jonnekkin Surreyhin. Paketteja ei alkanut kuulumaan niin otin yhteyttä ensin UPS i-parceliin (seurantakoodi oli heidän sivuilleen), josta eivät osanneet auttaa. Sitten otin yhteyttä amazonin-tukeen paketteihin liittyen ja rahat palautettiin minulle heti. Kerran myös palautin Kiinan kautta tulleen toimimattoman wlan-kortin, josta sain myös rahat takaisin. Kannattaa olla tarkkana kun meinaa tilata useita tavaroita kerralla, kustakin saattaa tulla erilliset joskus hyvin kalliit postit päälle (näkee toki loppusummassa ennen tilauksen hyväksymistä). Kaikki amazon.co.uk:ssa myyvät yritykset eivät toimita Suomeen.

computeruniverse.net Kaksi tilausta tullut tehtyä. Maksaminen (PayPal) ja toimitus: ei ongelmia. Laitteen takuupalautus: VMP! Takuupalautus Zotac ZBOX CI230:lle joka ei käynnistynyt kahden viikon käytön jälkeen. Rahat sain takaisin 3kk palautuksen jälkeen. Tänä aikana tietenkin kyselin palautuksen tilasta ja yhteen vastaukseen kesti pari viikkoa jossa ja todettiin että laite lähetetty eteenpäin valmistajalle.
 
Olen ymmärtänyt että Amazonilla on hyvä asiakaspalvelu takuuasioiden suhteen? Olen ostamassa virtalähdettä sieltä kun on karkeasti 25€ halvempi kuin esim Jimmsillä. Kannattaako säästää tuo 25€ tässä kohtaa jos joutuu sattumoisin takuuasioiden kanssa pelleilemään/vaikuttaako mielestänne jälleenmyynnin kannalta ajateltuna ostajan päätökseen, jos takuut onkin Amazonille eikä suomalaiseen puljuun kuten Jimmsille?

E: Jimmsiltä tuli tilattua loppuusa kuitenkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Mites mindfactoryn alv-hässäkkä: lisäävätkö erotuksen summaan lopussa? En googlettelulla tästä mitään löytänyt ihan viime ajoilta - lainsäädäntö kun on tainnut muutaman viime vuoden aikana hieman muuttua?
 
Pistetääs vaikka tähän ketjuun... tuli ihan sattumalta kokeiltua osoitetta komplett.fi ja näyttäisi että tämä pohjoismainen ketju olisi rantautumassa Suomeen tänä keväänä.

Mielenkiintoista nähdä minkälaista kilpailua saadaan Verkkokaupan ja Jimmsin ohelle :think:
 
Näyttiksen tilasin Amazon.de:stä. Torstaina tilasin ja maanantaina oli kotona.
 
Mites mindfactoryn alv-hässäkkä: lisäävätkö erotuksen summaan lopussa? En googlettelulla tästä mitään löytänyt ihan viime ajoilta - lainsäädäntö kun on tainnut muutaman viime vuoden aikana hieman muuttua?

MFltä kun tilaa, ei hinnat muutu kassalla. ALVit maksetaan Saksaan. En oikein ymmärrä Amazon.de ideaa kun fiksuinta olisi että alvit menisivät siihen maahan josta tuote ostetaan.
 
Näyttiksen tilasin Amazon.de:stä. Torstaina tilasin ja maanantaina oli kotona.
Nopeesti oot saanu paketin, millä muuten maksoit?

Ite tilasin kotelon tuolta 10.2 ja pitäs tulla ovelle 21.2, tavaraa oli varastossa ostohetkellä. Paketti lähti liikkeelle vasta 14. päivä.
 
Mindfactorysta tilannut useampaan kertaan. Muuten kiva firma, mutta jos haluat listahinnalla niin ainakin piti maksaa etukäteen tilisiirrolla. Jos sitten tulee muutoksia pakettiin (joku komponentti loppuu ennenkuin saavat varattua sen sinulle) niin muut komponentit eivät ole varauksessa ennenkuin ovat saaneet suorituksen kokotilauksesta. Eli siis muistit loppuivat ennenkuin rahat saapuivat, lähetin lisää rahaa toisiin muisteihin koska eivät tienneet koska niitä saa. Näytönohjaimet loppuivat tässä välissä ja niin eespäin. Eihän se suuri ongelma ole kun sen tiedostaa, mutta vituttaa kun tilausta tekee. Tästä parivuotta aikaa en tiedä mikä on tilanne nykyään.
 
Nopeesti oot saanu paketin, millä muuten maksoit?

Ite tilasin kotelon tuolta 10.2 ja pitäs tulla ovelle 21.2, tavaraa oli varastossa ostohetkellä. Paketti lähti liikkeelle vasta 14. päivä.
Luottokortilla. Oliko myyjänä Amazon? Tuollahan on vaikka mitä myyjiä.
 
Visa raha liikkuu aina välittömästi tai ainakin maksusta tulee vahvistus myyjälle välittömästi.
 
Amazon oli myyjä. Ite maksoin Visa Electronilla, varmaan rahat liikku hitaammin sillä (?).
No yllättävän kauan kestää. On kai noissa tietenkin eroja.
Tarkistin vielä oman tilauksen.
Tilaus tehty 9.2. 10:23. Paketti lähti Puolasta 9.2. 16:25. Perillä se oli 13.2. 12:54.
E: Otin tosin sen "Expedited delivery" kaiken varalta, tuleeko sulla normaalina?
 
No yllättävän kauan kestää. On kai noissa tietenkin eroja.
Tarkistin vielä oman tilauksen.
Tilaus tehty 9.2. 10:23. Paketti lähti Puolasta 9.2. 16:25. Perillä se oli 13.2. 12:54.
E: Otin tosin sen "Expedited delivery" kaiken varalta, tuleeko sulla normaalina?
Normaalina tulee, mut ei tässä kiire ole.

EVGA:lta kun tilasin syksyllä näyttiksen niin se tuli aika nopeasti. Muistaakseni tilasin torstaina ja tuli keskiviikkona eli 5 arkipäivää. Paketti tosin liikkuu viikonloppunakin jos se ei ole Suomessa.
 
Mindfactorysta tilannut useampaan kertaan. Muuten kiva firma, mutta jos haluat listahinnalla niin ainakin piti maksaa etukäteen tilisiirrolla. Jos sitten tulee muutoksia pakettiin (joku komponentti loppuu ennenkuin saavat varattua sen sinulle) niin muut komponentit eivät ole varauksessa ennenkuin ovat saaneet suorituksen kokotilauksesta. Eli siis muistit loppuivat ennenkuin rahat saapuivat, lähetin lisää rahaa toisiin muisteihin koska eivät tienneet koska niitä saa. Näytönohjaimet loppuivat tässä välissä ja niin eespäin. Eihän se suuri ongelma ole kun sen tiedostaa, mutta vituttaa kun tilausta tekee. Tästä parivuotta aikaa en tiedä mikä on tilanne nykyään.

Paypalilla maksaneena ei muuten onnistunut tuotteen vaihtaminen kalliimpaan, kuulemma Paypalin säännöt kieltää sen.. Itse päädyin perumaan kaikki muut paitsi yhden komponentin kun olivat aina vuorotellen loppu. Ja hyvällä tarjoushinnalla kun sai alunperin, niin ei voinut vaihtaa kalliimpaan vastineeseen tuon säännön takia. Kannattaa siis näköjään maksaa tilisiirrolla Mindfactoryyn.
 
Kuinkas nopeasti Amazon.de:stä tulee paketit suomeen? Otin nopeutetun toimituksen ja arvio oli 3-6 maaliskuuta. Pitääkö tuo kuinka hyvin paikkansa?

Mindfactorylta olisi saanut saman näyttiksen kympin halvemmalla, mutta ilmeisesti Amazonilla takuut ja palautukset toimivat vähän paremmin, niin otin sitten sieltä.
 
Laitoinkin aiemmin, torstaina tilasin näyttiksen ja maanantaina oli kotona. Asun korvessa :)
 
Lenovon läppäriä olisi tarkoitus tilata Saksasta. Mindfactorylta sitä ei ainakaan vielä näyttäisi löytyvän, joten onko jotain muita luotettavia läppäreitä myyviä Saksalaisia nettikauppoja?
 
Lenovon läppäriä olisi tarkoitus tilata Saksasta. Mindfactorylta sitä ei ainakaan vielä näyttäisi löytyvän, joten onko jotain muita luotettavia läppäreitä myyviä Saksalaisia nettikauppoja?

En tiedä mitä mallia etsit, mutta kannattanee vilkaista amazon.de jo pelkästään koska sieltä ei tule postikuluja Suomeen yli 39€ ostoille.

Kannattaa huomioida että noissa läppäreissä taitaa olla saksankielinen näppäimistölayout, ellei toisin mainita. Ellet sitten juuri sen vuoksi ole ostamassa.
 
Mindfactorya on kans kokeiltu.
2012 tilasin koneen ja parissa viikossa tuli.
Takuu pelasi myös hyvin, vaikka saksan sanaa osaakkaan.
Kääntäjällä enkuksi ja enkuksi omat vastaukset. Vastasivat toki saksaksi takaisin, mutta näyttiksen sain vaihdettua uuteen.
Hinnat heittelevät, mutta tuolloin tuli yli 200€ säästöä 1200€ komponenteista = pysty ostamaan parempia komponentteja samaan budjettiin.
 
Jaa näkyykös mindfactoryn hinnat verottomina, että hintoihin tuleekin verot vielä?

Eistana.. ei onnistu.. :P jota kuinkin osaa arvioida tiedot.. mutta silti ei hyväksy..heillä voisi kyllä olla englanniksi noi sivut :/
 
Viimeksi muokattu:
Osaakos täällä kukaan sanoa että kuka noi Amazon.de:n normilähetyksen hoitaa Suomen päässä? Tänään piti paketin tulla ja tulikin, olivat ilmeisesti käyneet ninjailemassa ovella kun olin töissä. Mitää viestiä/soittoa ei ole tullut. Nyt kiinnostaakin että mistä voin lähteä tuota pakettia metsästämään. :think: Joku tracking number tuolla Amazonissa on mutta ei toimi DHL/Postin/Matkahuollon sivuilla.
 
@Starglazer Joo ennen olen aina ottanut pikatoimituksella ja niissä ei ole ollut mitään ongelmia kun on aamulla tullut viesti millä sovitaan toimitusaika. Ei löytynyt tosiaan tuoltakaan koodilla. :lol: Jo on touhua taas.
Muoks: Ahaa eli nuo annetaan jonkun paikallisen kuriirifirman käsiin? Kiva ruveta selvittämään että missä se paketti menee kun ei voida soittaa. :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Noniin vastaan itselleni tänne siltä varalta että joku kohtaa samansuuntaisen ongelman: Amazon.de:n normikuljetukset hoitaa Suomen päässä ihan vanha kunnon posti/itella.
 
Viimeksi muokattu:
Mindfactorysta tilannut useampaan kertaan. Muuten kiva firma, mutta jos haluat listahinnalla niin ainakin piti maksaa etukäteen tilisiirrolla. Jos sitten tulee muutoksia pakettiin (joku komponentti loppuu ennenkuin saavat varattua sen sinulle) niin muut komponentit eivät ole varauksessa ennenkuin ovat saaneet suorituksen kokotilauksesta. Eli siis muistit loppuivat ennenkuin rahat saapuivat, lähetin lisää rahaa toisiin muisteihin koska eivät tienneet koska niitä saa. Näytönohjaimet loppuivat tässä välissä ja niin eespäin. Eihän se suuri ongelma ole kun sen tiedostaa, mutta vituttaa kun tilausta tekee. Tästä parivuotta aikaa en tiedä mikä on tilanne nykyään.
Samaa sähläystä oli juuri minun Ryzen tilauksessa, vaikka rahatkin olivat jo saaneet. Tilauksessa 4 tuotetta, jotka vuorotellen loppuivat. Jos olisivat varanneet tuotteita heti 1.3 lähtien kun rahat saapuivat, olisin saanut koko tilauksen 3.3, jolloin viimeisten tuotteiden piti saapua. Sen sijaan 3.3 puuttui yksi tuote jota oli ollut varastossa 1.3 ja 2.3. Tätä puuttuvaa tuotetta tuli varastoon heti viikonlopun jälkeen 6.3, mutta kaksi muuta tuotetta (ennakkotilattuja) olivat päässeet loppumaan. En tiedä mikä siinä on niin vaikeaa varata tuotteita tilausjärjestyksen mukaan, kuten yleensä on tapana. Nyt yhdelle tuotteelle ei saa enää edes toimitusarviota (varastossa 2.3 ja 3.3), joten tilasin sen kalliimmalla muualta. Loput tuotteet pitäisi saapua 10.3, joten toivottavasti siihen mennessä ei mitään pääse loppumaan. :shifty:

Olisin halunnut perua koko tilauksen, mutta tällä hetkellä emolevyn toimitusarviot on vielä heikompia muualla.
 
Tilasin ensikertalaisena Mindfactorystä 7600k/16gb RAM/GTX 1070 -setin 3.3.2017 ja paketti saapui UPSin kärräämänä kotiin eilen 8.3.2017. Mielestäni ihan kelpo suoritus siihen nähden, että tuossa oli viikonloppukin välissä.

Tilauskokemus on tähän mennessä ollut miltei yksinomaan positiivinen. Tilaus onnistui, vaikka en puhu sanaakaan saksaa, tavarat oli paketoitu hyvin ja kaikki osat olivat ehjiä kuljetuksen jäljiltä. Lisäksi postikulut olivat mielestäni maltilliset 20 euroa, huomioiden postitusetäisyys. Ainoa harmittava asia on tosiaan se, että lähes kaikista maksutavoista (pl. suora tilisiirto) veloitetaan ylimääräistä, eikä luottokortilla maksaminen ole suoraan vaihtoehtona. Itse maksoin Paypalilla, minkä vuoksi Mindfactory ryösti itselleen 2% ostosten loppusumman päälle korvausta. :D Siitä huolimatta rahaa säästyi Saksasta tilatessa 200 euron luokkaa, minkä turvin pystyin vaihtamaan GTX 1060:n 1070:een ja tuplaamaan SSD-aseman vetoisuuden.

Suosittelen siis muillekin harkitsemaan raudan tilaamista Saksasta, jos jotakuta sattuu ensikertalaisena asia epäilyttämään.
 
Mites tuo Amazon.de toimii tuotteiden maksun kanssa? Meneekö niin, että kun on tilannut tavaraa samassa tilauksessa useasta eri liikkeestä Amazonin postittamana, tekee tilaus x-summan katevarauksen luottokortilla maksettaessa, postituksen yhteydessä summat velotetaan erikseen tililtä ja lopuksi katevaraus häviää? Näin vaikuttaisi ainakin nyt homma menneen. Sikäli hölmöä, että tuolloin vaatii tuplasumman varausta luottokortilta. Miten muilla on mennyt?
 
Onko linjoilla takuuasioissa Saksalaisten kanssa tekemisissä olleita?

Käytin Evgan advanced RMA:ta viallisen virtalähteen kanssa, eli maksoin heille virtalähteen hinnan, he lähettivät mulle uuden ja nyt sen UPSilta vastaanottaneena pitäisi viallinen lähettää heille Saksaan.

Nakuttelin tuossa äsken lähetystietoja UPSin sivuilla, niin halvin kustannus lähettässä UPSilta olisi 200e... tarkistin vielä että en ole mitään väärin/hintaa nostavaa klikkaillut tietoihin, mutta kaikki oli niinkö piti.

Evgalta kysyin asiasta, niin sanoivat hinnan olevan tosiaan melko kova ja kokeilemaan jotain muuta palvelua.

Eli onko muita Saksaan takuuasioita hoitaneita joissa lähetyskulun joutuu hoitamaan itse? Mitä firmaa tähän kannattaisi käyttää?

Edit. Fedexilläkin yli 150e halvin toimitus, pitääkö tässä vaan hyväksyä pian se, että Saksaan ei järkevillä hinnoilla kamaa lähetellä? :D

Edittien edit. Ei mitään enää, postin kautta lähetettynä ko. paketti kustantaa 27e. Tulipahan vähän keilailtua.
 
Viimeksi muokattu:
Tänä aamuna tuli MF:stä toimitusvahvistus. Sanokaapas paljon tilanneet, että onko toivoa saada tavara viikonlopuksi ja voikohan toimitusosoitteen muuttaa esim. töihin tai vanhemmille sitten kun paketti on Suomessa?
 
Tänä aamuna tuli MF:stä toimitusvahvistus. Sanokaapas paljon tilanneet, että onko toivoa saada tavara viikonlopuksi ja voikohan toimitusosoitteen muuttaa esim. töihin tai vanhemmille sitten kun paketti on Suomessa?

Ikävä kyllä et saa, 4-5 arkipäivää menee tuon saapumisessa. Jos olet puhelinnumeron antanut tilauksen yhteydessä, niin sen päivän aamuna kun UPS olisi pakettia toimittamassa niin saat tekstarin mahdollisesta toimitusajasta ja paikallisen logistiikkakeskuksen numeron johon soittaa jos haluat muutoksia toimitukseen.
 
Ikävä kyllä et saa, 4-5 arkipäivää menee tuon saapumisessa. Jos olet puhelinnumeron antanut tilauksen yhteydessä, niin sen päivän aamuna kun UPS olisi pakettia toimittamassa niin saat tekstarin mahdollisesta toimitusajasta ja paikallisen logistiikkakeskuksen numeron johon soittaa jos haluat muutoksia toimitukseen.

Kiitos tiedoista!
 
Ite pistin 7700K:n ja muistit tilaukseen Mindfactorysta maanantaina 20.3 n. klo 16. Tiistaina pistivät paketin matkaan ja samalla tuli UPS:n saksan seurantakoodi s-postiin, sekä vähän myöhemmin suomenkielinen UPS:n seurantalinkki s-postiin. Tuosta seurannasta näkee arvioidun toimituspäivän, minulla se on ensi viikon maanantai eli 27.3.
 
Saksasta on tullut tilattua useasti ja pelkästään hyviä kokemuksia. Komponentit tuli aikoinaan tilailtua Hardwareversandilta ja nykyään Mindfactorylta. Muuta härpäkettä sitten Saksan Amazonista.

Takuuasiat pelittänyt hyvin sen ainoan kerran, kun muistikampa oli viallinen(Hardwareversand).

Nyt tuli laitettua Ryzen-paketti MFltä tulemaan. Itsellä kävi tilauksen kanssa tuo sama, että tilatessa emoja oli hyllyssä, mutta maksun mentyä läpi olivat loppuneet. Onneksi ei paria päivää enempää venynyt ja UPSn mukaan huomenna pääsee konetta kasaileen.
 
Ensimmäistä kertaa tuli ulkomailta tilattua.
Mindfactorista tilasin komponentit (Ihan normaali tilisiirto OP:n kautta) siinä Ma 10.4. Seuraavana päivänä tuli ilmoitus, että maksu näkyi tilillä ja he pistivät paketin tulemaan, Ups ilmoitti (Ti 11.4) että arvioitu toimituspäivä 19.4.
Ja tänään 19.4 se paketti myös tulikin perille. ( Itselle ei ainakaan erikseen soitettu/txt, että monen aikaan pakettia tuodaan, onneksi olin kotona)
Vielä ei ole kerennyt konetta kasaamaan, osat oli hyvin pakattu, joten ei ainakaan sen takia mitään ongelmia pitäisi olla.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa testattua Mindfactoryn takuupalautusta muutama viikko sitten. Sain jollain tavalla viallisen Prime X370 Pro emolevyn viime kuun lopulla ja päätin sitten palauttaa sen. Pistin ekana aspaan viestiä ja sanoivat heti että palauta vaan, niinpä valkkasin sen tuolla palautusavustajalla ja se antoikin heti PDF:t mitkä tulostin. Kaksi lapuista meni laatikon sisään ja yksi teipillä laatikon kanteen. Sen jälkeen Postista halvin mahdollinen toimitus takasin Saksaan ja laitoinpa kuitista kuvan Mindfactorylle. Vastasivat, että eivät voi hyvittää postimaksua, koska halusin rahat takaisin, enkä korvaavaa tuotetta. Tuli pienenä yllätyksenä, mutta niinhän tuolla ehdoissa lukee, olisi pitänyt tutustua paremmin. Paketti oli perillä vajaassa viikossa, ja perille saavuttuaan vajaan tunnin päästä tuli sähköpostiin PDF missä näkyi takaisin maksettava summa ja luki että tilisiirto on lähetetty. Sen saapumiseen tilille meni jostain syystä oudon kauan, taisi hieman yli viikko kestää. Kaiken kaikkiaan kuitenkin varsin helppo tuo palautusprosessi. Kannattaa ehdottomasti ottaa korvaava tuote takaisin jos mahdollista, niin säästää sen pari kymppiä rahaa.
 
Tulipa testattua Mindfactoryn takuupalautusta muutama viikko sitten. Sain jollain tavalla viallisen Prime X370 Pro emolevyn viime kuun lopulla ja päätin sitten palauttaa sen. Pistin ekana aspaan viestiä ja sanoivat heti että palauta vaan, niinpä valkkasin sen tuolla palautusavustajalla ja se antoikin heti PDF:t mitkä tulostin. Kaksi lapuista meni laatikon sisään ja yksi teipillä laatikon kanteen. Sen jälkeen Postista halvin mahdollinen toimitus takasin Saksaan ja laitoinpa kuitista kuvan Mindfactorylle. Vastasivat, että eivät voi hyvittää postimaksua, koska halusin rahat takaisin, enkä korvaavaa tuotetta. Tuli pienenä yllätyksenä, mutta niinhän tuolla ehdoissa lukee, olisi pitänyt tutustua paremmin. Paketti oli perillä vajaassa viikossa, ja perille saavuttuaan vajaan tunnin päästä tuli sähköpostiin PDF missä näkyi takaisin maksettava summa ja luki että tilisiirto on lähetetty. Sen saapumiseen tilille meni jostain syystä oudon kauan, taisi hieman yli viikko kestää. Kaiken kaikkiaan kuitenkin varsin helppo tuo palautusprosessi. Kannattaa ehdottomasti ottaa korvaava tuote takaisin jos mahdollista, niin säästää sen pari kymppiä rahaa.


Mitäs helvettiä, mä koitan just käyttää tuota Backwards Assistia, mutta kun olen kaikki kohdat täytellyt ja yritän mennä eteenpäin, tulee tuohon punaisella errorviesti: "Please enter an error description", vaikka mä olen täyttänyt nuo kohdat. :confused::confused::confused::confused:

Pitääkö mun sit vielä täyttää Complaints form tuolta sivuilta ja lyödä se paketin sisään, jos haluan postimaksutkin hyvitetyksi?
 
Viimeksi muokattu:
Siinä on semmonen pieni kenttä tuotteen vieressä mihin pitää laittaa vikakuvaus.
 
Siinä on semmonen pieni kenttä tuotteen vieressä mihin pitää laittaa vikakuvaus.

No siitähän mä tässä puhun, kun vaikka kuinka täytän sitä, saan erroria etten muka olisi täyttänyt.

Ei voi ymmärtää.

Edit: liekö ollut häikkää Mindfactoryn sivuilla, mutta nyt toimii :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Ainoa harmittava asia on tosiaan se, että lähes kaikista maksutavoista (pl. suora tilisiirto) veloitetaan ylimääräistä, eikä luottokortilla maksaminen ole suoraan vaihtoehtona.
Luottokorttiyhtiöt ja PayPalhan ottavat kaupalta tietyn osuuden maksusta. (mahdollisesti johonkin maksimiin)
Saksassa eivät liikkeet vain leivo näitä lisiä automaattisesti mukaan tuotteiden hintaan myös halvemmilla maksutavoilla maksaville.

Luottokorttitoiminta on iso bisnes, sen takia ne perinteiset pankkikortitkin poistuivat.
 
Liittyykö tämä jollain tavalla alv:iin kun olen tekemässä tilausta caseking.de ja kirjautuneena komponenttien hinnat ovat hieman korkeammat ?

Esim. G.Skill muistit 229.90€ > 239.36€
 
Liittyykö tämä jollain tavalla alv:iin kun olen tekemässä tilausta caseking.de ja kirjautuneena komponenttien hinnat ovat hieman korkeammat ?

Esim. G.Skill muistit 229.90€ > 239.36€
Jep, liikkeen kokonaismyynnin tiettyyn maahan ylittäessä tietyn rajan käytetään kohdemaan ALV:tä.
 
Kertokaapas vähän miten tuo Mindfactory palautus toimii?
Tarkoitus palauttaa huomenna emo jonka meinasin vaihtaa toiseen merkkiin ja prossun jonka palautan suoraan rahaksi (refund). Valitsin tuolla RMA jutussa että return/replace ja laitoin tekstiin että haluan vaihtaa toiseen tuotteeseen. Generoidussa RMA pdf tiedostossa on 4 sivua joista varmaankin viimeinen menee paketin ulkopuolelle ja loput sisälle? Tarvitseeko siis tuota complaint form lappua täyttää vai selviänkö ilman?

Toinen hyvä kysymys on miten se toimii sitten kun jos saan vaihtaa emolevyn toiseen malliin/merkkiin. Antavatko he jonkin koodin jolla saa tuotteesta x määrän alennusta vai joudunko aspan kanssa säätämään tilauksen kanssa.
 
Kertokaapas vähän miten tuo Mindfactory palautus toimii?
Tarkoitus palauttaa huomenna emo jonka meinasin vaihtaa toiseen merkkiin ja prossun jonka palautan suoraan rahaksi (refund). Valitsin tuolla RMA jutussa että return/replace ja laitoin tekstiin että haluan vaihtaa toiseen tuotteeseen. Generoidussa RMA pdf tiedostossa on 4 sivua joista varmaankin viimeinen menee paketin ulkopuolelle ja loput sisälle? Tarvitseeko siis tuota complaint form lappua täyttää vai selviänkö ilman?

Toinen hyvä kysymys on miten se toimii sitten kun jos saan vaihtaa emolevyn toiseen malliin/merkkiin. Antavatko he jonkin koodin jolla saa tuotteesta x määrän alennusta vai joudunko aspan kanssa säätämään tilauksen kanssa.

Ei tarvitse täyttää complaint form lappua, riittää se vikaselostekenttä minkä täytit jo. Tosiaan joo viimeinen lappu vaan paketin ulkopuolelle ja muut sisään.
En ole ollenkaan varma tuosta vaihdosta toiseen merkkiin, ainakin oletuksena se tuotteen vaihto taitaa tarkoittaa sitä, että sinulle lähetetään uusi samanlainen. Kannattaa varmaan laittaa tuonne mindfactoryn rma-sähköpostiin viesti ja kysyä miten tuo vaihto sujuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom