Radeon RX 7000 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
29.05.2021
Viestejä
409
Täähän oli suorastaan helppo rasti, kun vertaa edelliseen, eli silloin kun niitä 3080:siä metsästettiin pari vuotta takaperin. :)
Sain ite taas ekalla jimmyltä sen 3080 strixin suoraan launchista. :lol: Mutta suuret onnittelut kortin saaneille! XT taitaa jäädä hyllyyn kaikkialla.
 

Nepo

NOSTO
Liittynyt
19.09.2018
Viestejä
335
Viimeksi kun suora launch kortin sai; 5700 xt verkkokauppa pirkkala kävin noutamassa. Aivan sysi paskat driverit jotka pilas amd maineen vielä edelliseen 6000 sarjaan, ennakko luulot oli kaikilla tapissa mutta ei tainnut isompia huolia olla 6000 sarjalla joten nyt kai uskallan tuon 7000 tilata:coffee: :) eriasia tho että koska saa kaupasta suoras koriin ja kotio...
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 557
Mihis aikaa porukka hyppäsi jonottamaan? Itse olin varmaan klo 15.57 aulassa mutta se oli ilmeisesti liian myöhään :D
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 365
XT:tä ja bundleja jäljellä minullakin. Ei kiitos.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
334
Ne keillä on onnistanut tilaus AMD-kaupasta, niin käytittekö Paypalia vai täytittekö vaan suoraan tiedot siihen sivulle? Pohdin, että kumpi on varmempi tapa.
Yritin korttitiedoilla, mutta tilaus jumitti eikä edennyt vaikka kuinka klikkaili. Sitten paypalilla joka antoi erroria, otin uuden yrityksen alusta samalla ostoskorilla ja paypal meni läpi. Nopeampi se ainakin on, kun ei tarvitse osoitetietoja näppäillä.
 
Liittynyt
25.07.2020
Viestejä
213
Emäntä onnistui saamaan myös yhden. Minä yritin myös hänelle ostaa, en saanut mutta hän itse sai omansa. AMD.com tärppäsi täällä myös :)
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
419
Jotenkin Paypal jumitti oli jo korissa. Kiitos Paypal :mad: No katotaan myöhemmin uudestaan :rofl:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
22
Taisi käydä vähän huono tuuri. Pääsin 1 minuutin jonolla sisään ja tilausnapin jälkeen heitti jonoon takaisin, eikä mitään vahvistusta ole tullut.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
301
Mihis aikaa porukka hyppäsi jonottamaan? Itse olin varmaan klo 15.57 aulassa mutta se oli ilmeisesti liian myöhään :D
Olisko ollut joskus 15:50 ekalla selaimella ja toisella 15:53 tms ja tällä myöhemmin avatulla selaimella 12min wait time jolla pääsi kauppaan. Nuo paikathan siis randomisoidaan loppupelissä kaikille jonossa olijoille kun wait käynnistyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 789
Olipa hyvä, etten jäänyt roikkumaan tohon AMD-jonoon, vaan aloin päivittämään proshopin sivua. Siellä sitten vilahti osta-nappi.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 557
Olisko ollut joskus 15:50 ekalla selaimella ja toisella 15:53 tms ja tällä myöhemmin avatulla selaimella 12min wait time. Nuo paikathan siis randomisoidaan loppupelissä kaikille jonossa olijoille kun wait käynnistyy.
:D Eli olisi usealla selaimella kannattanut kokeilla. Ajattelin että siitä olisi tullut jotain IP blokkia, mutta ilmeisesti ei...

Kaiketi tässä pitää vähän nyt odotella että noi kortit jää hyllyille pölyttymään. 200-300€ on vaan liikaa extraa, mutta AIB kortit näyttäisi olevan selkeästi parempia jäähyiltään.

 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Yllättäen XT edelleen saatavilla. :lol:

Ei varmaan kovin moni ole tohon hintaan ostamassa, kun XTX sen 20% tehokkaampi ja hintaero aivan olematon, kun suhteuttaa tuotteiden hintaan.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 365
Nyt pääsee taas kauppaan suoraan ja jonottamatta. XT:tä edelleen tarjolla.
Pitää seurata päivittäin, tai sitten viikon päästä jos tärppäisi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
:D Eli olisi usealla selaimella kannattanut kokeilla. Ajattelin että siitä olisi tullut jotain IP blokkia, mutta ilmeisesti ei...

Kaiketi tässä pitää vähän nyt odotella että noi kortit jää hyllyille pölyttymään. 200-300€ on vaan liikaa extraa, mutta AIB kortit näyttäisi olevan selkeästi parempia jäähyiltään.

Jollain taas ei väliä, kun menee vesille. Hankala vaan tilaa blokkia ilman korttia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 789
:D Eli olisi usealla selaimella kannattanut kokeilla. Ajattelin että siitä olisi tullut jotain IP blokkia, mutta ilmeisesti ei...

Kaiketi tässä pitää vähän nyt odotella että noi kortit jää hyllyille pölyttymään. 200-300€ on vaan liikaa extraa, mutta AIB kortit näyttäisi olevan selkeästi parempia jäähyiltään.

Oishan tuo TUF muuten hyvä, mutta maksaa 350€ enemmän kuin refumalli. Lisäksi ei mahtuiskaan mun ITX-koteloon.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
301
:D Eli olisi usealla selaimella kannattanut kokeilla. Ajattelin että siitä olisi tullut jotain IP blokkia, mutta ilmeisesti ei...
Juu tuo useampi eri selain jonoon kärkkymässä oli vakiostrategia 6900 sarjalaista metsästettäessä ja sama näytti toimivan edelleen.
Jotkut käytti jotain Chromen laajennosta jolla sai jokaisen tabin näkymään 'omana selaimenaan' yms temppuja
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 628
Yhdellä 17 minuutin arpalapulla tarttui 7900XTX matkaan. Pitää kai vesiblokillinen RTX 3090 Strix pistää myyntiin.
Velikin kokeili mutta sai tunnin arvan.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Minulla oli myös vajaan tunnin odottelu, mutta se puolittui muutaman minuutin odottelun jälkeen. Silti myöhästyin XTX:n saatavuudesta parilla minuutilla. Jonottamaan aloin joskus 15:45 tienoilla.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Loppui sitten perus 7900 XT:t myös AMD:n omasta kaupaska. Kukakohan noita oikein on ostanut
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
820
Oli neljä arpaa, instant, 43 min, 46 min ja over an hour. Esijonoon 15:55. 43 min arvalla olisi vielä just saanut xtx:n silläkin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Mihis aikaa porukka hyppäsi jonottamaan? Itse olin varmaan klo 15.57 aulassa mutta se oli ilmeisesti liian myöhään :D
Se jonotushan ei ollut tuolloin alkanut vielä, niin tuolla ei ole mitään merkitystä. Kun jonotus alkaa niin jokaiselle arvotaan paikka siinä jonossa.


Jos noita haluatte niin ottakaa selaimeen sellainen lisäosa joka luo noita sessioita eri tabeille. Kaikille yleisimmille selaimille noita pitäisi löytyä. Itse asensin Firefoxin pelkästään tuota käyttöä varten ja siinä Firefox Multi-Account Containers.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
820
Se jonotushan ei ollut tuolloin alkanut vielä, niin tuolla ei ole mitään merkitystä. Kun jonotus alkaa niin jokaiselle arvotaan paikka siinä jonossa.

Jos noita haluatte niin ottakaa selaimeen sellainen lisäosa joka luo noita sessioita eri tabeille. Kaikille yleisimmille selaimille noita pitäisi löytyä. Itse asensin Firefoxin pelkästään tuota käyttöä varten ja siinä Firefox Multi-Account Containers.
Nyt tosin tuo heitti ainakin kaikille mun sessioille väli-captchat, joten tabeja tarvii tarkkailla.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Nyt tosin tuo heitti ainakin kaikille mun sessioille väli-captchat, joten tabeja tarvii tarkkailla.
Mä en tässä nyt kokeillut mutta kyllähän mielestäni tuota tapahtui 6000 dropeissa silloin joskus syksyllä 2021 tai alkutalvesta 2022. Oliko noi captchat erilaisia, muistaakseni siis ne ekan jälkeiset oli sellaisia numeroita, normaalit oli niitä kuvia?

Samaten mitä enemmän sessioita samalla IP:lla niin sen hanakammin joutuu tekemään niitä alku captchaa. Kuusi menee helposti mutta jossain kymmenen jälkeen se hidastuu ja hankaloituu huomattavasti. Itsellä oli joskus maksimissaan ehkä 15 tabia, ja tämä oli jotain 3 eri koneella.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
820
Joo, eka oli se recaptchan auton/veneen/liikennevalo/polkupyöräntunnistus. Toinen oli sellainen aaltoileva numero/kirjainsarja.

Recaptchan vaukeuteen vaikuttaa session bot reputation. Jos sessio näyttää ja haisee botilta, saa hemmetin vaikeita tunnistustehtäviä eikä yksi riitä.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
1670959618802.png


Tuollainen tilanne oli verkkokauppa.comissa. sielläkin oli minuutti vain aikaa ostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 789
Proshoppi näköjään laittanut XTX:n jo postnordille. Nopeaa toimintaa. Ei vaan taida tällä viikolla vielä ehtiä perille.
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
4
Menin sitten näköjään ostamaan tuon xt mallin hätiköidessä amd kaupasta. Neljäljtä oli vielä kivaa mutta nyt v*tuttaa :D Onko porukalla kokemusta miten tilausten peruminen/palauttaminen sujuu tuolla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Minä ehdin tekemään rauhallisen ostosretken proshopissa ja sain PowerColorin XTX:n. Näytti myös lähteneen liikenteeseen jo. Onko näissä eri valmistajien refuissa mitään eroa vs. amd:n oma?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Minä ehdin tekemään rauhallisen ostosretken proshopissa ja sain PowerColorin XTX:n. Näytti myös lähteneen liikenteeseen jo. Onko näissä eri valmistajien refuissa mitään eroa vs. amd:n oma?
Takuussa voi olla eroja. Itse kortti todennäköisesti täysin samanlainen.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
419
Minä ehdin tekemään rauhallisen ostosretken proshopissa ja sain PowerColorin XTX:n. Näytti myös lähteneen liikenteeseen jo. Onko näissä eri valmistajien refuissa mitään eroa vs. amd:n oma?
Taitaa niissä piirilevyjen suunnittelussa olla eroa jonkun verran ja joissakin komponenteissa (?). Takuussakin saattaa olla.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Tuota itsekki arponut 3080ti/vs vr suorituskyky.
Jos ottaa vertailuksi vielä tämän testin vaikuttaisi siltä että 7900xtx on huonompi kuin 3080 Ti. Saa nähdä. Toivottavasti ei jää kortti käteen jos on ei voita 3080 10Gb reilusti.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Minä ehdin tekemään rauhallisen ostosretken proshopissa ja sain PowerColorin XTX:n. Näytti myös lähteneen liikenteeseen jo. Onko näissä eri valmistajien refuissa mitään eroa vs. amd:n oma?
Ne on kaikki samoja jos et tarroja laske eroiksi, eikä myöskään AMD niitä valmista.
 
Liittynyt
24.10.2022
Viestejä
122
Oletteko löytäneet jostain numerot paljonko noita kortteja nyt lopuksi tuli myyntiin ekana päivänä?

Ei näytä paper launchilta kyllä, mutta vaikea sanoa oliko niitä enemmän tai vähemmän tarjolla kuin 4090. Suomen tilanne nyt toki kaikki tiedetään...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
AIB mallien osalta ihan klassinen paperijulkaisu, kaupoissa nolla kuten viimeksikin, mutta sentään yksi custom oli Sampsalle saatu käsiin, kun viimeksi ei sitäkään.(vertaan 6800 XT & 6800 julkaisuun joka tuli Radeoneista ensimmäisenä, myöhemmin sitten 6900 XT joka saattoi tulla AIB/refut yhdessä, en muista ihan tarkkaan)

Samoin jos miettii noita refuja, edellisellä kerralla niitä oli Jimms ja Verkkokauppa yhteensä ehkä jotain pari tusinaa, en muista täsmällisiä määriä. Nyt oli tyyliin puoli tusinaa.

Mutta toisin kuin viimeksi, AMD kaupasta tuntui saavan tavaraa aika hyvin mitä tässä jengi kertoi! 6800 XT& 6800 julkaisussa ei ollut yleisessä tiedossa tuo "amd.com" kauppa, ja myöhemmin 6900 XT julkaisussa se oli totaalisen jumissa(koska siinä vaiheessa kaikki olivat siitä kuulleet plus nähneet että jälleenmyyjillä AIB mallien hintataso on ihan eri luokkaa kuin refut, joten se ylihintainen 6900 XT refunakin oli kiinnostava), ja ainoastaan sen promoid linkin ansiosta sieltä lopulta sai kohtuu hyvin ostettua.

Samaten Proshop oli tällä kertaa saanut sen verran että sieltäkin pystyi ostamaan myös Suomesta käsin, edellisellä kerralla eivät edes aloittaneet myyntiä Suomeen julkaisussa vaan vasta myöhemmin. Sanoisin että kohtalainen julkaisu tuon AMD kaupan refujen ansiosta, muutoin kyllä ei oo. Plus lisäongelmana on ettei voi tilata sellaista mitä ei ole varastossa, edellisen sukupolven aikana alussa pystyi kaikista liikkeistä tilaamaan, ja kyllä niitä ensimmäisille joulukuun lopulla ja tammikuussa alettiin toimittamaan.


Noita droppejahan on sitten oletettavasti viikottain tuolla amd.com kaupassa. En muista enää oliko se perinteisesti torstaisin vaiko keskiviikkoisin, periaateessa ihan nyt tänäänkin voisi tulla. Joskushan ne tuli vähän satunnaisesti ja mielestäni kerran oli tullut yölläkin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 457
Viestejä
4 162 616
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom