Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kai sitä hyviä makkaroita kannata pilata huonolla sivumaulla.Missä makkaratikut makkaroineen? - Näyttää muuten todella liukkaalta tuo tie. Ei ihme jos aliohjaa kun lehtiä noinkin paljon tuossa... Ei ilmeisesti koko matkan mutta tuossa kohdin ainakin... Hyvin Kalle veti tuon pätkän vaikka omakin auto savusi lähes puolet EK:sta...
Harmi jos/kun tältä pätkältä viedään aika pois ja alkaa ns alusta? Vai miten se menee?
Ei ole vielä tullut vastaan videota.Onko siitä Breenin ulosajosta jotain videokuvaa?
" “I reported to my team already from the morning that it was smelling a lot, the car, like fuel, like too much,” Sordo told DirtFish. "
Onko siitä Breenin ulosajosta jotain videokuvaa?
Maikkarille tuli pätkäEi ole vielä tullut vastaan videota.
Vituttaa Sordan puolesta, kyseessä on hyvä kuski ja ottaa aina pisteet kotiin. Nyt paloi koko vitun auto, sääli homma.
Tässä vielä Dirtfishin Sordo haastis paikan päältä.
Taitavat olla täysin putkirunkoisia autoja. Paneelit yms hiilikuitua.Niin, mutta miten ihmeessä auto voi palaa noin poroksi. MIstä sen "pellit" tehdään. Vai onko se jo niin täynnä sähköakkuja
niitätän ei saa sammumaan muuten kuin upottamalla esialtaaseen?
Siltähän toi näyttää, ei vaan ole koskaan käynyt mielessä, että hiilikuitu palaa noin.Taitavat olla täysin putkirunkoisia autoja. Paneelit yms hiilikuitua.
Eivät nämä mitään täyssähkösähköautoja sentään ole. Rally1-autojen hybridiyksikkö on kokonaisuudessaan sellainen matkalaukun kokoinen paketti (kuva alla). Peltejä näissä autoissa ei juurikaan ole ja hiilikuitu on hiilikuitua (jonka palokaasuja ei muuten kannata hengitellä ja siksikin kuskien piti luovuttaa, kun ei alkusammutus kahdella jauhesammuttimella riittänyt).Niin, mutta miten ihmeessä auto voi palaa noin poroksi. MIstä sen "pellit" tehdään. Vai onko se jo niin täynnä sähköakkuja
niitätän ei saa sammumaan muuten kuin upottamalla esialtaaseen?
Ei valinnut vaan täysin oikean. Hyvät rahat pois ja nyt voi kilpailla huoletta R5 vehkeellä, kun pinkka kunnossa Hyvin Heikki vedellyt ralliakin japanin sarjassa.Maailman nopein heikki taisi valita väärän lajin aikoinaan.
Lapin entinen R5-skoda vm. 2015 pikkuisen päivitettynä alla, WRC2-luokassa ajaa.Ajaakos Kovalainen WRC 2 vai onko tuolla joku oma japanin sarja menossa? Lähinnä mihin vertaa aikoja.
Eivät nämä mitään täyssähkösähköautoja sentään ole. Rally1-autojen hybridiyksikkö on kokonaisuudessaan sellainen matkalaukun kokoinen paketti (kuva alla). Peltejä näissä autoissa ei juurikaan ole ja hiilikuitu on hiilikuitua (jonka palokaasuja ei muuten kannata hengitellä ja siksikin kuskien piti luovuttaa, kun ei alkusammutus kahdella jauhesammuttimella riittänyt). Tulipalo alkaa oikeasta takakulmasta, todennäköisesti ylikuumenneista jarruista ja polttoainevuodeosta ja leviää siitä sitten nopeasti. Muutamaa viestiä ylempänä video tulipalosta. Tuossakin selostaja toteaa, että onhan näitä nähty muutaman kerran ja että kun tuli lähtee leviämään, niin se sitten tosiaan leviää hetkessä. Sordo sanoo lopun haastattelussa, että auto haisi jo lähdössä poikkeuksellisen paljon polttoaineelle. Tulta kuulemma pukkasi penkkien alta/välistä siinä vaiheessa kun hän pysäytti auton.
Tuon ajan Lancia S4:n oli oikea palopommi. Muoviset kuoret, putkirunko, tutvakaaret oli mitä oli ja huippuna bensatankki oli kuljettajan istuimen alla. Siihen nähden nyky Rally1-autot on tajuttoman turvallisia. Kuten Latvala haastattelussa sanoi, ettei tuollaista saisi tapahtua (paloa) ja siihen löydettävä keinot, ettei vastaavia tapahtuisi.Henri Toivosen auto paloi 1986 samaan kuntoon ja Henri menehtyi (auto putosi korsikassa rotkoon). Onneksi Sordolle ei käynyt samoin. Mä olen ollut harhauskossa, että tosta olisi opittu. Noiden paloturvallisuutta pitäisi parantaa.Henri Toivosen onnettomuudesta 30 vuotta – näin dramaattinen muistutus siitä saatiin Korsikalla tällä kertaa
Korsikan MM-rallissa sattui jälleen ulosajo, joka olisi voinut päättyä todella traagisesti.www.is.fi
Latvala sentää jo esitti, että autossa pitäisi olla 2 -sammuttajaa, jolloin palo voitaisiin nopeammin molempien toimesta sammuttaa
Josta oli "ylimääräiset" suojat poistettu painon vuoksi. Nätistihän se auto leimahti, tai räjähti liekkeihin. En nyt tosiaan ihan ekana vertais tuoho Sordon tapaukseen.huippuna bensatankki oli kuljettajan istuimen alla.
Joo Sordohan pääsi autosta hienosti pois. Joten vain siinä tapauksessa, että runko vääntyy pahasti ja putoaa huonoon paikkaan ja syttyy eikä kuski pääse ulos eli todella huonoa tuuria. Mutta palon jälkeen autojen kunto oli kyllä aika lailla 1:1. molemmat vääntyneitä "putkikasoa" sekä täysin palaneita.Josta oli "ylimääräiset" suojat poistettu painon vuoksi. Nätistihän se auto leimahti, tai räjähti liekkeihin. En nyt tosiaan ihan ekana vertais tuoho Sordon tapaukseen.
Täksikaudeksi vaihtui polttoaine ja on ollut juttua että entiset tiivisteet eivät kestä tuota ja siksi aiheuttavat polttoainevuotoja.Ihan sama oli kun etanonibensat tuli niin oli ongelmia vanhemmissa autoissa.Sordo oli valittanut että bensa haisee mutta talli ei ollut tehnyt mitään korjauksia tuolle.Sammuttimia pitäisi olla kaksi ja molemmat isompia kuin nykyään.Jokainen joka on suorittanut tulityökortin ymmärtää ettei tuommoisella pikkupullolla ole mitään virkaa.Tuon ajan Lancia S4:n oli oikea palopommi. Muoviset kuoret, putkirunko, tutvakaaret oli mitä oli ja huippuna bensatankki oli kuljettajan istuimen alla. Siihen nähden nyky Rally1-autot on tajuttoman turvallisia. Kuten Latvala haastattelussa sanoi, ettei tuollaista saisi tapahtua (paloa) ja siihen löydettävä keinot, ettei vastaavia tapahtuisi.
Tulityökortin sammutusosiossa sillä 2kg pullolla sentään vielä tekee jotain, kun se riittää useammalle henkilölle, mutta auto on tosiaan hieman vaikeampi tapaus.Täksikaudeksi vaihtui polttoaine ja on ollut juttua että entiset tiivisteet eivät kestä tuota ja siksi aiheuttavat polttoainevuotoja.Ihan sama oli kun etanonibensat tuli niin oli ongelmia vanhemmissa autoissa.Sordo oli valittanut että bensa haisee mutta talli ei ollut tehnyt mitään korjauksia tuolle.Sammuttimia pitäisi olla kaksi ja molemmat isompia kuin nykyään.Jokainen joka on suorittanut tulityökortin ymmärtää ettei tuommoisella pikkupullolla ole mitään virkaa.
Joo hyvä kausi, mutta hyppäys Rally2:sta Rally1:n kaudella2024 ellei tule uusia talleja on kova tavote eli löytyykö niitä euroja, tänään lähetyksessä, että Rally2 kisakin maksaa 50 000€/kisa.Emil lindholm ajoin kyllä Reetan kanssa erittäin hyvän kauden ja ansaittu mestaruus. Yksi kausi vielä rally2 ja sitten pääluokkaan!
Rallin MM-sarjassa jaetaan mestaruuksia kuudessa eri luokassa. Suomalaiset korjasivat potin peräti neljässä luokassa.
Joo me usein luemme ja näemme mitä haluamme. Videoita tehdessä sitä joskus jopa hyödynnettään. Musta toi sopi sivuston teemaan ja taisi sillon ollakin jotain ongelmia tietokoneen kanssa. Toi sun lukemasi olisi ollut kyllä ihan hyväHienoa tekemistä kyllä Joko Lapin tilanteesta on tiedotettu enemmän? Hyundaillehan sitä povaillaan, mutta en ole kyllä hoksannu onko mitään virallista vielä tullut?
Ps. @tietokonerikki TIL se ei ole tietokonerkki(=tietokone-erkki ) vaan tietokonerikki. Olen meinaan välillä sun postauksiin törmänny ja aina lukenu tuon nickin väärin
Näihän siinä sitten kävi. Huhujen mukaan takasin Huyndaille.
Hyvähän vauhti on ollu silloin tällöin, mutta ei vaan auta noilla keskeytys määrillä.
Eli Toyotalle tuli säästöjä tästäkin Esupin lähdöstä. Vielä kun Sunisen tilanne selviäisi.