RATKAISTU! Kone ei enään käynnisty uuden nestejäähdyn asentamisen jälkeen.

Liittynyt
16.08.2023
Viestejä
8
Koneen emolevyyn syttyy keltainen valo ja uskon että emolevy toimii.
Kone ei kuitenkaan käynnisty ja virtanapin vieressä palaa punainen valo. Ja eikös punaninen valo meinaa RAM ongelmaa mutta olen koittanut asentaa RAM:it uusiks ja silti ei käynnisty.
Kaikki muu chekattu, cpu oli ok ja gpu paikoillaan, asensin kaiken vielä toistamiseen mutta silti ei mitään vastausta.
Emolevynä B450M-K ASUS
Vinkkejä vai meneekö suoraan korjaukseen?
Kuvia voin laittaa tarvitaessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 196
Valojen merkityksiä kannattaa kaivella emolevyn ohjekirjasta kun nuo vaihtelevat valmistajasta ja mallista riippuen. Tuolla kyseisellä mallilla näyttäisi löytyvän emolevyjä Asukselta ja Gigabyteltä.

Oletko tarkistanut, että kaikki virtaliittimet on kunnolla itse kiinni? Jotkut niistä jää helposti tilaan, että näyttävät olevan kiinni vaikka eivät ole kunnolla.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 455
Oliko prossu irti uuden jäähyn vaihdon yhteydessä?
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
377
Emon valmistaja? MSI. Asus. Gigabyte vai Perse kivi? Olis vähän helpompi tsekata mikä vaiva. Palaako emolla valo DRAM, CPU, VGA vai BOOT kohdalla? Asuksen emoissa Keltainen tai vihreä jos ok. VGA valkoinen, Prossu punanen, muisti keltainen. postatessa käy läpi ja mikään ei saa jäädä palamaan vaan sammuu jos emolla kaikki ok.
 
Liittynyt
16.08.2023
Viestejä
8
Joo Asus on kyseessä ja keltainen siellä palaa.
Oon semi uus täällä foorumilla nii ei kaikki tullu heti siihe julkaisuun mut nytte päivittelen.
Emolevyssä palaa siis keltainen valo, mutta itse PC keisissä siinä virtanapin vieressä punainen vaikka normaalisti sininen. Voin huomenna laittaa vaikka kuvaa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 669
Koneen emolevyyn syttyy keltainen valo ja uskon että emolevy toimii.
Kone ei kuitenkaan käynnisty ja virtanapin vieressä palaa punainen valo. Ja eikös punaninen valo meinaa RAM ongelmaa mutta olen koittanut asentaa RAM:it uusiks ja silti ei käynnisty.
Kaikki muu chekattu, cpu oli ok ja gpu paikoillaan, asensin kaiken vielä toistamiseen mutta silti ei mitään vastausta.
Emolevynä B450M-K ASUS
Vinkkejä vai meneekö suoraan korjaukseen?
Kuvia voin laittaa tarvitaessa.
Puhut keltaisesta ledistä mutta tuossa nimeämässäsi emolevyssä ei näytä olevan Q-LED ominaisuutta mikä kertoisi missä se vika on. Eli jokin näissä antamissasi tiedoissa mättää ja pahasti.
Ja jollain kotelon ledillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.

EDIT: ilmeisesti keltaisella ledillä tarkoitat emolevyn koristevalo-juovaa. Se ei kerro mitään emolevyn kunnosta, nuo valot syttyy vaikka olisit uuden jäähyn asennuksessa rikkonut emolevyn johdotukset kiinnitysrautojen ruuvi reikien ympärillä. Kyseinen kämmi onnistuu äärimmäisen helposti, ei tarvita muuta kuin että unohdat asennusohjeissa mainitut muoviset spacerit kun ruuvaat jäähyn metalliset kiinnitysraudat emolevyyn kiinni. Metalli raastaa siinä vaiheessa kivasti kaikki emolevyn pinnassa olevat johdotukset rikki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 068
On tullu vastaa tapaus jossa kiristetty jäähy apuna raivolla, eikä sen takia toiminu. Lähti toimii kun löysäs kaikkia ruuveja ja kiristi uudelleen maltillisesti.
Kyseinen tapaus oli am4 plätty.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Oliko näyttistä ollenkaan? Kokeiltu dp ja hdmi kaapelilla ja integroidulla tai mahdollisella erillis näytönohjaimella erikseen saada kuvaa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 161
Viestejä
4 214 067
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom