QuasarZonen testi: Vain Radeon RX 7000 -sarja pyörittää Samsung Odyssey Neo G9:iä täysillä ominaisuuksilla

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
778
Tuo sisältää oletuksen, että huomaa ne muutamat pikselit siellä nurkalla siitä vihollisesta. Vaatii miltei optimitilanteen, jotta tietää, että sieltä ja juuri sieltä se on tulossa.
Tällä asialla ei ole mitään tekemistä näytön virkistystaajuuden vaan pelitaidon kanssa.
Vaikka kuinka venkoilet, et voi kumota sitä että nopealla näytöllä pelaavalla pelaajalla on etua hitaalla näytöllä pelaavaan. Pelaajien taitoerot voivat lisätä tai vähentää sitä eroa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Tällä asialla ei ole mitään tekemistä näytön virkistystaajuuden vaan pelitaidon kanssa.
Vaikka kuinka venkoilet, et voi kumota sitä että nopealla näytöllä pelaavalla pelaajalla on etua hitaalla näytöllä pelaavaan. Pelaajien taitoerot voivat lisätä tai vähentää sitä eroa.
Aivan, virkistystaajuuden merkitys on selkeästi pienempi. Todennäklöisesti merkityksetön välillä 120 ..240 hz. Jos on tottunut jompaankumpaan, niin toki sillä todennäköisesti sujuu paremmin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
... Vaatii miltei optimitilanteen, jotta tietää, että sieltä ja juuri sieltä se on tulossa.
Tällä asialla ei ole mitään tekemistä näytön virkistystaajuuden vaan pelitaidon kanssa. ...
Aivan, virkistystaajuuden merkitys on selkeästi pienempi. Todennäklöisesti merkityksetön välillä 120 ..240 hz.
Tulikohan nyt hieman irrotettua vastaus asiayhteydestään? Sitä, että tietääkö tai osaako pelaaja aavistaa mistä vihollinen tulee, ei voi mitenkään päin vääntämällä käyttää argumenttina väittelyssä siitä, että onko korkeammasta näytön virkistystaajuudesta hyötyä pelatessa.
Oikeaan suuntaan valmiiksi tähtääminen / katsominen on täysin pelaajan tiedosta ja taidosta riippuva asia.
Siihen, että kuka ehtii ampua ensin, vaikuttaa se että mihin päin pelaajat tähtäävät toisensa kohdatessaan, pelaajien reaktioaika sekä pelaajien käyttämien laitteiden aiheuttamat viiveet. Se jolla laitteisto aiheuttaa vähemmän viivettä, saa pelissä pienen edun, joka taas voi tiukassa tilanteessa olla se ratkaiseva tekijä sille että kumpi selviää hengissä.
Noin neljä millisekuntia. Se on se matemaattiseen tosiasiaan perustuva hyöty jonka 240 hertsin näyttöä käyttävä saa 120 hertsin näytöllä pelaavaa vastaan. Joskus se 4 ms voi olla ratkaiseva määrä aikaa.
Lisäksi liikkuva kuva, olkoon se sitten tekstiä jota rullataan tai pelin kuvaa, on terävämpää/selkeämpää/luettavampaa korkeamman virkistystaajuuden näytöllä.

Tähän mennessä täällä on vaadittu tutkimustuloksia ja muita todisteita siitä, että korkeasta virkistystaajuudesta on jotain hyötyä. Voidaanko kääntää tämä päälaelleen? Näytä se tutkimus tai testi, jossa todetaan että matalampi virkistystaajuus on parempi tai että virkistystaajuudella ei ole mitään väliä.

Ja nyt en väännä tästä asiasta enää yhtään enempää, kun väittelyn vastapuoli näköjään irrottaa toisten sanomisia kontekstista eikä suostu ymmärtämään matemaattisia faktoja. Jään odottamaan todistusaineistoa siitä, että matalampi virkistystaajuus on parempi tai että virkistystaajuudella ei ole mitään väliä.
 

Kaakatus

Tukijäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
366
Jos maksaisin melkeen 5000€ näyttiksestä (4090) ja näytöstä, niin todellakin haluaisin pystyä käyttämään kokoonpanoa sillä maksimipäivitysnopeudella riippumatta huomaanko eroa. PDF:ien selailuun kelpaa todennäköisesti joku edullisempikin ratkaisu.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 406
Lopettakaas sitten se hedelmätön jankkaaminen hertsien hyödyistä. Menee ketjun varsinaisesta aiheesta jo aika pahasti sivuun.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 519
Viestejä
4 202 284
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom