Radeon RX6700XT asennuksen jälkeen pelit ei oikein toimi.

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Alkuun kannattaa aina painella uninstallia kaikelle bloattipaskeelle mitä nykyään tyrkytetään. Muuta ei tarvitse kuin tuoreet ajurit.
 
Liittynyt
03.07.2020
Viestejä
558
Ärsyttävästi on muuten teksti-ikkuna tuossa prossun lämpötilojen edessä. HWInfossa.
1616587111918.png
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
Alkuun kannattaa aina painella uninstallia kaikelle bloattipaskeelle mitä nykyään tyrkytetään. Muuta ei tarvitse kuin tuoreet ajurit.
Ei pitäis hirveesti olla mitään sellaista kun asensin koko myllyn uusiks. Jollei sit radeonin ajuripaketis & piirisarjas tuu mukana kasa shittiä?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Eikö tuon Corsair dashboarding mukaan prossu käy varsin kuumana mutta itse vesijäähy on haalea? Eli lämmöt eivät siirry siihen AIO:hon. En kyllä kovin tiedä noista mutta toi AIO on aika pieni niin kyllä sen pitäisi tuollaisella prossulla lämmetä ihan eri luokkaa.

Edit. Ja timyspy keskimääräinen CPU tulos tuolla prossulla on 13000, sulla hieman vajaa 11000. Sun prossu throttlaa aivan hemmetisti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
Eikö tuon Corsair dashboarding mukaan prossu käy varsin kuumana mutta itse vesijäähy on haalea? Eli lämmöt eivät siirry siihen AIO:hon. En kyllä kovin tiedä noista mutta toi AIO on aika pieni niin kyllä sen pitäisi tuollaisella prossulla lämmetä ihan eri luokkaa.

Edit. Ja timyspy keskimääräinen CPU tulos tuolla prossulla on 13000, sulla hieman vajaa 11000. Sun prossu throttlaa aivan hemmetisti.
Tässä tuo uusi testini TimeSpy jonka linkkasin jo tänne ketjuun kun sain toimivat muistit. tulos Eli oisko sulla antaa jotain korjausohjetta tälle? Itselle ei oikein sano tuo prossun throttlaus mitään.
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
Eli onko mun AIO rikki kenties? Itselle tämä on ensimmäinen AIO. Ja ISO kiitos kaikille jotka jaksaa jeesata. Itsellä alkaa hermo olee aivan loppu.
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
Palo kiinni tää taistelu...Toimitan koneen tänään Jimssiin. Saavat katsoa mikä osa siellä kettuilee. Lähes kaikki osat sieltä kuitenkin ostettu tässä puolen vuoden sisällä.
 
Liittynyt
03.07.2020
Viestejä
558
Onko AIO kiinnitetty kunnolla prosessoriin, eli tarpeeksi kireällä? Paljonko prossun lämmöt on ihan TimeSpy:n testin aikana?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Ei taida AIOssa pyöriä pumppu? Vai olisko siellä ilmaa? Se vois selittää, tarkista liitännät, mikäli ne kunnossa niin tunnustele blokin pintaa, pitäisi "väristä" kun pumppu käy. Vanha näyttis ei kuormittanut prossua niin paljon, että asialla olis ollut merkitystä.

Emolevyllä on aio_pump tms. liitäntä, niin pumppu kiinni siihen.
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
Lähen nyt kiikuttaa konetta. Ilmottelen kun selvii mikä sitä vaivaa vai vaivaako mikään.

Tässä vielä viimonen veto
Sieppaa.PNG
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Ei tuossa isompaa ongelmaa näy, pientä alisuoritusta, johtuuko oikeasti lämmöistä? 85 astetta R23 testissä ei ainakaan 5800X prossulla aiheuttanut minkäänlaista pudotusta kellotaajuuteen. Raja taitaa olla 95.
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
Ei tuossa isompaa ongelmaa näy, pientä alisuoritusta, johtuuko oikeasti lämmöistä? 85 astetta R23 testissä ei ainakaan 5800X prossulla aiheuttanut minkäänlaista pudotusta kellotaajuuteen. Raja taitaa olla 95.
Joku osa koneessa nyt tekee sen että koko kone käy lämpöisenä ja äänet alkaa pätkii sekä fps:ät putoo. Kun lopetin pelaamisen ja yritin kuunnella vaikka mp3 musiikkia niin se oli sellasta pätkimistä jota ei voinut kuunnella. Kun käynnisti koneen uusiksi niin musiikki tuli taas normaalisti. Olen melko varma et tuokin käyttäytyminen johtuu lämmöistä. Toivottavasti ongelma nyt selviää kun kone on Jimssillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 133
Koneen edessä olevat puhaltaa koppaan sisälle, aio katossa --> tuulettimet puhaltaa ilmaa sen läpi ja katosta ulos. Takana oleva tuuletin puhaltaa ilmat ulos kopasta.
Kuvan mukaisesti:



Testaan noi ylläolevat ehdotukset kun pääsen töistä kotiin.

Edit. Kuva työpisteestä. Tuli myös mieleen että olisikohan järkevämpää ottaa kone pois tuolta nurkasta ja siirtää se toiselle puolelle. Vois ilma kiertää paremmin.
Valitan tietyntason autismia, mutta haluan vaan sanoa, että Meshify C ja Meshify C Mini ero on: toinen on 5cm korkeampi. Tuonne olisi helposti mahtunut se 5cm korkeampi Meshify C. ATX olisi myös antanut paljon paremmin emolevyvaihtoehtoja.

Hieno setup kyllä ja jännä valaistus.

--

Itse suosin Micronin E-die 3200CL16 ja käytän niitä niillä profiileilla. Toimivat jopa Ryzen 2700X:n kanssa, jolla melkein samanlaiset (tai täysin samanlaiset) Corsairin 3000MHz palikat eivät toimineet. Ja niiden kanssa säädin speksien rajoissa oikein kunnolla, olettaen jokaisen uuden AGESAn parantavan ongelman. Ei se siitä korjaantunut. Parhaiten toimi 2666MHz vakaasti.

Suosittelen, että ostaa semmoiset laadukkaat hyvän hinta/laatu-suhteen muistit ja sellaiset nuo Crucialit ovat. Varmaan noista puhutaan:

Niitä saa kuitenkin jopa satasella Amazonin aleista aina silloin tällöin, ja pitää vaan kytätä. Siitä ei ole apua, jos tarve on nyt.

--

Lämpöjä saat helpoiten alas katsomalla sen Sampsan ylikellotusoppaan ja käyttämällä pelkästään Curve Optimizeria. Jos ei kellottelu kiinnosta, niin PBO pois (niinkuin minulla on nyt) ja lämmöt tippuu sen 10 astetta rasituksessa vähintään.

--

AI Suiten poisto voi auttaa noihin ääniongelmiin. Tai kaiken Asus-paskeen. Valitan, minulla on ollut kolme eri generaation Ryzeniä Asuksen C6H:lla ja opin heti alkuun, ettei siihen asenneta niitä valmistajan ohjelmia.
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
Valitan tietyntason autismia, mutta haluan vaan sanoa, että Meshify C ja Meshify C Mini ero on: toinen on 5cm korkeampi. Tuonne olisi helposti mahtunut se 5cm korkeampi Meshify C. ATX olisi myös antanut paljon paremmin emolevyvaihtoehtoja.

Hieno setup kyllä ja jännä valaistus.

--

Itse suosin Micronin E-die 3200CL16 ja käytän niitä niillä profiileilla. Toimivat jopa Ryzen 2700X:n kanssa, jolla melkein samanlaiset (tai täysin samanlaiset) Corsairin 3000MHz palikat eivät toimineet. Ja niiden kanssa säädin speksien rajoissa oikein kunnolla, olettaen jokaisen uuden AGESAn parantavan ongelman. Ei se siitä korjaantunut. Parhaiten toimi 2666MHz vakaasti.

Suosittelen, että ostaa semmoiset laadukkaat hyvän hinta/laatu-suhteen muistit ja sellaiset nuo Crucialit ovat. Varmaan noista puhutaan:

Niitä saa kuitenkin jopa satasella Amazonin aleista aina silloin tällöin, ja pitää vaan kytätä. Siitä ei ole apua, jos tarve on nyt.

--

Lämpöjä saat helpoiten alas katsomalla sen Sampsan ylikellotusoppaan ja käyttämällä pelkästään Curve Optimizeria. Jos ei kellottelu kiinnosta, niin PBO pois (niinkuin minulla on nyt) ja lämmöt tippuu sen 10 astetta rasituksessa vähintään.

--

AI Suiten poisto voi auttaa noihin ääniongelmiin. Tai kaiken Asus-paskeen. Valitan, minulla on ollut kolme eri generaation Ryzeniä Asuksen C6H:lla ja opin heti alkuun, ettei siihen asenneta niitä valmistajan ohjelmia.
Halusin nimenomaan pienemmän kopan ja mielestäni hankin siihen sellaisen jäähdytyksen jolla pysyy lämmöt kurissa. Nähtävästi ei...tai kohta se toivottavasti selviää. Kattelin jimssissä käydessäni Meshify C ja Meshify C Mini eroja ja kun hain sitä pienempää ja sirompaa niin siksi mini. Edellinen koneeni jonka rakensin viimeksi joskus vuonna 2014 oli kokoa ISO. V*tutti suunnattomasti kun sitä joutui siirtämään ja tietysti se paisto enempi silmään kokonsa puolesta vaikka ei tässä mitään Innon Markoja olla.

Uudet muistit ovat ostoslistallani ja olen ajatellut että olisivat 3600MHz ja 32Gb. Latenssi olisi myös kiva jos se olisi siinä CL16. Tällä hetkellä hinnat on pilvissä. Onneksi minulla on noi lainakammat jotka kyllä toimii tällä hetkellä.

Olen tykännyt AI Suiten tuulettimen automaattisesta säädöstä jolla saa tuulettimet hiljaiseksi, jotta ne ei huuda kokoajan täysillä. Olisiko tähän mahdollisesti jokin toinen sopiva sovellus jolla saada ne kuosiin automatic? En ole aikaisemmin kikkaillut noiden tuulettimien manuaali säätöjen kanssa ja on helpompaa kun joku sovellus sen tekee napinpainalluksella. Se on sitten eriasia onko se hyvä vai huono juttu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 133
Halusin nimenomaan pienemmän kopan ja mielestäni hankin siihen sellaisen jäähdytyksen jolla pysyy lämmöt kurissa. Nähtävästi ei...tai kohta se toivottavasti selviää. Kattelin jimssissä käydessäni Meshify C ja Meshify C Mini eroja ja kun hain sitä pienempää ja sirompaa niin siksi mini. Edellinen koneeni jonka rakensin viimeksi joskus vuonna 2014 oli kokoa ISO. V*tutti suunnattomasti kun sitä joutui siirtämään ja tietysti se paisto enempi silmään kokonsa puolesta vaikka ei tässä mitään Innon Markoja olla.
Ei ole huono hankinta, mietin vaan sen puolesta, että mATX-emolevytarjonta on aika heikkoa, kun taas ATX-emolevyjä on pilvin pimein. Ei se tuuletuksen kannalta ole lähes yhtään parempi hankkia normaali Meshify C. Hieno setuppi kyllä sinulla, itsellä on enemmän ATK-nurkka ja se ei ole noin kuvauksellinen :)


Uudet muistit ovat ostoslistallani ja olen ajatellut että olisivat 3600MHz ja 32Gb. Latenssi olisi myös kiva jos se olisi siinä CL16. Tällä hetkellä hinnat on pilvissä. Onneksi minulla on noi lainakammat jotka kyllä toimii tällä hetkellä.
Tätä yritän edelleen painottaa. Oikeasti 3600CL16 olisi loistavat, jos toimii. Jos ei toimi, niin rahat meni hukkaan.
Ryzenillä nuo muistit toimii vaihtelevasti, niin itselleni olen ostanut E-die 3200CL16, jotka on siis 400MHz hitaammat, mutta ihan hyvin niillä ajelee. Ja ne toimii suoraan pakasta vedettynä noin, ilman mitään säätöä.
Tämän takia etsisin muistit, jotka varmasti toimii, eli Micronin E-die vähän löysemmillä latensseilla ja 3600MHz - tai Samsungin B-die ja tuo 3600CL16. Lisäksi olisin niin törkeä, että jos Samsungin B-die ei toimi ilmoitetusti, niin pistäisin takaisin kauppaan. Se on ihan oikea vaihtoehto, että ei toimi.
Muistit ja Ryzen on vaikea asia ja jos saat toimimaan - erittäin hyvä. Jos et, niin menee rahaa hukkaan.

Olen tykännyt AI Suiten tuulettimen automaattisesta säädöstä jolla saa tuulettimet hiljaiseksi, jotta ne ei huuda kokoajan täysillä. Olisiko tähän mahdollisesti jokin toinen sopiva sovellus jolla saada ne kuosiin automatic? En ole aikaisemmin kikkaillut noiden tuulettimien manuaali säätöjen kanssa ja on helpompaa kun joku sovellus sen tekee napinpainalluksella. Se on sitten eriasia onko se hyvä vai huono juttu.
Itse olen käyttänyt Q-Fania siellä biosissa. Olen myös rajoittanut maksiminopeutta ja nyt on hyvin hiljainen. Se ei kyllä napinpainalluksista tee mitään, vaan ne käyttää niitä profiileja aina.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Katossa pitäisin itse, edessä ollessaan lämmittää kotelon sisäilmaa (ja sitä myötä myös näytönohjainta). Itsellä tosin radi edessä mutta myöskin viileämpi kivi mitä sinulla.
Alkaa mieli muuttumaa tonki suhtee jos koneessa RTX 3080/90 puskemas sitä 400w lämpöä kopan sisää, nostaa meinaa prossun lämpöjä aika paljo jos pitää AIO "kennoa" katossa hyvästä ilmankierrosta huolimatta, mitä tilanne mahtaakaa olla sitte kun on keskiverto/huono ilmankierto kopassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
614
Ihan hyvä pointti tuokin. Joskin voisin uskoa että tollaisten harvinaisuuksien omistajat ei majoitatällaisessa alle 100eur mATX-pöntössä kokoonpanoaan. :btooth:
Mutta aloittajan kokoonpanohan tulee olemaan nimenomaan 3080 kortilla, kunhan hän sen joskus saa. Tää Radeon oli vaan väliaikainen ratkaisu. Sitä kans ihmettelin, et jos lämmöt jo nyt noin korkeat niin mitenköhän OP kuvitteli lämpöjen pysyvän kurissa, sitten kun joskus tuon 3080 kortin saa käsiinsä? (Mikäli ko. kortti nyt edes mahtuu tuonne?)
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Kiitos, meni ohi tuo 3080-juttu. Varmasti ahdasta, mulla Define C:ssä 1080 Ti ja edessä vesijäähyn kenno 25mm radilla ja eipä tuossakaan jää pahemmin pelivaraa..
Itellä nous 8-10c jo pelkästää muistien lämpötilat kun vaihoin gtx1080 strix oc:n --> tähän Zotac rtx3080 OC, huolimatta todella hyvästä ilmankierrosta, eikä tää ota pelatessa "ku" sen 350w maks, eli on vielä niitä vähemmän virtaa vieviä RTX3080.
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
Mutta aloittajan kokoonpanohan tulee olemaan nimenomaan 3080 kortilla, kunhan hän sen joskus saa. Tää Radeon oli vaan väliaikainen ratkaisu. Sitä kans ihmettelin, et jos lämmöt jo nyt noin korkeat niin mitenköhän OP kuvitteli lämpöjen pysyvän kurissa, sitten kun joskus tuon 3080 kortin saa käsiinsä? (Mikäli ko. kortti nyt edes mahtuu tuonne?)
RTX3080 Ventus (305mm) mahtuu kevyesti koppaan, siksi asensin kopan eteen näitä 3kpl noctua. Tästä syystä pistin aio:n radin kattoon, koska muuten se ei olisi mahtunut. Sain koneen takaisin ja jotain tuulettimien häikkää löyty mikä pitäisi nyt olla kunnossa. Sekä koneelta on poistettu AI Suite 3 jota itse käytin tuulettimien säätöön. Ilmeisesti täyttä paskaa koko softa niin kuin joku tiesikin jo aikasemmin sanoa. Koneen jäähdytys pitäisi kaiken järjen mukaan riittää myös sille nvidian kortille. Lähes yhtä lämpöisiä nämä molemmat kortit ovat. Taitaa jopa 3080 käydä viileämpänä.
Nukutan muksun ja menen kokeilemaan miten kone toimii rasituksessa.:comp2:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 166
Lähes yhtä lämpöisiä nämä molemmat kortit ovat. Taitaa jopa 3080 käydä viileämpänä.
GPU:n lämpötila ei lämmitä sitä koppaa mitenkään. Vain wateilla on merkitystä, jos kopan lämpöteho kasvaa 300W->400W niin tuo kolmanneksi korkeampi energiatuotto vaatii kolmanneksen suuremman ilmavirtauksen että ilman lämpötila pysyy samana. Muussa tapauksessa lisäenergia nostaa ilman lämpötilaa sen verran että +100W sitoutuu siihen.

Muuten tarkistaisin kontaktin AIO:sta, googlella löyty aika paljon tuosta AIO-mallista juttua että kiinnitys ei olisi kovin pätevä. Ja chipletti ryzeneilla on tärkeää että kontakti on hyvä chipletin kohdalla. Toiseksi pumppu näytti pyörivät 1000rpm, tuo vissin ns quiet modella. Kokeilisin nostaa kierroksia.
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
Nyt kone ja peli rullaa hienosti muuten, mutta ääni alkaa pätkimään siinä puolen tunnin pelailun jälkeen. Koneen lämmöt pysyy hyvin hanskassa ja ei nouse enää lämmöt niin kuin ennen. Vielä kun saisi äänet niin että ei pätki. Vai johtuukohan se näistä mun SteelSeries Arctis 7 kuulokkeista. Täytyy kokeilla toisilla kuulokkeilla että tapahtuuko samaa.

edit. Uudet kuulokkeet paskena..pätkii langattomasti, mutta ei langalla haha ei saa*ana. :facepalm: Viat selvitetty. Kiitos kaikille avusta. Kumarran nöyrästi ja poistun takavasemmalle. CASE CLOSED!:hammer:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 068
Noi lämmöt ryzenille on ihannnormaalit. Siellä on raja 90°c ja prossu käyttää sitä "tilaa" hyödyks. Jos ajat sitä siinä 70°c, sä jätät suorituskykyä pöydälle. Oma kokoonpano rakennettu coolermasterin Nr200p koneeseen ja sisällä on msi rtx3090 gaming x trio ja ryzen 5950x. En mitään joutunu alikellottaa tai säätää. Ryzeni on siinä 86°c, mutta boostaa yli 5ghz ja näyttis 73°C. Huolen aihe olis se, jos vehkees throttlais, mutta korkeat lämpötilat ryzenille on ihan ok. Itekkin oli huolissani aluks, kun edellinen prossu (i9-10900k) oli korkeintaan 76°C
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
418
Nyt kone ja peli rullaa hienosti muuten, mutta ääni alkaa pätkimään siinä puolen tunnin pelailun jälkeen. Koneen lämmöt pysyy hyvin hanskassa ja ei nouse enää lämmöt niin kuin ennen. Vielä kun saisi äänet niin että ei pätki. Vai johtuukohan se näistä mun SteelSeries Arctis 7 kuulokkeista. Täytyy kokeilla toisilla kuulokkeilla että tapahtuuko samaa.

edit. Uudet kuulokkeet paskena..pätkii langattomasti, mutta ei langalla haha ei saa*ana. :facepalm: Viat selvitetty. Kiitos kaikille avusta. Kumarran nöyrästi ja poistun takavasemmalle. CASE CLOSED!:hammer:
Gigulista sai suoraa uudet kuulokkeet takuuvaihtona lapaan. Testailen huomenna loppuiko ankara pätkiminen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 861
Viestejä
4 206 737
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
DRiot

Hinta.fi

Ylös Bottom