Push-in liittimet eli "Festot"

Joskus, kun toista custom looppiani suunnittelin, törmäsin aquatuningilla push-in-liittimiin (Push-In Anschlüsse). Näitähän mä tilasin, koska
- ne on halpoja
- ne on tuttuja teollisuudesta
- ne sopii hyvin omaan function over form -tyyliin, tietokonessahan ei mitään näyteikkunoita ole, ja muutenkin koko mööpeli on pöydän alla

Nyt mun kokemukset näistä ovat olleet aivan kammottavan huonoja. Nää vuotaa heti, jos letkussa on mitään taivutusta, ja usein ilmankin. Kun kaiken saa kohdalleen, systeemi kuitenkin on tiivis ainakin pari vuotta, kunnes pitää räplätä uudelleen. Tästäkin syystä mulla on ollut näitä useammassa buildissa, ja siis melkeen kaikkia aquatuningin 8mm letkulle meneviä käytössä ja kaikkien kanssa on ollut enemmän tai vähemmän ikävää.

Yksi on kyllä sellainen, että yo. syistä litkuna kierrossa oon käyttänyt ihan auton glykoleita, kun sitä kerran kotoa jo löytyy, ja litkun lämpötila saa kanssa pysyä suosiolla aika korkealla hiljaisuuden nimissä. Tämä kuitenkin selittää vain sitä, miksi nuo loopit alkavat vuotaa kun niitä vähänkin hipaisee (siis sellaista ihan aku ankka -tason touhua, että kun saat yhden paikan kuntoon niin tiputtelee jo muualta. letkut olleet aika happamia sieltä liittimen sisäpuolelta, eli sieltä missä neste pääsee letkun molemmille puolille) ja miksi nyt viimein yksi setti kehitti reilun vuoden paahtamisen jälkeen vuodon ihan itsekseen ja ostin viimein kunnon ruuviliittimet tilalle.

Eli tää threadi on nyt puoliksi ihan sitä, että joku seuraava voi googlella löytää mun kokemukset, näistä ei meinaan ole oikeen mitään puhetta netissä, ja osin sitten mahdollisuus spekuloida, että mikä tässä meni pieleen. Näitä kuitenkin moni varmaan tälläsellä foorumilla räplää ihan töissä, ni mitä oikeen hölmöilin?

glykolilla saa akryylikannet hajalle, varmaan moni muukaan osa ei pidä siitä

laittaisin ennemmin hanavettä kuin glykolia, mutta ei ne 5litran kannutkaan puhtaampia vesiä 3e enempiä maksele :)

8mm letkusi vahvuutta en tiedä, mutta tuollaisia liittimiä käyttäisin 3mm seinämällä vain, ovat huomattavasti tukevampia, ei kokemusta noista liittimistä joten en osaa sanoa maksimikokoja - jos 8 ulkohalkaisija niin 3mm seinämällä jää 2mm tilaa nesteelle :kahvi:

Statistiikka

Viestiketjuista
271 710
Jäsenet
76 799
Uusin jäsen
Laakso

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom