Kyllähän tää nyt taas lähti lapasesta. Just saanu hyvän, toimivan paketin (FD DR6 Tempered Glass) custom loopilla toimintaan. Etupaneelissa myös tuo Aquacomputerin 5,25" bay menevä Aquaero 6 XT malli joka kertoo kaikesta ja vähän vielä enemmän..
Sitten keksin, että alan striimailemaan enemmänkin joten pitihän mun nyt kokeilla mitä tuosta i7-8700k + gtx 1080ti + 32gb ddr4 kombinaatiosta lähtee irti. Lähteehän sillä, mutta jostain syystä päädyin laittamaan DUAL PC setupin sitäkin varten, eli lunastin emännän koneesta i7-6700k+Gigabyte Gaming 7 z170 + 16GB ddr4 hyötykäyttöön striimausta varten ja ostin hänelle i5-8600k + uuden emolevyn + 16gb muistia koska kampoja ei ollut ylimääräisiä.
Sittenhän piti vielä ostaa se virtalähde ja kotelokin.. Sekä jostain joku näytönohjain. Ei saa olla liian tehokas koska streamaaminen tapahtuu kuitenkin kaappauskortilla + CPU.. Eli voin hakea pikkuveljelleni kasatusta koneesta GTX 680 pois.. Ainii tässähän oli vaan G3258 prossuna. Ai kappas, verkkokauppa.com myy i3-8350k mallia hinnalla 99,90€? No kyllähän mää nyt tollasen voin pikkuveljen koneeseen panostaa
). Niijuu, emolevy.. muistit.. noh tarvii se näytönohjaimenkin? Vitun mITX koppa.. eihän tohon saa millään järkevällä hinnalla uutta emolevyä *ostaa gigabyten mITX 170€ + Gtx 1060 6GB Strixin 300€ uutena ja sit ne 16gb ddr4* - Noh nyt silläkin on kone. Mutta toi koppa on kyllä niin saatanan ruma? - Onneks io-techistä löytyi Jonsbon VR1 käytettynä. Siihenhän vois laittaa vähän RGB koska 10v tykkää semmosista? Onneks sentään ne löytyi omasta takaa.
.. Joten nyt kun mulla on ollut 2 konetta tuossa niin nyt kyllä menee feng shuit, jingit ja jangit sekaisin. Sit Corsair tuli ja kertoi, että heillä on
OBSIDIAN 1000D: The Ultimate Super-Tower PC Case eli ratkaisu juuri minua varten! No tohonhan tarvii muuten sitten uudet radit 1x 420, 2x 480 ja myös uuden pumpun koska ideaksi sain laittaa sekä mITX ja ATX omaan kiertoonsa joten nythän mun piti vaihtaa toi GTX 680 pois niin löysin sitten tarjouksesta GTX 780 vesiblockin kryotechiltä joten metsästin hetken sitten käytettyä 780 nvidian refumalliakin.
Koska toi kotelo on myös puhtaasti ulkonäön takia hankittu (tilattu on, ei vielä toki saapunut) niin kyllähän siihen täytyy kaksin kappalein lyödä GTX 1080TI kiinni, eli varmaan kohta tosta emännän koneesta käyn taas nappaan yhen komponentin kiinni ja hei, voishan sitten kokeilla vaikka sitä RTX näyttistä? (Tämä on sentään vielä ideatasolla..) mutta jos mä näin teen niin sittenhän mä tarvin uuden virtalähteen? (kokeilin 3 erilaisella wattilaskurilla ja kaikista sain semmosen tuloksen, että 1000w on kulutus joten 1200w olisi hyvä)... Niin ja toi kotelohan vaatii sitten SFX virtalähteen, mITX emolevyn yms. Onneks sentään casekingistä sai 'outletista' Asus Maximus VIII Impact z170 mITX lankun, joten ei sentään tarvitse 'päivittää' striimikoneen emo+prossu kombinaatiota.
Mitenmeniniinkunnoinomastamielestä?
Hyvä se on, että on harrastuksia. Muutenhan ei olis mitään mihin sitä rahaa työntää?
€: Update: Tilasin HX1200i virtalähteen.