Radeon RX 9070 XT & 9070 Osto- ja tilausseuranta -ketju (Navi 48)

Onhan tässä vähän sellainenkin elementti että halvoilla hinnoilla kalastettu hyvät arvostelut ja loistavat hinta/performanssi mitallit. Nyt sitten nostetaankin jälkeen hintoja, joka ei tosin tule estämään kritiikkiä.
Jep. Videot on jo julkaistu joten nörttien huutoa ei enää kukaan kuule:
1741309233770.webp
rxyi5hgi.png

Eiköhän tässä vaan anneta markkinatalouden hoitaa se hinnoittelu tästä eteenpäin.
Itse olin jo lähes täydellä varmuudella ostamassa 9070 XT, mutta päätin jäädä odottelemaan oikeita kuluttajien kokemuksia ja sitä miten FSR 4 vs DLSS 4 tilanne etenee jos ja kun AMD saa pelikehittäjiä lisäämään FSR tukea peleille. Jos AMD nyt kuitenkin meinaa vetää tässä ihan oppikirjamaisen bait-and-switch kusetuksen niin oman kontribuutioni markkinataloudelle on sitten se että pitää katsella taas vihreän leirin suuntaan.

Nykytilanne on sen verran paska että jättäisin kokonaan GPU ostamatta muuten, mutta VRAM on loppumassa ja pakko tehdä jotain lähitulevaisuudessa.

Ymmärrän harmistuksen toki ja mulla ei vaan olis varaa yhteenkään hinnannousuun. 800 euroa oli budjetti ja tähtäsin noihin 720 euron lappuihin, mutta niitä en saanu. Lopulta luovutin ja oon nyt Datatronicin Asrock jonossa. 790 euroa meni posteineen, mut kortin hinta nous vielä senkin jälkeen aika lailla. Et tän kanssa voin elää. Vähän jäi kutisee, et olis ehkä pitäny suoraan ottaa joku halpa malli non-XT:tä 650 eurolla, kun tarpeet ei oo niin kovin kummoset.

En ole millään lailla asiantuntija, miten näissä hommissa yleensä käy, mut sellanen kutina et ensin hinnat nousee, mut sit palaillaan takasin tonne 750-800 euron välille.

Onhan tässä vähän sellainenkin elementti että halvoilla hinnoilla kalastettu hyvät arvostelut ja loistavat hinta/performanssi mitallit. Nyt sitten nostetaankin jälkeen hintoja, joka ei tosin tule estämään kritiikkiä.
Iso paha AMD on pakottanut kaupat myymään kortteja siihen hintaan mihin ne menee kaupaksi!

Oon aika tyytyväinen siihen et sain ton 899€ XFX Mercury 9070XT OC Whiten ARGB-hilavitkuttimina.
Oli tarkotus tosiaan Sapphiren Pure ja 829€ ottaa (Jimms oli ainoa), mut sivut kaatui toimitustapavalikon jälkeen :(
Samalla, klo 16:00, olin Proshopin tuotesivuilla ja valmistajasivuilla Powercolorin ja Sapphiren korttien kohdalla, missään vaiheessa yhtäkään korttia ei näkynyt ostettavana, vaan "ilmoita minulle"-nappi ainoastaan.
Verkkokaupasta menin sit yrittämään *jotakin* ja loppuviimeksi en saanut sielläkään 5 kpl jäljelläolevia Pureja 869e hinnalla ostoskoriin, koska "kaikki tuotteet varattuina ostoskoreihin" ja sit menin Multitronicille pohtimaan vaihtoehtoja.
Ensin meinasin Steel Legendin, mut totesin et jos olin Puresta valmis maksamaan 869€ niin parikymppiä lisää XFX:n lippulaivasta (-magneettiset tuulettimet) oli sitten vaihtoehto. Katsotaan, koska saavat toimitettua - 08.-12.3 arvio, saapi nähdä saako vielä ensiviikolla.

Gigabyte 6700 XT Gaming OC jää omalta käytöltä eläkkeelle 2v 10kk sitten ostettuna, vielä on siis peräti 2kk takuuta jäljellä :D

ilmeisesti jimms boikotit on vaikuttanut lähetysjonoihin positiivisesti kun red devilistä tuli just seurantakoodi.

Nyt sitä saa, mutta ei enään OVH hinnalla. 869,99€. :psmoke:
Ohhoh, Porokara ilmeisesti löysi jostain varaston nurkasta. Harmi kun ei ehtinyt eiliseen myyntiin 🤷‍♂️

Ohhoh, Porokara ilmeisesti löysi jostain varaston nurkasta. Harmi kun ei ehtinyt eiliseen myyntiin 🤷‍♂️
No tämähän oli arvattavissa. Kyllä niitä kortteja on varastoissa, mutta ei haluta myydä sillä msrp:llä kun tässä launchihuumassa menee paremmallakin hinnalla. Ja miten AMD:kään voisi sitä estää paljonko jälleenmyyjät pyytää korteistaan? Suositushinta on suositushinta ja markkinatalous määrää loput.

Jaahas... nämäkin kaikki jo koreissa. :D:D

Mutta edelleen olen melkovakuuttunut, ettei noita ollut msrp hintaan yhtään. Kun nimittäin meni keltaisesta täppä suoraan punaiseksi sekunnissa. Perinteisesti verkkiksessä napin sentään näkee, mutta painamalla saa ilmoituksen että kaikki tuotteet on varattuna koreissa

Edit. Ja mielelläni olen edelleen väärässä, eli jos joku verkkiksestä tuon sai msrp, niin olisi mukava kuulla

Duunikaveri sai XT:n msrp hinnalla, samoin yks discord tuttu. Ite tosiaan nyt menin sitte pulsel vaikka vähän enempi maksoiki. Pääsee toi 3060 kiertoon jollekki budjettikorttia etsivälle. Tää oli vähä kalliimpi reissu itelle muutenki ku vaihdoin kans powerin ja prossun samal.
1741326241289.png
1741326265093.png

Mut siel se ny o. En tosin jaksanut illasta enää päällä käyttää joten saa vielä jännittää töiden loppuun asti että postaako.

Mutta edelleen olen melkovakuuttunut, ettei noita ollut msrp hintaan yhtään. Kun nimittäin meni keltaisesta täppä suoraan punaiseksi sekunnissa. Perinteisesti verkkiksessä napin sentään näkee, mutta painamalla saa ilmoituksen että kaikki tuotteet on varattuna koreissa

Edit. Ja mielelläni olen edelleen väärässä, eli jos joku verkkiksestä tuon sai msrp, niin olisi mukava kuulla
On tässäkin ketjussa ollut mainintoja että onnistui saada ovh hintaan verkkiksestä.

Ilmeisesti ollut maailmalla jonkinlainen katastrofi tämä julkaisu. Tosin kaikesta ei voi syyttää AMD:tä kun USA:ssa MicroCenter on perunut ihmisten tilauksia yksipuolisesti tunti tilauksen jälkeen. Kertoo myös aika paljon jenkkien kuluttajasuojalaista.

Sen sijaan aikamoinen farssi että tämä MSRP pätee vain julkaisuerään. Ruotsalainen jälleenmyyjä vahvisti tämän:

Kaikilla mittareilla hemmetin paljon parempi kuin vastaavan suorituskykyluokan 5070 Ti julkaisu, ainakin Suomessa.

Nopeimmilla Jimmz tilaajilla oli hyvä sauma saada alehintainen malli, muilla oli vähintään 15 minuuttia napata vain satasen kalliimpi ja selvästi parempi malli useammalta jälleenmyyjältä. Nyt sitten julkaisun jälkeen tietysti miten homma etenee, jos kamaa ei tule tarpeeksi hyvällä tahdilla lisää niin tilanne heikkenee.

Täällä yksi,jolle tulossa msrp:llä.

Datatronicin Asrock Steel Legend -57 saldolla. Itse tilasin siinä -20 tienoilla, joten eiköhän tässä ole vielä hyvin aikaa seurata hintojen kehittymistä ja miettiä perutaanko tilaus. Ei ehkä ihan hetkessä ole kortti tulossa noilla saldoilla.

Onhan se sinänsä ymmärrettävää että jos esim. Verkkokauppa voi pyytää 720€ hintaisesta kortista 870€ ja ihmiset ostavat niin he pyytävät. AMD ei voi määrätä valmistajia myymään tietyllä hinnalla, eli jos valmistaja (esim. ASUS) ottavat lisää hintaa ja tukkurit ja jälleenmyyjät (esim. Verkkokauppa) eikä AMD:n omassa kaupassa ole korttia myöskään myynnissä voi ainoastaan:
a) odottaa että hinnat laskevat (sama se on ollut esim. prosessorien kanssa, alussa kun 5900X tuli myyntiin hinta kipusi reippaasti päälle 600€ kun jonot kasvoivat pitkälti seuraaavalle vuodelle, itse maksoin 589€ heti julkaisupäivänä ja nyt jos katsoo samaa prosessoria saa samasta paikasta 299,99€)
b) olla yksi onnekkaista ja vain onnistua saamaan edes joku (ihan sama mikä malli tai merkki) korteista minkä jälkeen vakuuttaa itselle ja muille että oli "onnekas ja juuri tätä halusikin".
c) maksaa ylihintaa kun ollaan kermankuorintavaiheessa ja saada se kortti mahdollisesti kuukausia tai jopa vuosia aiemmin kuin hinnat seuraavan kerran menevät alle tuon mainitun 720€. Itse katselisin lähinnä tuleeko black friday tarjousta tms.. jos ei tule niin menee vielä pidempään. Minkä aikaa joutuu siis olemaan ilman tuota korttia.
d) luottaa siihen että syystä X kilpailijat, lähinnä Nvidia eivät keskity enää muihin bisneksiin vaan tekevät PALJON lisää kortteja ja myyvät niitä paljon halvemmalla kuin nyt.. mikä voi myös "kestää" tai olla tapahtumatta ikinä. Mikä taas pakottaisi AMD:n korttien hintoja alaspäin.

Periaatteessa samaa mieltä että ikävä markkinatilanne, mutta en nyt tiedä miten se tulee yllätyksenä että tälläisissä käytännössä luksustuotteiden ostajakunassa löytyy porukkaa isommalla hintajoustolla ja disposable incomella. En lähtisi piilottamaan omaa pettymystä potemalla ylemmyyttä sillä, että ei langennut koukutukseen niinkuin me tyhmät lampaat
Tarkoitukseni ei ole ollut piilottaa omaa pettymystä, sitä hieman olen. En ajatellut kirjoittamaani ylemmyydeksi. Rehellisesti ihmettelen juurikin tätä paljon tuota hintajoustoa ja disposable incomea näytti porukalta löytyvän.

Yön jälkeen, ihmettelyni on vähentynyt. Hatun nosto tavallaan edelleen paikallaan AMD:lle ja Nvidialla, mutta myös tubettajille ja meille eri foorumilaisille hypejunan kiihdyttämisestä. Mutta se, että sitä hintajoustoa ja ylimääräistä pätäkkää löytyy juuri tämän tyyppiseltä foorumilta ja tähän hypejunaan hypänneiltä ei olekaan enää niin ihmetyksen arvoinen asia. AMD puhui hyvästä saatavuudesta ja jenkkilässä Microcenterit puhuivat tuhansista ja OCUK reilusta 1000. Pohjoismaihin ymmärtääkseni Sampsan aikaisemman viestin perusteella joitain satoja oli luvassa. Jos karkeasti sanotaan, että näitä kortteja olisi globaalisti ollut 60000 niin tämän tutkimuksen (Q4’24 PC GPU shipments increased by 6.2% from last quarter; supply constraints dampened a strong demand quarter) mukaan se on silti pisara meressä. Tuo tutkimus väittää GPU lähetysten olevan 78 milj. Q4,24 ja näistä dGPU osuus on 15%. Eli näitä kaikkia kortteja menisi maailmanlaajuisesti karkeasti 78 000 000 * 0,15 / (365/4) = 130 000kpl/per päivä. Toki tuo luku sisältää mallit halvimmista kalliimpiin, mutta silti pidän näitä yhden päivän myyntejä melko pisarana meressä ja epäilen tämän harrastajakunnan harrastajakunnan kysynnän ja rahan määrän riittävän pitämään hintoja pitkään korkealla.

Minä sain ainakin tuota yhden kpl eilen heti 16.00 720e hintaan. Laitoin koriin suoraan suosikkilistan kautta, en päivittänyt tuotesivua. Joku muukin kyllä laittoi eilen screenshottia samasta mielestäni.

Tanelilta hyvää kirjoitusta hinnoista.... Itsellä on nyt 869.99€ XT Verkkiksen korissa ja maksa nappia olen hipeltänyt... En ole ikinä ostanut näin kallista näyttistä, en lähellekkään, enkä ikinä mitään suoraan julkaisusta. Toisaalta tällä pärjää muutaman vuoden, enkä jaksa enää tätä ostorumbaa. Mielenrauhasta ehkä nyt maksan tuota ylihintaa, mistä sitä tietää paljonko näitä on muutaman viikon päästä saatavilla, ja mikä on hinta....

On hankalaa tämä näyttiksen osto.

Monia täälläkin harmittaa korttien hinnat. Itse ajattelen tienanneeni 330e palauttamalla MSRP hintaisen RTX 5080:n ja tilalle tulee 899e Sapphiren Nitro+ XT.
Luultavasti en huomaa peleissä mitään eroa, kun en pelaa Black myth wukongia. Käytännön suorituskykyero 5080 ja 9070XT malleilla on oikeastaan mitätön. 100fps vs 110fps ei kukaan huomaa. Enemmän vaikuttaa hiljaisuus, kestävyys ja ongelmattomuus. Lisäksi AMD:llä suorituskyky paranee puolen vuoden sisällä uuden arkkitehtuurin julkaisusta (esim. 7900XT +20%). Tätä ei jälkeenpäin testaa kukaan, onneksi HUB huomasi tämän.

RTX 5080 on ollut bugisin kokemus vuosiin. Tuuletinmelu Prime OC-mallissa infernaalinen. Välillä tohisee 100% nopeudella, koskaan ei miellyttävä ilman FPS limittiä. Konkat vinkuu jopa niin paljon, että luulin äänen jotenkin vuotavan Yamahan studio monitoreihin, vaikka lähtö on USB:llä esivahvistimeen ja siitä balansoituna kaiuttimiin. Kellotaajuus jostain syystä putoaa 2200-2400MHz:Iin, kuten JayzTwoCents videolla 5090. Huomasin syynä olevan Nvidia App, joka ei ilmeisesti tykkää jos ylikellottaa kolmannen osapuolen ohjelmilla (esim. afterburner tai Asuksen GPU Tweak). Nvidia App on muutenkin hyödytön tapaus. Sen kautta pitäisi pystyä esim. aktivoida uudempi DLSS versio tai multi frame gen. Joskus, jossain pelissä saattaa toimia. Yleensä ei.

Monista saattaa tuntua, että ruoho on aidan toisella puolella vihreämpää. Ei ole. Yleensä kyseessä on jonkinlainen kompromissi.

Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoinen markkina-ilmiö kyllä menossa. Luulen, että valtaosa ohjaimista myydään tässä vaiheessa jollain ihmeellisellä fomolla, asiakkaan todellisen tarpeen ollessa ainoastaan puolittainen. Antaa siis hätäisimpien ostaa ensin, taidan itse odotella rennompaa saatavuutta ja suositushintoja. En jotenkin jaksa uskoa että tilanne säilyy näin kovinkaan pitkään 9070XT / 5070TI sektorilla. Ei tässä nyt mitään kummoisia uusia pelejäkään ole saatavilla.

Tanelilta hyvää kirjoitusta hinnoista.... Itsellä on nyt 869.99€ XT Verkkiksen korissa ja maksa nappia olen hipeltänyt... En ole ikinä ostanut näin kallista näyttistä, en lähellekkään, enkä ikinä mitään suoraan julkaisusta. Toisaalta tällä pärjää muutaman vuoden, enkä jaksa enää tätä ostorumbaa. Mielenrauhasta ehkä nyt maksan tuota ylihintaa, mistä sitä tietää paljonko näitä on muutaman viikon päästä saatavilla, ja mikä on hinta....

Samassa tilassa ja tilanteessa olin tuossa tunti sitten eilisen F5-kisan hävinneenä. Lopulta ostoon meni tämä ylihintanen sitten. Näillä mennään.

“It is inaccurate that $549/$599 MSRP is launch-only pricing. We expect cards to be available from multiple vendors at $549/$599 (excluding region specific tariffs and/or taxes) based on the work we have done with our AIB partners, and more are coming. At the same time, the AIBs have different premium configurations at higher price points and those will also continue.”-Frank Azor Voi odottaa jos voi

Minä sain ainakin tuota yhden kpl eilen heti 16.00 720e hintaan. Laitoin koriin suoraan suosikkilistan kautta, en päivittänyt tuotesivua. Joku muukin kyllä laittoi eilen screenshottia samasta mielestäni.
"Onnistuminen" eli loton osuminen myös tänne Verkkokaupasta.
Prime 9070 XT.
Klo 16:00, 2 näyttöä, toinen kopteri toinen verkkokauppa. F5 jokunen kerta molempia (Verkkokaupassa näkyvissä 9070 XT tuotelistaus hinnan mukaan).

Verkkokauppa onneksi varaa ostoskoriin koska avattuani toisessa ikkunassa ostoskorin, tuli 429 erroria vastaan. Incogniton kautta sai mentyä sisään ja maksettua.
Kortti kotioutettu eilen ilta-ajelun päätteeksi ja vaikuttaa hyvältä loikalta vs 3080 10GB.

Mielenkiintoinen markkina-ilmiö kyllä menossa. Luulen, että valtaosa ohjaimista myydään tässä vaiheessa jollain ihmeellisellä fomolla, asiakkaan todellisen tarpeen ollessa ainoastaan puolittainen. Antaa siis hätäisimpien ostaa ensin, taidan itse odotella rennompaa saatavuutta ja suositushintoja. En jotenkin jaksa uskoa että tilanne säilyy näin kovinkaan pitkään 9070XT / 5070TI sektorilla. Ei tässä nyt mitään kummoisia uusia pelejäkään ole saatavilla.
Itsellä aika pitkälti näin. Ajattelin ”läpällä” testata josko suositushintainen (joka on aika kipurajoilla) kortti tärppäisi ja onnistuinkin XT Reaperin saamaan tilattua. Varsinaista tarvetta päivitykselle 6800 XT:stä ei ollut, mutta on päivittäminen välillä käynyt mielessä.

Jos alkaa osto kaduttaa, niin kortti tulee palstalle myyntiin.

PC:llä onnistui saamaan Kopterilla MSRP hintaisia ostokoriin mutta samaa herjaa kun muilla. Sama oli muistaakseni Hellhoundin kanssa. Lopulta mobiilista onnistui näpyttelemään Gigabyte 830€ hinnalla ostokoriin ilman ongelmia ja tilauksen sai vietyä maaliin. Itsellä oli 800€ kipuraja tähän mutta sen verran ostohousut oli jo jalassa että tuo nyt meni vielä speksiin vaikka MSRP hintaista pääasiassa metsästikin. Pääsee Gigabyte 5700XT eläkkeelle ja toivotaan että 9070XT vanhenee kuin vanha viini ja päivitykset tuo oman lisänsä. Tänään aamulla tulikin jo Matkahuollon seurantakoodi.

Verkkiksessä kaikki oli ostokoreissa ja Proshoppi tyhjeni sen verran vauhdilla ettei ehtinyt mukaan. Datatronicille ei viitsinyt edes kokeilla kun verkkokauppa sen verran epäselvä omaan makuun mitä siellä oikeasti on vaikka aikaisempiin tilauksiin sieltä tyytyväinen olenkin.

b) olla yksi onnekkaista ja vain onnistua saamaan edes joku (ihan sama mikä malli tai merkki) korteista minkä jälkeen vakuuttaa itselle ja muille että oli "onnekas ja juuri tätä halusikin"

Nykyään noi hinnat alkaen mallitkin ovat yleensä niin hyviä, ettei ne kalliimmat ole juurikaan parempia. Mikähän on huonoimman ja parhaimman 9070 XT mallin ero suorituskyvyssä ilman virittelyä, joku 3-4%? Kellottelun ja alivoltittelun jälkeen ero voi tuplaantua?

Kalliimmat ovat lähinnä räyhäkkäämmän näköisiä ja kohtuullisen hiljaisen sijaan täysin äänettömiä. Kaikki mallit merkittävästi hiljaisempia kuin parhaalla jäähyllä varustetut kortit 15 vuotta sitten.

Huonoin 9070 XT on parempi kuin paras 9070. Ja sama kaikkien korttien kohdalla, koskaan ei ole järkevää maksaa preemiota paremmasta mallista niin paljon, että se hyppää seuraavan tason kortin hinnoille. Toki nykyään kun hinnat ovat mitä ovat niin nuo hypyt mallien välillä ovat usein niin isot, ettei tuota juuri koskaan tapahdu

onhan tämä gpu puoli muutenkin aika nyrjähtänyt viimevuosina niin voi vaan "valita ja valittaa"

tälleen kun kasaa pöytäkonetta ilman että on sellaista ollut vuosiin ja tarkoitus että kestää 5-8 vuotta, niin ei tässä oikein muitakaan vaihtoehtoja ole. Nvidian värkit on aivan liian kalliita ja jos säästää merkittävästi eli mennään 300-500€ budjetilla, saa vain pökäleitä. Niin siinä tämä 829€ gigabyten 9070xt oc on käytännössä yksi kolmesta kortista jotka itselle kävi itx koppaan.

720€ perusmalleista olisi vaan reaper käynyt ja sekin vaikutti vähän halpikselta jäähyn suhteen niin mitäpä tässä sitten voisi muutakaan kuin ostaa tuon 800€ kortin, vaihtoehtoisesti olisi ehkä voinut sitten ostaa jonkun todella halvan kortin ja odotella 6-12kk sen kanssa mutta ei sekään kovin mielekästä ole :)

Se on kyllä jännä ku näitä tippuu vielä tänä aamunakin pikkuhiljaa myyntiin vai onko peruuntuneita ostotilauksia yms. Aamulla tuli erä NON XT Powercoloreita Jimmsiin 699,90 € mutta nekin meni saman tien

Mikä julkinen salaisuus tämä Kopteri on koska en ole koskaan kuullutkaan paikasta, enkä löydä sellaista edes googlaamalla?

Jees, sain äsken tilattu Proshopista 9070 hintaan 660€. Ei harmita vaikka ei saanut XT:tä koska tuo kuitenkin kuluttaa sen 80w? vähemmän virtaa eikä suorituskyvyssä niin valtavaa eroa ole. Ehkä tekee ihan hyvää omalle 620w virtalähteelle.

Mutta näin matti myöhäsillekkin on vielä MSRP hinnalla saataville jos jaksaa välillä vilkaista.

1741331479198.png

Mahdollisena hintojen romaduksena tässähän voi vielä nähdä sen, että jos tosiaan skalpereita on paljon ja kysyntä heidän tarjontaan vähenee niin pian kun AMD ja NVIDIA tuo lisää korttia markkinoille on yhtäkkiä liikaa tarjontaa ja hinnat tulevat roimasti alas.

Vähän kanssa elättelen toiveita, jospa joku MSRP-taikaerä XT:tä jostain vielä löytyisi. Verkkis nyt käsittelee mun non-XT Prime tilausta, joten alkuviikosta saanee hakea lokerosta ja testailla. 32 päivän palautusoikeus aikaa elätellä vielä näitä MSRP-XT -toiveita. Ei kyllä varmaan kovin realistisia mutta kuitenkin.

Ymmärrän harmistuksen toki ja mulla ei vaan olis varaa yhteenkään hinnannousuun. 800 euroa oli budjetti ja tähtäsin noihin 720 euron lappuihin, mutta niitä en saanu. Lopulta luovutin ja oon nyt Datatronicin Asrock jonossa. 790 euroa meni posteineen, mut kortin hinta nous vielä senkin jälkeen aika lailla. Et tän kanssa voin elää. Vähän jäi kutisee, et olis ehkä pitäny suoraan ottaa joku halpa malli non-XT:tä 650 eurolla, kun tarpeet ei oo niin kovin kummoset.

En ole millään lailla asiantuntija, miten näissä hommissa yleensä käy, mut sellanen kutina et ensin hinnat nousee, mut sit palaillaan takasin tonne 750-800 euron välille.

Datatronicin Asrock Steel Legend -57 saldolla. Itse tilasin siinä -20 tienoilla, joten eiköhän tässä ole vielä hyvin aikaa seurata hintojen kehittymistä ja miettiä perutaanko tilaus. Ei ehkä ihan hetkessä ole kortti tulossa noilla saldoilla.

Tilasin kanssa Datatronicilta ~780e hinnalla jossain -20 saldojen kohdalla, ja mietin samaa että voisi perua sen jos alkaa näyttää lupaavalta suositushintaisten mallien suhteen. :hmm:

Alkanu katselemaan perus-9070 kortteja että pitäisikö vaan nöyrtyä semmoseen kun "halvalla" saa. Suorituskykyero nyt ei ole mikään maata järisyttävä.

Mutta tiedättekö sen fiiliksen kun ottaa kakkosvaihtoehdon, se vaan syö sisältä hitaasti niin kauan kunnes saat sen ykkösvaihtoehdon. :lol:

Pakko laittaa jäitä hattuun ja lopettaa F5-kikkailu eri sivuilla, odotella parempi aikoja.

Alkanu katselemaan perus-9070 kortteja että pitäisikö vaan nöyrtyä semmoseen kun "halvalla" saa. Suorituskykyero nyt ei ole mikään maata järisyttävä.

Mutta tiedättekö sen fiiliksen kun ottaa kakkosvaihtoehdon, se vaan syö sisältä hitaasti niin kauan kunnes saat sen ykkösvaihtoehdon. :lol:

Pakko laittaa jäitä hattuun ja lopettaa F5-kikkailu eri sivuilla, odotella parempi aikoja.
Itse mokailin aikanaan RDNA2 tilauksen kanssa ja tilasin 6800 XT:n enkä 6900 XT:tä. Jonkin aikaa sitä tuli etsittyä sitä ykkösvaihtoehtoa, mutta lopulta ihan tyytyväisenä nyt käyttäny tuota 6800 XT:tä vuosia.

Se ero 9070 ja 9070 XT:n välillä on niin pieni että varmasti pärjää myös sillä halvemmalla...

Duunikaveri sai XT:n msrp hinnalla, samoin yks discord tuttu. Ite tosiaan nyt menin sitte pulsel vaikka vähän enempi maksoiki. Pääsee toi 3060 kiertoon jollekki budjettikorttia etsivälle. Tää oli vähä kalliimpi reissu itelle muutenki ku vaihdoin kans powerin ja prossun samal.
1741326241289.png
1741326265093.png

Mut siel se ny o. En tosin jaksanut illasta enää päällä käyttää joten saa vielä jännittää töiden loppuun asti että postaako.
En tiedä kuka myyjä on niin ammattilainen että suosittelee palopommia virtalähteeksi. :D Tuo FM5 mallin Endorfy.

1741333576521.png

Suosittelen vaihtamaan johonkin laadukkaampaan, vähän jokaisen "ammattilaisen" ajatus tosta SAMA-valmistajasta on että pääasiassa sutta, sekä sattumia seassa jotka toimivat.

Laajempi lista alla

Multsarilla on vielä jokunen 9070 XT Pulsea tullut tuoreeltaan myyntiin varsin kohtuulliseen hintaan:

En tiedä kuka myyjä on niin ammattilainen että suosittelee palopommia virtalähteeksi. :D Tuo FM5 mallin Endorfy.

1741333576521.png

Suosittelen vaihtamaan johonkin laadukkaampaan, vähän jokaisen "ammattilaisen" ajatus tosta SAMA-valmistajasta on että pääasiassa sutta, sekä sattumia seassa jotka toimivat.

Laajempi lista alla

Hmm, ei tosta ainakaa kitguru ollu arvostelussaa mitää pahaa sanonu.

Multsarilla on vielä jokunen 9070 XT Pulsea tullut tuoreeltaan myyntiin varsin kohtuulliseen hintaan:
Kiitos, liipasin välittömästi. Hinta just siedettävä ja vielä lempparimalli eli Pulse. :thumbsup:

Edit: WTF, mitä sille hinnalle kävi heti liipasun jälkeen... 962,90€

Kiitos, kokeillaan nyt tämän kanssa onnea jos voisi välttyä aktiivikyttäilyltä.

1741335795067.png

Oman tilauksen sain vielä plussasaatavuudella sisään, nyt ovat menneet ja vähän rasvaa tullut lisää.

Statistiikka

Viestiketjuista
270 472
Jäsenet
76 617
Uusin jäsen
hauskasti4

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom