Rallin MM-sarja 2020

tilanne ek 15/24 jälkeen:
1. Ogier (To)
2. Suninen (Fo) +28,3
3. Tänak (Hy) +34,9
4. Evans (To) +44,3
5. Rovanperä (To) +1:22,4
6. Tidemand (WRC2 R5) +6:52,1 nopein R5:
7. Gryazin (WRC2 R5) +8:08,0
8. Bulacia Wilkinson (WRC3 R5) +9:55,9
9. Veiby (WRC2 R5) +12:22,0
10. Greensmith (Fo) +12:56,2
---
11. E. Fernandez (WRC3 R5) +13:19,4
 
Lauantai iltapäivä (päätöspäivä?)

EK16 Guanajuatito 1 (24,96km)

nopein R5

#
EK17 Alfaro 1 (16,99km) klo 23:59

nopein R5:

#
EK18 Derramadero 1 (21,78km) klo 01:08 (suorana Yleltä klo 01.00 alkaen)

nopein R5:

#
EK19 Autodromo Shell V-Power 3 (2,33km) klo 02:38

nopein R5:

#
EK20 Autodromo Shell V-Power 4 (2,33km) klo 02:43

nopein R5:

#
EK21 Rock & Rally Leon (1,62km) klo 03:26

nopein R5:
 
110C47EB-A3C2-41C3-868B-78B323B8293F.gif
 
Mielenkiintoinen kausi luvassa, kun kisojakin on peruttuna useampia. Ogier voi hyvinkin viedä mestaruuden ihan sen takia, että on koko ajan vähemmän kisoja tarjolla, missä piste eroa voisi olla kaventamassa.
 
jännä juttu tuntuu että ogier ollu vähän paitsiossa/ei niin näkyvästi kärjessä tänä kautena mutta niin se vaan johtaa sarjaa.
 
Myös Uuden-Seelannin ralli on peruttu:


Saas nähdä ajetaanko tänä vuonna palkintojenjakoon vaadittavaa seitsemään MM-rallia lainkaan, vai jääkö kausi vain harjoitteluun. Tähän mennessä on ajettu käsittääkseni kolme MM-rallia.
 
Uusi-Seelanti ja Japani oli jo pari viikkoa sitten tuomittu peruuntumaan sarjan toimesta. Turkki olisi melko tärkeä, että saadaan kolmen mantereen sääntö täytettyä. En tiedä onko se yhtä ehdoton kuin tuo seitsemän kilpailua. Kolme kisaa on ajettu ja periaatteessa kalenterissa on enää kolme kisaa jäljellä. :sad:

Japani on kuitenkin vasta marraskuun lopulla. Sen peruuttamisella ei ole kiire. Ilmeisesti Sardinia on myös mahdollinen tai ainakin suunnitelmissa vielä tälle kaudelle.
 
Viimeksi muokattu:
Neuville kävi eilen vähän testaamassa Suomessa. Jäi ne testit yhteen päivään.
EaBfROAXgAAZflJ


Hyundai tiedotteli omalta osalta kisojen jatkumisesta. Lähtevät kahdella WRC-autolla Rooman EM-ralliin heinäkuussa. Elokuussa myös kahdella autolla Italiassa ajettavaan Rally di Albaan ja Viron Dirtfish ralliin. Albassa ja Virossa Huttunen on mukana Hyundain tiimissä R5-autolla. :tup:

MM-sarjan kannalta näyttää taas vähän huonommalta. Tänään peruttiin Walesin ralli. :sad:
 
Neuville kävi eilen vähän testaamassa Suomessa. Jäi ne testit yhteen päivään.
EaBfROAXgAAZflJ


Hyundai tiedotteli omalta osalta kisojen jatkumisesta. Lähtevät kahdella WRC-autolla Rooman EM-ralliin heinäkuussa. Elokuussa myös kahdella autolla Italiassa ajettavaan Rally di Albaan ja Viron Dirtfish ralliin. Albassa ja Virossa Huttunen on mukana Hyundain tiimissä R5-autolla. :tup:

MM-sarjan kannalta näyttää taas vähän huonommalta. Tänään peruttiin Walesin ralli. :sad:
Voisi olla fiksua lopettaa tallien roikottaminen löyhässä hirressä ja päättää suosiolla, että MM-titteli jää tänä vuonna kokonaan jakamatta. Tallit voisivat keskittyä rauhassa kehittämään kalustoaan ensi vuotta varten ja sillä siisti. Muistaakseni myös Tommi Mäkinen oli jo alkukeväästä samoilla linjoilla.
 
Nyt ollaan lähdetty boksin ulkopuolelle ja tutkitaan mahdollisuutta laittaa WRC-autot johonkin alkuperäisen kalenterin ulkopuoliseen ralliin ja tehdä siitä samalla MM-osakilpailu. Siellä olisi aika makeita asvalttikisoja ainakin ERC-sarjassa. Miksei myös tuonne aikaisemmin mainittuun Viroon. :tup:
 
Hep,


ei mikään virallinen tiedonlähde mutta jotain juttua kuitennii... Rovanperän poika ajaa kyllä ihan kunnioitettavalla tasolla jo nyt... Erittäin lupaavaa ajatellen tulevia kisoja ja vuosia.

Ehkä kuuluis ihan rallin yleiskeskusteluun mutta ... mitähän Ogierin päässä liikkuu ku joku teini pistelee päihin joka pätkällä? Kyllä sen täytyy jotenkin vaikuttaa ... Kaikki ties etukäteen notta K on nopea mutta notta noin nopea ja eri alustoille sopeutuva... varmaan on ralleja, joissa Kalle ei pärjää mutta ... ne jää nähtäväksi... harmittaa ku tähän saumaan juuri tuli tää eri topikeissa käsiteltävä Covid-19 aka. korona tms.
 
Viron mm-ralli 4-6.9.2020 (17ek:ta yht. 232,64km)

PE: ek 1 (yht. 1,28km) klo 19.08
LA: ek 2-11 (yht. 146,40km) aamu klo 07.40 , iltapäivä klo 14.37
SU: ek 12-17 yht. 84,96km) aamu klo 07.35, toinen rundi klo 10.49, power stage: ek17 Kambja (20, 05km) klo 13.10

PE
ek1 Tartu 1,28km
#
LA
ek2+7 Prangli 20,23km
ek3+8 Kanepi 16,89km
ek4+9 Otepää 9,60km
ek5+10 Mäekula 14,76km
ek6+11 Elva 11,72km
#
SU
ek12+15 Arula 6,97km
ek13+16 Kaagvere 15,46km
ek14+17 Kambja 20,05km
 
Viimeksi muokattu:
EK1 Tartu vald (1,28km)
Lappi (Fo) 1:17.0 (KTN 59,8km/h)
Ogier (To) +0,0
Tänak (Hy) +0,1
Breen (Hy) +0,4
Evans (To) +0,6
Katsuta (To) +1,4
Rovanperä (To) +1,4
Neuville (Hy) +1,5
Suninen (Fo) +1,5
Greensmith (Fo) +1,7
Loubet (Hy) +3,4

nopein R5: Östberg 1:18,2 (KTN km/h)
Tidemand +0,2
Huttunen +0,3
 
Viimeksi muokattu:
Lauantai aamupäivä

EK2 Prangli 1 (20,23km)
Rovanperä 9:52,1 (KTN 123,0km/h)
Breen +1,3
Evans +2,1
Tänak +2,8
Neuville +3,6
Ogier +4,0
Lappi +9,7
Katsuta +10,9
Suninen +15,7
Loubet +19,1
Greensmith +24,9

nopein R5: Kaur 10:29,2 (KTN km/h)
O. Solberg +2,4
Veiby +2,6

#
EK3 Kanepi 1 (16,88km)
Tänak 8:16,6 (KTN 122,4km/h)
Breen +5,6
Evans +6,3
Neuville +6,8
Ogier +7,6
Katsuta +10,0
Lappi +11,4
Suninen +13,4
Loubet +20,7
Greensmith +25,3
Rovanperä +28,9 takarengas(pinnoite) kait kuoriutui ja siitä aikatappio, edit: taisi silti olla rengasrikko, ainakin sanoi niin ek4:n lopussa mutta ei osannut sanoa mistä se tuli

nopein R5: Kajetanowicz 8:51,9 (KTN km/h)
Östberg +3,2
Fourmaux +6,0

#
EK4 Otepää 1 (9,30km)
Tänak 5:04,5 (KTN 110,0km/h)
Breen +0,1
Neuville +2,6
Evans +5,9
Rovanperä +6,0
Ogier +7,5
Lappi +7,6
Katsuta +8,0
Suninen +9,2
Loubet +10,8
Greensmith +15,0

nopein R5: O. Solberg 5:21,4 (KTN km/h)
Kaur +3,9
Kajetanowicz +5,2

#
EK5 Mäekula 1 (14,76km)
Ogier 7:46,2 (KTN 114,0km/h)
Rovanperä +0,6
Tänak +0,7
Neuville +2,0
Breen+2,6
Katsuta +5,5
Evans +6,1
Suninen +10,2
Loubet +11,3
Lappi +11,4
Greensmith +18,4

nopein R5: O. Solberg 8:15,1 (KTN km/h)
Kaur +0,4
Östberg +1,1

#
EK6 Elva 1 (11,72km)
Neuville 6:05,1 (KTN 115,6km/h)
Rovanperä +0,7
Ogier +1,7
Tänak +1,7
Breen +2,1
Katsuta +4,8
Evans +7,4
Suninen +9,3
Greensmith +12,0
Lappi +12,3 pieni ajovirhe
Loubet +18,6 pieni ajovirhe

nopein R5: O. Solberg 6:26,8 (KTN km/h)
Östberg +1,9
Gryazin +5,5
 
Viimeksi muokattu:
kokonaistilanne ek6/17 jälkeen:
1. Tänak (Hy)
2. Breen (Hy) +6,8
3. Neuville (Hy) +11,1
4. Ogier (To) +15,5
5. Evans (To) +23,1
6. Rovanperä (To) +32,3
7. Katsuta (To) +35,3
8. Lappi (Fo) +47,1
9. Suninen (Fo) +54,0
10. Loubet (Hy) +1:18,6
---
11. Greensmith (Fo) +1:32,0

jatkuu klo 14:37
 
Lauantai iltapäivä

EK7 Prangli 2 (20,23km)
Ogier 9:45,3 (KTN 124,4km/h)
Tänak +0,6
Rovanperä +2,6
Breen +4,1 rengas lähti osittain vanteelta
Evans +6,8 rengasrikko (pinta vain kuoriutui irti nopealla suoralla)
---
Neuville +1:15,7 rikkoi autoa ulosajossa, keskeytys

nopein R5: O. Solberg 10:27.0 (KTN km/h)
Östberg +0,3
Gryazin +1,0

#
EK8 Kanepi 2 (16,88km)
Tänak 8:10,6 (KTN 123,9km/h)
Rovanperä +3,3
Evans +3,8
Breen +4,3
Ogier +5,0

nopein R5: Östberg 8:46,4 (KTN km/h)
Kaur +0,9
O. Solberg +2,3


#
EK9 Otepää 2 (9,30km)
Breen 5.00,4 (KTN km/h)
Tänak +0,8
Rovanperä +3,2
Ogier +3,4
Evans +3,6

nopein R5: O. Solberg 5:19,3 (KTN km/h)
Östberg +1,8
Gryazin +2,9

#
EK10 Mäekula 2 (14,76km)
Breen 7:40,1 (KTN km/h)
Rovanperä (+0,7) +1minuutin aikasakko jostain?
Evans +2,4
Ogier +3,6
Tänak +4,0

nopein R5: Östberg 8:13,2 (KTN km/h)
O. Solberg +4,2
Kaur +4,3

#
EK11 Elva 2 (11,72km)
Rovanperä 5:58,0 (KTN km/h)
Tänak +1,8
Breen +3,7
Evans +4,3
Katsuta +5,8

nopein R5: Östberg 6:22,2 (KTN km/h)
Huttunen +1,7
O. Solberg +4,8
 
Viimeksi muokattu:
kokonaistilanne ek11/17 jälkeen:
1. Tänak (Hy) 1:15:08,4 (ajettu yht. 147,06km KTN 117,4km/h)
2. Breen (Hy) +11,7
3. Ogier (To) +28,7
4. Evans (To) +36,8
5. Katsuta (To) +1:01,9
6. Rovanperä (To) +1:34,9
7. Lappi (Fo) +1:41,7
8. Suninen (Fo) +1:50,9
9. Loubet (Hy) +2:15,2
10. Greensmith (Fo) +3:03,1
---
11. O. Solberg (R5) +5:02,9 (nopein R5: +2,06s/km KTN 110,0km/h)
12. Kaur (R5) +5:20,7
13. Östberg (R5) +5:26,4
 
Sunnuntai

EK12 Arula 1 (6,97km)
Evans 3:15,3 (KTN km/h)
Rovanperä +0,4
Tänak +1,6
Ogier +2,3
Breen +3,0
Suninen +3,6
Katsuta +3,7
Lappi +5,1
Greensmith +9,2
Loubet +12,0
Neuville +34,6 vain kruisailee ja säästää renkaita Power Stagelle

nopein R5: O. Solberg 3:29,1 (KTN km/h)
Kajetanowicz +0,8
Huttunen +1,7

#
EK13 Kaagvere 1 (15,46km)
Rovanperä 8:42,5
Tänak +2,1
Breen +2,2
Ogier +4,4
Evans +5,8
Lappi +10,5
Suninen +12,8
Greensmith +19,5
Neuville +58,1
Katsuta kaatoi auton, keskeytys
Loubet jäänyt jonnekin kun ei startannut ek:lle?

nopein R5:


kokonaistilanne ek13/17 jälkeen:
1. Tänak (Hy)
2. Breen (Hy) +13,2
3. Ogier (To) +31,7
4. Evans (To) +38,9
5. Rovanperä (To) +1:31,6
6. Lappi (Fo) +1:53,6
7. Suninen (Fo) +2:03,6

#
EK14 Kambja 1 (20,04km) klo 09:08

#
EK15 Arula 2 (6,97km) klo 10:49

#
EK16 Kaagvere 2 (15,46km) klo 11:28

#
EK17 Kambja 1 (20,04km) Power Stage klo 13:18
 
Viimeksi muokattu:
kokonaistilanne ek13/17 jälkeen:
1. Tänak (Hy)
2. Breen (Hy) +13,2
3. Ogier (To) +31,7
4. Evans (To) +38,9
5. Rovanperä (To) +1:31,6
6. Lappi (Fo) +1:53,6
7. Suninen (Fo) +2:03,6
Rovanperä olis ilman rengasrikkoa (~30s) ja aikasakkoa (1 min) aivan Tänakin perässä. Vauhti tuntuu olevan kohillaa. Hölmöilyt vielä pois, niin kyllähän tulosta alkaa tulemaan.
 
Takaiskuista huolimatta roviksen vauhti on kyllä erinomaista, hitto jos tanakin vauhdissa pysyy noilla teillä niin voiko kovempaa edes päästä..
 
Pelkällä rengasrikolla olisi taistellut vähintään palkintopallisijoituksesta. Saataa hiukan kartturia ottaa päähän tuo moka. Joku kuumakalle pistäisi varmaan kartturin vaihtoon. :)
 
Pelkällä rengasrikolla olisi taistellut vähintään palkintopallisijoituksesta. Saataa hiukan kartturia ottaa päähän tuo moka. Joku kuumakalle pistäisi varmaan kartturin vaihtoon. :)
Tavallaan onneksi tuli rengasrikko, kun muuten olisi menetetty voitto.
 
Turkin mm-ralli 18-20.9.2020 (12ek:ta yht. 223,00km)

PE: ek 1-2 (yht. 25,22km) klo 17:00
LA: ek 3-8 (yht. 107,38km) aamu klo 08:50, iltapäivä klo 14:50
SU: ek 9-12 yht. 90,40km) aamu klo 07:30, päivä klo 11:10, power stage: ek12 Marmaris 7,05km klo 13:18

PE
ek1 Icmeler 13,90km (Suorana: TV2 klo 17:00)
ek2 Gökce 11,32km
#
LA
ek3+6 Yesilbelde 31,79km
ek4+7 Datca 8,75km (Suorana: TV2 klo 10:08 ja 16:08)
ek5+8 Kizlan 13,15km
#
SU
ek9+11 Cetibeli 38,15km
ek10+12 Marmaris 7,05km (Suorana: Areena klo 09:08 ja TV2 klo 13:18)

Pistetilanne ennen Turkkia:
Ogier (To) 79p
Evans (To) 70p
Tänak (Hy) 66p
Rovanperä (To) 55p
Neuville (Hy) 42p
Suninen (Fo) 34p
Lappi (Fo) 30p
 
Viimeksi muokattu:
Villi veikkaus:

Tänak uusii mestaruuden tai sitten Ogier..Neuville taas hyvä kakkonen tai kolmonen.
 
EK1 Icmeler (13,90km)
Neuville 10:13,1
Loeb +3,3
Tänak +3,3
Evans +3,9
Ogier +5,1
Suninen +5,2
Rovanperä +5,2
Lappi +5,6
Greensmith +10,9
Loubet +13,1

nopein R5: Bulacia 10:54,5
Fourmaux +1,6
Kajetanowicz +6,1

#
EK2 Gökce (11,32km)
Ogeir 8:34,0
Loeb +0,5
Rovanperä +1,3
Evans +2,0
Suninen +2,8
Lappi +4,8
Neuville +5,0
Tänak +5,1
Greensmith +9,0
Loubet +19,9

nopein R5: Fourmaux 9:01,0
Brynildsen +2,6
Bulacia +2,7
 
kokonaistilanne ek2/12 jälkeen
1. Loeb (Hy) 18:50,9
2. Neuville (Hy) +1,2
3. Ogier (To) +1,3
4. Evans (To) +2,1
5. Rovanperä (To) +2,7
6. Suninen (Fo) +4,2
7. Tänak (Hy) +4,8
8. Lappi (Fo) +6,6
9. Greensmith (Fo) +16,1
10. Loubet (Hy) +28,5
---
11. Fourmaux (R5) +1:06,2
12. Bulacia (R5) +1:07,3
13. Kajetanowicz (R5) +1:19,7
 
Lauantai aamu

EK3 Yesilbelde (31,79km)
Ogier 24:54,2
Neuville +1,8
Evans +8,8
Loeb +18,1
Rovanperä +20,6
Suninen +30,7
Lappi +54,0
Greensmith +1:02,3
Loubet +1:17,6
Tänak keskeytys, ohjaus hajosi tmv

nopein R5:

#
EK4 Datca (8,75km)
Ogier 6:53,9
Neuville +1,3
Evans +2,1
Rovanperä +2,2
Loeb +3,9

nopein R5:

#
EK5 Kizlan (13,15km)
Neuville 7:10,7
Ogier +1,4
Evans +2,0
Loeb +2,4
Rovanperä +2,6

nopein R5:
 
Viimeksi muokattu:
Lauantai iltapäivä

EK6 Yesilbelde (31,79km)
Neuville 24:41,6
Loeb +10,1
Evans +11,1
Suninen +21,9
Ogier +31,5 ehkä jotain vialla autossa kun jäi näin paljon
Rovanperä +36,2 rengasrikko
Lappi +50,5
Greensmith +1:00,0
Loubet +1:11,8

nopein R5:

#
EK7 Datca (8,75km)
Neuville 6:57,2
Ogier +0,2
Loeb +3,9
Rovanperä +7,7
Lappi +8,4
Suninen +8,6
Evans +11,5

nopein R5:

#
EK8 Kizlan (13,15km)
Loeb 7:09,4
Neuville +0,9
Ogier +4,0
Lappi +8,5
Rovanperä +12,0
Suninen +12,9
Greensmith +16,3
Loebet +21,3
Evans +28,4

nopein R5:
 
Viimeksi muokattu:
Harmi että toi Rovanperän ja Loebin taistelu tyrehty. Hyvin toiminut WRC+ kyllä ja mukavan kuuloiset selostajat että ei viitti edes TV2 tulevia pätkiä sieltä kattoa.
 
kokonaistilanne ek 8/12 jälkeen
1. Neuville (Hy)
2. Loeb (Hy) +33,2
3. Ogier (To) +33,2
4. Evans (To) +1:00,8
5. Rovanperä (To) +1:18,8
6. Suninen (Fo) +1:35,0
7. Lappi (Fo) +2:28,0
8. Greensmith (Fo) +3:15,4
9. Loubet (Hy) +4:20,4
10.
---
11.
12.

jatkuu huomenna klo 7:30
 
Hieno kisa tää Turkki nyt lähinnä kilpaillaan siitä kuka vaihtaa nopeiten renkaan :poop:
 
Sunnuntai

EK9 Cetibeli (38,15km)
Evans 28:38,9
Tänak +31,6
Greensmith +42,0
Ogier +1:14,5 (rengasrikko+vaihto)
Loeb +1:20,0 (rengasrikko, mutta jatkoi kun oli lähellä maalia)
Neuville +1:48,5 (rengasrikko+vaihto)
Rovanperä +1:54,1 (rengasrikko+vaihto)
Lappi +2:13,8 (rengasrikko+vaihto)
Suninen keskeytys
Loubet keskeytys

nopein R5: Fourmaux 31:03,5

#
EK10 Marmaris (7,05km)
Neuville 4:25,5
Loeb +4,5
Ogier +4,8
Rovanperä +4,9
Evans +5,5 (auto sammui neulansilmässä)
Lappi +9,0
Greensmith +9,1
Tänak +13,8

nopein R5: Tidemand 4:43,8

#
EK11 Cetibeli (38,15km)
Neuville 27:46,0
Evans +5,3
Loeb +9,4
Rovanperä +29,7
Lappi +59,0
Ogier keskeytys

nopein R5: Fourmaux 30:55,4

#
EK12 Marmaris (7,05km) Power Stage
1. Neuville 4:20,4
2. Tänak +0,4
3. Rovanperä +1,7
4. Evans +1,7
5. Loeb +5,6
---
6. Greensmith +8,8

nopein R5: Tidemand 4:38,1
 
Viimeksi muokattu:
Hieno oli ralli ja itse ainakin pidän tämäntyyppisestä rallista, on haastetta eikä voi aina ajaa kaasu pohjassa. Evans ansaitsi voittonsa / Evansilla kävi todella hyvä tuuri, no lopputulos on se mikä ratkaisee. Nyt jos pysyy nuo kaksi kisaa eikä tule lisää tarjolle, niin Evans on varmaankin mestari. Voi olla, että Ogierilla jää sen verran harmittamaan, että ihan sen takia ajaa jo ensi kauden.
 
Lopputulokset: Turkin MM-ralli

1. Evans (To) 2:43:02,7 (ajettiin yht. 223,00km, KTN 82,1km/h)
2. Neuville (Hy) +35,2 (tappio keskimäärin +0,16s/km)
3. Loeb (Hy) +59,4
4. Rovanperä (To) +2:35,9
5. Greensmith (Fo) +4:08,3
6. Lappi (Fo) +2:28,0 +5:36,2
7. Kajetanowicz (R5) +12:35,5 (nopein R5: +3,39s/km, KTN 76,2km/h)
8. Tidemand (R5) +12:59,7
9. Fourmaux (R5) 14:42,6
10. Bulacia (R5) +14:46,4
---
11. Avci (R5) +19:51,1

ek-voitot:
Neuville 7
Ogier 3
Loeb 1
Evans 1
 
Viimeksi muokattu:
Huhujahan Tommin tallin huonosta johtamisesta näkyi aiemmin lööpeissä
Jonkun Kele, Tana ja Sviddunääs toimesta, ei paljon voi luottaa. (<- Tarkoitan Markkoa ja Tänäkiä).
Hyvinhän tuolla on mennyt, että tokkopa siitä on. Ja paljon isompi rooli tuo uusi lienee.
 
Itse nyt tulkitsisin tuon siten että Tojota antoi käytännössä potkut Mäkiselle ja osti tallin pois vain lopettaakseen projektin lähivuosina. Mäkisen uusi titteli on lähinnä muotoseikka jolla asia saadaan kuulostamaan paremmalta.
 
Itse nyt tulkitsisin tuon siten että Tojota antoi käytännössä potkut Mäkiselle ja osti tallin pois vain lopettaakseen projektin lähivuosina. Mäkisen uusi titteli on lähinnä muotoseikka jolla asia saadaan kuulostamaan paremmalta.
Aika monimutkaista nykyään autourheiluohjelman lopettaminen tai sitten tuo on hölmö teoria. Vähän vaikeampaa se lopettaminen jatkossa on kun TGR on itse vastuussa Puuppolan ja Viron työntekijöistä.
 
Aika monimutkaista nykyään autourheiluohjelman lopettaminen tai sitten tuo on hölmö teoria. Vähän vaikeampaa se lopettaminen jatkossa on kun TGR on itse vastuussa Puuppolan ja Viron työntekijöistä.
Mitä vaikeaa siinä on? Pulju kiinni ja työntekijät ulos. Yhtä ripeästi se Tojota aikasemmin vetäytyi niin rallista kuin formuloista.

Totuus nyt varmaan on se että Tommin ja johdon tulevaisuuden näkymät eivät oikein kohdanneet kun ollaan menossa kohti hybridi-aikakautta
 
Viimeksi muokattu:
Mitä vaikeaa siinä on? Pulju kiinni ja työntekijät ulos. Yhtä ripeästi se Tojota aikasemmin vetäytyi niin rallista kuin formuloista.

Totuus nyt varmaan on se että Tommin ja johdon tulevaisuuden näkymät eivät oikein kohdanneet kun ollaan menossa kohti hybridi-aikakautta

Alla vähän lisää asiasta, Toyota tahtoo enemmän kontrollia itselleen mikäli oikein rivien välistä luin. Mäkisen pulju silti edelleen ralliautoa kehittää ja testaa. Niin ja TMR pysyy Mäkisen hallussa. Toyota ei sitä ostanut.



– Järjestely on sellainen, että TMR (Tommi Mäkinen Racing) jatkaa TMC:n (Toyota Motor Corporation) kanssa yhteistyötä, ja WRC-toiminta siirtyy kokonaan TGRE:n (Toyota Gazoo Racing Europe) vetämäksi. Ei tässä tapahdu mitään dramaattisempaa – tiimi vain siirtyy kokonaan Toyotan alle. Operaatio jatkuu muuten samanlaisena, Mäkinen selvittää Rallit.fille.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
261 694
Viestejä
4 544 094
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom