Raudanhimo

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
260
Duunissa SER-lavaa katselen usein. Emännän pojille kasannut koneita ja nyt nuoremman koneen päivitän joululahjaksi. Hp Z400 runko, X58 piirisarjalla, Xeon W3520 löyty ja toimii. Ostin käytettynä GTX750ti, 12gigaa muistia, 64Gb ssd ja 250gb normikovon. Saa vähän tyydytettyä kasaus/säätö nälkää.

Emännän vanhin poika 14v kasasi viime joulua mun hankkimista osista koneen. Kyllä oli hauska katsoa kun ruuvit ei pysynyt sormissa ku laitto emoa kiinni. Nyt päivittää uudestaan ku mä löysin SER-lavalta i5-2400 ja i5-3550 prossut.
Menköön nyt eri postaukseen, ei jaksa editoida. :D Otin myös vapauden pyyhkiä pari kappaletta pois.
Dyykkaaminen on kyllä kivaa hommaa. ;) Näin yläasteikäisenä mieltä lämmittää, että voi löytää jotain ilmaiseksi. Tosin asun niin syrjässä, että parhaimmat löydöt eivät ole niin hienoja välttämättä. :oops: Silti mukava ja kiehtova harrastus, kunto kasvaa kun raahaa kotia tietokoneita polkupyörällä. :cool:
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Itse odottelen AMD:n Vegaa ja hyvää 27" Freesync näyttöä. i7 5820k ja 32 gigaa muistia saa riittää muuten ellei sitten Zen ole jotain tosi kovaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Raudanhimo on hävinnyt vuosien varrella. Ennen selailin päivittäin useaan kertaan kaikki muron myynti-ilmot ja yritin haukkana ehtiä ostamaan jos oli jotain halvalla (avain sana tosiaan halvalla... tarpeella niin väliä). Sitten vaihtuikin aika tiuhaan osat koneessa. Samaa tein rc-autojen kanssa. Parhaimmillaan oli yhtäaikaa vähän vajaa 20kpl 200-1000€ autoa. Oli oma tilikin noille leluhankinnoille. Homma pyöritti itse itseään.

En tiedä vaikuttiko sitten se, että töissä eteni ja alkoi tulemaan rahaa eri tavalla ja samalla lopahti kiinnostus rc-autoihin totaalisesti. Tietokone tulee pidettyä kyllä vielä kohtalaisen pelikunnossa (xeon 123v3, 16gb, 1070gtx, 480ssd + 2x 4tb red, 40"@4k, htc vive ja nas @5x4tb red) kun sillä jonkin verran pelaan. Mutta ei mulla oikein mitään himoa ole päivittää sitä enemmänkin vihaan raudan roplaamista. Mutta samalla taas haluaa vielä epätoivoiesti haluta samoja asioita kuin ennen niin kone tulee pidetytä tosiaan ajan tasalla ja ostettua uusimpia leluja vaikkei samalla tavalla niistä enää ole täpinöissään. Viimesin heräteostos oli phantom 4 quadro kopteri ei ole edes vielä saapunut ja silti mietin olikohan sekin taas ihan turha hankinta :). Nuorempana olisin kussut hunajaa sen seitsemäntoista kertaa jos olisi ollut edes 1/10 niistä leluista olemassa mitä nyt vaan makuutan kaapeissa/hyllyissä. Nyt se on vaan sarjaa okei ihan kiva ja seuraava. Sitten noita ei oikein jaksa edes myydä enää eteenpäin kun ei ole pakko pyörittää 'harrastusta' sillä.

Ehkä on vaan aika luovuttaa ja todeta ette siitä nouruuden innosta kasvaa joskus yli eikä sitä saa enää takaisin vaikka tekisi mitä. Tarkemminkun ajattelee niin en tiedä onko se jo jonkun asteista lievää masennusta. 6,5v sitten muutettiin omakotitaloon ja ekat 4v jaksoin rempata ja rakentaa kaikenlaista, mutta viimiset 2-3v ei oikeastaan kiinnosta tehdä vittujakaan. Ajottuu kyllä taas hyvin tuohon duunimuutos aikaan. Töissä on kyllä helvetisti vastuuta, mutta ainakin omasta mielestäni pidän hommista enkä niitä kotona murehdi. Enkä muutenkaan ole sellanen murehtija tyyppi. Jos jotain mokaa niin mokaa ja eteenpäin. Nyt taas kun olis rahaa toteuttaa yhtä sun toista niin paskat.

No elämä on laiffii vai miten se meni. Filosoofisia pohdintoja... Pitää vaan pitää huoli, että jälkipolvilla olisi kiinnostusta tähän hienoon lajiin kun siinä iässä molemmat alkavat olla. Ja katsella kun he ovat innostuksissaan. Taika olisi varmaan pitää koneet riittävän paskoina jotta löytyisi mielenkiintoa roplata niitä paremmiksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
300
Raudanhimo on hävinnyt vuosien varrella. Ennen selailin päivittäin useaan kertaan kaikki muron myynti-ilmot ja yritin haukkana ehtiä ostamaan jos oli jotain halvalla (avain sana tosiaan halvalla... tarpeella niin väliä). Sitten vaihtuikin aika tiuhaan osat koneessa. Samaa tein rc-autojen kanssa. Parhaimmillaan oli yhtäaikaa vähän vajaa 20kpl 200-1000€ autoa. Oli oma tilikin noille leluhankinnoille. Homma pyöritti itse itseään.

En tiedä vaikuttiko sitten se, että töissä eteni ja alkoi tulemaan rahaa eri tavalla ja samalla lopahti kiinnostus rc-autoihin totaalisesti. Tietokone tulee pidettyä kyllä vielä kohtalaisen pelikunnossa (xeon 123v3, 16gb, 1070gtx, 480ssd + 2x 4tb red, 40"@4k, htc vive ja nas @5x4tb red) kun sillä jonkin verran pelaan. Mutta ei mulla oikein mitään himoa ole päivittää sitä enemmänkin vihaan raudan roplaamista. Mutta samalla taas haluaa vielä epätoivoiesti haluta samoja asioita kuin ennen niin kone tulee pidetytä tosiaan ajan tasalla ja ostettua uusimpia leluja vaikkei samalla tavalla niistä enää ole täpinöissään. Viimesin heräteostos oli phantom 4 quadro kopteri ei ole edes vielä saapunut ja silti mietin olikohan sekin taas ihan turha hankinta :). Nuorempana olisin kussut hunajaa sen seitsemäntoista kertaa jos olisi ollut edes 1/10 niistä leluista olemassa mitä nyt vaan makuutan kaapeissa/hyllyissä. Nyt se on vaan sarjaa okei ihan kiva ja seuraava. Sitten noita ei oikein jaksa edes myydä enää eteenpäin kun ei ole pakko pyörittää 'harrastusta' sillä.

Ehkä on vaan aika luovuttaa ja todeta ette siitä nouruuden innosta kasvaa joskus yli eikä sitä saa enää takaisin vaikka tekisi mitä. Tarkemminkun ajattelee niin en tiedä onko se jo jonkun asteista lievää masennusta. 6,5v sitten muutettiin omakotitaloon ja ekat 4v jaksoin rempata ja rakentaa kaikenlaista, mutta viimiset 2-3v ei oikeastaan kiinnosta tehdä vittujakaan. Ajottuu kyllä taas hyvin tuohon duunimuutos aikaan. Töissä on kyllä helvetisti vastuuta, mutta ainakin omasta mielestäni pidän hommista enkä niitä kotona murehdi. Enkä muutenkaan ole sellanen murehtija tyyppi. Jos jotain mokaa niin mokaa ja eteenpäin. Nyt taas kun olis rahaa toteuttaa yhtä sun toista niin paskat.

No elämä on laiffii vai miten se meni. Filosoofisia pohdintoja... Pitää vaan pitää huoli, että jälkipolvilla olisi kiinnostusta tähän hienoon lajiin kun siinä iässä molemmat alkavat olla. Ja katsella kun he ovat innostuksissaan. Taika olisi varmaan pitää koneet riittävän paskoina jotta löytyisi mielenkiintoa roplata niitä paremmiksi.
Vahvasti veikkaan että tämän tyyppinen leluista innostuminen tosiaan heikkenee iän myötä, vaikka tosin itselläni kypsyikin vasta täyteen mittaansa nyt vasta hieman alta kolmekymppisenä. Tähän tosin vaikutti vahvasti se, että nyt vasta vihdoin sain opinnot päätökseen ja pääsin oikeisiin palkkatöihin, jolloin on siis vihdoin varaa ostella niitä juttuja joiden perään on aiemmin kuolannut. Tosin voi myös hyvinkin olla, että se leluinto itsessään ei kuole, mutta kohde vaihtuu. Ajan kuluessa kiinnostus saattaa siirtyä elektroniikasta polttomoottorilla pyöriviin leluihin, taloihin, kesämökkeihin tai jonkin urheiluharrastuksen ympärillä pyörivään tarvikkeistoon.
 

Wizand

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
362
Hei, olen Wizand, olen addikti.

Himo iskee kausittain. Esim Jimssin tarjousketju on paha. Jos sitä erehtyy lukemaan, niin löytää äkkiä itsensä jimmsin saitilta uskottelemasta itselleen että "kyllä mä sen uuden hiiren tarvitsisin" ja 5h myöhemmin kauppakassi on täynnä verkkolaitteita, hiirimattoja, prosessorijäähyjä ja kaikenmaailman muistikampoja. Sitte taas hävettää.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
19
Löytypä sopiva ketju purkaa tuntoja ensimmäisen viestin merkiksi. Nykynen kokoonpano otettu käyttöön 20.12.2010 ja tuntuu, että hyvin alkaa olla ajettu loppuun koko laitos. Ensimmäiset päivityshimot ilmeni, ku prossun (i5 760) lämmöt pomppas yli 90 asteen, oli vuosien saatossa ehtiny kuivahtamaan tahnat. :nb: No siinä uusia laittaessa tuumailin, että oisko jo sittenki aika päivittää tätä työmaata. Windows seiska (ja kaikki muu) pyörii ihan rehellisellä kiintolevyllä, SSD tuntus varmasti tähän laitokseen aika maagiselta parannukselta. CS jaksaa pyöriä vielä keskinkertasesti, mutta tekis jo mieli puuhailla vähän muutakin :think: Nyt ku on erehtyny tätä uutta foorumia lukemaan, niin aika paljo on alkanu kiinnostaa tän kookkaan läskikotelon sijaan itx-kotelo ja gts 450:n päivitys.

Tähän saakka oon malttanu mieleni raudan suhteen. Yhen SSD:n oon jo tilannu kotiin, mutta pihi kun olen, niin laitoin bumerangina takas :greedy::greedy::facepalm: Jos hirmu kivoja tarjouksia tulee joulun aikoihin, tai joku tuuppaa postiin U2-kotelon, niin ehkä on nöyrryttävä ja laitettava vanha SER kierrätykseen. Jollain tavalla kykenen itelleni perustelemaan uuden tietokoneen (SSD, tilaa säästyy pienellä kotelolla, ~600e hintalappu tavotteena), mutta näin opiskelijana tiedossa on monta kaurapuuro-/makaroniviikkoa joka tapauksessa. Käytettynä ostamista vierastan jostain syystä hieman, yksittäisiä osia ei oikein järkevää ostaa, kun koko romu pitäisi uusia kuitenkin. Kokonainen kone ehkä, mutta kasaan ennemmin itse pitkästä aikaa. Onhan siinä eri fiilis.

Vai meniskö sittenki SSD:llä ja 4 > 8gb ram-päivityksellä 10v täyteen koneelle... :hammer:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Löytypä sopiva ketju purkaa tuntoja ensimmäisen viestin merkiksi. Nykynen kokoonpano otettu käyttöön 20.12.2010 ja tuntuu, että hyvin alkaa olla ajettu loppuun koko laitos. Ensimmäiset päivityshimot ilmeni, ku prossun (i5 760) lämmöt pomppas yli 90 asteen, oli vuosien saatossa ehtiny kuivahtamaan tahnat. :nb: No siinä uusia laittaessa tuumailin, että oisko jo sittenki aika päivittää tätä työmaata. Windows seiska (ja kaikki muu) pyörii ihan rehellisellä kiintolevyllä, SSD tuntus varmasti tähän laitokseen aika maagiselta parannukselta. CS jaksaa pyöriä vielä keskinkertasesti, mutta tekis jo mieli puuhailla vähän muutakin :think: Nyt ku on erehtyny tätä uutta foorumia lukemaan, niin aika paljo on alkanu kiinnostaa tän kookkaan läskikotelon sijaan itx-kotelo ja gts 450:n päivitys.

Tähän saakka oon malttanu mieleni raudan suhteen. Yhen SSD:n oon jo tilannu kotiin, mutta pihi kun olen, niin laitoin bumerangina takas :greedy::greedy::facepalm: Jos hirmu kivoja tarjouksia tulee joulun aikoihin, tai joku tuuppaa postiin U2-kotelon, niin ehkä on nöyrryttävä ja laitettava vanha SER kierrätykseen. Jollain tavalla kykenen itelleni perustelemaan uuden tietokoneen (SSD, tilaa säästyy pienellä kotelolla, ~600e hintalappu tavotteena), mutta näin opiskelijana tiedossa on monta kaurapuuro-/makaroniviikkoa joka tapauksessa. Käytettynä ostamista vierastan jostain syystä hieman, yksittäisiä osia ei oikein järkevää ostaa, kun koko romu pitäisi uusia kuitenkin. Kokonainen kone ehkä, mutta kasaan ennemmin itse pitkästä aikaa. Onhan siinä eri fiilis.

Vai meniskö sittenki SSD:llä ja 4 > 8gb ram-päivityksellä 10v täyteen koneelle... :hammer:
Kieltämättä tuossa sun tapauksessa ja sun käytölle, olisi varsin loistoidea hankkia mITX kokoonpanona i3 6100, 8Gb RAM ja GTX 1050Ti low-profile/ITX versio ja tietenkin mITX kotelo. Ajelisi melko varmasti toisen ~5-6 vuotta.
Hintakaan ei olisi kuin tuolla 400€ paikkeilla jos oikein osaa pelata korttinsa (AKA katselee alennukset)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
305
Varsinainen himo on kadonnut kauan sitten jolloin päivitti päivittämisen ilosta ja jos tekemisen puute iski alkoi puukottamaan openbsd:ta. Tarjouksia yms tulee toki seurattua ja koneita päiviteltyä mutta ehkäpä hieman järkevämmin ja enemmän omien tarpeiden mukaisesti. Rahareikien määrä tahtoo myös lisääntyä ajan kanssa valitettavasti.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Edelleen LGA-775 kannassa ja kaudessa... raudan himo riivaa välillä aivan sikana, mutta sitten sitä taas ihmettelee, että helvettiäkö sitä vaihtamaan 4 ytimestä ja kahdesta muistikanavasta toiseen samanlaiseen kuluttajamalliin, joka on lähinnä kehittynyt eteenpäin noin 4% askelin. Muistin määrä on se mikä lähinnä nyt rassaa. Vanhimpien koneiden osx 10.6.8:n kerneli on venäjällä käännetty uudestaan, ja siihen on sivusta muilutettu ne 4 multimedia käskyä mitä osassa koneista olevista pentium D prosessoreista puuttuvat. Kyseisen mikrokoodin pyörittäminen syö tehoja noin 6-15%. Uudemmissa koneissa ovat Q9400 prosessorit ja niissä nämä uudemmatkin osx:t toimivat ihan hyvin. Muistia voisi olla enemmän, 4 ja 8 gigaa ovat vähän jo vähänlaisesti.
Luin liikaa noista tulevista tekniikoista aikoinaan, ja sain pihinä ihmisenä sellaisen yhdenlaisen hankinta halvauksen. Sen Knights Landingin (tai vastaavan) piti tulla "ihan heti koht'sillään"... ja niinhän siinä sitten kävi, että se odottaminen jatkui ja jatkui aina vain. Jotenkin siitä sitten syntyi se raja-arvo, ettei kuitenkaan 8 aitoa ydintä vähempää, ja ostohaluja on tonnin hintaluokka jotenkin onnistuneesti aina hillinnyt. (Olen 53, hinta ei siis ole se ongelma, vaan laadun suhde hintaan.)
Nyt sitä sitten täkyilee jo tuota tulevaa Zeniä, ja sitä mitä se aiheuttaa muille hinnoille. Emojen muistimäärien rajoitukset ärsyttävät. Joka ainoasta koneesta on aina käyttökaarensa lopussa alkanut muisti loppumaan pahasti kesken, enkä viitsisi enää yhä uudestaan ja uudestaan tehdä tuota samaa virhettä yhä uudelleen. Minusta hyvään emoon pitäisi pystyä laittamaan muistia vaikka puoli teraa. Ei tuo ole kuin 8 paikkaan kuhunkin 64 gigan kampa. Kyllä noita jo muutaman vuoden päästä voi oikeasti ostaa. Itseni tuntien yritän laittaa koneen (koneet), joiden avulla kestän taas liki 10 seuraavaa vuotta. Tai jotain sinnepäin. Kunhan nyt saisi edes hyvät siemenet, että noiden kanssa voisi pärjätä.

Tuo edellisen kommentin huomio rahareikien määrästä ja niiden kertymisestä iän myötä on todellakin totta. Kyllä maailma kuluttajille tarpeita keksii ja lompakolle tunkee, jos näin vain antaa tapahtua. Mitä vanhemmaksi sitä tulee, sitä jähmeämmin noita kukkaron nyörejä suostuu edes aukomaan.

Haluaisin itselleni sen toimivan "ekosysteemin"... nykyinen android puhelin - joka ei siis ole mistään kotoisin oleva laite minun mielestäni - ei tule ollenkaan juttuun käytännössä jonkin haksitun osx:n kanssa. Ja se osx systeemi on a) omalla tavallaan kuolemaa tekevä, koska se muutetaan firmwareksi, johon käyttäjä ei voi jatkossa enää kunnolla koskea, ja b) se on todella ärsyttävillä tavoilla suljettu. Joka jumalan valokuva ja musiikki kappale yritetään aina automaattisesti muokata ja muuttaa sellaiseen muotoon, ettei niitä jatkossa voisi käsitellä muuta kuin osx laitteilla, ja useimpien ohjelmien talletusformaatitkin ovat aivan täysin suljettuja sellaisia. On aivan varma asia, että jos noihin sortuu, niin jatkossa kyllä kaduttaa.

Olen mietiskellyt linuxia ja sille pariksi jotain ubuntu phonea, mutta mutta... ei viitsisi ruveta ihan koekaniiniksi. On siinä (puhelimessa) jotain vielä aika kesken, jos jotain ubuntu phonea ei kaupasta suoraan sileällä setelirahalla saa, vaan homma menee tilailuksi maailman ääristä ja pitkäksi odottamiseksi, eikä sekään myöskään oikein vakuuta, että ne tuotteetkin näyttävät olevan aina lopussa. Sadan kappaleen sarjoinako ne noita tekevät ? Niinpä. Asiassa on nyt minusta jonkinlainen uskottavuusongelma.

Uusi osx kone ja sille pariksi uusi iphone olisivat kyllä helppo ratkaisu, mutta mutta... olisihan sitä olo kuin olisi teuraalla. Ja vielä sekin, ettei sitä todellakaan olisi itse enää se pääkäyttäjä. Ei.... ei nyt sentään kuitenkaan. Ostin oman ensimmäisen koneeni opiskeluaikoina tammikuussa 1986, ja syksyllä kesätöiden jälkeen siinä vehkeessä oli jo Amerikoista tilattu modeemi jolla pääsi sen aikuiseen nettiin, missä olen sen jälkeen sitten roikkunut. Seuraava kone olikin jo sitten itse osista koottu sellainen. Eikä sen päivän aurinko nouse, että minua oman tietokoneeni pääkäyttäjän pallilta tuuppaistaan pois. Siksi osx ei ole jatkossa enää se vaihtoehto ainakaan minulle.

Puhelintablettikin on nyt 3 vuoden ikäinen, ja siinä alkaa olemaan akku jo vähän kehnonlainen. Zen on vasta tulossa, ja vasta sen jälkeen ja jollain viiveellä tulee se Imperiumin vastaisku. Sinne saakka nyt ainakin pitäisi jaksaa vielä täkyillä. Olohuoneen htpc kone sentään toimii niin kauan, kun nykyiset terrestiaali -lähetykset vain jatkuvat. Asuinalueelle ei tunnuta saatavan sitä perhanan valokuituakaan, ja se firma joka vei hanketta eteenpäin (lue: puhui asiasta mutta ei noin muuten saanut mitään aikaiseksi) ostettiin kilpailijan toimesta vähin äänin pois ja mitään ei ole enää sen jälkeen kuulunut. 24/2 linjalla siis kitkutellaan täällä kaavoitetun maailman laidalla. Oma vika, mitä sitä haluaa asua rauhassa maailman pahuudelta...

Tilanne on nyt vähän sellainen kaiken tämän uuden tekniikan odottamisen jälkeen, että sitä jo ihan vain pahapäisyyttään käyttää yhä edelleen näitä 10 vuotta vanhoja koneita. Jos päin näköä julkeasti aina tarjotaan sitä 4% korotusta muka jonain "uutuutena", niin jatkukoon minun puolestani tämä tilanne nyt sitten tällaisena. Olen onneksi niin hidas, että pahin rautakuume ehtii aina hellittää jo ihan vain puhtaan saamattomuuden takia. Aina kun on kohta tulossa jotain uutta, mitä kannattaa odottaa... ja onhan tässä säästynyt rahaa aika paljonkin, kun näin on toiminut. Ei voi varsin valittaakaan. Osx:n kohtalo vähän harmittaa, mutta siihen asiaan en voi itse vaikuttaa. Se menee niin kuin se menee. Linux lienee se seuraava askel, ja sen jälkeen loogisinta olisi tietenkin valita linuxia käyttävä puhelinkin. En vain viitsisi ottaa niskoilleni ihan keskeneräistä purkkaviritystä... sekin vähän satuttaisi liikaa.

Koska hyviä vaihtoehtoja ei juuri nyt tunnu olevan, en vain lähinnä tee yhtään mitään.

T -.-

Uskon edelleen isoihin lattiatornikoteloihin. Täällä on KAKSI tyhjää Lian Li V2100 koteloa odottamassa uuden aikakauden aamunkoittoa... muutamilla kympeillä olen nuo käytettyinä ostanut. Aion nimetä nuo Buffyksi ja Cordeliaksi... tekoäly haaremini ensimmäiset jäsenet... jiihaa... :cool:

(Selitys tuosta edellisestä: Radiossa joku toimittaja-akka haukkui entistä miestään luonnehtien häntä "yli-ikäiseksi nörtiksi, joka yökaudet surfasi kaapelikanavilla etsien Buffyn uusintoja"... purskautin kahvit nenääni kun kuulin tuon määritelmän. Sielussani asuva piski omaksui määreen itselleen välittömästi. Samaistuin.)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 062
Edelleen LGA-775 kannassa ja kaudessa... raudan himo riivaa välillä aivan sikana, mutta sitten sitä taas ihmettelee, että helvettiäkö sitä vaihtamaan 4 ytimestä ja kahdesta muistikanavasta toiseen samanlaiseen kuluttajamalliin, joka on lähinnä kehittynyt eteenpäin noin 4% askelin. Muistin määrä on se mikä lähinnä nyt rassaa. Vanhimpien koneiden osx 10.6.8:n kerneli on venäjällä käännetty uudestaan, ja siihen on sivusta muilutettu ne 4 multimedia käskyä mitä osassa koneista olevista pentium D prosessoreista puuttuvat. Kyseisen mikrokoodin pyörittäminen syö tehoja noin 6-15%. Uudemmissa koneissa ovat Q9400 prosessorit ja niissä nämä uudemmatkin osx:t toimivat ihan hyvin. Muistia voisi olla enemmän, 4 ja 8 gigaa ovat vähän jo vähänlaisesti.
Luin liikaa noista tulevista tekniikoista aikoinaan, ja sain pihinä ihmisenä sellaisen yhdenlaisen hankinta halvauksen. Sen Knights Landingin (tai vastaavan) piti tulla "ihan heti koht'sillään"... ja niinhän siinä sitten kävi, että se odottaminen jatkui ja jatkui aina vain. Jotenkin siitä sitten syntyi se raja-arvo, ettei kuitenkaan 8 aitoa ydintä vähempää, ja ostohaluja on tonnin hintaluokka jotenkin onnistuneesti aina hillinnyt. (Olen 53, hinta ei siis ole se ongelma, vaan laadun suhde hintaan.)
Nyt sitä sitten täkyilee jo tuota tulevaa Zeniä, ja sitä mitä se aiheuttaa muille hinnoille. Emojen muistimäärien rajoitukset ärsyttävät. Joka ainoasta koneesta on aina käyttökaarensa lopussa alkanut muisti loppumaan pahasti kesken, enkä viitsisi enää yhä uudestaan ja uudestaan tehdä tuota samaa virhettä yhä uudelleen. Minusta hyvään emoon pitäisi pystyä laittamaan muistia vaikka puoli teraa.
Emojen muistimäärien rajoitukset eivät taida pitää aina paikkaansa.
Edit. Kokeilin ja nyt on Asus P6T SE:ssä 28GB muistia joten ei pidä muistirajoitus (24gb) paikkaansa!
Kummasti näyttäisi vapautuneen tilaa SSD asemalle?
BIOS ja Windows näyttää muistimäärän oikein.
Löytyihän noita netistäkin:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/304996-30-asus-deluxe-48gb-confirmation
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Hommasin vain uuden alkuperäisen akun Samsung Galaxy S3 4G:hen ja en lähtenyt uusimaan puhelinta. Nykyiset uudet puhelimet on liian isoja, kun on mulla erikseen tablettikin, jos haluan pitää jotain isoa kädessä.

Pitkään oli se vaihe, että uusi puhelin tuli aina parin vuoden välein ostettua, että on aina takuut voimassa. Viime takuurumpassa vaan tajusin, että esim. ZTE tekee niin keskeneräisiä tuotteita, että ne kannattaa jättää ostamatta. Pelkät speksit ei kerro mitään.

Verkkokauppahan tuossa taas ilmoitteli, mitkä puhelimet päätyy takuurumpaan varmimmin niin LG. Ällöttää oikein tuo ajatus, että tehtaat puskee roskaa ihmisten kiusaksi.


Sitten petyin tuplasti tehokkaampaan näyttikseen. Ei se auttanut lagiseen peliserveriin ollenkaan. Pingi vain suureni..stna.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
721
Raudan jatkuvat päivittymisen ja markkinoiden kyllästymisen takia kuluttajatkin ovat suureltaosin kyllästyneitä, ei ole tehonkaan takia tarve päivittää puhelinta tai tietokonetta jatkuvasti, ylikellottamisesta puhumattakaan. Galaxy S4 ja GTX 970 tulevat piisaamaan pitkään.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Itse odottelen AMD:n Vegan tuloa. Eniten lisääntyneen muistin takia. Nykyisen tehot riittävät ihan ok 1440 näytölle.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 125
Itse teen useasti virtuaalisia verkko-ostoksia, tietokoneosia,autoja,veneitä ja jopa asuntoja... Veikkauksen mielestä olen siis jo voittaja ku unelmoin siitä mihin ei ole varaa:D
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Edellinen kone meni vaihtoon kun 1080p videot eivät enää pyörineet. (XP 2400+ kellotettuna jne.)
Uuteen koneeseen niin paljon tehoa että 1080p videot ei pelkästään pyörineet, vaan kone laski siinä sivussa myös lisäframeja sulavaan liikkeeseen. (aikanaan avisync scripti, nykyään SVP)

Nyt tämä 2009 tammikuun kone (johon toki vaihettu koppa, ehjä näyttis, ssd, vesijäähy, lisätty muistia ja uusittu näyttö) alkaa olla pikkuhiljaa vaihtoiässä. Odottelen kovasti mitä AMD Zen ja Vega tuo tullessaan. En halua päivittää konetta 20% tehokkaampaan, vaan haluan oikeasti selvän nousun tehoihin. Suurimmat puutteet lähinnä IO liitännöissä, jotka ovat tosiaan 2008 vuodelta.

Rautakuumeeseen on tullut hankittua kaikenlaista pientä ja viriteltyä vanhaa uudelleen ja uudelleen. Onkohan nyt neljäs jäähdytysratkaisu menossa tässä koneessa. Uuden vesipumpun ehdin jo tilata ja maksaa, mutta menin sitten perumaan tilauksen. Katsotaan miten sen Zenin kanssa sitten mennään. Pienempään koppaan olisi kiva kasata joku vesijäähdytetty kone. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Raudan jatkuvat päivittymisen ja markkinoiden kyllästymisen takia kuluttajatkin ovat suureltaosin kyllästyneitä, ei ole tehonkaan takia tarve päivittää puhelinta tai tietokonetta jatkuvasti, ylikellottamisesta puhumattakaan. Galaxy S4 ja GTX 970 tulevat piisaamaan pitkään.
Miten olen sellaisessa käsityksessä, että pelit ei pysy mukana kehityksessä esim. ne mitkä tukee monia ytimiä. Tai niitä on vähän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Sitten petyin tuplasti tehokkaampaan näyttikseen. Ei se auttanut lagiseen peliserveriin ollenkaan. Pingi vain suureni..stna.
Tämän takia täytyy tietää ero internet lagin ja framerate lagin välillä...jos yhteys serveriin on hidas niin ei se näyttiksen vaihdolla parane. Mutta no, ainakin nyt on framerate pitkään korkeat sitten.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Bulldozerin floppaamisen jälkeen meni muutama vuosi etten haaveillut uudesta raudasta mutta nyt Zen ym. isommat julkaisut ovat taas hieman nostaneet lämpöä. Haluaisin päivittää koneen ja kun Intelin on tarjonnut vuodesta toiseen samaa, niin ei ole saanut kunnon kuolausmoodia päälle. Oikeastaan nautin eniten siitä haaveilu- ja suunnitteluvaiheesta ja odotan enemmän sitä, että saan optimoida sen uuden koneen viimeiseen päälle. Itse romujen kasaaminen ei tuota mitään valtavaa kliimaksia ja into siihen uuteen laitteeseen heikkenee aika nopeasti. Oikeasti en edes tarvitsisi uutta konetta, joten käyttöarvokaan ei tule nousemaan valtavasti.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Bulldozerin floppaamisen jälkeen meni muutama vuosi etten haaveillut uudesta raudasta mutta nyt Zen ym. isommat julkaisut ovat taas hieman nostaneet lämpöä. Haluaisin päivittää koneen ja kun Intelin on tarjonnut vuodesta toiseen samaa, niin ei ole saanut kunnon kuolausmoodia päälle. Oikeastaan nautin eniten siitä haaveilu- ja suunnitteluvaiheesta ja odotan enemmän sitä, että saan optimoida sen uuden koneen viimeiseen päälle. Itse romujen kasaaminen ei tuota mitään valtavaa kliimaksia ja into siihen uuteen laitteeseen heikkenee aika nopeasti. Oikeasti en edes tarvitsisi uutta konetta, joten käyttöarvokaan ei tule nousemaan valtavasti.
Tähän voi samaistua todella hyvin. Kesälläkin odotin tilaamaani GTX 1080 -korttia kuin kuuta nousevaa ja odotelu taisi yhteensä kestää puolitoista kuukautta. Lähes päivittäin tuli luettua foorumipostauksia ja arvosteluja tuosta kortista. Tietenkin ennen tilausta sai käyttää tunteja ja tunteja eri valmistajien korttien vertailuun sekä etsiä verkkokauppaa josta korttia edes löytyisi. Lopulta kun se kortti saapui niin sillä jaksoi pelata sen pari viikkoa ja sitten työkiireet veivät ajatukset taas muualle. Loppujen lopuksi se suunnittelu ja odottaminen on antoisampaa. Toisaalta jos ei omista tehokasta konetta niin nopeasti se parempi rauta alkaa kiinnostamaan ja löytyy niitä pelejä joita olisi ihan pakko päästä pelaamaan. Esimerkiksi, viime keväällä kun olin pari kuukautta pelkästään integroidun näytönohjaimen varassa niin teki tiukkaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Tänä vuonna jo mennyt toista tonnia rautaan, 1440p 144hz näyttö, gtx 1070 ja muutama ssd, lisäksi näppistä ja hiirtä.

Nyt sitten himottais vielä uusia prossu, emo ja muistit. Nykyinen on 3570k, joka vielä pyörittää hienosti uusiakin pelejä.

Tuli pojalle täs joku aika sitte luvattua, että kasataan sillekin pöytäkone, kun vaihdan osia. Samalla tulis hyvää harjoitusta pojalle kasaushommista. Kaapissa olis valmiiksi kotelo, näyttö, näyttis jne, että eiköhän tässä taas pidä uutta rautaa tilailla.

Tässä vaan pähkäilen, että oottelenko kabyja kauppoihin, vai tilaanko samantien skylakea, että saadaan pojallekkin jouluksi konetta..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Tässä vaan pähkäilen, että oottelenko kabyja kauppoihin, vai tilaanko samantien skylakea, että saadaan pojallekkin jouluksi konetta..
Noh, Kaby Lake on oikeastaan vain Skylake-Refresh.
Kaby Lake vain on Out-of-the-Box nopeampi, mutta sitten kun molemmat juoksevat esim. sen saman 4.2Ghz niin eipä eroa ole yhtään. Kaby Lake jopa vaikuttaisi olevan lämpimämpi. Eli eiköhän se ole viisainta pysyä Skylakessa.

Kaby Lake tulee olemaan nähtävämmin kallimpikin kuin mitä Skylake oli tullessaan.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
139
Ihmeellistä tuo päivittelyn tarve. Itsekkin yritän juuri keksiä sopivaa syytä vaihtaa uuteen arkkitehtuuriin. Auttakees miestä mäessä, onko ainuttakaan hyvää syytä skylakelle tai kabylle jos nyt pelailen 4960x:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Ihmeellistä tuo päivittelyn tarve. Itsekkin yritän juuri keksiä sopivaa syytä vaihtaa uuteen arkkitehtuuriin. Auttakees miestä mäessä, onko ainuttakaan hyvää syytä skylakelle tai kabylle jos nyt pelailen 4960x:llä.
Ainoa "päivitys" syy voisi olla virrankulutuksen alentaminen.
Muutoin ei tuo 4960X ole kuin ~10% heikompi kuin i7 6800K. Joka on Broadwell-E ja alin tämän generaation LGA2011-V3 prossuista.
Se on myöskin vain ~6% heikompi kuin i7 6700K.

ja no, toki joissakin tilanteissa tuo vaihto johonkin 2800Mhz DDR4:ään tekee eroa vielä lisää.


Eli mahdolliset syyt päivitykseen:

1: alempi virrankulutus samalle performanssille
2: DDR4
3: yleisesti uudempi tekniikka
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 458
Onneksi itsellä on "vain" 2500k ja DDR3 1333mhz muistia ruhtiaalliset 8GB. Jaksa enää tähän romukasaan laittaa rahaa niin ostin jo hyvällä omatunnolla GTX 1070 ja samalla 144hz näytön. Pitää laittaa vielä prossu, emo, muistit ja poweri uusiksi. Battlefield 1 ei vain näytä tarpeeksi hyvältä edes nykyisen näyttiksen kanssa, sillä taitaa 2500k muodostua jo pullonkaulaksi. No, entiset romut sitten myyntiin niin ei tunnu niin pahalta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
Ihmeellistä tuo päivittelyn tarve. Itsekkin yritän juuri keksiä sopivaa syytä vaihtaa uuteen arkkitehtuuriin. Auttakees miestä mäessä, onko ainuttakaan hyvää syytä skylakelle tai kabylle jos nyt pelailen 4960x:llä.
Muita neuvoessa on helpompi ajatella rationaalisesti ja kertoa, ettei ole järkeä päivittää. Itse sorruin juuri päivittämään Sandystä Skylakeen. Pelikäyttöä miettien hyötyni oli käytännössä nolla. Näytönohjaimella on suurempi merkitys.
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Mitään tarvetta ei ole päivitellä, mutta nyt on taas se aika vuodesta, kun raudanhimo on suurimmillaan :nb:
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
75
Mulla on hirveä raudanhimo siinä suhteessa että nimenomaan käytettyjä komponentteja tulee plärättyä läpi suuria määriä jos sieltä löytyisi hyviä löytöjä. Nykyisestä koneesta näppis/hiiri, ssd ja kotelo ovat ainoita uutena ostettuja, kaikki muut pihisteltyjä halpoja käytettyjä. Sen verran hyviä löytöjä on välillä tullut (esimerkiksi muutaman vuoden takaa 5 € "tietokoneromukasa" josta paljastui täysin toimiva Anten Phantom 550W....) että ei oikein mitään viitsi enää ostaa uutena. Takuista viis, uusia vanhoja tilalle kun hajoaa :cigar: yhden mekaanisen kiintolevyn mukana meni hirveästi kamaa niin oli sijoitettava ssd:hen sit.

Toinen krooninen vaihtohimon kohde on puhelin. Kaiken maailman androidpuhelimet on ollu, varmaan 10 eri puhelinta viimeisen parin vuoden sisällä, välillä 5,5" oneplus 2:sta ku pitää olla iso näyttö ja se vaihtuu 4,3" Z1 Compactiin ku sitte taas OP2 oli muka liian iso. Ja kohta taas pitäis vaihtaa ku kyllästyy. Käsittämätön vimma jota ei saa kytkettyä pois päältä :beye: mut näissäki käytetyt valttia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
835
Tällä hetkellä "päivityshimot" ovat suuret. Laajennan kuitenkin vähän aihetta omalta osaltani ja totean, että itsellä on jatkuvast joku asia kiikarissa, johon pitää pitää panostaa - usein syyttä. Kesällä 2015 se oli polkupyörä, joten ostin cyclocrossarin + varusteet, maksoi n. 1700e kaikkinensa. Smana vuonna kiinnostuin valokuvauksesta, ostin n. 3,2k€ valokuvaustarvikkeet, joista suurimman osan myin myöhemmin pois. Jossain kohtaa piti saada uusi auto, joten autokaupoille. Ja nyt siis pitää päivittää kone, vaikkakin vanha menisi vielä 1080p:llä pelaillessa(4670k, GTX970, 8GB RAM jne.). Onhan tämä sairasta. Toisaalta rahaa menee taas matkustamiseen, ryyppäämiseen, vaatteisiin ja muihin harrastuksiin(tällä hetkellä) hyvin vähän. Valintoja...
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
554
Himothan ovat aina suuret, opiskelijalla vaan on tuo rahatilanne aina sellainen että jää haaveilun tasolle. Niiiiin tekisi mieli modailla uusi kone, ideakin on jo toista vuotta ollut päässä valmiina, mutta odotellaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 959
Raudanhimo on välillä kova. Muuhun ei oikein tulekaan laitettua rahaa...varmaan toiseksi eniten tulee annettua rahaa pois lahjojen muodossa perheelle. Käytännössä siis melkein kaikessa muussa on järki päässä, mutta kun jotain uutta rautaa tulee markkinoille niin niitä tulee hankittua melkein hinnasta riippumatta.

Ei tähän viitsi edes listata uusia ja vanhoja osia mitä kaapeista löytyy...säädeltyä tulee käytännössä päivittäin, niin ei niihin nyt yksi high-end pelikone riitä mitenkään. Riittäisi minulle ihan hienosti joku wanha X58-settikin jos niikseen tulee. Mutta mitäs minä sitten tekisin? :rolleyes:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Kyllähän tuo nykyään on vähä liianki kova himo. Aika pitkään ei ollu mitää himoja päivitellä konetta tuosta C2D 8500 + 4890 combosta, mutta toissa vuonna alko lähtee lapasesta tää jatkuva haaveilu ja oli sit lopulta pakko päivittää kone viime vuoden vaihteessa.

No nyt pyörii sit kaks haavetta, 1440p näyttö ja sille näyttis. Mun raudanhimo vaan osuu monesti kohtaan, jossa voin järkiperustein sen selittää itelle, että "elä osta". Tällä hetkellä tuntuu esim. että näyttisrintamalla ei oo semmosta laitetta mistä kannattais maksaa, koska kaikki on liian paukkuja 1080plle ja jos päivittää 1440p nii ei mikää nykynen kovin kauaa selviä kuitenkaa. Puolen vuoden päästä on kuitenki jo uudet näyttikset tarjolla ja himo iskis varmasti taas. Ja hintaa tämmöselle päivitykselle tulis helposti se 900 euroa, joten no thänks. Rahasta ei sinällää uupelus, mutta tulevaisuus arpoituttaa nii paljon, ettei halua heittää rahaa iha hukkaankaan.

Varsinki ku sit kattoo tota pelijonoa nii onhan siellä jotain Assassin's Creed nelosta, Transistor yms. tulossa jotka sit kuitenki pelaan telkun kautta ja jotka ei todellakaa vaadi nykyistä rautaa kummempaa. Eli rauta olis sit kuitenki vaan käyttämättömänä. Melkeempä sen joka päivä sit sanoo itelle, että katellaan marras-joulukuussa, mutta silti seuraavana päivänä alkaa taas haaveileen, että jos sitä silti nappais alennuksesta ton Dellin.

Jos vois olla varma, että vanhat kamppeet sais myytyä eteenpäin ihan jees hintaan ja tilalle tulis varmasti toimivaa tuotetta, nii ehkä sit vois ottaa riskin.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Itselläni myös jatkuva himo päivitellä koneessa jotain.

Kokosin viime keväällä pätevän pelikoneen 1200 eurolla ja ostin vielä kaikki oheislaitteet uutena. Ajattelin, että tällä pärjää pitkään etenkin kun siirryin melko laiskasta läppäristä ja ero siihen oli huima.

Noh, tähän päivään mennessä on vaihtunut seuraavat:
- Kotelo: FD Core 1300 -> Define R4
- Keskusmuisti: 2x4GB -> 2x8GB
- Näyttis: EVGA GTX 970 -> Gigabyte GTX 1060 6GB
- Tuulettimia on myös tullut kokeiltua paljon erilaisia
- Asuksen TN-näyttö -> Samsungin PLS-näyttö
- Cooler Master Storm Octane näppis -> Logitech G810 mekaaninen
- Cooler Master Storm Octane hiiri -> Logitech G303
- Headset: Steelseries Siberia V3 -> Kingston HyperX Cloud 2
- Lisäksi joku halpa toimistotuoli päivittyi ADX:n pelituoliin

Nyt on semmoinen kokoonpano itselläni, että uudetkin pelit pyörivät 1080p resolla ultra-very high asetuksilla 60 FPS etenkin, kun kävi hyvä tuuri silikoonilotossa näyttiksen kanssa. Kone on myös hiljainen, kotelo miellyttää oma silmää ja kaikki komponentit ovat laadukkaita ja tasapainoisia. Nyt kun vielä oheislaitteetkin ovat kunnossa, niin ajattelin pärjätä vuoden ilman päivityksiä olettaen, että mitään ei hajoa. Saa nähdä, onnistunko :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
466
Itselläni ei enää nykyisin ole niin hirveätä himoa olla päivittelemässä vähän väliä kuten harrastuksen alkutaipaleilla 90-luvun puolivälin jälkeen aina jonnekin 2000-luvun puoleenväliin, mutta kyllä minulla näytönohjain saattaa vaihtua kerran vuodessa, tai vähintään kerran kahdessa vuodessa.

Edellinen prossu (i7-860) kesti reilun kolme vuotta emoineen ja nykyinen 3770k + p8z77-V on ollut jo reilusti yli neljä vuotta käytössä, kellottelin tämän ostopäivänä kevyehkösti 4,2GHz kelloille ja hyvin on tähän päivään asti hyrrännyt.

Nyt on tosin ruvennut kuumottamaan Jimmsin z270+7700k+gskill tarjous jostain syystä, vaikka järjellä ajateltuna ei ole mitään syytä päivitellä ainakaan pelitestien perusteella. Prosessoritesteissä eroja alkaakin jo jonkin verran näkyä, mutta tulisiko nämä esille omassa käytössä selkeästi? Tuskinpa.

Noh katsellaan ja ihmetellään miten käy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 133
Jos vanhoilla vehkeillä pärjää niin mitä niitä suotta vaihtamaan. Edellisellä prossulla ja näyttiksellä mentiin yli kolme vuotta enkä sinä aikana ostanut koneeseen kuin uuden virtalähteen ja muutamia tuulettimia. Itse pyrin noudattamaan "kolmen vuoden sääntöä", eli kun ostan jotain tietotekniikkaa niin sen on riitettävä ainakin se kolmisen vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 308
Nyt on tosin ruvennut kuumottamaan Jimmsin z270+7700k+gskill tarjous jostain syystä, vaikka järjellä ajateltuna ei ole mitään syytä päivitellä ainakaan pelitestien perusteella. Prosessoritesteissä eroja alkaakin jo jonkin verran näkyä, mutta tulisiko nämä esille omassa käytössä selkeästi? Tuskinpa.

Noh katsellaan ja ihmetellään miten käy.
Vajaa viikkohan siinä meni ja vanhat osat myynnissä. Varsinainen kuuden päivän sota. :p Itse tuskailen saman dilemman kanssa, mutta oma vanha prossu on 3570K (4,5GHz). Toivottavasti tästä tulee edes talvisodan mittainen taistelu (105pv). Resistance is futile! :lol:
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Viimeyönä ihan pienen tuulettimen sain ympättyä edelliseen tilaukseen jonka jimssin gas-ymmärtäväinen asiakaspalvelu lisäsikin klo 5 aamulla. Edellisessä tilaukseessa olikin värikkäitä virtalähteen johtosia jotka ehdottomasti tarvitsen. Tosin minikoppani on umpinainen, että olisihan niiden hyvä näkyä...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
466
Vajaa viikkohan siinä meni ja vanhat osat myynnissä.
No joo, olin jo vähän pidemmän aikaa itseasiassa katsellut vaihtoehtoja, joten ihan kuudesta päivästä ei ole kyse, vaikkakin tuo combo tietysti painosti hieman.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Tällä hetkellä on raudanhimo tyydytetty suurimmaksi osaksi. Koneessa tehokasta rautaa (3770k+1070), näyttö mallia 1440p IPS. Uusimmat hankinnat olivat uusi mekaaninen näppis (Ducky One) ja luuri (Xiaomi Redmi Pro). Seuraavaksi hankin luultavasti uuden SSD-aseman (emosta alkaa tosin SATA6G-liitännät loppumaan). 144hz kiinnostaa edelleen, mutta saa luvan odottaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Joskus vuosituhannen vaihteen jälkeen oli aika kova päivitystahti päällä. Silloin oli kulman takana aina uutta tulossa ja prosu oli vanhentunut kun oli saanut piitahnat väliin. Silloin tuntui olevan myös enemmän laatuongelmia tuotteissa. Konkkia piti emoon vaihtaa ja sen sellaista. Levinneen komponentin tilalle hyvä syy ostaa uusi vaikka takuuvaihdokkikin olisi tulossa... Nykyinen markkinatilanne on pitänyt huolen että kehitystä on vähemmän. Tähän yhtälöön kun lisää sen, että olen aika hyvin pitäytynyt ostamassa vain alelaarin pelejä siinä 0-20€ hintaluokassa, niin ihan kärkitavaraa ei aina tarvi olla. Pyörii vähän vanhemmallakin raudalla.

Nyt on kyllä aika paha päivitysinto kun emossa on vähän ongelmaa ja takuuta ei ole. Pitäisi sinnitellä zeniin asti ennen hätiköityjä päätöksiä.
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 256
Onneksi nykyään tuota raudan puutostilaa voi tyydyttää edullisella, aina-yhtä-jännittävällä ja nykyisin jopa riittävin säätömahdollisuuksin siunatulla SERrillä, jolle voi antaa surutta kenkää siihen malliin mihin uskallus ei todellakaan riittänyt joskus 10 vuotta sitten opiskeluaikoina rahojen ollessa kortilla. :D

Tosin tässä sitä taas mietitään, että mitähän helvetin järkeä oli lyödä 30 euroa kiinni johonkin lopun aikojen AGP-Radeoniin. Tai se, kun tuli loppuvuodesta tilattua kahdeksan Pentium M-prossua binnattavaksi kun "olivat niin edullisia" (alle 2 €/laaki). Mutta näköjään huvinsa kullakin...
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
127
Himottas kyllä päivittää GTX970. Täytynee varmaan odotella Vegat mitä ne tarjoaa. :geek:
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
18
Hyvä tietää ettei ole yksin näiden himojen kanssa :geek:. Tuossa viikko takaperin tuli taas antauduttua ja Jimmyn assy tarjouksista ROG Swift PG248Q näyttö tuli napattua mukaan, ja seuraavaksi edessä raudan päivitys, että saa kyseisestä monitorista kaiken ilon irti :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 062
Oletan, että en ole ainoa tämän foorumin käyttäjä, joka himoitsee säännöllisin väliajoin uutta rautaa, vaikka vanha käytössä oleva rauta soveltuisi/riittäisi omaan käyttöön täydellisesti edelleen.

Minkälaisten raudanhimon aiheuttamien onglemien kanssa muut foorumin käyttäjät tällä hetkellä painivat?
Sellaisten että komponentteja on aivan liikaa, mutta silti tietenkin jotenkin taas kummasti tuntuu siltä että kyllähän se tehokkaampi prosessori, yksi puuttuva emolevy, näytönohjain ja ssd olisi ehdottomasti äärimmäisen tarpeellisia :lol:
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Nyt on tasan yksi kokonainen viikko etten ole tilannut tai ostanut mitään tietokoneeseen liittyvää. En letkuliitintä, adapteria, tuuletinpiuhaa, custom IHS:ään, tuuletinta, lämpöanturia, emolevyä, työkalua enkä mitään muutakaan.

Oon ylpeä itsestäni
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 103
Kunnon AA-kerho meininki täällä ;) hyvä tietää että muillakin on samanlaisia himoja!
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
No nyt löytyi hyvä ketju. Oma "addiktoitumiseni" alkoi kun myin uutena ostetun pelikoneeni ja siirryin hetkeksi vain läppärille (liikaa pelaamista). Eihän siinä kauaa mennyt kun piti alkaa kasailemaan konetta cs:go käyttöön. Tuli käytyä kaikki vanhemman raudan vaihtoehdot läpi aina tuplanäyttiksistä (sekä amd että nvidia) ja ytimistä 2-4-8(ht) saakka. Pitkien päivitys-ja kokeilusessioiden jälkeen päädyin opiskelijabudjetilla i7-960, 780ti ja 12gb sisältävään settiin mikä onkin pitänyt pintansa simuajeluissa jo jonkin aikaa. Rahatilanne muuttunut aika radikaalisti mutta rauta pysynyt jo melkein puoli vuotta samana. Jatkuvasti tekisi nopeampaa ja uudempaa mieli. Vielä olen pystynyt vastustamaan. Toistaiseksi onkin hankintoja tullut noiden simulaitteiden osalta, rautaahan nekin taitaa osaltaan olla. Simulaitteet tuntuu myös olevan aika loputon suo. Aina kun jotai saa valmiiksi löytyy seuraava kuolaamisen kohde. Kiitos.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 378
Viestejä
4 199 993
Jäsenet
70 893
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom