• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Muut RadCity 5 Plus e-fillari 999€

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
797
Tuote: RadCity 5 Plus
Tarjoushinta: 999€
Normaalihinta:
Kauppa: Rad
Voimassa:
Linkki: RadCity 5 Plus
Promokoodi:

Kommentti tarjouksesta: Firma lopettaa euroopassa, silti täysin lyömätön tarjous
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 151

On siellä tuo parempikin RadRhino 6 Plus samaan hintaan. Ja kannattaa googlettaa netistä se 50e alekoodi niin säästää toimituskulut.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2022
Viestejä
12
Millä tavalla rhino on cityä parempi? eri tyylinen toki, mutta fatit kaupungissa on omasta mielestäni hieman outoja. Mainittakoon että yllä olevassa videossa ihan eri versio kuin myynnissä oleva. Nykyisissä hydrauliset jarrut eu ja us, ja moottori EU puolella 250 vs videon 750w, joka sekin upattu us uuteen versioon. Eli videon syyt miksi ei ostaa on kaikki jo päivitetty.

Edit: päätinpä nyt sitte muutaman kuukauden jahkailun jälkeen tähän cityyn, tarkoitus myös lasta kuskailla, niin tukevampi tarakka jo valmiina kuin mitä rhinoon saisi. Kiitos muistutuksesta. Ja tosiaan referal code toimii kuten yllä mainittu, se kannattaa muistaa, sillä saa kuljetuksen (49,5e) katettua.
 
Viimeksi muokattu:

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 181

On siellä tuo parempikin RadRhino 6 Plus samaan hintaan. Ja kannattaa googlettaa netistä se 50e alekoodi niin säästää toimituskulut.

Miksi sitä 50 euron alekoodia ei voi antaa tähän keskusteluun kaikkien halukkaiden saataville?
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 151
Miksi sitä 50 euron alekoodia ei voi antaa tähän keskusteluun kaikkien halukkaiden saataville?
Niitä refukoodeja voi Googletella enkä minä ole ketjun aloittaja. Mutta en tosiaan myöskään muista mitä säännöt sanovat noista koodeista jotka sitten myös hyödyttävät koodin omistajaa.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 860
Miten nämä RadBiket veratutuu kalliimpiin Suomessa myytäviin pyötiin, joissa on keskimoottorit? Olen ollut siinä uskossa, että keskimoottorillinen olisi parempi ajaa ja avustus toimii sulavammin? Jos vaikka vertaa XXLn tarjous cubeen, joka maksaa 2200e? Onko pyörän vastus niin iso, että hyvällä pätkällä ei pääs kuitenkaan yli 25kmh nopeuksia rullaamaan? Pyörän pitäisi myös kestää. Puolison hinnat alkaen malli boschin keskimoottorilla on mennyt 4 vuotta kivuitta, mitä nyt olen ketjut ja rattaat vaihtanut.

Entä ympärivuotinen käyttö? Hankala valinta läskin ja kaupunkimallin välillä. Läski voisi mennä kesät talvet samoilla renkailla. Toisaalta pääasiassa kaupunkiajossa ei läskeistä niin iloa, ja takateline maksaa extraa. Runkolukko olisi myös kiva, mikä puuttuu kummastakin. Extraleveä on kai tilattavissa läskiin 65e hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 993
Ottaen huomioon, että käytännössä mikään isompi pyörävalmistaja ei suurissa määrin käytä napamoottoria vaan yli 90%:sti keskiömoottoria, napamoottorissa lienee enemmän haittoja kuin hyötyjä.

En tiedä onko tuo linkattu Cube yli tuplahinnan arvoinen kaikille käyttäjille, mutta itse en miettisi hetkeäkään otanko isomman valmistajan(jolla on uskottava takuu/huoltokäytäntö) pyörän vai suht tuntemattoman valmistajan pyörän joka lopettaa toimintansa euroopassa.
 
Liittynyt
07.11.2022
Viestejä
12
Rhinon ja cityn eroja pohtiville vielä mainittakoon, että tuossa eu cityssä on torque sensor, mitä yleisesti kai pidetää luontevampana kuin rhinossa olevaa cadence sensoria. Cadencella toki saanee tehot irti pienemmällä vaivalla.

Hub motor vs mid drive oon ymmärtäny, että mid drive antaa paremman ja nopeamman vasteen mikä esim maastossa varmaan edullista, kuluttaa toki osia sitten enemmän. Tasasessa kaupunkiajossa riittänee hubikin hyvin.

Radin poislähtö euroopasta toki vähän arveluttaa ja voi takuuasiota mutkistaa. Redditin puolella on vakuuteltu että 2v takuu kyllä pitää, mutta mitenhän käytännössä. Mikään pikkupulju kyseessä ei liene kuitenkaan, ainakin maibostavat olevansa pohjoisamerikan suurin e-bike valmistaja.
 
Viimeksi muokattu:

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 151
Kyllähän näistä ketjuista paistaa läpi että nämä pyörää mollaavat puhuvat ihan vain mututuntumalla ja mentaliteetilla ettei halvalla voi saada hyvää.

Tuolla moni kehunut ostosta.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 187
Emännällä ois töihin 15km suuntaansa niin oisko tämmöinen siihen passeli. Normaali pyöräily pyörä sitten ilman akkua jo löytyykin. Tänhän sais maksettua sillä mitä menee vuodessa Bussikortteihin. Kiva kun näitten sähköpyörien hinnat on tippunut lähiaikoina ihan silmissä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
569
Kyllähän näistä ketjuista paistaa läpi että nämä pyörää mollaavat puhuvat ihan vain mututuntumalla ja mentaliteetilla ettei halvalla voi saada hyvää.
Ihan hintaan katsomatta, minusta ongelma on se, että otetaan pyöräsegmentti X ja sitten siitä väkisin väännetään Y. Esim. tuo fatbike. Siitä on väkisin väännetty kaupunkipyörä. Sitten se on kankea kaupunkipyörä, joka ei sovellu maastoon. Ei se nyt vaan tunnu järkevältä.

Jos se on hyvä sillä, että se ei hajoa käsiin ja liikkuu eteenpäin, niin onhan se sitten hyvä pyörä. Mutta nuo lokasuojat menee heti tukkoon kun on mutaa tai sohjoa, jalustatuki nappaa kiinni oksiin, välitykset on sellaiset ettei maastossa kovaa vääntöä vaativaassa hiljaisessa vauhdissa ole mahdollista polkea (eli just silloin kun sähköavustuksesta olisi suurin hyöty) jne. Ja nuo on suunnittelupäätöksistä johtuvia heikkouksia, jotka tosin hämmentävän usein kohtaavat hinnaltaan edullisissa pyörissä. Ja sitten tuon päälle hinta näkyy monessa komponentista, joista mm. kumien merkitys ajettavuuteen myös lumisessa kaupunkiympäristössä on merkittävä.

Imo, tuo kaupunkipyörä näyttää noista kahdesta omasta mielestäni paljon järkevämmältä. Ainakin se on rehellisesti sitä, miltä näyttääkin.

Ja tarkoitus ei ole nyt kenenkään tekemää valintaa mollata millään tavoin - jos vaikka tuon läskipyörän omistaa, ja sillä tykkää ajaa, niin hieno homma. Antaa mennä vaan, ei muiden mielipiteiden kannata antaa latistaa fiiliksiä! Mutta ei se kritiikkikään nyt ihan perusteetonta ole.
 
Liittynyt
10.02.2022
Viestejä
17
Kovasti houkuttelisi tarjous mutta mietityttää: Jos pyörään tulee jotain häikkää ja vaatii huoltoa, ollaanko sitä pulassa? Huoltaako näitä kukaan Suomessa? Saako Radilta mitään aspa-tukea? Pelottaa että tässä ollaan ostamassa tonnin lottoarpaa.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
43
Kiitos vinkistä, lähti tilaukseen. Jos joku tarvitsee refekoodia niin yv :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 993
Kovasti houkuttelisi tarjous mutta mietityttää: Jos pyörään tulee jotain häikkää ja vaatii huoltoa, ollaanko sitä pulassa? Huoltaako näitä kukaan Suomessa? Saako Radilta mitään aspa-tukea? Pelottaa että tässä ollaan ostamassa tonnin lottoarpaa.
No jos noista tuotekuvista ja teksteistä jotain profiloi niin kyllä ja ei.

Suuri osa komponenteista näyttää olevan " Rad Power Bikes approved " eli käytännössä tarkoitaa, että varsinaisesti ei luvata mitään tiettyä komponenttia. Joskus näissä noname-brandeissä ja komponenteissa on ollut epästandardius ongelmaa, eli osia ei ole saanut tavan liikkeistä tai biltemasta, vaan on pitänyt tilata valmistajalta(jos valmistajaa on enää olemassa).

Sellaista olen kuullut, että osa pyöräliikkeistä ei noita Powerin ja Verkkokauppa.comin kylkiäis-polkupyöriä suostu huoltamaan, koska ne on niin surkeaa kuraa, että huollosta olisi kuitenkin seurauksena reklamaatio kun pyörässä about jokainen osa on hajoamisen partaalla ja asiakkaan mielestä tietysti on niin, että jos juuri huolletusta pyörästä hajoaa jotain niin se on huollon vika.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
85
Emännällä ois töihin 15km suuntaansa niin oisko tämmöinen siihen passeli. Normaali pyöräily pyörä sitten ilman akkua jo löytyykin. Tänhän sais maksettua sillä mitä menee vuodessa Bussikortteihin. Kiva kun näitten sähköpyörien hinnat on tippunut lähiaikoina ihan silmissä.
Eikös tuon bussikortin kulut voi vähentää pitkälti tuloverotuksessa.
Itsellä boschin akulla/moottorilla sähkis ja se on ainakin passeli ja saa mukavan pystyasennon. Lokarit ja muut sitten suomen oloihin sopivaksi.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 187
Eikös tuon bussikortin kulut voi vähentää pitkälti tuloverotuksessa.
Itsellä boschin akulla/moottorilla sähkis ja se on ainakin passeli ja saa mukavan pystyasennon. Lokarit ja muut sitten suomen oloihin sopivaksi.
Suomessa on 750€ omavastuuraja halvimman julkisen lipun mukaan ja kun kesäloma otetaan pois niin jää 720€ joten omasta pussista menee kaikki :(
 
Liittynyt
02.05.2019
Viestejä
143
Kovasti houkuttelisi tarjous mutta mietityttää: Jos pyörään tulee jotain häikkää ja vaatii huoltoa, ollaanko sitä pulassa? Huoltaako näitä kukaan Suomessa? Saako Radilta mitään aspa-tukea? Pelottaa että tässä ollaan ostamassa tonnin lottoarpaa.
Suurin osa osista on ihan standardikamaa joista voi itse tai huollossa huoltaa ja vaihtaa. Sähköjärjestelmä ja akku toki tästä poikkeuksia. Rad lupaa jatkaa varaosien myymistä euroopassa yhteistyökumppaneiden kautta (nähtäväksi jää).

Sähköjärjestelmää voi osaan malleista ostaa myös "tehokkaampana" muilta valmistajilta, esim BigGameBikes. Akku tietenkin kuluu kovemmilla amppeereilla nopeammin, mutta pyörästä tulee sähkömopo.

Yksi iso plussa kaikissa Radeissa on virittämisen helppous! Ihan vaan valikoista painelemalla avustuksen ylärajan saa nostettua 32 km/h. Tästä bochilaiset ovat olleet kateellisia.

50e tarjousta voipi kysellä yv:llä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 522
Takamoottorissa ei ketjut eikä rattaat kulu, tässä säästää siinä oikeassa paikassa
kyllä ne kuluu kuten normipyörässäkin, ei tietysti yhtä kovalla kulutuksella kun keskimoottorilla varustetussa sähköpyörässä.
toisaalta takamoottorillisissa, ainakin noissa rhinoissa käytetään normi ketjuja, keskimoottorillisissa vahvistettuja, sähköpyöriin tarkoitettuja.
kestävät sen ~1500km, ja uusi 30-40e. en sanoisi että tämä on oikea kohta säästää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 397
Sellaista olen kuullut, että osa pyöräliikkeistä ei noita Powerin ja Verkkokauppa.comin kylkiäis-polkupyöriä suostu huoltamaan, koska ne on niin surkeaa kuraa, että huollosta olisi kuitenkin seurauksena reklamaatio kun pyörässä about jokainen osa on hajoamisen partaalla ja asiakkaan mielestä tietysti on niin, että jos juuri huolletusta pyörästä hajoaa jotain niin se on huollon vika.
Näistä tapauksista oli uutisointia jo 2019 ja "some raivo", kun fillariliike oli pyytänyt 0€ fillarin säätämisestä >200€, eli sen mitä töihin oli mennyt. Koska asiasta oli tietysti tullut tappelu, fillariliike postasi FB sivuilleen ettei ota näitä enää vastaan ja siitä nousi tuo "some raivo", että palvelevat vain parempaa kansaa kalliine fillareineen. Vaikka kyse oli siitä, että liikkeeseen tuodaan halpis fillareita mitä ei voi saada kuosiin edes huoltamalla ja säätämällä ja omistaja olettaa että työ olisi puoli ilmaista.


Jos tuollainen Rad fillari kattaa tarpeen ja pelaa moitteetta, niin mikäs siinä. Hyvä että saa edukkaasti itselleen soivan pelin. Itseä kyllä epäilyttää suuresti mitä tuolla hintaa saa ja varsinkin sitten se takuu ja huolto myöhemmin. Ei tarvitse hankkia mitään hiilikuitu raaseria, niin ihan normi ok osista kasattu sähkötön kaupunkifillarikin maksaa tuon saman kuin tämä RadCity, siksi hinta epäilyttää. Nuo ovat kyllä aika julman painavia. City painaa 29,4 kg ja Rhino 33,3 kg ja se on paljon se, jos vertaa vaikka Tunturin EMAX sähköläskin 23,5 kg painoon. Eikä tuo Tuntsa ole todellakaan mikään gramma viilattu. Toki hintakin on eri, vaikka senkään kohdalla ei vielä puhuta mistään super fillarista.

Uudet ketjut nyt on ihan triviaali kulu. Ja suurimman kuluman niihin aiheuttanee yleensä osaamaton käyttäjä. Ajetaan liian suurilla vaihteilla ja kovalla väännöllä, vaihdetaan vaihteita miten sattuu ylämäessä kauhealla paukkeella. Osissa kun säästetään sieltä täältä, niin kyllä se vaikuttaa ihan jo ajomukavuuteen ja käytettävyyteenkin. Nuo halpis, ei ilma, keulat ovat aika karmeita, jopa isäukon +3500€ Haibike Trekking 7:n vieterikeula on melkoinen koliseva hyppykeppi. Joku jo mainitsi renkaat, joilla on todella suuri merkitys ajettavuuteen (vierintävastus, ajomukavuus, pito, kestävyys). Kunnolliset, vaikkapa Jumbo Jimit, maksaa 70€ - 80€... kappale. Tuo tekee lähes 20% Rad fillarin hinnasta.

Mutta kuten jo sanoin, jos on hankintaansa tyytyväinen, niin se on pirun hyvä asia ja miksi välittää muiden mielipiteistä. Tässä nyt vain tuodaan näitä pointteja esiin, että missä saattaa mennä metsään kun harkitsee polkuhintaista sähkäriä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.07.2020
Viestejä
117
Vielä meni jatkomietintään hankinta. Folding Biken olisin ottanut tuolta - eihän kenelläkään ole täällä kokemuksia siitä? Perus RadCity Plussaa ei enää mustana saanut ja valkoiselle en vielä lämmennyt. Mutta mietitään nyt vielä muutama päivä.

Offtopic:
Hankinta lykkääntyi ketutuksen takia. Töissä on Vapaus.io:n pyörittämä työsuhdepyöräetuus, mutta eihän se kumppaniliikkeiden ulkopuoliset EU-verkkokaupat nyt kattanutkaan Rad Bikesia. Asiakaspalvelun kautta piti tilata, mutta kaikkien paperitöiden jälkeen kun tilausta olisi tehty, niin löytyi siltä kelpuutetuista EU-verkkokaupoista. Pääasiassa Canyon tai vastaavat usean tonnin pyörät. kelposiivun rahaa ne olisi ottanut tonnin pyörästä (reilu neljänneksen hinnasta) vielä kaupan päälle. Vapaus.io nimi taitaa olla jotenkin ironen, mutta en sitä etukäteen tajunnut.
 
Liittynyt
02.05.2019
Viestejä
143
Sellaista olen kuullut, että osa pyöräliikkeistä ei noita Powerin ja Verkkokauppa.comin kylkiäis-polkupyöriä suostu huoltamaan, koska ne on niin surkeaa kuraa, että huollosta olisi kuitenkin seurauksena reklamaatio kun pyörässä about jokainen osa on hajoamisen partaalla ja asiakkaan mielestä tietysti on niin, että jos juuri huolletusta pyörästä hajoaa jotain niin se on huollon vika.
Ilmaispyörät lienee ihan omaa laatuaan. En itse näe mitään syytä verrata Radiä (USA:n suurin sähköpyöräkauppias) ilmaiskylkiäisiin.

Vaihdatin jarrupalat Tamperelaisessa liikkeessä ja jututin huoltomiestä Radeistä. Hän oli huoltanut mm. paikallise pizzerian Radejä, joita käyttävät kotiinkuljetuksiin ja omaani siinä juuri. Hän kommentoi pyöriä tukevarakenteisiksi (kääntöpuolena paino) ja osia helposti vaihdettaviksi ja edullisiksi. Esim RadRhinossa on Shimanon halvat jarrut (olisiko Acera?) jotka ovat täysin standardisti kiinni ja vaihdettavissa tyyliin "osat kolmekymppii + työ viiskymppii".

Järkevät huoltofirmat huoltaa, idioottien pitämät ei. Minut on vi**tuiltu turkulaisesta pyöräliikkeesä ulos, kun toin huollettavaksi XXL:n White pyörää: "eikö tää ole niitä XXL:n ihmeitä joita ei tarvii kolmee vuoteen huoltakkaan". No ei hänen firmassaan ei. Itse arvostin XXL:n entistä myyntitapaa, jossa uuteen pyörään kuului ensihuolto ja 2 kausihuoltoa, ilman lisämyyntiä tai muuta painostusta.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
788
Joku jo mainitsi renkaat, joilla on todella suuri merkitys ajettavuuteen (vierintävastus, ajomukavuus, pito, kestävyys). Kunnolliset, vaikkapa Jumbo Jimit, maksaa 70€ - 80€... kappale. Tuo tekee lähes 20% Rad fillarin hinnasta.
Tuskin yksikään iso pyörävalmistaja maksa normaaleja hintoja komponenteista. He tilaavat isoja eriä esim. renkaita ja yksikköhinta on aivan muuta. Ja jos on vielä tunnettu pyörävalmistaja, niin sopimushinnoissa voi olla mainosalennus, mm. renkaat ovat hyvin näkyvillä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Alle tonnin sähköpyöriä löytyy myös geekbuyingilta. Ostin itse tuon elegliden citycrosserin ja näin muutaman sadan km jälkeen ainakin vielä vaikuttaa hyvältä. Oma tuli puolan varastolta muutamassa päivässä. Maksoi silloin 700€ ja toinen akku 200 päälle.

 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 151
Ihan hintaan katsomatta, minusta ongelma on se, että otetaan pyöräsegmentti X ja sitten siitä väkisin väännetään Y. Esim. tuo fatbike. Siitä on väkisin väännetty kaupunkipyörä. Sitten se on kankea kaupunkipyörä, joka ei sovellu maastoon. Ei se nyt vaan tunnu järkevältä.

Jos se on hyvä sillä, että se ei hajoa käsiin ja liikkuu eteenpäin, niin onhan se sitten hyvä pyörä. Mutta nuo lokasuojat menee heti tukkoon kun on mutaa tai sohjoa, jalustatuki nappaa kiinni oksiin, välitykset on sellaiset ettei maastossa kovaa vääntöä vaativaassa hiljaisessa vauhdissa ole mahdollista polkea (eli just silloin kun sähköavustuksesta olisi suurin hyöty) jne. Ja nuo on suunnittelupäätöksistä johtuvia heikkouksia, jotka tosin hämmentävän usein kohtaavat hinnaltaan edullisissa pyörissä. Ja sitten tuon päälle hinta näkyy monessa komponentista, joista mm. kumien merkitys ajettavuuteen myös lumisessa kaupunkiympäristössä on merkittävä.

Imo, tuo kaupunkipyörä näyttää noista kahdesta omasta mielestäni paljon järkevämmältä. Ainakin se on rehellisesti sitä, miltä näyttääkin.

Ja tarkoitus ei ole nyt kenenkään tekemää valintaa mollata millään tavoin - jos vaikka tuon läskipyörän omistaa, ja sillä tykkää ajaa, niin hieno homma. Antaa mennä vaan, ei muiden mielipiteiden kannata antaa latistaa fiiliksiä! Mutta ei se kritiikkikään nyt ihan perusteetonta ole.
Mieluusti itse luen muiden mielipiteitä enkä tällaisia kuvan pohjalta tehtyjä mutufiilistelyjä. Mutta mutuilla saa kunhan tuo hyvin ilmi ettei tiedä kuitenkaan tuotteesta mitään. Ja saa toki ilmiantaa parempia 999e sähköpyöriä.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
68
Harkinnan jälkeen kallistun kakkospyörän osalta uuteen Shengmilo mx05:een (=sama kuin evx spades, jota myydään parin tonnin pyöränä.)
Vaikka nyt 300€ enemmän kustantaakin kuin radrhino, niin tässä (imo) paremmat osat. Bafangin moottori, akku testatusti ainakin 776Wh, kulkee kahvasta 45kmh, ja vauhdin pysäyttää toivottovasti shimanon jarrut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Vielä meni jatkomietintään hankinta. Folding Biken olisin ottanut tuolta - eihän kenelläkään ole täällä kokemuksia siitä? Perus RadCity Plussaa ei enää mustana saanut ja valkoiselle en vielä lämmennyt. Mutta mietitään nyt vielä muutama päivä.

Offtopic:
Hankinta lykkääntyi ketutuksen takia. Töissä on Vapaus.io:n pyörittämä työsuhdepyöräetuus, mutta eihän se kumppaniliikkeiden ulkopuoliset EU-verkkokaupat nyt kattanutkaan Rad Bikesia. Asiakaspalvelun kautta piti tilata, mutta kaikkien paperitöiden jälkeen kun tilausta olisi tehty, niin löytyi siltä kelpuutetuista EU-verkkokaupoista. Pääasiassa Canyon tai vastaavat usean tonnin pyörät. kelposiivun rahaa ne olisi ottanut tonnin pyörästä (reilu neljänneksen hinnasta) vielä kaupan päälle. Vapaus.io nimi taitaa olla jotenkin ironen, mutta en sitä etukäteen tajunnut.
Piti vapaus.io:n kautta itsekin pyörä tilata, mutta siis tuohonko tulee jotain lisäkuluja?
 
Liittynyt
07.11.2022
Viestejä
12
Harkinnan jälkeen kallistun kakkospyörän osalta uuteen Shengmilo mx05:een (=sama kuin evx spades, jota myydään parin tonnin pyöränä.)
Vaikka nyt 300€ enemmän kustantaakin kuin radrhino, niin tässä (imo) paremmat osat. Bafangin moottori, akku testatusti ainakin 776Wh, kulkee kahvasta 45kmh, ja vauhdin pysäyttää toivottovasti shimanon jarrut.
Mites liikennevakuutukset noissa yli 250w moottoreilla olevissa maksaa, kellään kokemusta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 993
Mites liikennevakuutukset noissa yli 250w moottoreilla olevissa maksaa, kellään kokemusta?
Pitäisi ensin tietää, että minkä luokan ajoneuvo se on. Kuvauksen perusteella(kahvasta 45km/h) kyseessä on laiton kulkuväline, ellei sitä ole tyyppihyväksytty.


Sähköavusteinen tai moottorilla varustettu polkupyörä
Sähköavusteisen polkupyörän suurin teho saa olla enintään 250 W, avustuksen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25 km/h, ja avustus saa toimia vain poljettaessa.

Moottorilla varustetun polkupyörän (L1e-a) suurin teho saa olla enintään 1000 W, moottorin voi toimia ilman polkemista, mutta sen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25 km/h.

Sähköavusteisiin polkupyöriin sovelletaan polkupyörän teknisiä vaatimuksia eikä niille tarvitse ottaa liikennevakuutusta. Sen sijaan liikennevakuutus on otettava moottorilla varustetuille polkupyörille, jotka eivät täytä sähköavusteisen polkupyörän ehtoja.

Yli 25 km/h moottorin avustuksella kulkevat sähköavusteiset tai moottorilla varustetun polkupyörät eivät ole tieliikennekelpoisia polkupyöriä. Ne on rekisteröitävä mopoiksi, jos se on laitteen ominaisuuksien osalta mahdollista. Käytännössä tämä edellyttää sitä, että laite on tyyppihyväksytty mopoksi.
tl;dr jos avustus kytkeytyy pois 25km/h ja moottoriteho on alle 1000W edit: 250W niin vakuutusta ei tarvita.

edit: 250-1000W välillä pitää olla vakuutus ja se on ok, kunhan se avustus edelleen kytkeytyy pois 25km/h.

Jos avustus toimii yli 25km/h tai teho on yli 1000W, ne ei ole enää polkupyöriä, vaan mopoja kunhan valmistaja/maahantuoja on tyyppihyväksyttänyt ne mopoksi. Jos tyyppihyväksyntää ei ole tehty, ne ovat yksiselitteisesti laittomia käyttää muuallakuin suljetulla alueella.

Teoriassa siis ihan tavallisenkin alle 250-wattisen pyörän viritys yli 25km/h avustusnopeuteen tekee siitä laittoman, eikä sitä pelasta millään vakuutuksella.
 
Viimeksi muokattu:

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 151
Harkinnan jälkeen kallistun kakkospyörän osalta uuteen Shengmilo mx05:een (=sama kuin evx spades, jota myydään parin tonnin pyöränä.)
Vaikka nyt 300€ enemmän kustantaakin kuin radrhino, niin tässä (imo) paremmat osat. Bafangin moottori, akku testatusti ainakin 776Wh, kulkee kahvasta 45kmh, ja vauhdin pysäyttää toivottovasti shimanon jarrut.
Mikä sai valitsemaan Shengmilon tämän sijaan,

Ainakin BossManaatti mainitsi videonsa kommenteissa että tieliikennevakuutus vain satkun vuodessa.
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 151
Pitäisi ensin tietää, että minkä luokan ajoneuvo se on. Kuvauksen perusteella(kahvasta 45km/h) kyseessä on laiton kulkuväline, ellei sitä ole tyyppihyväksytty.




tl;dr jos avustus kytkeytyy pois 25km/h ja moottoriteho on alle 1000W niin vakuutusta ei tarvita.

Jos avustus toimii yli 25km/h tai teho on yli 1000W, ne ei ole enää polkupyöriä, vaan mopoja kunhan valmistaja/maahantuoja on tyyppihyväksyttänyt ne mopoksi. Jos tyyppihyväksyntää ei ole tehty, ne ovat yksiselitteisesti laittomia käyttää muuallakuin suljetulla alueella.

Teoriassa siis ihan tavallisenkin alle 250-wattisen pyörän viritys yli 25km/h avustusnopeuteen tekee siitä laittoman, eikä sitä pelasta millään vakuutuksella.
Nyt tulee kyllä sellaista mutusettiä että :rofl:

Sähköavusteisiin polkupyöriin, joiden maksiminopeus ei ylitä 25km/h ja suurin teho on enintään 250W, ei tarvitse ottaa liikennevakuutusta. Moottorilla varustetun polkupyörän suurin teho saa olla enintään 1000W ja moottorin tulee kytkeytyä pois päältä, kun nopeus saavuttaa 25km/h. Moottorilla varustetut polkupyörät, joiden teho ylittää 250W, tulee liikennevakuuttaa.

Yli 25km/h kulkevat sähköavusteiset ja moottorilla varustetut polkupyörät tulee rekisteröidä mopoiksi ja vakuuttaa mopojen tavoin.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
68
Mikä sai valitsemaan Shengmilon tämän sijaan
Akun ampeeritunnit ja bafang. Tosin ei ole pienintäkään käsitystä kenen moottoria vakole käyttää. :D
Tollaseen satunnaiseen mökki/metsäpolku konkelointiin omiaan meikäläiselle, ja toi samainen bafang kaverilla diy kispassa kestäny hyvin rälläämistä ilman mitään ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 993
Nyt tulee kyllä sellaista mutusettiä että :rofl:

Sähköavusteisiin polkupyöriin, joiden maksiminopeus ei ylitä 25km/h ja suurin teho on enintään 250W, ei tarvitse ottaa liikennevakuutusta. Moottorilla varustetun polkupyörän suurin teho saa olla enintään 1000W ja moottorin tulee kytkeytyä pois päältä, kun nopeus saavuttaa 25km/h. Moottorilla varustetut polkupyörät, joiden teho ylittää 250W, tulee liikennevakuuttaa.

Yli 25km/h kulkevat sähköavusteiset ja moottorilla varustetut polkupyörät tulee rekisteröidä mopoiksi ja vakuuttaa mopojen tavoin.

Korjasin postausta noiden maksimissaan 1000-wattisten osalta. Muuten postaus pätee.

Yli 25km/h tai yli 1000-wattinen kulkeva pitää rekisteröidä mopoksi, jos se on mahdollista. (Hyvin usein ei ole mahdollista, koska valmistaja/maahantuoja ei ole hankkinut tyyppihyväksyntää)

ps.
:rofl: keskenäsi
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 151
Korjasin postausta noiden maksimissaan 1000-wattisten osalta. Muuten postaus pätee.

Yli 25km/h tai yli 1000-wattinen kulkeva pitää rekisteröidä mopoksi, jos se on mahdollista. (Hyvin usein ei ole mahdollista, koska valmistaja/maahantuoja ei ole hankkinut tyyppihyväksyntää)

ps.
:rofl: keskenäsi
Ne on kyllä vakiona lukittu siihen 25km/h ja ne voi sitten valikosta unlockata tehokkaammaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 993
Ne on kyllä vakiona lukittu siihen 25km/h ja ne voi sitten valikosta unlockata tehokkaammaksi.
Niinhän se yleensä tapaa mennä, koska valmistajat haluaa pestä kätensä vastuuasioissa ja tuolloin ei tarvitse välittää ikävästä byrokratiasta kuten tyyppihyväksynnästä tai muistakaan tuoteturvallisuuteen liittyvistä säännöistä.

Käytännössä tuossa ulkoistetaan se laittomaksi teko käyttäjälle mikä on tietysti loogista mutta omat ongelmansa tuossakin on jos jotain sattuu. Järkeä käyttämällä pääsee pitkälle mutta jos nyt vaikka käy niin että teloo väärässä paikassa väärään aikaan jonkin jalankulkijan invalidiksi ja alla on laittomaksi viritetty pyörä ja asia voidaan todentaa, olen melko varma että vakuutusyhtiö tulee ovista ja ikkunoista sisään aika ison vahingonkorvausvaatimuksen kanssa.
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 151
Niinhän se yleensä tapaa mennä, koska valmistajat haluaa pestä kätensä vastuuasioissa ja tuolloin ei tarvitse välittää ikävästä byrokratiasta kuten tyyppihyväksynnästä tai muistakaan tuoteturvallisuuteen liittyvistä säännöistä.

Käytännössä tuossa ulkoistetaan se laittomaksi teko käyttäjälle mikä on tietysti loogista mutta omat ongelmansa tuossakin on jos jotain sattuu. Järkeä käyttämällä pääsee pitkälle mutta jos nyt vaikka käy niin että teloo väärässä paikassa väärään aikaan jonkin jalankulkijan invalidiksi ja alla on laittomaksi viritetty pyörä ja asia voidaan todentaa, olen melko varma että vakuutusyhtiö tulee ovista ja ikkunoista sisään aika ison vahingonkorvausvaatimuksen kanssa.
Kukaan ei ole varmaan käskenyt unlockata niitä tehoja jos aikoo jalankulkijoiden päälle teloa?
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 151
Koodilla LXZ-F1MQBW5 saa vielä 5% pois pyörän hinnasta ja postitkin ovat ilmaiset tuolta Buybestgearilta joten laitan tuollaisen Vakolen testiin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
569
Mieluusti itse luen muiden mielipiteitä enkä tällaisia kuvan pohjalta tehtyjä mutufiilistelyjä. Mutta mutuilla saa kunhan tuo hyvin ilmi ettei tiedä kuitenkaan tuotteesta mitään. Ja saa toki ilmiantaa parempia 999e sähköpyöriä.
No mä oon ajanu maastossa oman fillarin vastaavalla välityksellä kuin mitä tuon läskin kevyin vaihde vastaa. Ja koska oon tarvinnu paljon pienempääkin, ja silti tiukassa paikassa vääntö loppuu kesken, pystyy ihan kokemuksesta sanomaan että noi välitykset ei neulaspolkua huonommalla polulla vaan toimi.

Jalustakin jostain pyörästä on tarrannu pusikkoon ja kivikkoon joskus kiinni, ja lokasuojat menny tukkoon. Mutta ei kai niitä kannata laskea, kun ei oo just tuon pyörän kans menny.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
43
Kovasti houkuttelisi tarjous mutta mietityttää: Jos pyörään tulee jotain häikkää ja vaatii huoltoa, ollaanko sitä pulassa? Huoltaako näitä kukaan Suomessa? Saako Radilta mitään aspa-tukea? Pelottaa että tässä ollaan ostamassa tonnin lottoarpaa.
Joskus testasin radrhinon aiempaa versiota. Ihan normiosat siinä, akkukin oli standardi tusinatavaraa. Voi vaihtaa myös akun. Nyt uudemmassa rhinossa integroitu akku, voi olla rad customized. Ainoa mikä jäi rädissä ärsyttämään oli sen pieni maavara. Polkimet osuu turhan helposti maahan. Eli minnekään kivikkoiselle polulle ei kannata eksyä. Ja painavahan se on myös. Kuin jotain mopoa työntää, eli ei kannata unohtaa akun latausta. Kelpo peliltä vaikutti, ohjaus on vakaa ja pituutta löytyy.
Summa summarum, työmatka ajoon varmasti hyvä ja tukeva fillari, jos ei kivikkoisille poluille eksy.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
No mä oon ajanu maastossa oman fillarin vastaavalla välityksellä kuin mitä tuon läskin kevyin vaihde vastaa. Ja koska oon tarvinnu paljon pienempääkin, ja silti tiukassa paikassa vääntö loppuu kesken, pystyy ihan kokemuksesta sanomaan että noi välitykset ei neulaspolkua huonommalla polulla vaan toimi.

Jalustakin jostain pyörästä on tarrannu pusikkoon ja kivikkoon joskus kiinni, ja lokasuojat menny tukkoon. Mutta ei kai niitä kannata laskea, kun ei oo just tuon pyörän kans menny.
Omassa läskissä myös 44T (alkuperäinen muistaakseni 38T) ja takapakka 11-36T. Mielestäni tuossa Radissa on hieman tavanomaista pidempi "ykkösvaihde" (42t/34T), mutta ei omalla pyörälläkään ole kauheasti tilanteita jossa sitä lyhinta olisi tarvinnut :hmm: Rengaspaineet lähinnä yleis- tai katukäyttöön, ei maastomöyrintään, jolloin pitokin loppuu renkaista (JumboJim) ennen vääntöä irtonaisella alustalla.

Kuvista saa vaikutelman, että enemmän katu- tai hiekkapolulle suunniteltu pyörä, mihin käyttöön katselisin ennemmin vaikka jotain plussarenkaista.
Näin jälkeenpäin omien kokemusten perusteella plussa olisi itsellenikin parempi vaihtoehto.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Joku jo mainitsi renkaat, joilla on todella suuri merkitys ajettavuuteen (vierintävastus, ajomukavuus, pito, kestävyys). Kunnolliset, vaikkapa Jumbo Jimit, maksaa 70€ - 80€... kappale. Tuo tekee lähes 20% Rad fillarin hinnasta.
Ajaa ensiasennusrenkaat loppuun ja Jumbot tilalle, suosittelen jos ei muta ja lumi ole alustana.
Lisäksi toinen hieman halvempi parannuskeino, jos litkuttelu ei kiinnosta, on vaihtaa alkuperäiset painavat sisäkumi (~350-400g / kpl) Revoloopin (~150g) sisureihin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
569
Omassa läskissä myös 44T (alkuperäinen muistaakseni 38T) ja takapakka 11-36T. Mielestäni tuossa Radissa on hieman tavanomaista pidempi "ykkösvaihde" (42t/34T), mutta ei omalla pyörälläkään ole kauheasti tilanteita jossa sitä lyhinta olisi tarvinnut :hmm: Rengaspaineet lähinnä yleis- tai katukäyttöön, ei maastomöyrintään, jolloin pitokin loppuu renkaista (JumboJim) ennen vääntöä irtonaisella alustalla.
Taitaa tulla ajeltua reittejä, joissa vauhtia pystyy ylläpitämään jonkin verran, eikä kävelyvauhtia hitaampaan tarvitse himmata?

Omassani vakioratastus, edessä 30T ja takana 52T. Jahka eturatas kuluu loppuun, laitan siihen 28T tai 26T. Aiemmassa läskissä oli edessä 24T ja takana 46T. Eihän tuota köykäisintä pykälää jatkuvasti tarvitse, mutta silloin kun tarvitsee, niin... no, sitä tarvitsee. Yleensä joka lenkillä jossain kohtaa. Kumeina Bud ja Lou.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Ei taida suuresti hyödyttää jotain 32 kiloa painavassa pyörässä...
Tuo on suoran pois pyörivästä massasta, josta on enemmän hyötyä kuin vastaavalla painonpudoksella pyörän kokonaispainosta...

Taitaa tulla ajeltua reittejä, joissa vauhtia pystyy ylläpitämään jonkin verran, eikä kävelyvauhtia hitaampaan tarvitse himmata?

Omassani vakioratastus, edessä 30T ja takana 52T. Jahka eturatas kuluu loppuun, laitan siihen 28T tai 26T. Aiemmassa läskissä oli edessä 24T ja takana 46T. Eihän tuota köykäisintä pykälää jatkuvasti tarvitse, mutta silloin kun tarvitsee, niin... no, sitä tarvitsee. Yleensä joka lenkillä jossain kohtaa. Kumeina Bud ja Lou.
Pääasiassa vähemmän teknistä reittiä. Nopeudet yleensä varmaan 10-50kmh välillä.
Sulla on kyllä lyhyet välitykset, pitää varmistaa että onhan se sähköpyörä kun tulee etiäinen natupyöristä noin pienellä eturattaalla (24T)?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
569
Tuo on suoran pois pyörivästä massasta, josta on enemmän hyötyä kuin vastaavalla painonpudoksella pyörän kokonaispainosta...
Onhan siitä hyötyä, mutta 33 kg pyörästä ei 1400 g sekään vielä paljon ole (1400 g => 225 g säästöä/rengas, kerrottuna kolmella jonka muistan jossain keskustelussa mainitun nyrkkisääntönä pyörivän massan vaikutuksesta).

Pääasiassa vähemmän teknistä reittiä. Nopeudet yleensä varmaan 10-50kmh välillä.
Kuulostaa aika hyväpintaiselta reitiltä. Kuten itsekin totesit, plussapyörä olisi varmaan hyvä valinta sinne. Mistä tullaan alkuperäiseen kritiikkiin Rhinoa kohtaan: siellä missä se toimisi, löytyy sopivampiakin pyöriä.

Sulla on kyllä lyhyet välitykset, pitää varmistaa että onhan se sähköpyörä kun tulee etiäinen natupyöristä noin pienellä eturattaalla (24T)?
Lihasvetoinen on. Mutta pointti on se, että siellä missä vauhti hidastuu tuon Rhinon välityksille liikaa, niin myös sähköavustus menettää nopeasti merkitystään koska ei kampia pysty pyörittämään (jyrkät nousut teknisen kivikon jälkeen, juurakot, pahemmat mutavellit jne.). Toki jos avustusta saa annosteltua polkematta, tilanne on täysin eri, mutta Rhinon kohdalla näin ei käsittääkseni ole. Ja kritiikkini koskee Rhinoa, ei sähköpyöriä yleisesti.
 
Liittynyt
02.05.2019
Viestejä
143
Rhinossa on kaasukahva, jolla saa nopeasti sähköavustuksen tasoja nostettua, jalkojen täytyy silti liikkua. Käytännössä pienellä ranteen nykäisyllä saa maksimiavustuksen käyttöön jos sitä tarvitsee.

En missään nimessä suosittele ainakaan Rhinoa maastoajoon. Pyörä on siihen liian pitkä ja painava, etulokasuoja ottaa renkaaseen kiinni jousituksen takia. Helpommat kävelypolut ja hiekkatiet ovat mukavia ajella.

Oma mielipide on, että Rhinon läskipyörät ovat 80% ulkonäköä, 15% mukavuutta ja 5% pitoa. Talven liukkailla pito ei ole erityisen hyvä, vakiokumit eivät ole erityisen karkeat ja mikään ei tietenkään voita nastoja jäällä.

Jos tykkää Rhinon ulkonäöstä niin siitä hyvä kaupunkipyörä tai päiväretkipyörä! Kumit kovana rullaa kohtuullisen kivasti, pelkillä lihaksilla helppo ylläpitää 25 - 28 km/h nopeutta tasaisella, vähän sähköä mukaan niin matkanopeus tasainen 32 km/h. Kiihdytykset kevenee kaasukahvalla, no problem.

Halukkaille 50e koodia yv:llä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 867
Viestejä
4 211 822
Jäsenet
70 970
Uusin jäsen
3lias5itkia

Hinta.fi

Ylös Bottom