Raudan hintakehitys

Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 397
Ei löytynyt tällaiselle vielä yleisketjua.

Kun nyt muutamaa osaa seurannut jos tulisi tarjoukseen niin hinnat ovat olleet nousussa. Liekö tarkoitus palauttaa normaaliksi taas Black Friday -tarjousten muodossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 153
Ei se Black Friday ole suuren pelastuksen päivä. Tarjouksia toki tulee, mutta kaikki komponentit ei edelleenkään ole tarjouksessa. Ja eiköhän se uusi tekniikka ole kallista, kunnes vielä uudemmat tulevat ja korvaavat ne.

Ei hintojen yleisessä nousussa pitäisi olla mitään outoa.. Korot on korkealla ja inflaatiokin oli hetki sitten. Nytkin vähintään keskitasoa.

SSD/DDR kävi pohjalla alkusyksystä (elo-syyskuun vaihde) ja nyt on lähtenyt siitä pienoiseen nousuun. Ei taida uutuuksia olla tulossa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
417
Mutuna sanoisin, että hinnat nousevat marraskuussa lähestyvän joulusesongin vuoksi ja säilyvät sinne saakka korkeampina, kuin vuoden muina aikoina.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
930
Eiköhän nuita hintoja hilata ylöspäin että saadaan "isot alet" mustaan perjantaihin ja muihin. Mitään perustetta tälle ei itselläni ole, pelkkää foliohattuilua :rofl:
 
Liittynyt
30.10.2023
Viestejä
3
Eiköhän nuita hintoja hilata ylöspäin että saadaan "isot alet" mustaan perjantaihin ja muihin. Mitään perustetta tälle ei itselläni ole, pelkkää foliohattuilua :rofl:
Eikös nyt ole ensikertaa näinä ale-kausina voimassa se alin hinta 30pv sääntökin. Eli hintaa on kannattanut nostaa tai pitää korkealla jo lähes viikon verran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Eiköhän nuita hintoja hilata ylöspäin että saadaan "isot alet" mustaan perjantaihin ja muihin. Mitään perustetta tälle ei itselläni ole, pelkkää foliohattuilua :rofl:
Hilataan tai ei, voit selvittää itsellesi lopullisen tarjoushinnan ja päättää sen jälkeen, ostatko vai et. Melko reilua, kait.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 153
Hilataan tai ei, voit selvittää itsellesi lopullisen tarjoushinnan ja päättää sen jälkeen, ostatko vai et. Melko reilua, kait.
En usko, että ihan jokaisen tuotteen kohdalla hilataan ja suurin osa vaan pitää hinnan ennallaan tms.

Tässä esimerkki:
Gigantti: Samsung 65" Q70C 4K QLED älytelevisio (2023) - Gigantti verkkokauppa 1399€
VK.Com: Samsung Q70C 65" 4K QLED -televisio 899,00 899€/1299€
1699079000233.png


Gigantissa tuo normaali myyntihinta on satasen kalliimpi ja pidättäytyvät tarjouksista 30 päivää, niin sitten
a) hintaa ei ole nostettu (vaikka VK ovh-hinta on halvempi)
b) tarjousten välillä on nykyään kuukausi+, se on ainoa efekti

Ja tässä silleen oma lehmä ojassa, että veljeni on etsimässä telkkaria, niin olen vähän katsellut noita. Arvaa vaan, olenko saanut standardikehoituksen "kerro sittenkuin Black Friday on sikahalvalla". Aina ei ole .. mutta nyt kyllä Gigantti pistää tuon myyntiin alennuksella, kun varastot on täynnä ja on ollut 1400€ pitkään.. En kyllä 100% takaa tätä ennustusta, mutta pitkä, tasainen hinta kertoo tarjouksista.

--

Minusta on normaalia hintojen nousua, mitä tässä tuotteet on kallistuneet. Ja ne on kaikki tuotteet. Esim.
Halvimpia ja hyvin saatavilla oleva DDR4, hyvä tähän vertailuun, koska halvin harvoin on tarjouksessa.

1699079459530.png


Valitan Datatronicin vetämistä tähän, mutta siellä vähän tuossa elokuun vaihteessa varoiteltiin, että hinnat tulee nousemaan - ja ne nousi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
En usko, että ihan jokaisen tuotteen kohdalla hilataan ja suurin osa vaan pitää hinnan ennallaan tms.

Tässä esimerkki:
Gigantti: Samsung 65" Q70C 4K QLED älytelevisio (2023) - Gigantti verkkokauppa 1399€
VK.Com: Samsung Q70C 65" 4K QLED -televisio 899,00 899€/1299€


Gigantissa tuo normaali myyntihinta on satasen kalliimpi ja pidättäytyvät tarjouksista 30 päivää, niin sitten
a) hintaa ei ole nostettu (vaikka VK ovh-hinta on halvempi)
b) tarjousten välillä on nykyään kuukausi+, se on ainoa efekti

Ja tässä silleen oma lehmä ojassa, että veljeni on etsimässä telkkaria, niin olen vähän katsellut noita. Arvaa vaan, olenko saanut standardikehoituksen "kerro sittenkuin Black Friday on sikahalvalla". Aina ei ole .. mutta nyt kyllä Gigantti pistää tuon myyntiin alennuksella, kun varastot on täynnä ja on ollut 1400€ pitkään.. En kyllä 100% takaa tätä ennustusta, mutta pitkä, tasainen hinta kertoo tarjouksista.
Eli voit ostaa halvemmasta kaupasta, koska eletään vapaassa maassa? Vai?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 153
Eli voit ostaa halvemmasta kaupasta, koska eletään vapaassa maassa? Vai?
Ostaisin, vaikka ei elettäisi. Laitan pallukoita, kun minulla on vaikeuksia saada viestini perille:
  • Hinnat nousee , se on normaalia inflaatiota
  • BF ei nosta (kaikkia) hintoja, se vaan pitää ne tulevat tarjoustuotteet pois tarjouksista
  • Hinnat on noussut syksyn aikana ja niitä rahoja ei saa takaisin -> eli jos on odottanut konepaketin hankintaa, niin voi saada yhden osan tarjouksista ja maksaa muista enemmän => odottaminen ei kannattanut
  • BF ei laske hintoja "normaalitasolle". Nykyinen taso on uusi normaali.
Ja sinulle, vaikka en sanonut tätä suoraan:
  • Ihminen ostaa sieltä, mistä haluaa
Tässä threadissa valitetaan hintojen noususta ja juuri katselin eilen, kuinka vuodessa +40% +50% ruokatuotteisiin, esim. kasvisöljy, Oolannin perunamuusi, paahtoleipä, jne..
Nämä on vielä hyvin pieniä korotuksia, mitä tietotekniikan komponentteihin on tullut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Ostaisin, vaikka ei elettäisi. Laitan pallukoita, kun minulla on vaikeuksia saada viestini perille:
  • Hinnat nousee , se on normaalia inflaatiota
  • BF ei nosta (kaikkia) hintoja, se vaan pitää ne tulevat tarjoustuotteet pois tarjouksista
  • Hinnat on noussut syksyn aikana ja niitä rahoja ei saa takaisin -> eli jos on odottanut konepaketin hankintaa, niin voi saada yhden osan tarjouksista ja maksaa muista enemmän => odottaminen ei kannattanut
  • BF ei laske hintoja "normaalitasolle". Nykyinen taso on uusi normaali.
Ja sinulle, vaikka en sanonut tätä suoraan:
  • Ihminen ostaa sieltä, mistä haluaa
Tässä threadissa valitetaan hintojen noususta ja juuri katselin eilen, kuinka vuodessa +40% +50% ruokatuotteisiin, esim. kasvisöljy, Oolannin perunamuusi, paahtoleipä, jne..
Nämä on vielä hyvin pieniä korotuksia, mitä tietotekniikan komponentteihin on tullut.
Aina voi valittaa hintojen noususta eli inflaatiosta. Oletko sitä mieltä, että markkinatalousvetoinen kilpailu ei oikeasti toimi ja yritykset nostavat hintoja monopolimaisesti?

Itse ainakin ostan tuotteen X kaupasta Y hetkellä Z, jos hinta on minulle sopiva.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 153
Aina voi valittaa hintojen noususta eli inflaatiosta. Oletko sitä mieltä, että markkinatalousvetoinen kilpailu ei oikeasti toimi ja yritykset nostavat hintoja monopolimaisesti?

Itse ainakin ostan tuotteen X kaupasta Y hetkellä Z, jos hinta on minulle sopiva.
Jos oikein tarkasti luet viestejäni, tai edes luet niitä, niin huomaat, että olen tästä samaa mieltä. Myös ketjun avaus kannattaa lukea.
Lisäksi olen redusoinut mielipiteeni helposti ymmärrettäviin "bullet pointteihin", mutta sen enempää en pysty.

Minäkin ostelen tuotteita X kaupasta Y hetkellä Z.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 736
Mun mielestä monet vanhojen tuotteiden hinnat nousee syksyä kohti. Tätä on tullut huomatttua tuolta //hinta.fi graafeista, kun olen katsellut jotain käytettyjä juttuja ja niiden pyyntiä arvioinut uusien hintahistoriaan, useampina vuosina.

Kun voisi olettaa että monet tuotteet, jos ei muuta mullistavaa ole tapahtunut(kuten 2020 alkanut louhintaboomi luonnolisesti ampui näytönohjaimien hinnat taivaisiin), niiden hinnat olisi julkistuksen jälkeen korkeimmat ja siitä sitten ne laskisivat kysynnän myötä pikku hiljaa, tai joissakin kategorioissa alun tipahduksen jälkeen jatkavat aika samalla hinnalla. Kunnes uusi tuote tulee tilalle ja vanhat jämät feidaa pois.

Silti noi hinnat käyttäytyy enimmäkseen jollain muulla tavalla. Esim. juuri katselin prosessoreiden hintaa tätä ketjua eilen miettien. 13600K on käyttäytynyt suht normaalisti. 13700K ja 13900K taas ovat hieman nousseet arvatenkin koska 14700K ja 14900K riittävän samanlaisina ovat vetäneet niitä ylöspäin. Tietysti kun tuossa uudet mallit tulivat hiljattain, on tuo melko loogista. Noita vanhoja malleja siis alennetaan black weekkinä ja joulun molemmin puolin.

Myös dollarin vahvistuminen tai heikkeneminen vaikuttaa.


Oletko sitä mieltä, että markkinatalousvetoinen kilpailu ei oikeasti toimi ja yritykset nostavat hintoja monopolimaisesti?

Itse ainakin ostan tuotteen X kaupasta Y hetkellä Z, jos hinta on minulle sopiva.
No jos puhutaan raudasta niin väkisin törmätään tuotteisiin joissa ei juuri kilpailua ole. Et ole koskaan ihmetellyt miksi pari vuotta sitten, kun PS5 oli todella hankala saada, miksi kaikki liikkeet pitivät hinnan samana? Ei niillä liikkeillä ollut sananvaltaa hinnoitteluun. Se ei ole silloin vapaata markkinataloutta.

Tai näytönohjaimet, niissä Nvidia dominoi markkinoita ja hinnat sen kuin nousevat.


"Ei hintojen yleisessä nousussa pitäisi olla mitään outoa.. "

Tai edes puhumista. Rahaa on luotu täysillä monta vuotta ja kaikkien tän pitäisi tietää. Rahassa on se hauska ominaisuus, ettei se kulu. Se vain vaihtaa omistajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
No jos puhutaan raudasta niin väkisin törmätään tuotteisiin joissa ei juuri kilpailua ole. Et ole koskaan ihmetellyt miksi pari vuotta sitten, kun PS5 oli todella hankala saada, miksi kaikki liikkeet pitivät hinnan samana? Ei niillä liikkeillä ollut sananvaltaa hinnoitteluun. Se ei ole silloin vapaata markkinataloutta.

Tai näytönohjaimet, niissä Nvidia dominoi markkinoita ja hinnat sen kuin nousevat.
Usko tai älä, niitä ei ole pakko ostaa. Markkinatalous toimii siten, että kuluttajat ostavat tuotteita tai palveluja, jos hinta miellyttää. Jos ei miellytä, arvaapa mitä?
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 397
Talvella varmasti sisätilat ja rauta kiinnostaa enemmän joten hintoja voisi nostaa. Kesäksi sitten pudotetaan. En tiedä onko oikeasti näin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 181
Viestejä
4 214 725
Jäsenet
71 013
Uusin jäsen
Tuomiv_4

Hinta.fi

Ylös Bottom