Ransomwarelta suojautuminen?

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Pelkään kuollakseni ransomwarea joka lukitsisi mun tiedostot ja vaatisi rahaa.

Mitä ohjelmia suosittelette tuolta suojautumiseen?

Tällä hetkellä on ilmaiset: Acronis Ransomware Protection + Bitdefender Anti-Ransomware

ja sitten maksullinen Bitdefender Total Security jossa Ransomware suojaus myös. Mutta eikö anti-ransomware voi suojata asemien juurissa olevia tiedostoja? Pelkästään kansioita?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Perusasia: ei useita päällekkäisiä suojaohjelmia yhtäaikaa. Esim. Acronis pois.

Jos koneen levyistä otetaan image säännöllisin väliajoin ja sinulla on niiden palautukseen vaadittava käynnistystikku voit periaatteessa paiskata ransomware ohjelmat roskikseen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Varmuuskopiointi, joka on huolellisesti toteutettu, niin siinä on turvat kohdallaan. Nuo reaaliaikaset softat ei auta mitään ku uusi tuntematon koodinpätkä sattuu osumaan kohdalle sopivasti.
Ja onpahan muutakin turvaa sitten, kun on varmuuskopiot kunnossa, ei haittaa vaikka tulisi esim. laitevikoja.

Vaivaa, aikaa ja rahaa kyllä menee, mutta saapi mielenrauhaakin...
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Mitä tiedostoja voi ihmisellä olla koneella joiden lukitsemista tarvitsee pelätä jotka eivät ole jo varmuuskopioitu muutenkin?
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Hyvin toteutettu varmuuskopio vähintään yhteen tai kahteen paikkaan erilleen tietokoneesta ajaa asiansa minun mielestäni jos sattuu se kuuluisa paska osumaan tuulettimeen. :comp:
 
Liittynyt
18.03.2020
Viestejä
1
Hyvin toteutettu varmuuskopio vähintään yhteen tai kahteen paikkaan erilleen tietokoneesta ajaa asiansa minun mielestäni jos sattuu se kuuluisa paska osumaan tuulettimeen. :comp:
Tämä myös mieluusti siten että varmuuskopiot ovat "kylmät", eli eivät ole samassa verkossa tai edes missään päällä olevassa laitteessa. Olisi harmi jos esimerkiksi samassa lähiverkossa (tai vaikka eri aliverkossa) olevassa SMB-jaossa oleva varmuuskopio lukittaisiin ransomwaren toimesta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 680
Viestejä
4 188 677
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom