Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei vaan Suomen. Viro on apinoinut sen meiltä.Soittivan viron kansallislaulun, ilman kertsiä.
Suomen ja Viron kansallislaulut erottaa siitä, että Suomessa toistuu kahdesti "Ei laaksoa ei kukkulaa --", kun Viron hymnissä ei ole kertosäettä. Nyt soittivat jälkimmäisen version. Yleinen moka, mutta pistää korvaan joka kerta.Ei vaan Suomen. Viro on apinoinut sen meiltä.
Ei näyttänyt harmittavan, iloitsi Kallen puolesta.J-M Latvala menetti ennätyksensä, mutta tuskin se häntä harmittaa.
Breenin pysyminen kakkosena oli selvää Neuvillen 10 sekunnin aikasakon jälkeen. Eroa Ogieriin oli niin vähän että Breenin pudottaminen siihen väliin olisi avannut Ogierille saumat kolmospallille ja tallipisteiden menetykseen.Hieno ralli Rovanperältä!
Hyndain touhu ihmetyttää, mutta propsit urheilullisesta toiminnasta.
Olisi ton voinut hoitaa vielä viimeisen EK:n jälkeenkin niin että Neuville olisi saatu pelattua Breenin edelle, olisi vaan "myöhästynyt" sopivan ajan AT:lta ja ottanut 20s penaltia. Olisi silti pysynyt Ogierin edellä.Breenin pysyminen kakkosena oli selvää Neuvillen 10 sekunnin aikasakon jälkeen. Eroa Ogieriin oli niin vähän että Breenin pudottaminen siihen väliin olisi avannut Ogierille saumat kolmospallille ja tallipisteiden menetykseen.
Milläs logiikalla Kreikan näkee samalla tilauksella jos ottaa tänään tuon kuukausi tilauksen?Yhyy perjantaina ei tuu yhtään pätkää Yleltä Tosin jos nyt ottaa WRC+ ni näkee Kreikankin ja Suomen ralli tietenkin paikanpäälle katsomaan. Veikkaan että Neuville vs Ogier taistelee voitosta ja Kalle on viides.
WRC EKO Acropolis Rally Greece | 09.09. - 12.09.2021 |
Näin Tomi Tuominen ainakin taisi mainita siinä ulosajon jälkimainingeissa.Olisko Ogieri saanu sen laskennallisen ajan pätkältä missä "Takaveto" ajeli pellolle?
Miksi paranneltu aika, kun mitään ei hävinny, jos ylimääräistä lähtökiihdytystä ei lasketa? Ei se oikein mene, jos yksi saa muihin verrattuna etua keksityn ajan kanssa mallia Ogier!Näin Tomi Tuominen ainakin taisi mainita siinä ulosajon jälkimainingeissa.
Sitä en tiedä. Ei avattu näin satunnaiskatselijalle tuon syytä (tai että mitä tuo laskennallinen aika varsinaisesti edes tarkoittaa).Miksi paranneltu aika, kun mitään ei hävinny, jos ylimääräistä lähtökiihdytystä ei lasketa? Ei se oikein mene, jos yksi saa muihin verrattuna etua keksityn ajan kanssa mallia Ogier!
Mistähän pätkästä nyt puhut? Ogier sai laskennalisen ajan ekltä 10 ja se oli hitaampi kuin mitä Kalle ajoi. Ja Ogier kerkesi ajaa koko pätkän siirtymänä, on siinä vähän enemmän kuin lähtökiihdytysMiksi paranneltu aika, kun mitään ei hävinny, jos ylimääräistä lähtökiihdytystä ei lasketa? Ei se oikein mene, jos yksi saa muihin verrattuna etua keksityn ajan kanssa mallia Ogier!
Ainakin ylen mukaan Ogierille sama aika Evansille ja Evan oli 1,2sek Kallen perässä. Onko aikoja vielä muuteltu?EK10:
Ogier 6:25.6
Rovanperä 6:27.1
Ja mikä olennaisempaa, paras kuski joka ei ole ajanut tuota rallia ennen.Hienosti Kalle ajoi. Kolmas sija koko rallissa ja Power Stageltakin vielä 3 lisäpistettä.
Paras Toyota kuski viikonloppuna.
Hyvä Kalle hieno suoritus ja rata-ajokin on hallussa, eikun eläkepäivinä 20.vuoden päästä ajamaan Formuloita.Ja mikä olennaisempaa, paras kuski joka ei ole ajanut tuota rallia ennen.
No melkeinpä sinne asti, missä oli neulansilmä keskellä mäkeä.Vetikö ne kaasupohjassa eua rougen?
Onks nää 3 pyttysiä...Aika hirveän kuuloinen räpätin tämä Toyotan vuoden 2022 kolmesylinterinen hybridi-WRC:
En ole ihan varma. Sellaisista on ollut spekulaatioita ja videon kommenteissakin on siitä ainakin yksi maininta. Vahvistusta en löytänyt, joten voi olla höpöhöpöäkin.Onks nää 3 pyttysiä...
Mutta koskeeko tuo myös sitä ensi vuoden mallia? Jossakin oli puhetta, että uusien säännösten mukaan sen siviilimallin pitäisi olla myös noilta osin vastaava kuin kilpaversio.Siviilimalli on 3-pyttyinen.
Kilpaversio on 4-pyttyinen.
En ole ihan varma. Sellaisista on ollut spekulaatioita ja videon kommenteissakin on siitä ainakin yksi maininta. Vahvistusta en löytänyt, joten voi olla höpöhöpöäkin.
Edit.
Täällä puhutaan, että jo tämänkin vuoden malli olisi kolmesylinterinen:
World’s Most Powerful 3-Cylinder Engine Propels Toyota Gazoo Racing
Toyota aims for rally, showroom, success with a 268-horsepower three-cylinder churning all four wheels.www.designnews.com
Vetikö ne kaasupohjassa eua rougen?
Noin 33 sek jälkeen alkaa näkyy.Onkohan tästä jotain pätkää esim YT? En nyt äkkiä löytäny, joku lyhyt pätkä missä näytettiin auton lähestyvän mutkaa, muttei koko mutkaa ajettu?
Se olisi ollut päivitetty korimalli mutta edelleen samalla moottorilla kuin nyt koska säännöt ei salli muuta kuin 1.6L 4-syl. ja ei ole väliä mikä moottori katumallissa on.Eivät vaan ottaneet käyttöön tuota 3-pyttystä GR Yarista tälle vuodelle. Todennäköisesti säästösyistä.
Aika hirveän kuuloinen räpätin tämä Toyotan vuoden 2022 kolmesylinterinen hybridi-WRC:
Kommenteissa on yletöntä hehkutusta ja hieman erikoisia vertauksia vanhoihin b-ryhmäläisiin, mutta en kyllä pysty yhtymään niihin.
Btw. Olikos täällä jotain yleistä ralli/wrc-keskustelua? Ei tullut haulla vastaan, mutta se ei välttämättä tarkoita etteikö sellaista voisi silti olla olemassa. Nämä kausittaiset ketjut eivät ole erityisen toimivia näille yleisille keskusteluille.
Virheelinen mielikuva mistä? Se räpätin-kommentti liittyi juuri tuohon erikoiselta kuulostavan anti-lagin toimintaan. Sylinterien lukumäärä oli vain sivuhuomio, kun siitä oli keskustelua muuallakin.Videon näin jo aiemmin ja uudelleenkin katsottuna ainoa selvä ero on erilainen anti-lag ääni. Säännöissä olikin jotain muutoksia siihen ja turboon (halvempia osia). Polttomoottori on muutoin sama eli edelleen 4-sylinterinen. Virheellisen mielikuvan voima on ilmeisen vahva.
Virheelinen mielikuva mistä? Se räpätin-kommentti liittyi juuri tuohon erikoiselta kuulostavan anti-lagin toimintaan. Sylinterien lukumäärä oli vain sivuhuomio, kun siitä oli keskustelua muuallakin.
Tällaisenaan tuosta tulee mieleen lähinnä tämä:
Ei kannata keksiä sanojen väliin omia mielikuvia. Räpätin oli lapsena se jugurttipurkista leikattu suikale, joka pyykkipojalla fillarin takahaarukkaan kiinnitettynä piti pinnoihin osuessaan suunnilleen samanlaista ääntä. Se on ihan sama mikä voimanlähde autossa on, äänet ovat huvittavat.Oli helposti luettavissa toisellakin tavalla.