Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös nyt ole ensikertaa näinä ale-kausina voimassa se alin hinta 30pv sääntökin. Eli hintaa on kannattanut nostaa tai pitää korkealla jo lähes viikon verran.Eiköhän nuita hintoja hilata ylöspäin että saadaan "isot alet" mustaan perjantaihin ja muihin. Mitään perustetta tälle ei itselläni ole, pelkkää foliohattuilua
Eiköhän nuita hintoja hilata ylöspäin että saadaan "isot alet" mustaan perjantaihin ja muihin. Mitään perustetta tälle ei itselläni ole, pelkkää foliohattuilua
Hilataan tai ei, voit selvittää itsellesi lopullisen tarjoushinnan ja päättää sen jälkeen, ostatko vai et. Melko reilua, kait.
En usko, että ihan jokaisen tuotteen kohdalla hilataan ja suurin osa vaan pitää hinnan ennallaan tms.
Tässä esimerkki:
Gigantti: Samsung 65" Q70C 4K QLED älytelevisio (2023) - Gigantti verkkokauppa 1399€
VK.Com: Samsung Q70C 65" 4K QLED -televisio 899,00 899€/1299€
Gigantissa tuo normaali myyntihinta on satasen kalliimpi ja pidättäytyvät tarjouksista 30 päivää, niin sitten
a) hintaa ei ole nostettu (vaikka VK ovh-hinta on halvempi)
b) tarjousten välillä on nykyään kuukausi+, se on ainoa efekti
Ja tässä silleen oma lehmä ojassa, että veljeni on etsimässä telkkaria, niin olen vähän katsellut noita. Arvaa vaan, olenko saanut standardikehoituksen "kerro sittenkuin Black Friday on sikahalvalla". Aina ei ole .. mutta nyt kyllä Gigantti pistää tuon myyntiin alennuksella, kun varastot on täynnä ja on ollut 1400€ pitkään.. En kyllä 100% takaa tätä ennustusta, mutta pitkä, tasainen hinta kertoo tarjouksista.
Eli voit ostaa halvemmasta kaupasta, koska eletään vapaassa maassa? Vai?
Ostaisin, vaikka ei elettäisi. Laitan pallukoita, kun minulla on vaikeuksia saada viestini perille:
Ja sinulle, vaikka en sanonut tätä suoraan:
- Hinnat nousee , se on normaalia inflaatiota
- BF ei nosta (kaikkia) hintoja, se vaan pitää ne tulevat tarjoustuotteet pois tarjouksista
- Hinnat on noussut syksyn aikana ja niitä rahoja ei saa takaisin -> eli jos on odottanut konepaketin hankintaa, niin voi saada yhden osan tarjouksista ja maksaa muista enemmän => odottaminen ei kannattanut
- BF ei laske hintoja "normaalitasolle". Nykyinen taso on uusi normaali.
Tässä threadissa valitetaan hintojen noususta ja juuri katselin eilen, kuinka vuodessa +40% +50% ruokatuotteisiin, esim. kasvisöljy, Oolannin perunamuusi, paahtoleipä, jne..
- Ihminen ostaa sieltä, mistä haluaa
Nämä on vielä hyvin pieniä korotuksia, mitä tietotekniikan komponentteihin on tullut.
Aina voi valittaa hintojen noususta eli inflaatiosta. Oletko sitä mieltä, että markkinatalousvetoinen kilpailu ei oikeasti toimi ja yritykset nostavat hintoja monopolimaisesti?
Itse ainakin ostan tuotteen X kaupasta Y hetkellä Z, jos hinta on minulle sopiva.
Oletko sitä mieltä, että markkinatalousvetoinen kilpailu ei oikeasti toimi ja yritykset nostavat hintoja monopolimaisesti?
Itse ainakin ostan tuotteen X kaupasta Y hetkellä Z, jos hinta on minulle sopiva.
No jos puhutaan raudasta niin väkisin törmätään tuotteisiin joissa ei juuri kilpailua ole. Et ole koskaan ihmetellyt miksi pari vuotta sitten, kun PS5 oli todella hankala saada, miksi kaikki liikkeet pitivät hinnan samana? Ei niillä liikkeillä ollut sananvaltaa hinnoitteluun. Se ei ole silloin vapaata markkinataloutta.
Tai näytönohjaimet, niissä Nvidia dominoi markkinoita ja hinnat sen kuin nousevat.
Markkinatalous toimii siten, että kuluttajat ostavat tuotteita tai palveluja, jos hinta miellyttää. Jos ei miellytä, arvaapa mitä?
Väärin, tuo ei kuvasta markkinataloutta.