Build Prossupäivitystä 3080 rtx:n kylkeen ja pieni refreshaus kokoonpanolle, vinkkejä kaivataan!

Mulla on sellanen tilanne, että koneessa oleva 3700x ryzeni alkaa olla A) vähän epäuskottava nykyajan pelailuun ja B) mun mediakoneen 3550 intteli ei enää vastaanota windows 11 päivityksiä, joten luonnollinen siirros tollaselle jo SER hintatasoon ehtineelle 3700x kombolle on siirtyä 10+ vuoden eläkepäiville toistamaan mediasisältöä olohuoneen nurkkaan.

Sitten päästäänkin itse asiaan, eli mitäs laitetaan pelikoneeseen. Aiempi kokoonpano:

3700x ja 16 gigaa muistia
evga:n 10 vuoden takuulla oleva 750w virtalähde
NVME järjestelmälevy, ja SSD tallennustilaa
RTX3080 asus tuf oc
1440p 165hz näyttö

Pelaaminen on aika laidasta laitaan ja varsinainen näyttispäivitys saa kyllä nykyhintatasolla vielä odotella. Prossu on varmaan muutenkin tässä enemmän pullonkaulana ja koska toi mediakoneen päivittely on käytännössä pakollista niin lähdetään hakemaan fiksua prossu+emo+muistit komboa. Nettikaupat käy suomesta ja saksasta.

Uudeksi prossuksi on tullut mietittyä noita uusia x3d amd malleja. Käytännössä varmaan realistisena vaihtoehtona olis toi 7600x3d jos haluaa budjettilinjalle lähteä tai sitten siitä seuraava step up olis 9800x3d. Kylkeen toki tarttee emon ja muistit eli vähän näkemyksiä emolevyvalinnasta ja järkevästä muistikitistä. 32gb olisi varmaan ajankohtainen päivitys, joten tuohon sitten jotain amd:n kylkeen toimivaa kaivattaisiin.

Saisit myös ostettua nykyiseen koneeseesi 5700x3d-prossun. Toki se ei taida samalla tavalla tyydyttää raudanhimoa... :D

Saisit myös ostettua nykyiseen koneeseesi 5700x3d-prossun. Toki se ei taida samalla tavalla tyydyttää raudanhimoa... :D
Ongelmana on se, että joudun upgreidaamaan ton mediakoneen, jolloin tää nykyinen alusta on vaan yksinkertaisesti sinne sopiva pidemmän aikavälin ratkaisu. Jos upgreidaan am4 prossun ni mulla ei jää emoa yli. Siinä mielessä toi am5 päivitys on järkevimmän tuntuinen.

Ongelmana on se, että joudun upgreidaamaan ton mediakoneen, jolloin tää nykyinen alusta on vaan yksinkertaisesti sinne sopiva pidemmän aikavälin ratkaisu. Jos upgreidaan am4 prossun ni mulla ei jää emoa yli. Siinä mielessä toi am5 päivitys on järkevimmän tuntuinen.

No joo, sitten AM5 on huomattavasti järkevämpi valinta kuin mitä se muuten olisi...

No joo, sitten AM5 on huomattavasti järkevämpi valinta kuin mitä se muuten olisi...
Niin, sinne jos on jo 2 sukupolvea peliprossuja tullut niin tuntuis vähän hölmöltä toisaalta elvyttää jotain 2019 nurkilla ostettua rautaa jos näyttiksetkin on sellasia tonnin laukauksia kun päivittelee.

Niin, sinne jos on jo 2 sukupolvea peliprossuja tullut niin tuntuis vähän hölmöltä toisaalta elvyttää jotain 2019 nurkilla ostettua rautaa jos näyttiksetkin on sellasia tonnin laukauksia kun päivittelee.

Ehkä, mutta 7600x3d on sen verran pieni päivitys verrattuna 5700x3d:hen ettei olisi siltikään mitään järkeä maksaa uudesta emosta ja muisteista. Mutta tietysti tilanne on eri jos ne joutuu joka tapauksessa hankkimaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
271 057
Jäsenet
76 695
Uusin jäsen
heksjeger

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom