QHD / WQHD näytöt (2560×1440)

Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
51
Osaisitteko auttaa näytön valinnassa? Nykyään minulla on käytössä AOC G2460PF, jota täällä vahvasti suositeltiin n. 5v sitten. En ole katunut. Haluaisin jättää näytön kakkosnäytöksi.

Nykyään harrastan enää exceliä kilpailullisella tasolla ja pelitkin ovat lähinnä point and click -tyyppisiä. Nykyinen koneeni on 5v vanha ja se tuskin pyörittää mitään modernia peliä QHD resoluutiolla korkeilla fps:llä.

Elikkä millainen näyttö minun kannattaisi hankkia? Budjettia on n. 250-350.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Osaisitteko auttaa näytön valinnassa? Nykyään minulla on käytössä AOC G2460PF, jota täällä vahvasti suositeltiin n. 5v sitten. En ole katunut. Haluaisin jättää näytön kakkosnäytöksi.

Nykyään harrastan enää exceliä kilpailullisella tasolla ja pelitkin ovat lähinnä point and click -tyyppisiä. Nykyinen koneeni on 5v vanha ja se tuskin pyörittää mitään modernia peliä QHD resoluutiolla korkeilla fps:llä.

Elikkä millainen näyttö minun kannattaisi hankkia? Budjettia on n. 250-350.
Esim. tämä viestisi yllä mainittu näyttö olisi varmaan myös tulevaisuutta ajatellen oikein hyvä näyttö jos tuo 389€ tarjoushinta ei ole liian paha normaalisti 429€ näytöstä:
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
51
Kiitos vinkistä. En osaa sanoa että tarvitsenko mitään sellaista tulevaisuuden kestävää näyttöä sillä en ole hankkimassa uutta tietokonetta lähivuosina.

Hakukoneet tarjottelee minulle seuraavanlaisia näyttöjä:

AOC Q27G2U 27"
HP HP X27q 27"
AOC Q27P2Q 27"


Tuota viimeisintä tarjoaa jos laittaa hakukriteereihin "työkäyttöön"
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Kiitos vinkistä. En osaa sanoa että tarvitsenko mitään sellaista tulevaisuuden kestävää näyttöä sillä en ole hankkimassa uutta tietokonetta lähivuosina.
Selvennettäköön nyt vielä että minulle "tulevaisuutta ajatellen" tarkoittaa näytössä noin 6+ vuoden käyttöä.
Eli virtalähde mikä on hankittu noin sisältää 10-12v takuun ja sitä käytetään sen aikaa, näyttöä 6+ vuotta, kotelo 10+ jne. Yleisimmin vaihtuva osa on ainakin itselläni näytönohjain (2-3 vuotta paitsi nyt kiitos Koronan ja mainausbuumin nousseet järjettömät hinnat) sitten se emo+prosessori+muistit combo mitä pyrin myös käyttämään 5+ vuotta.

Yleensä jos päivittää näytönohjainta, varsinkin jos päivittää myös emo+prosessori+muistit samalla pullonkaulaksi voi muodostua näyttö (joka helposti kestää sen noin 2-3+ näytönohjainta) siksi tuo ehdottamani näyttö. Vielä en itse siirtyisi 4k näyttöön (toki riippuu näytönohjaimesta) ja 60Hz.. ..noh, niitä saisi halvalla mutta tuohon hintaan 144+Hz kohtuu hyvää ISP näyttöä saa jo joten suosittelin sellaista missä myös HRD 400 yhteensopivuus, kellottevissa 170Hz jne.

Toki tuo energialuokitus G ei ole erityisen hyvä mutta kaikkea ei voi saada :(

Etsin itse esim. "best monitor 2022" ja tuo nousi pyytämääsi hinta(ja koko) haarukkaan täältä:

Monissa muissa paikoissa (esim. Techradar tai Tom's Harware) suositukset olivat liian hintavia.
 
Liittynyt
07.12.2017
Viestejä
98
Mitä ite tekisin jos olisin sinä: Ostaisin MSI MAG274QRF avostelumenestyjä (Rtings, hardware unboxed) Gigantista Jimmssin 369€ tarjoushinnalla, jolloin tuotteeseen saa hyvät tyytyväisyytakuut kaupantekijöiks. Testaa ja jos et ole tyytyväinen, niin vie takas kauppaan.

Näytön sopiva testausaika kannattaa etukätee kysästä, ettei tule yllätyksiä palautuksissa (jos sillä on merkitystä). Näyttö ei ole QD, mutta todnäkösesti vallan riittävän hyvä, koska ips. Rautapuolella freesync ja gsync tuet. DP kaapelilla 48-165hz vaihtuva virkistystaajuus, minkä todennut varsin smoothiksi omalla näytölläni. -> Suosittelen.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
10
Tänään saapui Jimssistä MSI MAG274QRF-QD tarjousnäyttö ja hyvältä näyttää. Paneelilotossa onnisti, ei valovuotoa eikä kuolleita pikseleitä. Nopealla säädöllä kuvasta saa ihan ok näköisen ja pelikäyttöönhän tämä tuli hankittua. Ei ainakaan vielä mitään huonoa sanottavaa toisin kuin Lenovosta.

Tilasin juuri ennen vuodenvaihdetta Lenovoshopista G27q-20 näytön ja erittäin monen sähköpostin ja tappelun jälkeen sain näytön palautettua. Lenovossa aika karmea valovuoto ja 1 kirkas pikseli. Lenovon huollon kanssa läheteltiin useita kuvia, viestejä ja uusi näyttökin luvattiin 2 kertaa, mutta sitten ei sellaista mistään löytynytkään. Niin huonoa asiakaspalvelua en ole ikinä saanut mitä Lenovon huolto tarjosi, joten vinkkinä jos Lenovoon päätyy (en voi kyllä suositella) ja saa huonon yksilön niin samantien takaisin.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
915
Kyllä tuo G7 Scanlines ongelma tuntuu olevan sen verran yleinen, et saa pikemminkin olla Hannu Hanhi jos ei kahdella näytöllä ole yhtään.
Ei näy edes näillä sivuilla?:


Omalla 27" ja kaverin 32" versiolla kyllä näkyy.
Joo, tuo scanline on ominaisuus joka ihan varmasti jokaisesta G7 näytöstä löytyy eikä sitä näytön säädöillä saa kokonaan pois vaikkakin esim. Black EQ asetus sen voimakkuuteen vaikuttaakin.

1644616062157.png


Tuolla asetuksella scanlinet häviävät kokonaan enkä ole muuta eroa tämän käytöllä huomannut. Black EQ asetuksenkin voi sitten säätää kuvanlaadun mukaan scanlineistä välittämättä, suosittelen kokeilemaan.

(eipä sillä, harvaa nuo harvinaiset scanlinet on edes haitannu)
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Jaa a tuli tilattua MSI 27" Optix MAG 274QRF non QD jimmsin tarjouksesta 369€, saas nähdä millanen on. Ainakin QD versio on saanut ihan jees arvosteluja testeissä ja eipä tuo hinta ainakaan paha ollut. Itselle eka IPS näyttö, edellinen Optix oli VA ja kaareva (josta ruutu halkes).

Onko jollain kokemuksia tuosta non QD versiosta?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
68
Itse ostin tuon non-QD -mallisen MSIn. Firmis näyttää olevan 1.1 mutta naputtelin rtingsin väriasetukset ilman päivitystä sisään ja omaan silmään hyvän näköistä kuvaa FHD TN-näytöstä siirtyneelle.

Sillä ajatuksella ostin, etten anna viiveissä anteeksi vanhaan 2411z verrattuna.
 
Liittynyt
15.09.2019
Viestejä
80
Aiemmin tuli kokeiltua tuota HP X27Q ja siitä tuli hirveät silmäkutinat ja nyt tekisi mieli uutta 2k näyttöä. Mieluusti Gigantista tai muusta missä on tuo 50pv kokeilu aika, eikä muiden 3-4h aikoja..

Näyttö tulee pelkästään pelailuun ja netin selailuun. Ei tarvitse siis olla kaikkia herkkuja. Budjetti n. 300€.

Tullut katseltua jos tarjouksia löytyisi ja sitten Lenovon G27q 20 ja y27q sekä samsungin g5 odyssey. Paljon kuullut g5:a negatiivistä, mutta arvostelut ihan hyviä, onko suomessa joku eri paneeli kyseessä sitten?
 
Liittynyt
17.02.2022
Viestejä
1
Minulla on tällä hetkellä käytössä S27B550 näyttö ja olen ajatellut päivittää sen uuteen vähintään saman kokoiseen QHD / WQHD näyttöön. Itse pääasiassa käytän näyttöä työtä tehdessä 8 - 9h päivässä + illalla katselen leffoja tai pelailen RPG pelejä.

Näytönohjain: RTX 2070
Prosessori: i5-9400F

Työnantajan kautta saisin nämä näytöt alennuksella:

27" Odyssey G3 Gaming Monitor, ~200€
27" Curved Gaming Monitor Odyssey G7, ~420€
32" 4K UHD Curved Monitor UR59C, ~280€
32" 4K UHD Curved Monitor UR591C, ~320€
27" Curved Gaming Monitor Odyssey G5, ~220€
34" Curved Gaming Monitor Odyssey G5,~340€
32" QHD Gaming Monitor Odyssey G5. ~400€
S70A 27" UHDHDR, ~280€

Mikä näistä näytöistä olisi hinta-laatusuhteeltaan paras minun käyttötarkoitukseeni, jos haluan näytön pelaamiseen ja leffojen katseluun? Voi myös ehdottaa muita näyttöjä, budjetti noin 350 - 400 €
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Minulla on tällä hetkellä käytössä S27B550 näyttö ja olen ajatellut päivittää sen uuteen vähintään saman kokoiseen QHD / WQHD näyttöön. Itse pääasiassa käytän näyttöä työtä tehdessä 8 - 9h päivässä + illalla katselen leffoja tai pelailen RPG pelejä.

Näytönohjain: RTX 2070
Prosessori: i5-9400F

Työnantajan kautta saisin nämä näytöt alennuksella:

27" Odyssey G3 Gaming Monitor, ~200€
27" Curved Gaming Monitor Odyssey G7, ~420€
32" 4K UHD Curved Monitor UR59C, ~280€
32" 4K UHD Curved Monitor UR591C, ~320€
27" Curved Gaming Monitor Odyssey G5, ~220€
34" Curved Gaming Monitor Odyssey G5,~340€
32" QHD Gaming Monitor Odyssey G5. ~400€
S70A 27" UHDHDR, ~280€

Mikä näistä näytöistä olisi hinta-laatusuhteeltaan paras minun käyttötarkoitukseeni, jos haluan näytön pelaamiseen ja leffojen katseluun? Voi myös ehdottaa muita näyttöjä, budjetti noin 350 - 400 €
Ei tässä itsellä ole kun vasta eiliseltä asti kokemuksia tästä omasta MSI 27" Optix MAG 274QRF non QD malli (tarjouksessa 369€ jimms), mutta kyllä täytyy sanoa et väritoisto on kyllä näissä IPS näytöissä eri luokkaa kuin edellisessä VA paneelissa, toki samaan hengenvetoon on todettava et olihan VA paneelissa musta oikeasti mustaa. HDR kuvaakin tukee mutta sanoisin et se HDR on aikalail sama ku ilman (noissa kun on eri tasoja), lisäksi kerrankin tais pikseli lotto osua kohdalleen ja en ole ainakaan vielä löytänyt kuolleita/jumissa olevia pikseleitä. Käytät kuitenkin työtä tehdessä niin ehkäpä se IPS (toki riippuu mitä työtä) mitä taasen resoluutioon tulee niin sanoisin et 24" menee viel FHD, 27" on syytä olla 1440p ja suuremmat kyllä 4K, sit taasen tulee vastaan peleissä jo näytönohjain. Itselle tämä 27" 1440p (165 Hz) on aikalail sweetspot että pärjää vielä RTX 2070 näytönohjaimella.
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
51
Jäin sitten liian pitkäksi aikaa miettimään niin jäi tuo MSI:n näyttö tilaamatta. No eipä tuolla ole tarvetta ihan heti niin menköön. Onhan tuolla ostetuimmissa ja pisteytyksen perusteella parhaita näyttöjä vielä myynnissä esim:
Asus 27" TUF Gaming VG27AQ, 165Hz (OC) WQHD, onko lie mistään kotoisin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
26
Jäin sitten liian pitkäksi aikaa miettimään niin jäi tuo MSI:n näyttö tilaamatta. No eipä tuolla ole tarvetta ihan heti niin menköön. Onhan tuolla ostetuimmissa ja pisteytyksen perusteella parhaita näyttöjä vielä myynnissä esim:
Asus 27" TUF Gaming VG27AQ, 165Hz (OC) WQHD, onko lie mistään kotoisin?
Tuon kyseisen näytön nappasin matkaan Gigantista noin kuukausi takaperin 319e hintaan rtingsin revikan perusteella.

Revikan mukaan hyvin samalla viivalla esimerkiksi Gigabyte M27Q ja MSI Optix MAG274QRF-QD kanssa. Asus häviää oikeastaan tuossa 60hz responssiajassa, mutta PC käytössä ei toivottavasti noin alas G-Syncilla tarvitse heti mennä, joten itseä ei tuo heikkous häiritse. Pelailen melko paljon FPS pelejä korkeahkolla FPS:llä.

Tuohon aikaan Gigabyten ja MSI näytöt olivat karkeasti noin satasen kalliimpia ja saatavuus oli heikompi, jonka vuoksi tuo Asus tarttuikin matkaan. Ei ole hankinta kaduttanut ja en ainakaan omalla kohdalla pysty perustelemaan miksi laittaisin 100e enemmän lähes vastaavaan näyttöön. Tähän näyttöön siirryin Benq XL2411 kapineesta ja onhan tämän WQHD IPS tarkkuus ja värit hieman eri luokkaa kuin FHD TN. Ainakin omalta kohdalta suositus tuohon noin 300e hintaluokkaan.
 
Liittynyt
07.12.2017
Viestejä
98
Jäin sitten liian pitkäksi aikaa miettimään niin jäi tuo MSI:n näyttö tilaamatta. No eipä tuolla ole tarvetta ihan heti niin menköön. Onhan tuolla ostetuimmissa ja pisteytyksen perusteella parhaita näyttöjä vielä myynnissä esim:
Asus 27" TUF Gaming VG27AQ, 165Hz (OC) WQHD, onko lie mistään kotoisin?
Olin tuon kyseisen näytön testannu enne msi:tä puolitoista vuotta sitten ja ainakin ghostaamista oli havaittavissa, jos päivittyvää virkistystaajuutta käytät näytös. Oli niin samall tasolla kuin silloin jo yli 5vuotta vanha asuksen mg279Q näytön kanssa, että palautukseen meni. LG gp850 27" suosittelisin msi jälkeen hankittavaksi, jos tyydyttävään hintaan saa. Sitäkin testannu tuossa muutamia kuukausia sitten.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Eilen oli hetken gigantissa tuota LG 27GP850-B mallia saatavilla 369e hintaan.. nyt tosin 449e
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
51
Onko nuo freesyncit ja g syncit tärkeitä ominaisuuksia? Minulla on MSI:n näytönohjain, niin se taitaa tarvita tuon freesyncin, eikä keskustele tuon g syncin kanssa?
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
692
Onko nuo freesyncit ja g syncit tärkeitä ominaisuuksia? Minulla on MSI:n näytönohjain, niin se taitaa tarvita tuon freesyncin, eikä keskustele tuon g syncin kanssa?
On tärkeitä, etenkin jos näytönohjaimesi ei ole tehokkainta mallia. Freesync näyttöjä noi kaikki nykyään tuppaa oleen ja toimii kaikkien korttien kanssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 882
Onko nuo freesyncit ja g syncit tärkeitä ominaisuuksia? Minulla on MSI:n näytönohjain, niin se taitaa tarvita tuon freesyncin, eikä keskustele tuon g syncin kanssa?
Eli Radeon käytössä? Se tukee tosiaan vain freesyncciä.
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
51
Radeon 480 8gb näytönohjain on. Tuo linkkaamani Asus ei näemmä ymmärrä sitä, niin pitää jättää vielä kaupan hyllylle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 882
Radeon 480 8gb näytönohjain on. Tuo linkkaamani Asus ei näemmä ymmärrä sitä, niin pitää jättää vielä kaupan hyllylle.
Tuo VG27AQ? Kyllä se Freesyncciä tukee. G-sync Compatible on Nvidian nimitys Vesa Adaptive Sync -teknologialle, joka myös Freesync on. Eli periaatteessa kaikki G-sync compatible -näytöt on yhteensopivia myös Freesyncin kanssa.
Käytännössä tuo G-sync compatible meinaa, että tämä Freensyncciä/Vesa Adaptive Synccia käyttävä näyttö on todettu toimivan varmasti myös Nvidian korteilla.


1645346430541.png
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
51
Kiitos avusta. Oon nyt vähän huonosti tehnyt kotiläksyt tästä niin tämä selventää kummasti.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Eli ostamassa ensimmäistä 2k näyttöä, 300e tietämillä ja tota lenovoa olen katsellut mitä on suositeltu. Entäs tämä onko mistään kotoisin? MSI 27" Optix G273QF, 165Hz WQHD-pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 399€) - 299,00€
Tuo MSI on RTINGS: MSI Optix G273QF Review -testien perusteella hyvä pelinäyttö, vasteajat on jopa aivan erinomaiset niin 60hz kuin ylemmilläkin hertseillä. Noin muuten näyttää aika tavalliselta IPS-näytöltä, eli värit hyvät, kontrasti huono. Korkeudensäätöä tuossa ei ole, eli jalusta on aivan karvalakki. Jos ei tarvi parempaa, niin antaa mennä vaan. Jos lähinnä nettikäyttöön ja pelikäyttöön tulee, niin varmasti ajaa asiansa.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Moro!

Frendi olisi ostamassa vanhan 144hz BenQ tilalle 2k näyttöä. Oikeastaan pelailuun varten näyttiksenä 1080. Vaatimuksena olisi 2k näyttö 144hz, ei kaarevia ja varmaan g-sync (freesync? vai miten se nykyään menee Nvidia näyttiksen kanssa) sekä hyvä paneeli. Itse en osannut oikein Ips vs VA vs TN selittää tarkemmin kuin nopeasti googlella vilaistuna.

Budjetti olisi sen 350e, mutta alemmaksikin voi mennä. Itsellä lähinnä mietinnässä ollut kun tuolla näkyy noita lenovon, AOCin yms. näyttöjä 300 pintaan joissa kyseiset ominaisuudet ovat, niin miten ne eroavat esim. omastani xb271hu predator? Ainakin tämä oli niin järkyttävän kallis vielä pari vuotta sitten, mutta nykyään näyttöjen hinnat ovat laskeneet jo paljon.

Vaihtoehtoja alla


 
Liittynyt
12.12.2019
Viestejä
108
Moro!

Frendi olisi ostamassa vanhan 144hz BenQ tilalle 2k näyttöä. Oikeastaan pelailuun varten näyttiksenä 1080. Vaatimuksena olisi 2k näyttö 144hz, ei kaarevia ja varmaan g-sync (freesync? vai miten se nykyään menee Nvidia näyttiksen kanssa) sekä hyvä paneeli. Itse en osannut oikein Ips vs VA vs TN selittää tarkemmin kuin nopeasti googlella vilaistuna.

Budjetti olisi sen 350e, mutta alemmaksikin voi mennä. Itsellä lähinnä mietinnässä ollut kun tuolla näkyy noita lenovon, AOCin yms. näyttöjä 300 pintaan joissa kyseiset ominaisuudet ovat, niin miten ne eroavat esim. omastani xb271hu predator? Ainakin tämä oli niin järkyttävän kallis vielä pari vuotta sitten, mutta nykyään näyttöjen hinnat ovat laskeneet jo paljon.

Vaihtoehtoja alla


Kaverisi speksien perusteella vain ylempi kelpaa, alempi on 1080p. Tuossa sinun predatorissa on vielä ollut G-sync piiri, joka lienee nostanut hintaa. En voi väittää olevani vahva kokemusasiantuntija, mutta testaamissani halvoissa VA-paneeleissa ollut ärsyttävää ghostingia, kun on pelannut jotain nopeatempoista. Nuo vanhat 144hz TN-benqut olivat kyllä viiveen puolesta äksyjä kynärin pelaamiseen, mutta en muista nähneeni missään hirveämpää väritoistoa. Benkusta itsekkin vaihdoin perus keskisarjan 2K IPS-paneeliin ja ensivaikutelma loksauttaa leuan, uskon tuon linkkaamasi Lenovonkin riittävän aiheuttamaan saman efektin kaverillesi. Uskallan luvata, että musta ei ole kovin mustaa vrt. johonkin hyvään VA-paneeliin, mutta kannattaa selvittää kaverisi preferenssit. Tuo Lenovo taisi tässä ketjussa pyöriä julkaisun aikaan, muistaakseni ihan positiivista arviota sai hintaansa nähden, mitä nyt jotkut varmaan etsivät ikuisuuden täydellistä yksilöä valovuodon suhteen, itse en jaksa välittää kun 99% ajasta se ei häiritse omassa käytössä. Jos kaverisi on kärppänä, niin tuohon budjettiluokkaan voisi olla huomenna Gigantissa kympin aikaan tarjolla tämä: aoc-ag273qxp
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Minäkään en voi suositella halpaa VA paneelia omien kokemuksien perusteella. Itselläni oli hetken AOC Q27G2U. AMD:n Freesyncciä käytettäessä oli aivan järkyttävää välkkymistä:


Ja black smear oli todella silmiinpistävä. Tässä low overdrivella pikku pätkä:


Ei näy videolla kovin selkeästi mutta etenkin rts tyylisissä peleissä sopivalla kontrastilla oli todella selkeä.
Tämän jälkeen palasin IPS paneeliin. Mutta nämä ovat hyvin yksilöllisiä asioita mitä kukakin painottaa, edellä mainitut ongelmat eivät varmasti kaikille ole niin suuri ongelma kuin esimerkiksi IPS paneelin glow tai heikompi mustan taso.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Kaverisi speksien perusteella vain ylempi kelpaa, alempi on 1080p. Tuossa sinun predatorissa on vielä ollut G-sync piiri, joka lienee nostanut hintaa. En voi väittää olevani vahva kokemusasiantuntija, mutta testaamissani halvoissa VA-paneeleissa ollut ärsyttävää ghostingia, kun on pelannut jotain nopeatempoista. Nuo vanhat 144hz TN-benqut olivat kyllä viiveen puolesta äksyjä kynärin pelaamiseen, mutta en muista nähneeni missään hirveämpää väritoistoa. Benkusta itsekkin vaihdoin perus keskisarjan 2K IPS-paneeliin ja ensivaikutelma loksauttaa leuan, uskon tuon linkkaamasi Lenovonkin riittävän aiheuttamaan saman efektin kaverillesi. Uskallan luvata, että musta ei ole kovin mustaa vrt. johonkin hyvään VA-paneeliin, mutta kannattaa selvittää kaverisi preferenssit. Tuo Lenovo taisi tässä ketjussa pyöriä julkaisun aikaan, muistaakseni ihan positiivista arviota sai hintaansa nähden, mitä nyt jotkut varmaan etsivät ikuisuuden täydellistä yksilöä valovuodon suhteen, itse en jaksa välittää kun 99% ajasta se ei häiritse omassa käytössä. Jos kaverisi on kärppänä, niin tuohon budjettiluokkaan voisi olla huomenna Gigantissa kympin aikaan tarjolla tämä: aoc-ag273qxp
Oli jo 9:58 myyty loppuun… joko gigantti kusettaa tai botit ryystäny kaiken.

edit. Joku varmaan peruutti niin kaveri sai 10 yli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
42
Kyllä tuota aoc vielä saa ihan 249e hintaan? Juuri tilasin kun vaikutti pätevälle ja hinta varsin kohtuullinen.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
99
Hep,
Työpaikalta hajonneena mitättömällä hinnalla ostettu ja kertaalleen korjattu Samsung S27D851 tuli tiensä päähän. Uusi IPS 27" 2K näyttö siis hakusessa. Valitettavasti näyttö päätti hajota sellaisella hetkellä että sitä tarvitaan jo samana iltana.

Kotkassa valikoima ei kivijalkaliikkeissä päätä huimaa joten pikaisen tutkiskelun jälkeen HP X27Q lienee haettava kaupasta. HP näyttää omassa kaupassaan myyvän tälle (jenkki) kuluttajille 3 vuoden extended takuuta, joten kaippa tuon elinajan ennuste on ainakin se 3 vuotta, vaikka kivijalasta tämän saa ilmeisesti vain 2 vuoden takuulla. Olen edellisen kerran ostanut näytön uutena alkuvuodesta 2014, joten tapana on ollut käyttää elektroniikka aivan loppuun ennen kun se menee SERiin.

Lueskelinkin jo haulla löytyneitä kommentteja ja niistä päätellen kyseessä on ihan ok perusnäyttö sekakäyttöön. Ja sitä tässä ollaan hakemassa.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
99
Hep,
Työpaikalta hajonneena mitättömällä hinnalla ostettu ja kertaalleen korjattu Samsung S27D851 tuli tiensä päähän. Uusi IPS 27" 2K näyttö siis hakusessa. Valitettavasti näyttö päätti hajota sellaisella hetkellä että sitä tarvitaan jo samana iltana.

Kotkassa valikoima ei kivijalkaliikkeissä päätä huimaa joten pikaisen tutkiskelun jälkeen HP X27Q lienee haettava kaupasta. HP näyttää omassa kaupassaan myyvän tälle (jenkki) kuluttajille 3 vuoden extended takuuta, joten kaippa tuon elinajan ennuste on ainakin se 3 vuotta, vaikka kivijalasta tämän saa ilmeisesti vain 2 vuoden takuulla. Olen edellisen kerran ostanut näytön uutena alkuvuodesta 2014, joten tapana on ollut käyttää elektroniikka aivan loppuun ennen kun se menee SERiin.

Lueskelinkin jo haulla löytyneitä kommentteja ja niistä päätellen kyseessä on ihan ok perusnäyttö sekakäyttöön. Ja sitä tässä ollaan hakemassa.
Nyt on näyttö ollut yhden illan käytössä ja ei mitään valittamista. Käyttökytkimet on Näytön takana oikealla, joten tällaisessa 3 ruutuisessa systeemissä jossa tämä on keskellä niiden käyttäminen on vähän vaivalloista, mutta perusasetuksien jälkeen niitä ei tarvitse kyllä omassa käytössä pahemmin painella.
Suoraan sanottuna vähän yllätyin kuvan laadusta tällä hinnalla, mutta se voi olla että kaikki näytöt on menneet vaan niin valtavasti eteenpäin sen jälkeen kun se edeltävä Samsung tuli ulos tehtaasta Maaliskuussa 2015.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Hep,
Työpaikalta hajonneena mitättömällä hinnalla ostettu ja kertaalleen korjattu Samsung S27D851 tuli tiensä päähän. Uusi IPS 27" 2K näyttö siis hakusessa. Valitettavasti näyttö päätti hajota sellaisella hetkellä että sitä tarvitaan jo samana iltana.

Kotkassa valikoima ei kivijalkaliikkeissä päätä huimaa joten pikaisen tutkiskelun jälkeen HP X27Q lienee haettava kaupasta. HP näyttää omassa kaupassaan myyvän tälle (jenkki) kuluttajille 3 vuoden extended takuuta, joten kaippa tuon elinajan ennuste on ainakin se 3 vuotta, vaikka kivijalasta tämän saa ilmeisesti vain 2 vuoden takuulla. Olen edellisen kerran ostanut näytön uutena alkuvuodesta 2014, joten tapana on ollut käyttää elektroniikka aivan loppuun ennen kun se menee SERiin.

Lueskelinkin jo haulla löytyneitä kommentteja ja niistä päätellen kyseessä on ihan ok perusnäyttö sekakäyttöön. Ja sitä tässä ollaan hakemassa.
Nyt on näyttö ollut yhden illan käytössä ja ei mitään valittamista. Käyttökytkimet on Näytön takana oikealla, joten tällaisessa 3 ruutuisessa systeemissä jossa tämä on keskellä niiden käyttäminen on vähän vaivalloista, mutta perusasetuksien jälkeen niitä ei tarvitse kyllä omassa käytössä pahemmin painella.
Suoraan sanottuna vähän yllätyin kuvan laadusta tällä hinnalla, mutta se voi olla että kaikki näytöt on menneet vaan niin valtavasti eteenpäin sen jälkeen kun se edeltävä Samsung tuli ulos tehtaasta Maaliskuussa 2015.
14 vai 15?
Mutta joo onhan ne kehittynyt.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
99
14 vai 15?
Mutta joo onhan ne kehittynyt.
Mun yksilö odottaa SERiin vientiä vielä tuossa eteisessä, joten tarkistin. Tyyppikilpi kertoo että tämä ko. näyttö on valmistunut March 2015. Tuo on siis varmaan "myöhäinen" yksilö. :)

EDIT: ja joo, tosiaan tämä on ostettu mun työpaikalle uutena. Virtalähde lahosi ensimmäisen kerran pari viikkoa takuuajan päättymisen jälkeen ja pelastin näytön ennen sen päätymistä SER kuormaan. Tuttu huoltaja purki virtalähteen atomeiksi ja totesi että jännite regu oli mennyt ja oli mennyt näyttävästi. kotelointi ja jäähdytys on suunniteltu siten että regut ei voi kestää mitenkään kovin pitkään, joten ei luvannut korjauksen jälkeenkään pitkää ikää. Kahdentoista (huoltokuluineen) euron näytöksi palveli kuitenkin sitten vielä reilut 3 vuotta. Nyt saa olla, en ala enää selvittämään että oisko korjattavissa.

Tuo näyttö jonka olen viimeeksi ostanut kaupasta uutena on DELLin 23" IPS paneelinen. Se on edelleen vaimolla apunäyttönä. Siitäkin on USB hubi mennyt mutta ei se niin haittaa nykykäytössä ja 8 vuotta on pitkä ikä nykyelektroniikalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
91
Kirjoittelin verkkokauppa.com:n white label Bluecloud 27 tuotteesta arviota, ja kalibrointimittauksia tänne

eyecomfort/reviews.md at main · jsa2/eyecomfort (github.com)

Lyhyesti:
Todella positiivinen yllätys. Ainoa, jollei ainoa Suomesta löytyvä 100hz 16:9 IPS näyttö, jossa on myös USB-C 65w PD:llä (Philipsin 27 4K näyttöä ei vielä saatavilla, ja tämä ihan eri hintaluokassa).

Ostin näitä pari kappaletta, ensimmäisessä yksilössä oli yksi kuollut pikseli, joten se menee luultavasti palautukseen.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
42
Kyllä tuota aoc vielä saa ihan 249e hintaan? Juuri tilasin kun vaikutti pätevälle ja hinta varsin kohtuullinen.
Hain eilen gigantista ja 250e hintaan on kyllä ihan pirun hyvä vehje. Voin suositella jos joku etsii 250-300e hintaluokassa näyttöä. Laadukkaan oloinen rakenne eikä mikään muovivempele.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
No ei kai siinä auta kuin laittaa heti takuuseen..
Itse paneeli vaikutti kyllä pitämisen arvoiselta, ei kuolleita pikseleitä, valovuoto lähes olematonta, ja kontrastikin vaikutti IPS-paneeliksi erinomaiselta.
Noin kuukauden oli MSI 27" Optix MAG274QRF-QD -näyttö huollossa Suomessa Elcarella, uusi osa oli tilattu ja asia työn alla, mutta nyt kuitenkin MSI lähettää Hollannista kokonaan uuden näytön :confused: Nyt menee takuuhuolto aika vasempaan käteen.. Aika monta viikkoa meni Elcarella ilmeisesti havaita osan tilaamisen jälkeen, että ongelmaa ei saa korjattua (näytön firmware oli peruuttamattoman sekaisin MSI:n softan kautta päivittämisen myötä = uusi ''emolevy'' olisi pitänyt korjata ongelma).

Ei tässä muuten, mutta nyt tuleekin uusi paneeli ja mulla ei ole mitään palautusoikeutta enää Jimmsille, jos sattuu esim. viallisia pikseleitä olemaan tai valovuoto karmeaa. Tuota aiempaa paneelia ehdin sen verran testata, ettei ollut kuolleita tai jumittuneita pikseleitä, ja valovuotokin oli lähes olematonta.

MSI:n käytännön mukaan vaatii 3 kirkasta jumittunutta pikseliä tai 5 kuollutta pikseliä, eikä mitään mainintaa etteikö saisi olla myös keskellä näyttöä, eli aika haistapaska -käytäntö on MSI:llä noiden suhteen. Onneksi Suomessa normaalisti näytöissä ''testaa ja palauta'', mutta multa se meni nyt poikkeustilanteessa ohi jo. Noh sormet ristissä ettei uudessa näytössä mitään kovin ärsyttäviä ''ominaisuuksia'' :zoom:
 
Liittynyt
09.10.2021
Viestejä
202
Perisuomalaista pessimismiä kirota periaatteen vuoksi huonosta pikselitakuusta, vaikka oikeasti lupasivat yllättävän nopeasti lähettää uuden yksilön itse jumitetun tilalle.

Ja koska kyseessä on virallinen takuuvaihto, niin mahdollisista tulevista vioista kannattaa neuvotella myös Jimmsin kanssa. Suomalainen jälleenmyyjä on usein joustavampi kuin valmistajan globaalit ehdot. Minulla oli vastaava keissi Verkkokaupan kanssa, eli tuote oli pitkään takuuhuollossa, mutta vika uusiutui parissa viikossa. Sanoin että palautan tämän koska takuukorjaus ei toimi, antakaa rahat takaisin niin ostan teiltä laadukkaamman merkkisen tilalle ja suostuivat ilman mitään vähennyksiä.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Perisuomalaista pessimismiä kirota periaatteen vuoksi huonosta pikselitakuusta, vaikka oikeasti lupasivat yllättävän nopeasti lähettää uuden yksilön itse jumitetun tilalle.
En tiedä onko 4vk yllättävän nopeasti (5vk kokonaisaika jonka näyttö huollossa + kunnes uusi on mulla), kun mulla ei ole aiemmin näitä tapauksia ollut, varmaan se on nopeasti näissä tapauksissa, mutta hieman huvittaa että yli 2 viikkoa näkyy Elcaren huoltolokissa ''osa tilattu ja työn alla'' mutta silti homma päättyy uuden näytön lähetykseen, ilman että Elcare tuosta mitään informoi. No ehkä se osan toimitusaika on venynyt kohtuuttomasti, tai MSI on tehnyt näytön scaler boardin vaihdon turhan hankalaksi tai jotain, eli tuskin huolto tässä on pantannut korjausta.

Mitä tulee ''itse jumitettuun'', niin mun näkemyksen mukaan MSI:n softa tuon firmwaren kyllä jumitti, kun ei sitä firmwarea voi kirjaimellisesti itse käsin edes päivittää, vaan pelkkä file syötetään softalle joka hoitaa loput, ja väärää fileäkään ei voinut edes kädettää, kun ohjelma sen vahvisti ennen päivitystä. Mutta sama se kenen vika ja näitä voi sattua aina firmis-päivityksissä sen tiedän kyllä, pääasia että valmistaja hoitaa nämä takuuvaihtona kuten pitääkin :tup: Ilman sRGB-gamuttia jään nyt tällä kertaa ja pitää säätää värien saturointi jotenkin pois, kun en helvetissä ala uudestaan kokeilemaan päivitystä..

Ja koska kyseessä on virallinen takuuvaihto, niin mahdollisista tulevista vioista kannattaa neuvotella myös Jimmsin kanssa. Suomalainen jälleenmyyjä on usein joustavampi kuin valmistajan globaalit ehdot.
Kyllä, mutta muistan täältä palstalta että Jimms noudattaa aika luotisuoraan valmistajan ohjeistusta noissa pikselitakuissa, eli tuskin Jimms lähtisi korvaamaan mulle omasta pussista uutta näyttöä, jos uudessa sattuisi ärsyttävät pikseliviat jotka ei kuulu MSI:n takuun piiriin. Kuka tuollaista pikselivikaista ostaisi edes käytettynä? Mutta luovun nyt hetkeksi pessimismistä, eiköhän sieltä tule riittävän ehjä yksilö MSI:ltä :tup: :nb: ;) Ja eiköhän se näyttö ole erinomainen ilman sitä sRGB-gamuttiakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
694

Eve:ltä tulossa melkosilla spekseillä näyttöjä. Eikös tää ollu se sama firma jonka arvosteluja poistettiin ympäri nettiä kun oli rahalla manipuloinut niitä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047

Eve:ltä tulossa melkosilla spekseillä näyttöjä. Eikös tää ollu se sama firma jonka arvosteluja poistettiin ympäri nettiä kun oli rahalla manipuloinut niitä?
Onpas tutun kuuloinen nimi ja speksitkin tuntuu tutuilta, ja varausmaksukin vielä pitäisi ensin maksaa... :hmm:


 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
578

Eve:ltä tulossa melkosilla spekseillä näyttöjä. Eikös tää ollu se sama firma jonka arvosteluja poistettiin ympäri nettiä kun oli rahalla manipuloinut niitä?
Muistaakseni rtings äänestystä yritti manipuloida, muuta en muista. En muista, että testituloksia olisi vääristelty.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301

Eve:ltä tulossa melkosilla spekseillä näyttöjä. Eikös tää ollu se sama firma jonka arvosteluja poistettiin ympäri nettiä kun oli rahalla manipuloinut niitä?
Ekan mallin: ES07D01 julkaisu on jo kertaalleen viivästynyt, ja EVE vierittää foorumillaan syyn valmistajan harteille:
Koska valmistajamme ei halunnut aloittaa ES07D01:n kehitystä ennen kuin ES07D02 toimitetaan, paras arvio ES07D01:lle on huhtikuu 2022.
(google kääntäjä).

Eli valmistaja ei ole halunnut ottaa työnalle ennen kuin EVE saa toisen mallin toimitukseen :confused: Hieman omituiselta haiskahtaa. Kovasti yrittävät houkutella kuitenkin ihmisiä ennakkotilaamaan noita foorumeillaan. Haiskahtaa enemmän persaukisen pikkufirman, kuin luotettavan firman toiminnalta.

No katsotaan minkälaisia näyttöjä sieltä aikanaan tulee (jos tulee). Ei nuo QHD-näytöt ainakaan näytä speksit / hinta -suhteeltaan mitenkään maatamullistavilta. Tuo D03 4k-malli on jo ehtinyt parissa arvosteluissa käydä, mutta ilmeisesti ei vieläkään tuotannossa se(kään).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
694


Optimum oli tehnyt tuosta arvostelun, että ainakin jotain ollaan saatu tehtyä. Haiskahtaa kyllä pahasti.

4K-mallia olisi nyt muka tilattavissa!?!? Choose your spectrum
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301


Optimum oli tehtyt tuosta arvostelun, että ainakin jotain ollaan saatu tehtyä. Haiskahtaa kyllä pahasti.
Jees. Tuo Glossy eli kiiltävämpi pinta vs matta vaikuttaa kyllä melkoiselta hifistelyltä :D Ainakin speksien valossa aika turhalta vaikuttaa, ja siihen on ihan syynsäkin miksi monet käyttää tuota mattapintaa, ja se on heijastusten vähentäminen valoisassa ympäristössä. Ei se mattakaan täysin sitä eliminoi, mutta vähän paremmin kuin kiiltävämpi. Ja tuohon videon vertailuun on vielä haettu mattapintaisin näyttö joka suunnilleen löytyy, ei oma halppis Lenovoni ole läheskään noin mattapintainen.

Jotku prosenttien tai edes kymmenen prosentin parannukset kirkkauteen tai kontrastiin tuolla glossy-tyylillä, ei kuulosta kovin mullistavalta. Nyt haisee näyttövalmistajalta joka yrittää väkisin hakea jotain ''parempaa kuin kukaan on ennen tehnyt speksejä'', vain huomatakseen että heidän lisäykset on marginaalisia ja loppuhinta tulee olemaan kilpailukyvytön esim. LG:tä, Aceria ja AOC:tä vastaan.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Noin kuukauden oli MSI 27" Optix MAG274QRF-QD -näyttö huollossa Suomessa Elcarella, uusi osa oli tilattu ja asia työn alla, mutta nyt kuitenkin MSI lähettää Hollannista kokonaan uuden näytön
No niin sai mun näyttö-koomailut onnellisen lopun, MSI lähetti Hollannista uuden (tai takuuvaihdetun / demon), ja näyttöön oli valmiiksi päivitetty se uusin firmware jota alunperin yritin näyttöön MSI:n softan kautta päivittää. Hienosti hoidettu lopulta MSI:ltä :tup: Ei viallisia pikseleitä, ja valovuotokin hyvin vähäistä.

Parempi kontrasti näkyy selvästi vanhaan Lenovo G27q verrattuna syvempänä mustana, ja mustan tasaisuus on yllättävän hyvä IPS-näytöksi, mutta vastapainoksi valkoinen ei ole tasaista nähnytkään eli jossain kohtaa näyttöä valkoinen on tummempaa ja sinertävää, mutta tuo on lähinnä kun kirkkautta on vähemmän, ja sen verran vähän tulee valkoista kontenttia tuijotettua, että ei tuo haittaa. Kerrankin on sRGB-gamut joka ei estä kirkkauden ja kontrastin säätöä.

Ja nopeasti testattuna tuo ''Nightvision'' vaikutti Warzonessa ihan käyttökelpoiselta, eli näyttö nostaa automaattisesti kontrastia tummissa kohdissa, ja laskee kirkkaissa kohdissa. Ei läheskään loppuun hiottu tuo ominaisuus, mutta ihan hyvä kompromissi hakea tuo parempi tummissa kohdissa näkyvyys lähinnä kontrastia käyttäen, kun tahtoo silmät tulla kipeäksi liiasta kirkkaudesta. Tämä MSI:n softakin vaikuttaa itseasiassa ihan käyttökelpoiselta. Ei tarvi näytön joystickkiin koskea vaan kaikkea tarvittavaa voi säätää tuolta softan kautta.
 

CDB

Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
42
Ja nopeasti testattuna tuo ''Nightvision'' vaikutti Warzonessa ihan käyttökelpoiselta, eli näyttö nostaa automaattisesti kontrastia tummissa kohdissa, ja laskee kirkkaissa kohdissa.
Mitä ehmettiä. Kuulostaa kyllä huijaamiselta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 325
Viestejä
4 157 283
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom