RAGE 2 ensimmäinen peli AMD:n FidelityFX -tuella

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Avalance Studios on julkaissut uuden päivityksen RAGE 2 -peliin, jonka mukana siihen on lisätty tuki AMD:n FidelityFX Sharpening & Upsampling -ominaisuudelle.

FidelityFX on AMD:n avoimen lähdekoodin paketti erilaisia kuvanlaadun parantamiseen tähtääviä efektejä eikä se maininnut niiden vaativan Navi-arkkitehtuuriin perustuvia näytönohjaimia. DSOGamingin mukaan ominaisuus ei kuitenkaan ainakaan tässä vaiheessa toimi NVIDIAn näytönohjaimilla.

upload_2019-7-1_21-3-52.png


Lähde: RAGE 2 is the first game that officially supports AMD’s new FidelityFX technology | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Miksi näitä ei ole suoraan peleihin laitettu jos on ominaisuutena hyvä/tarpeellinen
Witcher 3 taisi kyllä olla jo näitä terävöitys säätöjä.

Ens vuonna Cyperbynk 2077, FidelityFX vs RT :vihellys:
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Miksi näitä ei ole suoraan peleihin laitettu jos on ominaisuutena hyvä/tarpeellinen
Witcher 3 taisi kyllä olla jo näitä terävöitys säätöjä.
Nämähän on nimenomaan laitettu suoraan peleihin?
Ens vuonna Cyperbynk 2077, FidelityFX vs RT :vihellys:
Öö, miksi vertaat asioita jotka eivät liity millään tapaa toisiinsa eivätkä sen puoleen myöskään rajaa toisiaan pois?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 429
Miksi näitä ei ole suoraan peleihin laitettu jos on ominaisuutena hyvä/tarpeellinen
Division 1-2, molemmissa löytyy resolution scale ja sharpening suoraan pelivalikoista. Toimii todella hyvin.

Eiköhän tuo RT ole syynä miksi noita virityksiä on alkanut tulemaan. Siedettävän suorituskyvyn takia ei voi rendata natiiviresolla, antialiasing pehmentää kuvaa entisestään, joten on käytettävä jippoja, jotta peli näyttää hyvälle ja eikä muutu diashowksi. Konsoleillahan checkerboard rendering on käsittääkseni ollut kovassa käytössä, kun pitää saada sitä suorituskykyä irti.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Tarkoitan miksi ei ole aikaisemmin laitettu peleihin ihan kehittäjien toimesta jos on hyvä/tarpeellinen asetus.
Koska kukaan ei ole kehittänyt sopivia efektejä helposti mukaan laitettavaksi? Onhan noita shader injektoreita ollut mitkä ajavat vastaavia efektejä, nyt AMD tarjoaa kehittäjille avoimena lähdekoodina vastaavia settejä.
Ja kuten @hese_e totesi, on yksittäisissä peleissä ollut ihan sisäänrakennettuinakin vastaavia.
FidelityFX ei ole vain tuo Rage 2:n implementaatio, vaan siihen tulee sisältymään myös muita efektejä mistä devit voivat valkata haluamansa.
Toisella toimii toinen ja toisella ei toimi.
Kumpikaan ei ole millään tasolla kiinni minkä valmistajan kortti on, vaan mitä se kortti tukee. RT toimii millä tahansa DXR:ää tukevalla näytönohjaimella, FidelityFX millä tahansa näytönohjaimella (no, on siinäkin varmasti omat miniminsä mutta eiköhän se toimi kaikilla DX12-näyttiksillä)
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Koska kukaan ei ole kehittänyt sopivia efektejä helposti mukaan laitettavaksi? Onhan noita shader injektoreita ollut mitkä ajavat vastaavia efektejä, nyt AMD tarjoaa kehittäjille avoimena lähdekoodina vastaavia settejä.

Kumpikaan ei ole millään tasolla kiinni minkä valmistajan kortti on, vaan mitä se kortti tukee. RT toimii millä tahansa DXR:ää tukevalla näytönohjaimella, FidelityFX millä tahansa näytönohjaimella (no, on siinäkin varmasti omat miniminsä mutta eiköhän se toimi kaikilla DX12-näyttiksillä)
Netistä nyt enempi luettuna ymmärrän hieman paremmin tämän tarkoituksen ja tuomat hyödyt.

AMD Fidelity FX Review - Featuring RAGE 2 | Is FidelityFX a gimmick? | Software

e.
DSOgaming taitaa olla väärässä?
"DSOGamingin mukaan ominaisuus ei kuitenkaan ainakaan tässä vaiheessa toimi NVIDIAn näytönohjaimilla."

we can confirm that it does work with Nvidia's Geforce hardware and has a positive effect on Rage 2's image quality.
-Overclock3d
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Netistä nyt enempi luettuna ymmärrän hieman paremmin tämän tarkoituksen ja tuomat hyödyt.

AMD Fidelity FX Review - Featuring RAGE 2 | Is FidelityFX a gimmick? | Software

e.
DSOgaming taitaa olla väärässä?
"DSOGamingin mukaan ominaisuus ei kuitenkaan ainakaan tässä vaiheessa toimi NVIDIAn näytönohjaimilla."

we can confirm that it does work with Nvidia's Geforce hardware and has a positive effect on Rage 2's image quality.
-Overclock3d
Juu ne oli kämmänneet ilmeisesti jotain DSOGamingillä. Missään vaiheessa mitään syytä miksei toimisi ei kuitenkaan ole ollut, avoimen lähdekoodin settejä eikä ikinä mainittu mitään että vaatisi näyttikseltä jotain tiettyä uutta ominaisuutta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 429
Netistä nyt enempi luettuna ymmärrän hieman paremmin tämän tarkoituksen ja tuomat hyödyt.

AMD Fidelity FX Review - Featuring RAGE 2 | Is FidelityFX a gimmick? | Software
Oletettavasti jos skaalausta käytetään, niin terävöitys ruuvataan isommalle. Sitehän se metronkin dlss kuvanlaatufixi tehtiin. Peli sai patchin, eikä ajurit ja yllättäen kuva oli terävää, mutta samalla siihen ilmestyi terävöityksestä tulevia artefakteja.

Imho. Tuolla on DLSS:ää paremmat mahdollisuudet yleistyä, kun ei tarvitse opettaa AI algoritmia per peli ja per resoluutio. PS4:n bluray -> 4k skaalausta katsellessa voi miettiä mitä saa aikaan ilman AI hypesanaa, noita skaalausalgoritmeja kun on useita.

Tietty tasapainoiluahan se on, DLSS:n tyylinen raskas algoritmi kuluttaa aika paljon prosessointiaikaa. Saman frametimen saa aikaan, jos käyttää isompaa resoluutiota ja nopeampaa (mutta ei niin hyvää) skaalausmenetelmää. Veikkaisin lähdemateriaalin laadun painavan skaalaustapaa enemmän.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Oletettavasti jos skaalausta käytetään, niin terävöitys ruuvataan isommalle. Sitehän se metronkin dlss kuvanlaatufixi tehtiin. Peli sai patchin, eikä ajurit ja yllättäen kuva oli terävää, mutta samalla siihen ilmestyi terävöityksestä tulevia artefakteja.

Imho. Tuolla on DLSS:ää paremmat mahdollisuudet yleistyä, kun ei tarvitse opettaa AI algoritmia per peli ja per resoluutio. PS4:n bluray -> 4k skaalausta katsellessa voi miettiä mitä saa aikaan ilman AI hypesanaa, noita skaalausalgoritmeja kun on useita.

Tietty tasapainoiluahan se on, DLSS:n tyylinen raskas algoritmi kuluttaa aika paljon prosessointiaikaa. Saman frametimen saa aikaan, jos käyttää isompaa resoluutiota ja nopeampaa (mutta ei niin hyvää) skaalausmenetelmää. Veikkaisin lähdemateriaalin laadun painavan skaalaustapaa enemmän.
En katsele Bluray juttuja Ps4 niin en tiedä niistä mutta Ps4 1080p näyttää ainakin 4K TV skaalaimesta riippuen eri tasoiselta.
Mutta kaikista paras olisi kun rauta olisi yksinkertaisesti niin nopeaa ettei tuollaisia DLSS tms. tarvittaisi.

FidelityFX tosin ihan ok kun terävöitää yksityiskohtia ja tuskin aiheuttaa mitään negatiivista sivutuotteena.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 429
En katsele Bluray juttuja Ps4 niin en tiedä niistä mutta Ps4 1080p näyttää ainakin 4K TV skaalaimesta riippuen eri tasoiselta.
Mutta kaikista paras olisi kun rauta olisi yksinkertaisesti niin nopeaa ettei tuollaisia DLSS tms. tarvittaisi.
Imho. Nuo metodit taitaa olla vain kasvussa. RT on raskasta ja pysyy sellaisena ja resoluutiot on kasvussa. Joten skaalausmenetelmät yleistyy. Molemmat valmistajat ovat tuoneet tai tuomassa variable rate shadiningia, jolla voidaan huijata piirtämällä vähemmän tarkasti tummat tai nopeasti liikkuviin osat framesta ja kiskoa siten perffiä lisää. Uusi konsolisukupolvi hypettää 8k sanoilla, vaikka rauta ei taatusti piirrä sitä natiivisti, vaan vedetään checkerboard tjsp rendauksella. Kyllä nuo menetelmät ottaa pataan aidolta resolta, mutta toisaalta näyttävät paremmille kuin alkuperäisresoluutio ennen skaalaus ja terävöityskikkoja.

Imho pari peliä jota pelaan näyttää tavallaan paremmalle skaalattuna ja terävöitettynä, kuin natiivina. Disclaimerina niissä onkin kovalle blurrille vedetty TAA antialiasointi vakiona ja postprosessia päälle. Joten kuva on natiivinakin sumea kovasta resosta huolimatta, joten matalamman reson kuva skaalattuna ja terävoitettynä näyttää "paremmalle". Detailejahan ei oikeasti ole niin paljoa kuin natiiviresossa (ja se terävöitettynä olisi ylivoimainen voittaja), mutta illuusio on onnistunut, kun reunoissa on kontrastia, joka puuttuu natiivireson luomuesitystavasta. Eikä 4K:n pikselitiheys ole tuossa lainkaan haitaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 282
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom