Ramien vaihdon jälkeen ei kone enää toimi

Liittynyt
18.09.2023
Viestejä
6
Mulla on 2 konetta otin vanhasta koneesta kaksi ddr4 kampaa ja vaihdoin uuden tietokoneen kampojen kanssa. Kone käynnistyi mutta näyttö tai näppäimistö/hiiri/mikki ei. Kokeilin vanhallakin koneella mutta ei sekään käynnisty.

Olen kokeillu vaihtaa kampojen paikkoja, ole. Ottanu sen cmos patterin muutamaksi minuutiksi irti olen käyttnt virtoja pois päältä.

Nyt kun käynnistän niin CPI valo punainen jonka jälkeen heti menee DRAM valoin joka jää oranssiksi. En tiedä liittyykö asiaan, mutta en ole aikaisemmin sitä huomannut.

Kiitos jo etukäteen ja kysykää ja neuvokaa
 
Liittynyt
23.08.2023
Viestejä
233
Kauan odottelit käynnistymistä? Uusien muistien kanssa joskus kestää muistien opetuksessa jonkin aikaa
Omassa emossani oranssi valo palaa tämän aikana
 
Liittynyt
18.09.2023
Viestejä
6
NYT TAPAHTU JOTAIN!!! heitin uuden koneen ramit vanhaan koneeseen ja nyt aukes näyttö ja oheis laitteet mutta auetessaan tuli joku outo juttu näytöll
16950511647275777708658140840394.jpg
e
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
124
Jos koneitten tietoja vähän laittelisit niin vois alkaa miettiin mikä mättää.

Biossi on nollaantunut tossa kuvassa ja f1sellä biossiin, lataat factory defaultit ja uudestaan kone käyntiin.
 
Liittynyt
18.09.2023
Viestejä
6
HIP HIP HURRAA!!! Yks kone alko wörkkimää vielä toinen jäljellä. Kokeilen asentaa vanhat ramit takaisin vanhaan koneeseen ja ottaa vanhasta nyt toimivasta koneesta uuden koneen ramit takaisin uuteen. En tiedä onko hyvä idea taikka fiksua sörkkiä toimivaa konetta mutta kohtahan se selviää
 
Liittynyt
18.09.2023
Viestejä
6
Jos koneitten tietoja vähän laittelisit niin vois alkaa miettiin mikä mättää.

Biossi on nollaantunut tossa kuvassa ja f1sellä biossiin, lataat factory defaultit ja uudestaan kone käyntiin.
Millasia tietoja tarviit huom. Olen amatööri eli en tie mistään oikeasti mitään
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
786
Lähtökohtaisesti melko suurella todennäköisyydellä ei ollut/ole mitään järkeä tuossa.
 
Liittynyt
18.09.2023
Viestejä
6
Updatee sain molemmat koneet wörkkimaan 3tunnin tuskan jälkeen en oo varma mikä vikana mutta nyt ne toimii
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 748
Viestejä
4 202 484
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom