Pyöriikö Crysis? 10 vuotta myöhemmin

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 625
Nykymittapuulla katsottuna se on huonommin optimoitu kuin moni uusi peli, joskin DirectX10 taitaa aiheuttaa siitä suurimman osan. DirectX 11:kin alkaa olla jo vanhenutta ja suuri osa sille rakennetuista peleistä on enemmän tai vähemmän huonosti optimoituja nykyään.
Itseasiassa DirectX 10 oli monella tapaa hieno uudistus, puhtaalta pöydältä ilman menneisyyden taakkaa jota DX11 toi sitten takaisin. Toki Crysis oli DX10:n alkuaikoja eikä niin hyvin hallussa aikoinaan kuin vanhemmat APIt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 275
Hillitön Crysis 3 diggari. Peli vieläkin top 5 listalla.
"Toisen romu on toisen aarre."

Itse en tosin ole pelannut Crysis 3:sta, mutta videoita olen katsonut sen verran, että ostopäätös jäi tekemättä. Liian samankaltainen Crysis 2:n kanssa.
 

Pepsu

Assembler
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
382
"Toisen romu on toisen aarre."

Itse en tosin ole pelannut Crysis 3:sta, mutta videoita olen katsonut sen verran, että ostopäätös jäi tekemättä. Liian samankaltainen Crysis 2:n kanssa.
Täsmälleen näin. Samankaltaisuus pitää kyllä kutinsa. Jotenkin vaan 3:n grafiikat ja kentät kolahtavat pitkässä juoksussa 2:sta enemmän. Nyt näiden kaikkien hinnat on sillä tasolla, ettei jää rahasta kiinni. En dissaa, kerron vain oman ensikäden havaintoni. Ostin ekan Crysiksen eilen kun halvalla sain. Peli on hyvin samankaltainen, mutta grafiikat p:stä ja toimintaympäristö verrattuna uudempiin pirun paljon köyhempi. Lyön tämän kylkeen asap, jos maisema vähän kohenisi: Crysis - Maximum Immersion Mod file Putkijuoksujuttua en ihan hifannut / allekirjoita, mutta kirjoittajan subjektiivinen näkemys, mikä minä olen sitä arvostelemaan.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Ostin ekan Crysiksen eilen kun halvalla sain. Peli on hyvin samankaltainen, mutta grafiikat p:stä ja toimintaympäristö verrattuna uudempiin pirun paljon köyhempi.
Alkuperäinen Crysis pyrki realistiseen grafiikkaan siinä missä nykypäivänä ´hyviksi grafiikoiksi´ mielletään kontrastilla ja värisaturaatiolla kyllästetyt kiiltokuvamaiset maisemat, joilla on aika vähän tekemistä realismin kanssa.
 

Pepsu

Assembler
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
382
Realismista en tiedä, mutta kyllähän Crysis 3 näyttää edelleen, huolimatta lähes 5-vuoden iästä uskomattoman hyvältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 275
kontrollit nimittäin ovat vähän hankalat
Pelaatko hiirellä?

Minulla se ympyrä-järjestelmä meni selkärankaan aika äkkiä. Ei mennyt kauaa kun vaihdoin hiiren avulla kirjaimellisesti lennosta Nanosuitin ominaisuuksia.

Melkein yhtä taidokkaasti kuin legendaarinen Nanosuit Ninja aikoinaan:



 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Onko kellään muuten tiedossa jotain puukotusta millä Crysiksen saisi pyörimään 60Hz? Pelihän lukitsee virkistystaajuuden 50:een... NVIDIAn ajureista ei tuota pysty kiertämään.
 

Pepsu

Assembler
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
382
Onko kellään muuten tiedossa jotain puukotusta millä Crysiksen saisi pyörimään 60Hz? Pelihän lukitsee virkistystaajuuden 50:een... NVIDIAn ajureista ei tuota pysty kiertämään.
Tämmöinen löytyi Steam Forumilta, en tosin ole itse kokeillut: Runs so much nicer on Nvidia cards with custom resolution and vsync on. :: Crysis General Discussions Pelistä vielä sen verran, että on ollut kyllä huikea 10-vuotta sitten. Fps nupit kaakossa pienempi kuin Doom 4 pelissä.
 

Pepsu

Assembler
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
382
Sen verran sanomisia pakko korjata kun enemmän tunteja alla, että kieltämättä jonkin verran enemmän valinnan vapautta liikkumisen suhteen. Oli varmaan märässä metsässä rämpiminen mikä riepoi :D Heti kun metsä vaihtui kylään / sisätiloihin, ilme kirkastui ja fiilis parani. Jääkärinä kai pitäisi tykätä metsässä rampimisestä, mutta kun ei. Anyway, mukava, pelattava ja tosiaan kestää aikaa hyvin. Itse tykkään modin mukanaan tuomista parannuksista grafiikkaan. Parasta ettei modi käytännössä vaikuta ruudunpäivitysnopeuteen (+- 2-5 Fps) Fraps tosin itsessään aiheutti pientä tökkimistä mittausten aikana. Mulla avg. Fps 92 - 94.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 442
Viestejä
4 218 673
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom