Uudessa asunnossa pelikone ja TV täysin eri huoneissa joten kaapeleiden veto mahdotonta, mutta Ethernet-portit löytyvät seinistä. Koneessa RTX 4070, TV on vuoden 2019 LG C9 OLED (eli 10/100-portti ja vissiin BT-ohjaimet eivät toimi), ohjaimina tällä hetkellä 1 kpl Xbox Series-ohjain ja 1 kpl Logitech F710, mutta tuon Logitechin voi korvata Xbox/PS5/8bitdo tmv. ohjaimella.
Mikä on paras tapa pelata co-op ja muita pädipelejä TVltä niin että peliä kuitenkin pyöritetään toisesta huoneesta?
- Ilmeisesti Steam Link toimisi muuten suoraan, mutta tuo ei taida löytyä LG:n webOS-telkkarille.
- SunShine+MoonLight toimisi hyvin, mutta tätäkään ei saa suoraan LGhen asennettua. Epävirallinen versio löytyy mutta itse en ainakaan ota selvää asennusohjeista. Löytyykö mistään rautalankaohjeita?
- Ja yliajaako seuraava ohjelmistopäivitys sitten "roottaamisen"? Muuten tuolla voisi kokeilla toimivuutta koska ei maksa enempää.
- Vaihtoehto olisi sitten Nvidia Shield/Apple TV-boksi, mutta nuo maksavat jo ~200 €. Nvidia voisi olla pätevä vaihtoehto koska löytyy HDMI, Gigabit ethernet ja oletettavasti enemmän suorituskykyä verrattuna LG:hen, jos noilla on pelien pyörimisen kautta merkitystä? Olen valmis maksamaan tästä toimivuudesta kyllä, hieman vain huolettaa Shieldin vanha ikä.
Mutta miten ne ohjaimet saa toimimaan? Shieldiin saa suoraan Bluetoothilla kiinni Xbox-ohjaimen, mutta vissiin sen adapteri ei toimi koska Microsoft ei ole tehnyt ajureita Linuxille, ja kyllä mä mieluummin pelaisin. 8bitdo:lla näyttäisi olevan universaalit vastaanottimet jotka varmaan toimisi suoraan molempien sekä telkkarin että Shieldin (?) kanssa, mutta F710:n toimivuudesta ei ollut mainintaa. Korvaan kyllä ohjaimen mutta haluaisin testata ensin. Ja jos hankkii PS5-ohjaimen niin toimiiko sen natiivi-featuret langattomasti vaikkapa universaalilla vastaanottimella, tästä ristiriitaista tietoa netissä (toimii vain langallisesti/langattomasti tietyissä peleissä jne). Langallisena kaikki varmaan toimii suoraan, eli Xbox-ohjain USB-A - USB-C:llä kiinni testaamista varten, tällöin F710 jää testaamatta koska sitä ei taida saada langallisena?