Rannekelloja

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Pientä lataushetkeä ja auringonpalvontaa :cool:

Kellot Casio G-Shock G-Steel GST-W300G-1A9ER & Seiko Solar Titanium SNE141P1.

IMG_20180612_105953~2.jpg

Casio kyllä tehnyt huiman vaikutuksen, Seikosta meni takuuseen koko koneisto reilun vuoden ikäisenä, saa nähdä miten kestää jatkossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 217
Mikä noiden G-Shockien idea on. Ulkonäkö näyttää joltain markan kiinalaiselta lastenkellolta, tuossa yllä ensimmäinen suurin piirtein ihmismäisen näköinen G-Shock. Aiheesta en mitään tiedä, niin kysyn vaan ihan sivistääkseni itseä. Olen pitänyt noita aina ns "halpiksina" mutta ilmeisesti ovat ihan laatutavaraa kun täälläkin monet niitä esittelevät?
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Mikä noiden G-Shockien idea on. Ulkonäkö näyttää joltain markan kiinalaiselta lastenkellolta, tuossa yllä ensimmäinen suurin piirtein ihmismäisen näköinen G-Shock. Aiheesta en mitään tiedä, niin kysyn vaan ihan sivistääkseni itseä. Olen pitänyt noita aina ns "halpiksina" mutta ilmeisesti ovat ihan laatutavaraa kun täälläkin monet niitä esittelevät?
Kestävä ja robusti digitaalikello kaikennäköiseen ähinään ja puhinaan :confused:

Ei minua ainakaan kovin paljon kummastuta se, ettei ulkonäkö ole ihan mallia PP5711. Suunniteltuun tarkoitukseensa käsittääkseni ihan riittävän laadukkaita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Mikä noiden G-Shockien idea on. Ulkonäkö näyttää joltain markan kiinalaiselta lastenkellolta, tuossa yllä ensimmäinen suurin piirtein ihmismäisen näköinen G-Shock. Aiheesta en mitään tiedä, niin kysyn vaan ihan sivistääkseni itseä. Olen pitänyt noita aina ns "halpiksina" mutta ilmeisesti ovat ihan laatutavaraa kun täälläkin monet niitä esittelevät?
About ydinlatauksen kestäviä todella varmatoimisia kelloja vähän rajumpaankin toimintaan. Ovat aivan liian suuria esimerkiksi omaan ranteeseeni ja mieluummin käyttäisin jotain Seikon Tunan mallia, jotka istuvat ranteeseen huomattavasti paremmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Mikä noiden G-Shockien idea on. Ulkonäkö näyttää joltain markan kiinalaiselta lastenkellolta, tuossa yllä ensimmäinen suurin piirtein ihmismäisen näköinen G-Shock. Aiheesta en mitään tiedä, niin kysyn vaan ihan sivistääkseni itseä. Olen pitänyt noita aina ns "halpiksina" mutta ilmeisesti ovat ihan laatutavaraa kun täälläkin monet niitä esittelevät?
kelloina ihan ylivoimasia. tarkempi, luotettavampi, ja kestävämpi. lisäksi löytyy ominaisuuksia jos niitä haluaa. suht edullinen myös.

korukelloistahan täällä pääasiassa puhutaan. ehkä näitä ei kannata verrata keskenään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
953
Vinkkejä mistä voisi löytää vielä Seikon vihreätauluista alpinistia sopuhintaan? Nytkun valmistus on lopetettu niin on joko loppu kaikkialta tai hinnat kivunneet todella nopeasti ylöspäin..
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
G-Shockeista niin paljon täällä(kin) ollut juttua että parin "perus"-casioni kaveriksi tilasin itsekkin sellaisen... Casio GW-M5610-1ER briteistä posteineen n. 97 euroa ja nyt sit odotellaan vaan että kusti polkee :geek: Eiköhän tuosta ole huolettomaksi kesä-/duunikelloksi oikeinkin hyvin :tup:

Mallihan on tietty tämä:

 

Kurjimus

Kiproiskis!
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
87
Oma työkello


Entinen työkello


Venäläinen herkku. (Huomiona että itse säädettynä -4sek/vrk, ilman timegrapheria)


Puvun kanssa


Perus eta-kone. Oranssi kumirannekekkin löytyy



Vintage zenithi löytyy mut kuva on hävyksissä
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Erinomainen valinta!
Kiitos! Jep, varmaan paras hinta-laatusuhde G-Shockeissa, ulkonäkö miellyttää itseä enemmän kuin noissa pyöreätauluisissa (toki steelimalleissa on hyvännäköisiä mut sit jo hinta pomppaa). Mudmasterit, Gravitymasterit, Gulfmasterit ja Mr. G-mallit on auttamatta liian kalliita tarkoituksiini. Ja onhan tässä selvä sukunäkö Keanun kelloon (Casio G-Shock DW-5600C-1V) elokuvassa Speed :D
 
Liittynyt
11.08.2017
Viestejä
7
Itsellä duunikellona perus g-shock, mukava ranteessa eikä haittaa kolhut tai naarmut. Arkikellona gw-5000 Japanista, on ollut mielestäni joka euron arvoinen kapistus.

Onko kenelläkään kokemuksia Seikon prospex solar divereista, onko minkälaisia kelloja?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Kiitos! Jep, varmaan paras hinta-laatusuhde G-Shockeissa, ulkonäkö miellyttää itseä enemmän kuin noissa pyöreätauluisissa
Lisäksi nuo laatikko-shockit menevät vielä normaaliin kuolevaisen ranteeseen näyttämättä aivan naurettavilta. Tough Solareina löytyy myös järkevän kokoisia kelloja, mutta eivät toki ole oikeita G-Shockeja sitten.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Onko kenelläkään kokemuksia Seikon prospex solar divereista, onko minkälaisia kelloja?
Itsellä on ollut viitisen vuotta Seiko Solar Diver SNE293P1, akku toimii hyvin vieläkin, kello pitää tarkasti aikaa, viimeistelyn taso hintaan nähden laadukasta ja tämä malli istuu omaan ranteeseen hyvin koska takakansi on upotettu kaarevan rungon sisään. Kaikin puolin hyvä kello. Uudemmista prospex solar divereista ei ole kokemuksia.

Siis tämän näköinen on tuo mun Solar Diver:

 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Pistetään jatkoksi.Citizen Sapphire WR100.
Kellolla ikää lähes 20 vuotta,hyvin on kestänyt ja aikaa näyttää tarkasti edelleenkin.Patteria on vaihdeltu keskimäärin noin 3 vuoden välein.


20180621_133732.jpg
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Kellossa nyt ei sinään mitään ihmeellistä. Mutta uusi ranneke on 6/5.
Tuon niin totta, natolla muuttaa radikaalisti kellon ulkonäköä ja piristää sen olemusta! Oma Marc&Sons näyttää kans kokolailla erilaiselta alkuperäsellä nahkahihnalla vs. Martini Racingin natolla:



 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Todella moni tuntuu pitävän natoista. Itse en pidä niistä ollenkaan, jotenkin saa kellon näyttämään halvalta. Johonkin "military style" kelloon nato sopii, mutta muihin ei oikein mielestäni sovi.

Makuasioitahan nämä tietenkin.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Todella moni tuntuu pitävän natoista. Itse en pidä niistä ollenkaan, jotenkin saa kellon näyttämään halvalta. Johonkin "military style" kelloon nato sopii, mutta muihin ei oikein mielestäni sovi.

Makuasioitahan nämä tietenkin.
Tässäkin on totuus mukana. Mihinkään kalliimpaan kelloon en sitä kyllä itsekkään sovittelisi. Tollaseen 180 euron Marc&Sonssiin sitä voi välillä heitellä, mutta esim. tohon mun Hamiltoniin ei millään vaikka miten päin ajattelisi, siihen kun oli vaikea löytää mielestä metallirannekettakin alkuperäisen nahkarannekkeen vaihtariksi... Tällä hetkellä itsellä on nato kiinni ainoastaan "terroristi"casiossa (F91W). Mutta myöskin olet oikeassa että makuasioitahan nämä ovat.

Edit: Ajattelin että kansa kuitenkin vaatii kuvaa niin lisätään sellanen :D:rofl::

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
N. 5kiloeuron komentajan kelloon se tulee vakiovarusteena ja kyllä se siihen sopii, varsinki ku mukana on kuitenki toi teräsrannekekkin...

 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Pointti oli se, että kyllä se NATO toimii kalliissakin kellossa. Toimiiko tämä kuva paremmin?
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Jep, toimi se nato siinä Dave Scottin Bulovassakin vallan hyvin ;) Ja se se vasta kallis kello oli :)

Edit:Varsinki huutokaupattaessa...
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Mun mielipide on että eivät sovi juuri mihinkään kelloon, eikä se että astronautti tai kosmonautti on käyttänyt natoa mun mielipidettä muuta.

Bondikin käyttää suklaria tuxedon kanssa. Elämä on. :cigar2:
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
N. 5kiloeuron komentajan kelloon se tulee vakiovarusteena ja kyllä se siihen sopii, varsinki ku mukana on kuitenki toi teräsrannekekkin...

Nyt on kyllä sen verran myönnettävä, että tähän sopii kyllä kyseinen nato paremmin kuin hyvin.

Perkele, ehkä mä en aina oo oikeessa! :eek:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 749
Niin no, jos ei ole kello eikä ranneke tuttu niin minkäs teet. :facepalm:
No jos tota kuvaa ei ole aiemmin nähnyt niin noista pikseleistä ei kukaan erota kellon mallia saati ranneketta. Eiköhän Speedystä löydy ihan laadukkaitakin kuvia?
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Pari kuvaa Bulovan Lunar Pilotista aka Dave Scottin kellolle tehdystä tribuuttikvartsista ja juurikin "avaruus"natolla (no sekin samassa hengessä tehty kangasnato):







Edit: Tässäkin on tällä hetkellä Riosin valmistama hopeanharmaa nahkahihna kiinni kun on jotenki mukavampi sillä...

Edit2: Joku haluaa kuitenkin kuvan alkuperäisestä, 1.625 miljoonalla taalalla huutokaupatusta ja kuussa käyneestä kellosta eli tässä Daven tiuku:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Kumikello saapui briteistä tänään etanapostilla (tilattu 14.6.2018), mutta jäihän alle sataseen hintakin...

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 749
Kumikello saapui briteistä tänään etanapostilla (tilattu 14.6.2018), mutta jäihän alle sataseen hintakin...

Kerropas fiiliksiä kun olet tuota hypistellyt aikasi. Tämä on ollut kiikarissa puoli-ilmaiseksi rymykelloksi jo pidempään. Eikös tuo ole GW-M5610-1ER?
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Kerropas fiiliksiä kun olet tuota hypistellyt aikasi. Tämä on ollut kiikarissa puoli-ilmaiseksi rymykelloksi jo pidempään. Eikös tuo ole GW-M5610-1ER?
Joo, juurikin se. Alkufiiliksinä ainakin että on kokolailla passelin kokoinen ja mukavan kevyt ranteessa. Taustavalo järkyn hyvä pimeässä. Kommentoin lisää myöhemmin jahka oon koeponnistanut enemmän ja kunhan vaan muistan :)

Edit:Käyttäjä nimimerkiltä Kurjimus voisi ehkä pystyä kommentoimaan kokemuksia hieman pidemmältä ajalta ku hällä vissiin samanlainen on ollu työkellona? @Kurjimus ?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
199
Kerropas fiiliksiä kun olet tuota hypistellyt aikasi. Tämä on ollut kiikarissa puoli-ilmaiseksi rymykelloksi jo pidempään. Eikös tuo ole GW-M5610-1ER?
Hyvä se on, tilaukseen vaan - sieltä mistä halvimmalla löytyy.

Amazon tais myydä ~95€..
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Hyvä se on, tilaukseen vaan - sieltä mistä halvimmalla löytyy.

Amazon tais myydä ~95€..
watchshop.comista itse tilasin (briteistä). Niillä on nytkin -10% kampanja päällä (SUM10-koodilla) ja silloin hinta jää sinne noin 95 euroon (valuuttakurssista ja maksutavasta riippuen ehkä +- 2 euroa)... Hintaan sisältyy siis DHL global mail eli ns. etanaposti ilman trackingiä, nopeasta toimituksesta joutuisi maksamaan lisää ja sit hinta kirpoaisi yli satkuun... Ja kyllä itsekkin olen sitä mieltä että kyllä tämä varmasti oiva on rymykelloksi :kippis:
 

Kurjimus

Kiproiskis!
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
87
Joo, juurikin se. Alkufiiliksinä ainakin että on kokolailla passelin kokoinen ja mukavan kevyt ranteessa. Taustavalo järkyn hyvä pimeässä. Kommentoin lisää myöhemmin jahka oon koeponnistanut enemmän ja kunhan vaan muistan :)

Edit:Käyttäjä nimimerkiltä Kurjimus voisi ehkä pystyä kommentoimaan kokemuksia hieman pidemmältä ajalta ku hällä vissiin samanlainen on ollu työkellona? @Kurjimus ?
+todella kevyt
+taustavalo on aivan superominaisuus
+päivittää ajan muutaman viikon välein
+20bar wr niin voi huoletta "pestä" kellon käymällä saunassa päivän päätteeksi
+koko on passeli

-kumiranneke hieman huono. Hiottaa ja nahkeana tarttuu nahkaan

?en ole testannut herätyskelloa niin en voi sanoa edes että herääkö siihen.
?aika näyttää kuinka hyvin tuo akku kestää

Loistova kello 100e hintaluokassaan. Suosittelen :tup:
 

Kurjimus

Kiproiskis!
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
87
Ootko ajatellu natoa/zulua sellasilla erikseen ostettavilla sovitepaloilla? Paranisko käyttömukavuus esim. 24mm peruszululla? Siis tälläisiä sovikkeita tarkoitan:

Enpä oo ajatusta laittanut. Hyvä natokin jo maksais viides osan kellon hinnasta. Kaikista huonoin ranneke on huono nato. Ja maksaa noi palikatkin jotain.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Enpä oo ajatusta laittanut. Hyvä natokin jo maksais viides osan kellon hinnasta. Kaikista huonoin ranneke on huono nato. Ja maksaa noi palikatkin jotain.
Joo toi on aivan totta... Hyvä nato pari kymppiä + noi sovitteet pari kympiä ja äkkiä alle satasen kello onkin jo liki 150 euron kello. Hyvä pointti :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 963
Viestejä
4 215 667
Jäsenet
70 982
Uusin jäsen
Lahtaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom